1.8 PF DIGIFANT II nie odpala
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- --Andree--
- Mały gagatek
- Posty: 139
- Rejestracja: pn kwie 30, 2007 18:21
- Lokalizacja: Hajnówka
1.8 PF DIGIFANT II nie odpala
Witam. Mój problem się zaczął od razu po kupieniu mojego GTI 1.8 PF... Niestety zbieg złych okoliczności ciągnie się do dziś... Po wymianie nagrzewnicy, wymianie skrzyni (padł 2bieg) i silnika (panewka) auto sobie jakoś jeździło, aż pociekła nagrzewnica (znowu) po jej wymianie pomieszałem przewody zapłonowe kręciłem tak długo aż rozrusznik padł a w oleju przybyło benzyny około 0,2l. Po wymianie rozrusznika zapomniałem podłączyć masy co spowodowało padnięcie DIGIFANTA II. Po kupnie 2 sterownika auto nie chce odpalić. Pomysły mi się skończyły więc szukam pomocy na forum.
W aucie do teraz zrobiłem:
1. podłączona masa na tip top
2. wymieniona cewka na nową
3. wymiana oleju
4. wymieniony rozrusznik
5. wymieniony DIGIFANT II (miałem wersje 022BB a teraz 022EF czy to może być problem ze nie odpala?)
6. rozrząd ustawiony na znaki i po palcu rozdzielacza ustawiona kolejność przewodów zgodnie z ruchem zegara 1-3-4-2
7. sprawdzone przekaźniki i bezpieczniki
8. przeczyszczone świece i wydmuchany nadmiar paliwa z cylindrów.
objawy:
1. pompka paliwa nie pracuje na nowym ECU po przekręceniu kluczyka nawet przekaźnik nie pyka, na spalonym kompie nabijała i rozłączała się wzorowo.
2. na wtyczce masę mam na wszystkich brązowych przewodach
3. po przekręceniu kluczyka 12V mam na pinie 14 i 03
4. dziwi mnie masa na pinie 01
Za każdą rade pomoc z góry dziękuje.
W aucie do teraz zrobiłem:
1. podłączona masa na tip top
2. wymieniona cewka na nową
3. wymiana oleju
4. wymieniony rozrusznik
5. wymieniony DIGIFANT II (miałem wersje 022BB a teraz 022EF czy to może być problem ze nie odpala?)
6. rozrząd ustawiony na znaki i po palcu rozdzielacza ustawiona kolejność przewodów zgodnie z ruchem zegara 1-3-4-2
7. sprawdzone przekaźniki i bezpieczniki
8. przeczyszczone świece i wydmuchany nadmiar paliwa z cylindrów.
objawy:
1. pompka paliwa nie pracuje na nowym ECU po przekręceniu kluczyka nawet przekaźnik nie pyka, na spalonym kompie nabijała i rozłączała się wzorowo.
2. na wtyczce masę mam na wszystkich brązowych przewodach
3. po przekręceniu kluczyka 12V mam na pinie 14 i 03
4. dziwi mnie masa na pinie 01
Za każdą rade pomoc z góry dziękuje.
Ostatnio zmieniony pn sty 09, 2012 21:13 przez --Andree--, łącznie zmieniany 2 razy.
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.
- majekMK2
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4415
- Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
- Lokalizacja: Meszna
- Kontakt:
1.8 PF DIGIFANT II nie odpala
a czy napewno ten nowy sterownik jest ok?? bo dziwne to ze na starym ciagnie pompa a na nowym nie to mysle ze wina stoi po stronie kompa
Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
1.8 PF DIGIFANT II nie odpala
nadmiar paliwa jest wtedy jak nie ma iskry--Andree-- pisze:8. przeczyszczone świece i wydmuchany nadmiar paliwa z cylindrów.
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Użytkownik
- Posty: 391
- Rejestracja: śr lip 16, 2008 23:36
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
1.8 PF DIGIFANT II nie odpala
dla mnie tez jest to dziwne ze na nowym pompa niezaskakuje.majekMK2 pisze:a czy napewno ten nowy sterownik jest ok?? bo dziwne to ze na starym ciagnie pompa a na nowym nie to mysle ze wina stoi po stronie kompa
--==:spider:==--
viewtopic.php?f=87&t=498102" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=87&t=498102" onclick="window.open(this.href);return false;
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
1.8 PF DIGIFANT II nie odpala
coś jest nie tak. Wg schematu 14 to owszem plus po zapłonie ale 3 to masa sterująca przekaźnikiem (od sondy, pomp i wtryskiwaczy) , a 1 to sygnał z rozrusznika. Myślę że wiązkę masz uszkodzoną, znajdź schemat i sprawdzaj kabelki sterownika po kolei miernikiem--Andree-- pisze:3. po przekręceniu kluczyka 12V mam na pinach 03 i 14. dziwi mnie masa na pinie 01
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
1.8 PF DIGIFANT II nie odpala
Sprawdź tak jak mówi Paweł Marek u mnie też nie chodziła pompa paliwowa bo nie było masy zajrzyj do tematu którego ja zakładałem może pomoże.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=432545" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=432545" onclick="window.open(this.href);return false;
- --Andree--
- Mały gagatek
- Posty: 139
- Rejestracja: pn kwie 30, 2007 18:21
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: 1.8 PF DIGIFANT II nie odpala
i tu się mylisz. jak Ci powiem ze na padniętym ECU iskra była wzorowa rozłączona wtyczka od listwy a wtryski lały tyle ze aż do oleju dostała się benzyna. więc po mimo iskry paliwa było za dużo...Johnatan pisze:nadmiar paliwa jest wtedy jak nie ma iskry--Andree-- pisze:8. przeczyszczone świece i wydmuchany nadmiar paliwa z cylindrów.
Kompa dostałem wczoraj więc nie zdążyłem jeszcze wszystkiego sprawdzić, Ale rozkręcałem go i ładnie wygląda a co najważniejsze scalak motoroli cały i żadna ścieżka nie upalona w porównaniu z moim ECU.majekMK2 pisze: a czy na pewno ten nowy sterownik jest ok?? bo dziwne to ze na starym ciagnie pompa a na nowym nie to mysle ze wina stoi po stronie kompa
Też myślę ze coś w wiązce się upaliło dziwi mnie tylko ze jak wkładam spalonego ECU do pompka śmiga. Problemem jest także brak zapalania się kontrolki od ciśnienia oleju. Dziś u mnie śnieg pada więc prace zostawiam na jutro dzięki za wskazówki jutro napisze czy wiązka jest w porządku.Paweł Marek pisze:coś jest nie tak. Wg schematu 14 to owszem plus po zapłonie ale 3 to masa sterująca przekaźnikiem (od sondy, pomp i wtryskiwaczy) , a 1 to sygnał z rozrusznika. Myślę że wiązkę masz uszkodzoną, znajdź schemat i sprawdzaj kabelki sterownika po kolei miernikiem--Andree-- pisze:3. po przekręceniu kluczyka 12V mam na pinach 03 i 14. dziwi mnie masa na pinie 01
mam pytanie odnośnie sygnału z rozrusznika czy powinna być na nim masa? pin 01
i pytanie 2 czy brak masy i spalenie ECU mogło uszkodzić wiązkę bo przedtem była w porządku.
rozpiska DIGI II:
01--sygnał rozrusznika
02--sonda lambda sygnał
03--sterowanie przekaznikiem pompy paliwa
04--knock sensor pin 1
05--knock sensor pin 2
06--masa (czujnik cieczy,hall pin 1,switche,masa przeplywka pin 4)
07--knock sensor pin 3
08--hall pin 3 (vcc)
09--przeplywka pin 1 (sensor temperatury powietrza)
10--sensor temperatury cieczy
11--switche
12--wtryskiwacze
13--masa
14-- +12 z glownego przekaznika
15--
16--klima
17--przeplywka pin 3 (vcc)
18--hall pin 2
19--masa
20--
21--przeplywka pin 2 (regulacja)
22--ISV
23--ISV
24--
25--do modułu zaplonowego na pin 6
dzięki za linka na pewno się przyda.emil429 pisze:viewtopic.php?f=139&t=432545
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.
1.8 PF DIGIFANT II nie odpala
na pinie 14 powinieneś mieć tylko plus po zapłonie na pinie 3 powinieneś mieć masę na przekaźnik paliwa jak włączysz zapłon sterownik na 3 sekundy podaje masę na pinie 1 nie powinno być nic dopiero jak kręcisz rozrusznikiem pojawia plus 12V trochę mnie zadziwia końcówka sterownika silnika EF PF takiej nie miały PB tez
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
- --Andree--
- Mały gagatek
- Posty: 139
- Rejestracja: pn kwie 30, 2007 18:21
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: 1.8 PF DIGIFANT II nie odpala
sterownik oryginalny był firmy "KEN" i miał numer 037 906 022BB , a ten co kupiłem to "KEN" nr. 037 906 022EF i pochodzi z golfa 1 cabrio 1.8jeryk10 pisze:... trochę mnie zadziwia końcówka sterownika silnika EF PF takiej nie miały PB tez
dzięki za wyjaśnienie jak powinny wyglądać sygnały na wtyczce stera. Postaram się to dzisiaj sprawdzić.
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.
Re: 1.8 PF DIGIFANT II nie odpala
wiem że bb jest zamienne z fx .
ale jak ci nie zadziała dam głowę że masz zły sterownik
nie chcę cie straszyć niepotrzebnie bo mam nadzieję że się mylę ale te literki są bardzo ważne
przynajmniej wiem to na przykładzie mk3 2.0
ale jak ci nie zadziała dam głowę że masz zły sterownik
nie chcę cie straszyć niepotrzebnie bo mam nadzieję że się mylę ale te literki są bardzo ważne
przynajmniej wiem to na przykładzie mk3 2.0
- --Andree--
- Mały gagatek
- Posty: 139
- Rejestracja: pn kwie 30, 2007 18:21
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: 1.8 PF DIGIFANT II nie odpala
No właśnie chyba masz racje bo rozebrałem oba sterowniki i delikatnie się różnią niektórymi ścieżkami...alamakota pisze:wiem że bb jest zamienne z fx .
ale jak ci nie zadziała dam głowę że masz zły sterownik
nie chcę cie straszyć niepotrzebnie bo mam nadzieję że się mylę ale te literki są bardzo ważne
przynajmniej wiem to na przykładzie mk3 2.0
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.
- MAREK 74
- Gadatliwa bestia
- Posty: 990
- Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: 1.8 PF DIGIFANT II nie odpala
wszystkie stery z PFa są takie same i muszą zagadać , jak wsadzisz z PB to też zagada
MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)
1.8 PF DIGIFANT II nie odpala
nie wszystkie bo jeżeli sterownik będzie od automatu to nie będzie chodzić
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
- --Andree--
- Mały gagatek
- Posty: 139
- Rejestracja: pn kwie 30, 2007 18:21
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: 1.8 PF DIGIFANT II nie odpala
nie wiem czy ...022EN jest z automatu ale nie daje żadnego znaku życia nawet pompka paliwa nie startuje.jeryk10 pisze:nie wszystkie bo jeżeli sterownik będzie od automatu to nie będzie chodzić
Po wstawieniu innego sterownika auto odpaliło ale nie trzyma obrotów więc podejrzewam ze w ECU popalone jest coś od krokowca.
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości