Witam wszystkich.
Jestem posiadaczem Volkswagena Golfa mk II z silnikiem 1.8 RP (mono-jetronic). Problem z samochodem pojawiał się sporadycznie nie długo po jego nabyciu (2 lata temu) czasami sobie prychał, kichał ale to była prawdopodobnie wina kabli bo pojawiało się to tylko gdy było wilgotno a po zmianie nigdy się to już nie pojawiło. Spadające obroty pojawiły się trochę później ale nie było to uciążliwe bo pojawiło się to tylko kilka razy i wróciło do normy. Teraz od października tego roku dojeżdżam na studia ok. 27 km. Trasa przebiega w 60% a nawet więcej poza terenem zabudowanym i tam samochód śmiga aż miło a gdy tylko wjadę do miasta (Opole) pojawiają się problemy. Obroty szaleją – przyśpieszając wszystko przebiega ok a jak wcisnę sprzęgło silnik gwałtownie spada z obrotów jakbym zgasił silnik i zatrzymuje się na 400-500 obr./min i stamtąd odbija i spokojnie wspina się w górę aż do normalnych 900 obr./min. Czasami zamiast 900 pojawia się 1000 lub lekko ponad a potem spada do 900. Nie jest to reguła że zawsze gdy jadę pojawia się problem a tylko czasami choć często. W tej chwili jest na takim etapie że gdy tylko wyjadę z podwórka i zatrzymam się na skrzyżowaniu i zaczyna szaleć. Czasami się zdarza że silnik po prostu zgaśnie a to zaczyna się robić niebezpieczne (brak wspomagania i twardy pedał hamulca). Dodam że przy takim spadaniu obrotów czasami ma tak jakby się zadusił czymś i nie mógł z siebie wydusić spalin i brakuje mu mocy wtedy obroty spadają i trzeba powtórnie rozpocząć ruszanie wkręcając silnik na wyższe obroty tak ok. 2500 i spokojnie ruszać piłując przy tym sprzęgło – pojawia się to sporadycznie przy ruszaniu z miejsca. Cała ta akcja zaczyna się bez uprzedzenia (nic się dziwnego nie dzieje) i znika tak samo jakby było wszystko dobrze ale ma trochę jakby wahania i silnik nie pracuje całkiem równo ale z czasem to też znika. Byłem u mechanika u którego cały czas prowadzę serwis i po prostu rozkłada ręce widząc mnie i mój samochód bo sobie z tym nie radzi – nadając miano Golfowi „czary mary”.
Wymienione zostały następujące rzeczy:
-świece NGK V-line 3-elektrodowe (były Bosch Super 3-elektrodowe)
-kable Beru
-kopułka Beru
-palec był ok. to zostawiłem i wyczyściłem go
-czujnik niebieski ELTH
-był na podmianę silnik krokowy ale to nic nie dało
-sprawdzałem też kody błyskowe i pojawił się tylko kod 4444 i 0000 czyli wszystko gra
-był też „reset kompa”
Poniżej zamieszczam film na którym jest przedstawiona sytuacja jak to wygląda (pod koniec widać że chciał zgasnąć ale się ustabilizował)
" onclick="window.open(this.href);return false;
Poza tym silnik pracuje jak pszczółka. Spalanie jest w normie średnio na 100 km w trybie mieszanym 8 l.
Czytałem dużo na forum nie tylko tym i zauważyłem podobne sytuacje ale nie takie same i każdy ma coś innego uszkodzonego.
Za wszystkie porady bardzo dziękuje
Golf GL silnik RP zbyt niskie obroty silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf GL silnik RP zbyt niskie obroty silnika
Mam tez RP-ka. U mnie podobnie to wyglada. A jak zachowanie na zimnym silniku? Jak odpalisz to jakie obroty ma auto? Bo u mnie na zimnym jest ewidentny brak ssania. Przy mrozie to auto nawet na zimnym gasnie. U mnie zauwazylem brak reakcji krokowego. Byl podmieniany. W sumie mialem chyba 5 krokowcow na podmiane. wymienilem caly wtrysk oraz ECU. No i oczywiscie niebieski czujnik.Krokowiec jak nie reagowal tak nie reaguje. Podejrzewam brak masy w ktoryms miejscu albo przerwanie ktoregos kabla. Sprawdz czy krokowiec reaguje. Czy przy pierwszym odpaleniu rano slychac spod maski takie bzyczenie wysuwajacego sie krokowca. Sprawdz to a nastepnie bedziemy myslec. Masz miernik? Sprawdz napiecie na wtyczce krokowego miedzy poszczegolnymi pinami. Ja mam sprawdzone ale niestety nie mam pojecia i nie moge znalezc jakie powinny byc te wartosci. Pozdrawiam i zycze powodzenia! Napisz o rezultatach bo mnie tez interesuje ten temat
Golf GL silnik RP zbyt niskie obroty silnika
Przeważnie po odpaleniu mam 1100 obr./min czyli wydaje mi się normalnie ale ma takie akcje że po odpaleniu wskakuje na ok. 1600 i zaraz spada do np. 700-750 (choć czasami się zdarza 500) i się odbija z powrotem na ok 1200 i stabilizuje na 1000-1100. Do niedawna nie było większych problemów na zimnym choć były spadki ale nie aż tak wielkie, niestety w tej chwili jest to nie zależne od tego czy ciepły czy zimny. U mnie krokowy prawdopodobnie jest dobry i pracuje dobrze. Mechanik sprawdzał mój i zmieniał na inny ale to nic nie pomogło. Miernika nie mam ale postaram się to sprawdzić u jakiegoś mechanika. Z tego co dzisiaj się dowiedziałem to prawdopodobnie wina TPS'u także będę musiał myśleć nad całym wtryskiem najlepiej.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=397136
Golf GL silnik RP zbyt niskie obroty silnika
Chciałem się podzielić z Wami moimi doświadczeniami co i jak z moim problemem i wychodzi na to, że samochód sam się naprawił, tzn. obroty silnika są tak jak powinno być czasami ale w sumie rzadko zdarzy się mu lekko zejść do 750 obr/min i tylko w ciągu ostatnich 2 tygodni raz pojawiły się obroty koło 500 ale zaraz wróciły do właściwej pozycji. Problem rozwiązał się sam choć nie jest to pewne czy całkowicie został wyeliminowany. Jednak mechanik miał rację mówiąc "te twoje auto to są jakieś czary mary" .
Pozdrawiam
Pozdrawiam
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=397136
- biercok mkII
- Gadatliwa bestia
- Posty: 575
- Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:12
- Lokalizacja: Andrychów k. Wadowic
Golf GL silnik RP zbyt niskie obroty silnika
Koledzy proponuje przeczytac ten temat http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... wienie+tps" onclick="window.open(this.href);return false; badz szukac w google forum pod fraza ustawienie tps 1.8 rp, regulacja tps 1.8 rp.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości