Golf II duże spalanie 1.3 wtrysk

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

maniek112
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt sie 26, 2011 23:22
Lokalizacja: KRaKów, Bieżanów

Golf II duże spalanie 1.3 wtrysk

Post autor: maniek112 » śr lis 09, 2011 23:33

Witam Panowie, jak w temacie mam problem ze spalaniem mojego golfa który ostatnio spalił 9 litrów na 70 kilometrów, przepraszam ale się nie znam to mój pierwszy samochód aczkolwiek nie wydaje mi się żeby ta pojemność tyle zdołała palić. Czy to normalne ? Kupiłem samochód z takim silnikiem z myślą o w miarę ekonomicznej jeździe, a tu ok 11 litrów na 100km. Niestety nie stać mnie na utrzymanie auta w którym za przejazd 100 kilometrów będę zmuszony zapłacić 60zł. Proszę pomóżcie, jeżeli to nie normalne to poradźcie co może być przyczyną takiego wyniku. Z góry dzięki.
Pzdr Maniek



Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

Golf II duże spalanie 1.3 wtrysk

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » czw lis 10, 2011 09:49

troche duzo pali ,pierwsze to świece do sprawdzenia i kable ,potem zapłon ustawić ,
maniek112 pisze:upiłem samochód z takim silnikiem z myślą o w miarę ekonomicznej jeździe, a tu ok 11 litrów na 100km. Niestety nie stać mnie na utrzymanie auta w którym za przejazd 100 kilometrów będę zmuszony zapłacić 60zł.
niestety na cuda nie licz,jak dużo po mieście smigasz to 9-10 litrów może spalić ,jeszcze zima idzie,ja tak obliczałem to na 100 km musze za 50 zeta zalać miasto-trasa :crazy:druga sprawa to wszyscy myśla ze jak wtrysk to odrazu 5 spali,to jest starożytny wtrysk ,mieszanka idzie cały czas na wszystkie wtryski ,wiec taki wtrysk nie wtrysk



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Golf II duże spalanie 1.3 wtrysk

Post autor: Paweł Marek » czw lis 10, 2011 10:42

maniek112, po pierwsze jeśli piszesz o spalaniu to musisz określić w jakich warunkach, w korkach może tak wyjść, przy jeździe mieszanej napewno powinno być koło 8 litrów. Ale przyczyn podwyższonego spalania jest tyle ile części w aucie. Trzeba je zdiagnozować.Więc zastanów się co jesteśw stanie sam zrobić, chyba niewiele skorozdajasz takie ogólne pytania. W świeżo zakupionymaucie powinieneś zmienić świece kable kopułkę,olej w silniku i pasek rozrządu.A potem dalsze obserwacje i diagnoza:kontrola pracy sondy lambda, przepływomierza, czujnika temperatury płynu itd. Nie masz się co zamartwiać jeśli silnik jest w jakim takim stanie to dużo kasy na naprawę nie wydasz - ale wkład własny na początek musi być.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

maniek112
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt sie 26, 2011 23:22
Lokalizacja: KRaKów, Bieżanów

Re: Golf II duże spalanie 1.3 wtrysk

Post autor: maniek112 » pt lis 11, 2011 19:58

No właśnie ap ropo czujnika temperatury wody to chyba on jest winny takiemu spalaniu, ponieważ cos szwankuje tzn strasznie duże obroty mam na oko, a raczej ucho ;) bo niemam obrotomierza. Nawet jak rano przejeżdżam ok 8 kilometrów to dalej wysokie są jakby ssanie cały czas było włączone nawet jak mu przycisnę. Ale co dziwne to wskazówka podnosi się po za pole zimnego silnika. A tak wogule to jak ten czujnik się zmienia, trzeba płyn spuszczać ?



damiano1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 21:55
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Golf II duże spalanie 1.3 wtrysk

Post autor: damiano1987 » pt lis 11, 2011 20:58

Najlepiej wymienic ten niebieski czujnik o którym piszesz koszt dobrego nie made in tajwan to okolo 70-80zł i spokoj. Nie trzeba płynu spuszczac. Na zimnym silniku zdejmujesz metalowy polpierscien co go trzyma troche plynu wyleci, potem wyjmujesz wstawiasz drugi i wsio. Tylko nie odkrecaj korka od wlewu plynu chlodzacego bo wtedy podcisnienie w ukladzie zniknie i wywali ci troche wiecej plynu. Sprawdz swiece w jakim stanie bo moze czasami zeswirowac przeplywomierz i wtedy dawkuje jak szalony :kac: a i wyciagnij kostke od sondy lambda i zobacz ile ci bez niej pali, u mnie pali mniej niz z ta sonda. Poza tym staraj sie szybko przelaczac biegi bo palowanie na wysokich obrotach zwieksza spalanie a jak jeszcze masz 4 skrzynie to niestety swoje wezmie ten silnik.


VW-i jedziesz dalej :)

maniek112
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt sie 26, 2011 23:22
Lokalizacja: KRaKów, Bieżanów

Golf II duże spalanie 1.3 wtrysk

Post autor: maniek112 » pt lis 11, 2011 21:15

Nie no mam 5 skrzynie na szczęście, a jak ten czujnik się nazywa dokładnie i gdzie można go kupić ? bo te co na allegro znajduje to po 20 zł są, a i gdzie ta wtyczka sondy jest ??



damiano1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 21:55
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Golf II duże spalanie 1.3 wtrysk

Post autor: damiano1987 » pt lis 11, 2011 22:19

Wtyczka od sondy lambda powinna byc kolo końca listwy wtryskowej w kierunku kabiny po prawej stronie od przepustnicy. Jest szeroka dosyc. To jest niebieski czujnik temp. plynu chlodzacego:) w kazdym sklepie motoryzacyjnym dostaniesz tylko poprosic trzeba o jakis dobrej jakosci nie badziewie za 10 - 20zl.


VW-i jedziesz dalej :)

maniek112
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt sie 26, 2011 23:22
Lokalizacja: KRaKów, Bieżanów

Golf II duże spalanie 1.3 wtrysk

Post autor: maniek112 » wt lis 15, 2011 22:33

Witam ponownie wymieniłem ten czujnik od ssania ale to nie to (nawet jak zewrę przewody te idące do czujnika to obroty spadają ale wciąż są za wysokie) i tu się pojawia moje pytanie : Co w tym silniku odpowiada za ustawianie obrotów ? Nie znam się specjalnie ale wydaje mi się, że silniczek krokowy, czy to może być jego wina ?



marko125-90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: czw lip 09, 2009 12:58
Lokalizacja: Jarosław

Golf II duże spalanie 1.3 wtrysk

Post autor: marko125-90 » śr lis 16, 2011 00:59

Tutaj nie ma silnika krokowego. Jest przepustnica. A za obroty odpowiada niebieski czujnik temperatury. Co do regulacji obrotów to poszukaj na forum jest schemat regulacji na przepustnicy



damiano1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 21:55
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Golf II duże spalanie 1.3 wtrysk

Post autor: damiano1987 » śr lis 16, 2011 12:19

Po pierwsze zeby ustawic prawidlowe obroty wymontuj i wyczysc cala przepustnice zeby potem nie bylo niespodzianek typu zgasnie lub ma za duze obroty. Potem mozesz sie brac za ustawienie. Nie ma zadnego krokowca jest srubka na kluczyk 8 i plaski srubokręt po lewej stronie przepustnicy.


VW-i jedziesz dalej :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości