1.3 2G problem z układem chłodniczym
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.3 2G problem z układem chłodniczym
Witam wszystkich!
Jeżdżę Golfem mkII rocznik 89' z silnikiem 1.3 2G. Problem mój polega na tym, że na wysokich obrotach wskazówka temperatury silnika trzyma się na swojej "normalnej" pozycji i działa ogrzewanie w kabinie, natomiast po zejściu na wolne obroty temperatura powoli zaczyna rosnąć (aż włącza się wentylator) i ogrzewanie przestaje działać (leci zupełnie zimne powietrze). Układ jest odpowietrzony, termostat sprawny, wycieku wody do oleju prawdopodobnie nie ma (z tego, co słyszałem, to w wypadku wycieku na bagnecie robi się taka "pianka", czego nie zaobserwowałem, poza tym nie urósł mi magicznie poziom oleju). Ma ktoś pomysł, co to może być?
Z góry dziękuję za pomoc
Jeżdżę Golfem mkII rocznik 89' z silnikiem 1.3 2G. Problem mój polega na tym, że na wysokich obrotach wskazówka temperatury silnika trzyma się na swojej "normalnej" pozycji i działa ogrzewanie w kabinie, natomiast po zejściu na wolne obroty temperatura powoli zaczyna rosnąć (aż włącza się wentylator) i ogrzewanie przestaje działać (leci zupełnie zimne powietrze). Układ jest odpowietrzony, termostat sprawny, wycieku wody do oleju prawdopodobnie nie ma (z tego, co słyszałem, to w wypadku wycieku na bagnecie robi się taka "pianka", czego nie zaobserwowałem, poza tym nie urósł mi magicznie poziom oleju). Ma ktoś pomysł, co to może być?
Z góry dziękuję za pomoc
-
- Mały gagatek
- Posty: 98
- Rejestracja: wt wrz 22, 2009 22:12
- Lokalizacja: Grójec
1.3 2G problem z układem chłodniczym
Kolego sprawdź w jakim stanie jest pompa wody, może już umiera i na wolnych obrotach nie jest w stanie wymusić obiegu płynu, stąd wzrost temperatury i brak ogrzewania.
1.3 2G problem z układem chłodniczym
Pompa wody była wymieniana na nową jakoś w lipcu tego roku, wraz z paskiem rozrządu. Mogłaby się tak szybko zepsuć?
Dodam, że na tej pompie zrobiłem jakieś 2500 km i było wszystko w porządku.
Dodam, że na tej pompie zrobiłem jakieś 2500 km i było wszystko w porządku.
-
- Mały gagatek
- Posty: 98
- Rejestracja: wt wrz 22, 2009 22:12
- Lokalizacja: Grójec
1.3 2G problem z układem chłodniczym
To raczej mało prawdopodobne. Może masz po prostu zakamienioną nagrzewnice. Węże obydwa masz gorące do nagrzewnicy?
-
- Mały gagatek
- Posty: 144
- Rejestracja: ndz mar 14, 2010 21:55
- Lokalizacja: Włodawa
- Kontakt:
1.3 2G problem z układem chłodniczym
Kolego musisz wyciagnac zawory kulkowe takie plastykopodobne rurek z węży co ida do nagrzewnicy i zamiast nich wstawic kawałek rurki i wszystko poskrecac. Dzieje sie tak dlatego ze zawory te otwieraja sie tylko jak silnik osiagnie okolo 90 stopni celsjusza ewentualnie jak termostat sie otwiera i cisnienie cieczy je wypycha a jak spada temp silnika np. podczas jazdy to juz sa zamkniete i dlatego nagrzewnica nie grzeje w swoim przerabialem i cieplutko sie zrobilo po tej operacji. Jesli ich nie ma to nagrzewnica do wymiany
VW-i jedziesz dalej :)
1.3 2G problem z układem chłodniczym
Nagrzewnica to nieduży koszt, a więc ją wymieniłem i wszystko śmiga
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości