Zgasnal na benzynie. Dlaczego? 1.8 RP

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
biercok mkII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:12
Lokalizacja: Andrychów k. Wadowic

Zgasnal na benzynie. Dlaczego? 1.8 RP

Post autor: biercok mkII » ndz lip 31, 2011 21:52

Witam. Silnik 1.8 RP Monowtrysk. Dzisiaj mialem dziwny przypadek, jechalem na benzynie jakies 4km i nagle szarplo, daje gazu a tu nic, zero reakcji, auto zwalnia, zjechalem na pobocze i zgasnal. Odpalil bez problemu ale strasznie szarpal i rzucalo silnikiem tak jakby na 2 gary chodzil, przygasal i jak dodalem gazu to gasnal. Tak pare razy go odpalalem i to samo. No to odpalilem z gazu i pojechalem dalej, na gazie jak najbardziej wszystko ok. Przy domu sprawdzilem ta benzyne i dalej to samo. Po jakichs 2h pojechalem do sklepu na gazie i po powrocie przelaczylem na benzyne i co? Kurde pali, odpala jezdzi normalnie na benzynie, minimalnie szarpal przy przegazowie ale tak troszku. Zrobilem mu do tego reset kompa i nie to auto, chodzi jak zloto, odpukac. No koledzy co to moglo zaszwankowac? Znawcy obudzcie sie. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
biercok mkII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:12
Lokalizacja: Andrychów k. Wadowic

Zgasnal na benzynie. Dlaczego? 1.8 RP

Post autor: biercok mkII » sob sie 06, 2011 23:34

Pomoze ktos? Dzisiaj go przelecialem na benzynie ale nie jestem zadowolony bo powyzej 3tys obrotow krztusi sie. Raz fajnie ciagnie a raz szarpie. I jeszcze jak mu dam gwaltownie w deche to tez sie krztusi. Jak sie jezdzi delikatnie to da sie jechac ale nie mozna poszalec do odcinki. Co podejrzewacie?



Awatar użytkownika
janek1350
VW MANIAK
VW MANIAK
Posty: 459
Rejestracja: śr paź 28, 2009 19:44
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
Kontakt:

Zgasnal na benzynie. Dlaczego? 1.8 RP

Post autor: janek1350 » ndz sie 07, 2011 10:32

Sprawdz pompe paliwa czy podaje poprawne ćisnienie być morze filter paliwa sie przytkał



Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Zgasnal na benzynie. Dlaczego? 1.8 RP

Post autor: Damian3942 » ndz sie 07, 2011 13:03

rozumiem że nie szukałeś nigdzie bo temat jest strasznie popularny przyczyn może być naprawde wiele od komputera po silnik itd... skoro po resecie komputera pomogło może masz problemy z masą? poczytaj pogrzeb jak nic nie pomoże to napisz co robiłeś bo w tym momencie wygląda mi to na pompkę paliwa jedną lub drugą ewentualnie masa przy silniku lub mały stan paliwa chyba że sonda lambda podaje złe info do komputera grzebania a grzebania :helm:


passat b5 115KM AZM 2003r

Awatar użytkownika
biercok mkII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:12
Lokalizacja: Andrychów k. Wadowic

Zgasnal na benzynie. Dlaczego? 1.8 RP

Post autor: biercok mkII » pn sie 08, 2011 21:06

Paliwo u mnie zawsze jest wiecej nic cwiartka baku taka mam zasade. Wszystko bede robil w najblizszym czasie. Wymienie filtr, sprawdze pompe. Narazie wpadlem w problemy finansowe, takie male zalamanie budzetu. Moze masz racje z ta pompa, bo juz kiedys zauwazylem. pompowala i przestala. Potrzymalem na wysokich obrotach i zgasnal. Odpalilem, znowu potrzymalem na 6tys i tak jakby lepiej pompowala.



Awatar użytkownika
biercok mkII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:12
Lokalizacja: Andrychów k. Wadowic

Zgasnal na benzynie. Dlaczego? 1.8 RP

Post autor: biercok mkII » wt sie 09, 2011 21:09

Po dzisiejszych ogledzinach znalazlem przyczyne. Pompa szwankuje. Raz pompuje super wzrokowo pod duzym cisnieniem, raz nie pompuje wogole, albo delikatnie saczy. Nie sprawdzilem cisnienia bo nie mam czym. Teraz musze sprawdzic dlaczego tak sie dzieje, chyba ze ktos wie albo przypuszcza? Posprawdzam to i owo a jak nie to wymienie. Plusy beda na finale tematu.
EDIT
Wymienilem dzisiaj fitr paliwa, ale byl zasyfiony, chyba ori, nic to nie dalo i dalej to samo. Pompa pracuje ta pod podloga ale slabo pompuje.Dodam ze da sie jezdzic ale delikatnie trzeba. Pompa do wymiany? Jakies sugestie?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Zgasnal na benzynie. Dlaczego? 1.8 RP

Post autor: Paweł Marek » pn sie 15, 2011 14:05

Prawie na bank, ale jeśli chcesz mieć pewność jedź do mechanika na sprawdzenie ciśnienia manometrem, i sprawdź czy działa pompa wstępna w baku.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Zgasnal na benzynie. Dlaczego? 1.8 RP

Post autor: Kowal_ » pn sie 15, 2011 15:18

biercok mkII pisze:Pompa do wymiany? Jakies sugestie?
Jak radzie Paweł Marek sprawdzić ciśnienie, skoro objawy masz takiej jak opisujesz też powinno wyjść na manometrze, że się waha, jeśli tak będzie czeka Cię wymiana pompy.


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
biercok mkII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:12
Lokalizacja: Andrychów k. Wadowic

Zgasnal na benzynie. Dlaczego? 1.8 RP

Post autor: biercok mkII » pn sie 15, 2011 16:14

Narazie sprawdze sam to cisnienie bez manometra. Moze nie tak cisnienie, chyba raczej wydajnosc. Odepne wezyk przed wtryskiem, wsadze do butelki i sprawdze ile napompuje paliwa wciagu 1 minuty. Pawel Marek kiedys pisales ze tak mozna sprawdzic. To ile mniej wiecej powinna napompowac? Z 1,5 litra? Obadam ta w baku, znalazlem jak wiec spoko.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Zgasnal na benzynie. Dlaczego? 1.8 RP

Post autor: Paweł Marek » pn sie 15, 2011 16:36

biercok mkII, nie pisałem o pompie głównej ciśnieniowej nigdy, są gdzieś takie dane spróbuj poszukać.. Pisałem o pompie podającej w baku. Ma dawać 0.24 bara co wychodzi mniej więcej że musi w pionowo zawieszonym wężyku dać radę wypompować około 3m w górę. Sprawdź ją bo może też dawać takie kłopoty choć psuje się rzadko


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
biercok mkII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:12
Lokalizacja: Andrychów k. Wadowic

Zgasnal na benzynie. Dlaczego? 1.8 RP

Post autor: biercok mkII » wt sie 16, 2011 20:52

Witam. Jednak wina mojego problemu tkwila w baku a dokladnie w pompie. Wyciagnalem ja z baku, posprawdzalem styki i takie tam. Podpialem na krotko i pompa raz dzialala raz nie, jak poruszalem smigielkiem to szla a jak odlaczylem zasilanie i sprobowalem znowu to juz nie szla i tak wkolko. Ten wirniczek sie zajechal. I teraz pare pytan. Jaka pompa? /Dodam ze ta byla ori VDO/ Nowa ze sklepu z gwarancja czy jakas uzywka ori ze szrotu? Najbardziej to mi zalezy na tym wirniczku.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Zgasnal na benzynie. Dlaczego? 1.8 RP

Post autor: Paweł Marek » wt sie 16, 2011 21:57

co do tych pomp niema wielkich wymagań wystarczy podróba http://dar-mot.com.pl/index.php?product ... rod_id=546" onclick="window.open(this.href);return false; a co do wymiany wirniczka - skoro miałes to w ręce i uważasz że da się to pozostaje ci szukanie na szrocie zdechłej pompki ale prędzej znajdziesz sprawną używaną całość.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
biercok mkII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:12
Lokalizacja: Andrychów k. Wadowic

Zgasnal na benzynie. Dlaczego? 1.8 RP

Post autor: biercok mkII » śr sie 17, 2011 20:48

Witam. Udalo mi sie dzis wyrwac ze szrotu cala pompe taka sama jak mialem ori vw VDO, ,,jezdzila w toledo''. Nawet nie przekladalem wirniczka tylko wpakowalem ja cala do baku, musialem tylko wymienic plywak ze starej do tej bo plywak byl pokrzywiony. Sprawdzilem czy dobrze pokazuje poziom paliwa i takie tam. A wiec pompe juz zalozylem i golfik cisnie elegancko. Koszt takiej imprezy 70zl bo tyle mi zaspiewal gosciu ze szrotu za ta pompe+moja robota-sama przyjemnosc. A wiec dzieki Wam wszystkim za porady. Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości