Pali jak smok, gryzące spaliny.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pali jak smok, gryzące spaliny.
Witam
Na początek może napisze z czym przychodzę, otóż golf 1.8 RP automat tak wiec silnik musi spalić swoje. Silnik pracuje równo bez zastrzeżeń. Spalanie kształtuje się na poziomie 25 litrów - 30 litrów na 100 tak wiec chyba troszeczkę za dużo. Spaliny , mocny intensywny zapach benzyny w spalinach, powiem tak otworzyłem drzwi zawiał wiatr to myślałem ze się przewrócę. W tamte lato regulowałem TPS, niedawno (po zimie) wymiana kopułki i palca rozdzielacza, nowe przewody czyszczenie świec. Za chwile będę czyścił palec i świece. Nie mam pomysłu co więcej mogę zrobić, czekam na sugestie.
Na początek może napisze z czym przychodzę, otóż golf 1.8 RP automat tak wiec silnik musi spalić swoje. Silnik pracuje równo bez zastrzeżeń. Spalanie kształtuje się na poziomie 25 litrów - 30 litrów na 100 tak wiec chyba troszeczkę za dużo. Spaliny , mocny intensywny zapach benzyny w spalinach, powiem tak otworzyłem drzwi zawiał wiatr to myślałem ze się przewrócę. W tamte lato regulowałem TPS, niedawno (po zimie) wymiana kopułki i palca rozdzielacza, nowe przewody czyszczenie świec. Za chwile będę czyścił palec i świece. Nie mam pomysłu co więcej mogę zrobić, czekam na sugestie.
- NeconFighter
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: pn paź 19, 2009 16:01
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Pali jak smok, gryzące spaliny.
Witam, temat przerabiałem w moim i była uszkodzona sonda lambda oraz zespół wtryskowy do tego doszedł czujnik temp. silnika (niebieski). Sprawdź czy olej nie śmierdzi paliwem. Musisz mieć miernik uniwersalny aby sprawdzić.
Sprawa z mono-wtryskiem była zawiła ponieważ wszystkie testy w tym i szczelności, ciśnienia, wypadały ok, mimo tego że po jego wymianie objawy ustąpiły.
Teraz spalanie mieści się w granicach 7 - 10 litrów na 100KM
Sprawa z mono-wtryskiem była zawiła ponieważ wszystkie testy w tym i szczelności, ciśnienia, wypadały ok, mimo tego że po jego wymianie objawy ustąpiły.
Teraz spalanie mieści się w granicach 7 - 10 litrów na 100KM
Pali jak smok, gryzące spaliny.
tak jak kolega pisał sprawdź sondę lambda oraz czujniki temperatury , ja swojego czasu walczyłem z spalaniem PB w 1.3 NZ i wyszły mi po drodze takie cudka jak : uszkodzona sonda lambda, czujniki temperatury (czarny i niebieski , jeden jest na zegary a drugi do komputera , padły oba) , oraz jak się później okazało również termostat (był non stop otwarty na duży obieg i auto się nie dogrzewało praktycznie nigdy ) . I spalanie tego NZ'ta wynosiło około 15-18 litrów na 100 km , po wszystkich naprawach spadło do poziomu 10 l z czego i tak nie byłem zadowolony.
VW - marka sama w sobie
Obecnie bez VAGa ale wracam do tematu nie bawem :)
Obecnie bez VAGa ale wracam do tematu nie bawem :)
Pali jak smok, gryzące spaliny.
Witam
Niebieski czujnik czujnik wymieniłem już jakiś czas temu bo miałem ogromne problemy z falowaniem silnika (dusił się dławił na zimnym silniku przy wciśniętym hamulcu gasł), wymieniłem również przewody wysokiego napięcia (przebicie gdzieś było) no i cewkę (po wymianie cewki obroty na jałowym wyraźnie spadły), do tego nowa kopułka i ustawienie TPS-u.
Niebieski czujnik czujnik wymieniłem już jakiś czas temu bo miałem ogromne problemy z falowaniem silnika (dusił się dławił na zimnym silniku przy wciśniętym hamulcu gasł), wymieniłem również przewody wysokiego napięcia (przebicie gdzieś było) no i cewkę (po wymianie cewki obroty na jałowym wyraźnie spadły), do tego nowa kopułka i ustawienie TPS-u.
- NeconFighter
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: pn paź 19, 2009 16:01
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Pali jak smok, gryzące spaliny.
Masz kolego miernik uniwersalny? O właśnie przypomniało mi się rozbierz mono-wtrysk i sprawdź czy przepona nie jest dziurawa oraz czy się nie rozdwoiła w miejscu zgrzewu na dwie części.
Pali jak smok, gryzące spaliny.
I ja się przychylam do opinii, sonda lambda- wymiana Cię zapewne uratuje od problemu.
Pali jak smok, gryzące spaliny.
No to tak sprawdzilem komputer i wywala mi blad
2343 mieszanka za bogata
co z tym robic ?
2343 mieszanka za bogata
co z tym robic ?
Pali jak smok, gryzące spaliny.
mieszanka za bogata a mieszanką steruje sonda lambda ...
VW - marka sama w sobie
Obecnie bez VAGa ale wracam do tematu nie bawem :)
Obecnie bez VAGa ale wracam do tematu nie bawem :)
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Pali jak smok, gryzące spaliny.
sonda raczej ok. Sprawdzaj ten regulator ciśnienia paliwa
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Pali jak smok, gryzące spaliny.
Witam ponownie sprawdziłem następujące rzeczy:
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej 300 om Na ciepłym silniku , na zimnym 1,9 k om czyli ok
Czujnik temperatury zasysanego powietrza na zimnym silniku 2,02 k om ( sprawdzę na rozgrzanym )
TESTER SONDY LAMBDA podłączyłem zmiana stan od wiec wygląda ze sonda ok
I podejrzewam wtryskiwacz na biegu jałowym widać kropelki na przepustnicy po dodaniu gazu ładnie rozpyla posiadam filmik zamieszczę.
Na biegu jałowym wtryskiwacz wtryskuje i widać małe kropelki (czy to zalewanie ??) na przepustnicy. Przy dodaniu gazu ładnie rozpyla.
Reduktor ciśnienia paliwa koło wtryskiwacza membrana ok sprężynka na miejscu nad membrana usunąłem dość dużo oleju.
Przy lekkiej przy-gazowce momentalnie spaliny białe,
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej 300 om Na ciepłym silniku , na zimnym 1,9 k om czyli ok
Czujnik temperatury zasysanego powietrza na zimnym silniku 2,02 k om ( sprawdzę na rozgrzanym )
TESTER SONDY LAMBDA podłączyłem zmiana stan od wiec wygląda ze sonda ok
I podejrzewam wtryskiwacz na biegu jałowym widać kropelki na przepustnicy po dodaniu gazu ładnie rozpyla posiadam filmik zamieszczę.
Na biegu jałowym wtryskiwacz wtryskuje i widać małe kropelki (czy to zalewanie ??) na przepustnicy. Przy dodaniu gazu ładnie rozpyla.
Reduktor ciśnienia paliwa koło wtryskiwacza membrana ok sprężynka na miejscu nad membrana usunąłem dość dużo oleju.
Przy lekkiej przy-gazowce momentalnie spaliny białe,
Pali jak smok, gryzące spaliny.
A jak u ciebie z mocą? silnik równo pracuje? odpala bez problemu? Bo mam ten sam silnik i problem. I tak jak u ciebie sugerowali mi wszyscy lambde wymieniłem i dalej spalanie masakra.
Pali jak smok, gryzące spaliny.
Silnik równo pracuje nie ma problemów z odpaleniem, miałem problemy z nierówna praca silnika ale należny w takim wypadku zacząć od:
wymiany niebieskiego czujnika - koszt 13 pln
wyczyścić świece
wyczyścić palec i rozdzielacz
sprawdzić czy nie ma przebicia na kabelkach wysokiego napięcia
u mnie te sprawy się nałożyły i miałem problem z nierówna praco silnika gasł po odpalaniu , gasł na światłach, telepał się jak stary grat.
Natomiast poproszę o konsultacje w sprawie gaźnika, czy to ze jak nie wciskam pedału i "gaźnik się poci paliwem" jak w opisie 2 posty wyżej jest prawidłowym zachowaniem czy to jest usterka gaźnika ?
wymiany niebieskiego czujnika - koszt 13 pln
wyczyścić świece
wyczyścić palec i rozdzielacz
sprawdzić czy nie ma przebicia na kabelkach wysokiego napięcia
u mnie te sprawy się nałożyły i miałem problem z nierówna praco silnika gasł po odpalaniu , gasł na światłach, telepał się jak stary grat.
Natomiast poproszę o konsultacje w sprawie gaźnika, czy to ze jak nie wciskam pedału i "gaźnik się poci paliwem" jak w opisie 2 posty wyżej jest prawidłowym zachowaniem czy to jest usterka gaźnika ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości