pompa paliwa golf NZ
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
pompa paliwa golf NZ
taka ciekawostka . . w domu są 4 golfy wszystkie NZ-ty . . w 3 sztukach po przekreceniu zaplonu pompa pompuje raz 1 max 2 sek . . a u ojca w golfie pompuje raz moze pol sek przerwa i drugi raz . . auto chodzi jak trzeba pali dobrze . . poprostu chcialbym rozwiac watpliwosci o czyms niesprawnym lub cos ten tego itp . . jestem zadny wiedzy na ten temat
- GTI EDITION -
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
pompa paliwa golf NZ
Powinna przestać pompować po sekundzie dwóch a ponownie włączyć się dopiero w momencie rozruchu. Pewnie to jakaś usterka - tylko czy jest się czym na razie martwić - nie wiem
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: pompa paliwa golf NZ
Możliwe że ten typ sterownika tak ma. Jak podmieniłem sterownik u siebie o troszke innych oznaczeniach ale tez z nz to pompka pracowała troszke dłużej.
pompa paliwa golf NZ
to teraz sam nie wiem . . wada czy poprostu sterownik . . ktory to jest ten ,,sterownik''?? chodzi o calego kompa w podszybiu czy cos innego ?? to przepne z jednego golfa do drugiego i zobacze
- GTI EDITION -
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
pompa paliwa golf NZ
Tak na podszybiu, nie pomyl z modułem zapłonu, sterownik jest większy ma dużą ilość kabli, moduł tylko 6-7
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: pompa paliwa golf NZ
U mnie sprawa jest o tyle dziwniejsza, że raz pompuje ciągle a raz z przerwą, ale niestety nie mogę powiedzieć, że nie mam problemów z układem paliwowym...
Być może pompa paliwowa powoli się zaciera, skutkiem czego pobierany jest większy prąd i aby zapobiec przepaleniu sterownik odcina połączenie masowe. Choć od tego powinien być raczej bezpiecznik... No, ale tajemnic DIGIJET'a chyba nikt nie pozna do końca
Być może pompa paliwowa powoli się zaciera, skutkiem czego pobierany jest większy prąd i aby zapobiec przepaleniu sterownik odcina połączenie masowe. Choć od tego powinien być raczej bezpiecznik... No, ale tajemnic DIGIJET'a chyba nikt nie pozna do końca
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
pompa paliwa golf NZ
nie, pompa jest przez przekaźnik zasilana i sterownik nie widzi jaki prąd pobiera.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 144
- Rejestracja: ndz mar 14, 2010 21:55
- Lokalizacja: Włodawa
- Kontakt:
pompa paliwa golf NZ
Dokładnie. U mnie np pompka pompuje po przekreceniu kluczyka 2 razy w tym przerwa okolo sekundy. Nie wiem czy tak ma byc czy cos zle ale zadnych problemow przez to nie ma. No moze ze załapuje silnik dopiero po 3 obrotach walu. Nie wiem jak to ma sie u innych NZ.
VW-i jedziesz dalej :)
Re: pompa paliwa golf NZ
Nie chcę zakładać nowego tematu, więc napiszę tutaj.
Parę dni temu golf nagle zaczął tracić wolne obroty, przy jeździe czuć szarpanie, a w baku odgłos bąbelków powietrza, więc diagnoza to zapowietrzony układ paliwowy.
Zabrałem się za sprawdzanie i czyszczenie wszystkiego po kolei. Wyczyściłem bak, smok pompki, siatkę pompy 3 bar i zbiorniczek, w którym się znajduje. Zalałem ok. pół baku benzyny i zacząłem sprawdzać:
Najpierw wyjście z pompki w zbiorniku połączyłem wężykiem i umieściłem w baniaku. Drugą odłączyłem żeby nie pracowała na sucho. Wypompowałem tak 5 litrów (pompa działała poprzez zwarcie styków 30 i 87 w skrzynce przekaźników) i nie było żadnego bąbelka powietrza.
Następnie podłączyłem cały układ, z wyjątkiem wyjścia od puszki filtra - znów wężykiem do baniaka. Tym razem dwie pompy pracowały jednocześnie. Kolejne 5 litrów bez powietrza. Zmierzyłem ilość przepompowanego paliwa i w ciągu 30 s wyszedł prawie litr.
Następnie kolejne 5 litrów wypompowałem z wężyka na wejściu na listwę wtryskową. Rezultat identyczny jak poprzednio.
Wreszcie ostateczna próba. Wypompowane 15 litrów wlałem z powrotem do baku, natomiast wężyk podłączyłem do wyjścia z regulatora ciśnienia paliwa. Tym razem pompa 3 bar musiała sobie poradzić z ciśnieniem. I niestety ku mojemu zaskoczeniu, oprócz tego że z wężyka wylało się jakieś 300 ml w ciągu 30 s (minimum to 500) to jeszcze pełno było pęcherzyków powietrza...
Kontynuując pomiar zmierzyłem pobór prądu przez pompę. Norma to 2,5 - 3,5 A. Natomiast u mnie jest 4,4 A, czyli pompa powoli umiera. Pytanie tylko skąd się bierze to powietrze w układzie? Przypomnę, że dopóki pompki przepompowywały paliwo bez ciśnienia dopóty tego powietrza nie było. Dopiero po podłączeniu do listwy wtryskowej pojawia się powietrze. Ktoś jest w stanie wytłumaczyć skąd ono się bierze?
Procedurę testową wykonywałem zgodnie z dokumentem z linku:
https://docs.google.com/fileview?id=0B_ ... y=COnZ-q4D" onclick="window.open(this.href);return false;
Byłbym wdzięczny za rady
Parę dni temu golf nagle zaczął tracić wolne obroty, przy jeździe czuć szarpanie, a w baku odgłos bąbelków powietrza, więc diagnoza to zapowietrzony układ paliwowy.
Zabrałem się za sprawdzanie i czyszczenie wszystkiego po kolei. Wyczyściłem bak, smok pompki, siatkę pompy 3 bar i zbiorniczek, w którym się znajduje. Zalałem ok. pół baku benzyny i zacząłem sprawdzać:
Najpierw wyjście z pompki w zbiorniku połączyłem wężykiem i umieściłem w baniaku. Drugą odłączyłem żeby nie pracowała na sucho. Wypompowałem tak 5 litrów (pompa działała poprzez zwarcie styków 30 i 87 w skrzynce przekaźników) i nie było żadnego bąbelka powietrza.
Następnie podłączyłem cały układ, z wyjątkiem wyjścia od puszki filtra - znów wężykiem do baniaka. Tym razem dwie pompy pracowały jednocześnie. Kolejne 5 litrów bez powietrza. Zmierzyłem ilość przepompowanego paliwa i w ciągu 30 s wyszedł prawie litr.
Następnie kolejne 5 litrów wypompowałem z wężyka na wejściu na listwę wtryskową. Rezultat identyczny jak poprzednio.
Wreszcie ostateczna próba. Wypompowane 15 litrów wlałem z powrotem do baku, natomiast wężyk podłączyłem do wyjścia z regulatora ciśnienia paliwa. Tym razem pompa 3 bar musiała sobie poradzić z ciśnieniem. I niestety ku mojemu zaskoczeniu, oprócz tego że z wężyka wylało się jakieś 300 ml w ciągu 30 s (minimum to 500) to jeszcze pełno było pęcherzyków powietrza...
Kontynuując pomiar zmierzyłem pobór prądu przez pompę. Norma to 2,5 - 3,5 A. Natomiast u mnie jest 4,4 A, czyli pompa powoli umiera. Pytanie tylko skąd się bierze to powietrze w układzie? Przypomnę, że dopóki pompki przepompowywały paliwo bez ciśnienia dopóty tego powietrza nie było. Dopiero po podłączeniu do listwy wtryskowej pojawia się powietrze. Ktoś jest w stanie wytłumaczyć skąd ono się bierze?
Procedurę testową wykonywałem zgodnie z dokumentem z linku:
https://docs.google.com/fileview?id=0B_ ... y=COnZ-q4D" onclick="window.open(this.href);return false;
Byłbym wdzięczny za rady
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
pompa paliwa golf NZ
sprawdź może regulator, zajrzyj do weżyka podciśnieniowego czy nie ma w nim benzyny bo jeśli jest to ma dziurę. Ostateczna próba była z filtrem? Bo napewno po odłączaniu węży musiał mieć powietrze, może za krótko czekałeś.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: pompa paliwa golf NZ
Regulator raczej odpada. Gdyby nawet membrana była dziurawa, to raczej tryskałoby benzyną, a nie zasysało powietrze. Jedyna opcja na jakąś nieszczelność to węże przed pompą 3 bar bo tam jest małe ciśnienie (0,10 lub 0,25 bar), ale to też raczej wykluczam, bo wężyki sprawdzałem dwa razy.Paweł Marek pisze:sprawdź może regulator, zajrzyj do weżyka podciśnieniowego czy nie ma w nim benzyny bo jeśli jest to ma dziurę. Ostateczna próba była z filtrem? Bo napewno po odłączaniu węży musiał mieć powietrze, może za krótko czekałeś.
Powietrza w filtrze raczej na pewno nie ma. Przepompowałem na obu jednocześnie pracujących pompkach 10 litrów paliwa i powietrza nie było. Dopiero po podłączeniu pod listwę wtryskową zaczynają się dziać cyrki...
Myślę, że jedyne sensowne wytłumaczenie to rozszczelnienie pompy 3 bar. Czy jest możliwość, że zasysa ona powietrze z zewnątrz? Na pewno jest do wymiany, bo pracuje tragicznie głośno, co jakiś czas zwalniając, więc jest już zatarta w dużym stopniu. Poza tym świadczy o tym pobór prądu. Tylko po prostu chcę się upewnić, że to na pewno wina pompy, a nie czegoś innego, żeby nie było sytuacji, że wymienię pompę, a ta znowu się zatrze przez zapowietrzenie...
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
pompa paliwa golf NZ
Pewność zyskasz tylko mierząc manometrem ciśnienie paliwa.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: pompa paliwa golf NZ
Problem z układem paliwowym rozwiązany. Przyczyną była pompa paliwa (3 bar), która jak wyżej pisałem musiała się rozszczelnić. Teraz zamontowałem pompę 52 mm od 1.8 KE-Jetronic i problemy z zapowietrzaniem się zniknęły.
W tej chwili na powrocie z listwy pompka daje ok 1l paliwa w ciągu 30 s. Przy poprzedniej miałem ledwie 300 ml, gdzie minimum to 500. Stwierdzam, że mierzenie wydajności na powrocie z listwy to tani i dobry sposób na sprawdzenie pompy, bo regulator ciśnienia nie wypuści paliwa jeśli nie osiągnie ono żądanego ciśnienia (w przypadku NZ 3 bar).
Aha, nawiązując do głównego wątku, to u mnie, po przekręceniu na zapłon, pompy nadal pracują dwa razy, z malutką przerwą. Ale jeśli nie odpalę silnika i drugi raz przekręcę stacyjką na zapłon, to już tej przerwy nie ma
W tej chwili na powrocie z listwy pompka daje ok 1l paliwa w ciągu 30 s. Przy poprzedniej miałem ledwie 300 ml, gdzie minimum to 500. Stwierdzam, że mierzenie wydajności na powrocie z listwy to tani i dobry sposób na sprawdzenie pompy, bo regulator ciśnienia nie wypuści paliwa jeśli nie osiągnie ono żądanego ciśnienia (w przypadku NZ 3 bar).
Aha, nawiązując do głównego wątku, to u mnie, po przekręceniu na zapłon, pompy nadal pracują dwa razy, z malutką przerwą. Ale jeśli nie odpalę silnika i drugi raz przekręcę stacyjką na zapłon, to już tej przerwy nie ma
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
pompa paliwa golf NZ
p8pepe, wiesz zapewne że ta pompa podaje ponad 2 x za duże ciśnienie. Obejrzyj weze chociaż czy są w dobrym stanie, a regulator - zobaczysz czy to wytrzyma
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości