Wymiana gaźnika MK2

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

BinoKomputer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 13:31

Wymiana gaźnika MK2

Post autor: BinoKomputer » ndz sie 22, 2010 13:48

Witam! Jestem posiadaczem VW Golfa II benzyna o pojemności 1.3 rocznik 85. Sprawa wygląda tak że po odpaleniu samochodu gdy stoi i nie dodaje się gazu to po prostu gaśnie. Ale już podczas jazdy normalnie się sprawuje, znaczy nie do końca. Wciskam pedał gazu na maksa to odczuwa się jak samochód się dusi. Oddałem samochód do znajomego mechanika. Mechanik naprawił mi parę innych rzeczy głównie związanych z elektryką jednak o tym gaśnięciu i duszeniu nic na to nie poradził. Powiedział że muszę wymienić gaźnik. I tu nasuwa się moje pytanie. Znalazłem taki gaźnik http://moto.allegro.pl/item1190191326_g ... 3_1_3.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Czy będzie pasował do mojego samochodu?? Pisze coś o przystawce na gaz ale to chyba da się jakoś zmienić żeby było normalnie na benzynę?
Z góry dziękuję za pomoc.



Morton;]

Wymiana gaźnika MK2

Post autor: Morton;] » ndz sie 22, 2010 20:54

ta przystawka to mikser porostu zdejmujesz go gaźnik bezie pasował bo to 2e3 do pewności daj fotkę co tam masz pod macha :jezor: na twoim miejscu bym naprawił twój bo nie wiesz co kupisz a wszystko znajdziesz na forum jak naprawić :grin:



Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Wymiana gaźnika MK2

Post autor: lukasfenix » ndz sie 22, 2010 21:03

BinoKomputer pisze:prawa wygląda tak że po odpaleniu samochodu gdy stoi i nie dodaje się gazu to po prostu gaśnie.
Prawdopodobnie siłownik ssania albo pęknięta podstawa gaźnika lub membrana wzbogacenia. Mnóstwo tematów na forum, wystarczy wpisać w szukajkę.
BinoKomputer pisze:Wciskam pedał gazu na maksa to odczuwa się jak samochód się dusi.
Źle wyregulowana dawka paliwo/powietrze lub podstawa gaźnika popękana, lub przytkany paprochami gaźnik.
Gaźnik powinien spasować, jest to najnowszy model 2E3. Podstawka do gazu zdejmuje się bez oporów, to ten pierścień u góry złapany na silikon. :bajer:



BinoKomputer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 13:31

Wymiana gaźnika MK2

Post autor: BinoKomputer » pn sie 23, 2010 09:28

Tutaj daje zdjęcia...
http://img839.imageshack.us/img839/6205/dsc00105j.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img178.imageshack.us/img178/8349/dsc00106.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Dostałem za friko gaźnik z Moskwicza może się przydać jako dawca części??



Awatar użytkownika
wrobel01
Gulf owner
Gulf owner
Posty: 337
Rejestracja: pn paź 26, 2009 21:25
Lokalizacja: GSP/GTC

Wymiana gaźnika MK2

Post autor: wrobel01 » pn sie 23, 2010 09:55

BinoKomputer, u mnie bylo to samo.Znajomy mechanik tez mowil ,ze tylko wymiana.POjechalem do innego,renomowanego warsztatu i tam zaznajomiony wlasciciel wyszedl ze mna na zewnatrz osluchal i tez mowil,ze wymiana lecz dal mi namiary na jednego inzyniera co zajmuje sie gaznikami i powiedzial,ze tamten moze to uratuje.Uderzylem do tamtego i okazalo sie,ze to nie gaznik lecz sonda lambda byla juz out i to bylo glowna przyczyna.



Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Wymiana gaźnika MK2

Post autor: lukasfenix » pn sie 23, 2010 11:20

wrobel01 pisze:Uderzylem do tamtego i okazalo sie,ze to nie gaznik lecz sonda lambda byla juz out i to bylo glowna przyczyna.
W 1.3 na gaźniku nie ma sondy więc to nie ona. Sprawdź te rzeczy które wyżej napisałem a znajdziesz przyczynę. Osobiście obstawiam za pękniętą ( lub zdeformowaną od gorąca) podstawę gaźnika, bo objawy miałem podobne do puki tego nie uszczelniłem.



Awatar użytkownika
wrobel01
Gulf owner
Gulf owner
Posty: 337
Rejestracja: pn paź 26, 2009 21:25
Lokalizacja: GSP/GTC

Wymiana gaźnika MK2

Post autor: wrobel01 » pn sie 23, 2010 13:00

lukasfenix pisze:W 1.3 na gaźniku nie ma sondy więc to nie ona.
chyba,ze :grin: :helm:



Awatar użytkownika
harrikson
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt gru 02, 2008 16:30
Lokalizacja: podkarpacie ,dębica

Wymiana gaźnika MK2

Post autor: harrikson » czw sie 26, 2010 07:44

siemka chyba ze chcesz dam ci namiary goscia co w lublinie robi gazniki,dobry jest ale drogi,pozdro



BinoKomputer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 13:31

Re: Wymiana gaźnika MK2

Post autor: BinoKomputer » pt wrz 03, 2010 16:07

A mam jeszcze jeden problem. Jeżeli mam ten gaźnik zepsuty to może się to odbić na spalaniu? Chyba z 3 dni temu zatankowałem 10l benzyny przejechałem z 5km i już nie mam możliwe to jest. Może mam wskaźnik uszkodzony. Da się inaczej sprawdzić stan paliwa??



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Wymiana gaźnika MK2

Post autor: Paweł Marek » pt wrz 03, 2010 18:41

BinoKomputer, gaźnik jest urządzeniem dość skomplikowanym, spalanie wzrośnie wówczas jeśli będzie podawał nieprawidłową mieszankę, a róże efekty typu gaśnięcie na wolnych itp mogą wynikać z różnych awarii które wcale nie muszą znacząco wpływać na spalanie. Więc jednoznacznie na takie pytanie odpowiedzieć nie można.
Bez sensu kompletnie kupować drogi w pełni sprawny gaźnik . Wszystko co się w nim psuje jest naprawialne, albo wymienne. Natomiast kupno takiego taniego jak w tej aukcji ma sens żeby mieć części na podmianę. Sprawny to on raczej za tą cenę nie jest chociaż licho wie.
Bez speca od gaźników ani rusz, nawet jeśli kupisz niby sprawny to wymaga on doregulowania na samochodzie i nie polega to tylko na ustawieniu mieszanki i obrotów. Więc takiego speca poszukaj.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

BinoKomputer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 13:31

Re: Wymiana gaźnika MK2

Post autor: BinoKomputer » pt wrz 03, 2010 20:46

No dobrze. To może ktoś zna jakiegoś speca od gaźników w Częstochowie lub okolice. Lublin jest za daleko żeby tam jechać...

PS. Ile taka naprawa może kosztować mniej więcej ?? :)



Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Wymiana gaźnika MK2

Post autor: Jajcek » sob wrz 04, 2010 17:01

To ja wtrącę coś od siebie. Miałem podobne objawy i okazało się iż wszystkiemu winne były węże podciśnienia. 20 lat zrobiło swoje i niestety węże były popękane co skutkowało tym iż dodając gazu w gaźnik szło tzw "lewe powietrze" z zewnątrz co powodowało przyduszanie i szarpanie. Niby węże na pierwszy rzut oka były całe a jednak pęknięcia były w miejscach takich iż nie dało tego radę wychwycić na szybko. Zacznij od sprawdzania węzy a nie od kupowania innych gaźników w niewiadomym stanie. Weź przeczyść też gaźnik. Jak nie poskutkuje ten zabieg to dopiero udaj się do mechanika. Jak ja pojechałem z moim autem do mechanika to jak mu powiedziałem że szarpie to powiedział ze to wina sprzęgła ( :grrr: ) - debilizm totalny ale z mechanikiem się podobno niedyskutuje. Pzdr



artur b.
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: ndz maja 23, 2010 16:24
Lokalizacja: Witkowice/ok. Częstochowy

Wymiana gaźnika MK2

Post autor: artur b. » ndz wrz 05, 2010 15:03

Zgadzam się z kolegą wyżej. Ja również miałem problem z obrotami, ale po wymianie przewodów gumowych wszystko wróciło do normy. Mi wprawdzie trzymał za wysokie, ale miałem nieco inny gazior, i sam nie wiem które przewody były uszkodzone. łączny koszt wymiany przewodów to niecałę 20 zł, chyba nawet coś ok10-15zeta(nie pamiętam dokładnie), a do tego strzeliłem sobie czyszczenie gaziora. Niby nic a jednak zawsze coś daje :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości