trzy podciśnienia

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
WhiteRoute
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz lip 25, 2010 10:11
Lokalizacja: kraków

trzy podciśnienia

Post autor: WhiteRoute » wt sie 03, 2010 10:02

Zastanawiają mnie 3 rurki podciśnienia. Z jedna sie uporałem. był ułamany kruciec na wezyku nad servo hamulców i wygląda ż to do regulacji nawiewów. Drugi wężyk po lewej stronie auta idacy do jakiegoś zbiorniczka pod lewym reflektorem w błotniku był wyciagnięty - do czego on jest? A chyba ważniejszy ten spod filtra powietrza. Podłączyłem go do rurek nad servo hamulców. pod filtrem jest klapa zimne ciepłe i rurka podcinienia była odcieta - Dobrze podłączyłem? Poprzedni właściciel spiął klapkę na zimne opaską a chyba to powinno działać na podciśnieniu gdy silnik chce ciepłego powietrza.
Jak to wszystko powinno być prawidłowo? Moze to pod filtr powietrza ma być podłączone w kolektor ssacy gdzies?
Dodam że szukam tez przyczyny zanizania obrotów po wyhamowaniu auta.

Golf MK2 automat skrzynia klamatyzacja 1,8 RV digifant wersja meksykańska
Ostatnio zmieniony wt sie 03, 2010 10:19 przez WhiteRoute, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

trzy podciśnienia

Post autor: Paweł Marek » wt sie 03, 2010 10:09

WhiteRoute, naprawdę nie przyszło ci do głowy że trzeba napisać czym jeździsz? Sprecyzuj temat, ew. jakieś fotki wklej. A zacznij od przeczytania regulaminu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
WhiteRoute
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz lip 25, 2010 10:11
Lokalizacja: kraków

trzy podciśnienia

Post autor: WhiteRoute » wt sie 03, 2010 10:18

Golf MK2 automat skrzynia klamatyzacja 1,8 RV digifant wersja meksykańska



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

trzy podciśnienia

Post autor: Paweł Marek » wt sie 03, 2010 11:18

ten od klapki pod filtrem powinien być podłączony do małego termostaciku, który nie wiem gdzie masz, prawdopodobnie w obudowie filtra. Z kolei od tego termostaciku weżyk poprzez trójnik ma iść do regulatora ciśnienia paliwa i do podciśnienia albo w samej obudowie wtrysku albo w serwie - mało istotne. Ten zbiornik po lampą bedzie rezerwuarem do klimy. Jak dobrze poszukasz - znajdziesz schemat ryurek tu pod kuzow czyli nadwozie http://www.unitcat.ru/volkswagen/3/1/1260/1275/77/8/" onclick="window.open(this.href);return false;


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
WhiteRoute
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz lip 25, 2010 10:11
Lokalizacja: kraków

trzy podciśnienia

Post autor: WhiteRoute » wt sie 03, 2010 13:24

zrobiłem fotki żeby rozwiać podejrzenia i wykluczyć błędy
Obrazek
to rurka podciśnienia spod filtra powietrza
z tego co mi odpisałeś juz widzę, ż mam źle podłączone.
ObrazekObrazek
poprowadziłem tą rurkę koło osłony rozrządu za kolektorem az do połączeń z servo
Obrazek
i ta pętla to jej koniec wpięty w całość.
Jak odpiąłem tą rurkę na trójniku wyraźnie wyczuwam ssanie powietrza nawet słyszalne. Czyli zasys powietrze spod filtra i wszystko inaczej działa niz powinno?

W kazdym razie gorąco dziekuję za naprowadzenie.

Za chwilę ide to pozmieniać jak powinno być i napiszę czy jest różnica. Mam nadzieje ze hamulce sie poprawią.
Nowe klocki i odpowietrzenie nic nie dało. Źle odpowietrzyłem? Jak ie pedał zapadł tak jest cały czas. :goof:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

trzy podciśnienia

Post autor: Paweł Marek » wt sie 03, 2010 13:44

Myślę że ok ale co z tym zbiornikiem? Gdzie wężyk od niego leci? W mk3 leci do elektrozaworka i do klapy nawiewów wewnątrz auta. Może rozrysujesz te połaczenia schematycznie to prędzej można bedzie się wypowiedzieć bo na fotkach widać to niezbyt dobrze.
Zerknij jeszcze tu, pozwoliłem sobie wkleić obrazek z forum elektrody http://img253.imageshack.us/img253/1725/schowek01b.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
WhiteRoute
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz lip 25, 2010 10:11
Lokalizacja: kraków

trzy podciśnienia

Post autor: WhiteRoute » wt sie 03, 2010 17:42

Ten wężyk który do rezerwuaru podciśnienia dla klimy pod reflektorem ma po drodze trójnik i dokładnie idzie w ścianę grodziową czyli do klapy nawiewów wewnątrz - działa nastawnik nawiewów czyli to jest OK.
Ale rozkminiając dalej ten termostacik w górnej części obudowy filtra ma podpięte dwie rurki i jedna z nich idzie do kolektora od spodu a druga do tego regulatora paliwowego. Logicznie by się zgadzało. Rzeczywiście narysuję to jakoś bo sam juz głupawki dostaje. Jak na próbkę wpiąłem to coś spod obudowy filtra to od klapki w górny rurek termostatu to silnik po przegazówie dławił sie aż do 400 obrotów i dopiero wracał do 900. Po wypięciu normalnie spadek obrotów na 900 bez dławienia.
Domyslałem się ze takie bzdety jak odmy i podciśnienia mają tu kolosalne znaczenie i muszę to połapac bo mi sie nie podoba jak to działa a jeszcze bardziej jak coś wisi i nie ma końca wpiecia czy obiegu. Nie może być w samochodzie rurki na której drugim końcu nic nie ma.
A jak przestudiowawałem ten rysunek wygląda ze mam coś źle podpięte. Między regulatorem paliwa a termostatem nie ma trójnika jak na rysunku. Idę zadziałać.
Jeszcze raz dziękuje za pomoc.

godzina 21,50
I zadziałało! Dzięki dzieki koledze stokroć.
ten kruciec za kolektorem był nie podłączony nigdzie.
Poszedłem po rysunku i podłączyłem jak na schemacie. z przodu kolektora były zamienione miejscami i to też ma pewnie znaczenie a obie od regulatora paliwa szły do obu na obudowie filtra.
Obrazek
tu jak jeszcze kombinowałem Czerwone strzałki pokazują obie rurki z termostatu tu gdzie niebieska
Obrazek
Teraz jest dopiero właściwie Dolna poszła na tą niewiadomą spod obudowy górna do silnika przez trójnik z tym drugim regulatorem od paliwa
Obrazek niebieską oznaczyłem gdzie nic nie było z tyłu kolektora
Na kolektorze zamieniłem miejscami i lewa na regulator ten bliżej błotnika z dwiema przeźroczystymi rurkami paliwowymi i dopiero dolna spod niego na tylną część kolektora ssącego gdzie właśnie nic nie było wpięte. jak na foto
Zakręciłem silnik od razu załapał ładnie równo i cicho i nawet hamulec sie poprawił trochę.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości