Problem Podczas odpalania zimnego auta .
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem Podczas odpalania zimnego auta .
Witam !
Posiadam Golfa MKII z potworem pod maską czyli 1.3 NZ . Autko ma przejechane niecałe 230 tysi , nie jeździło nigdy na gazie .
Mój problem polega na tym , że gdy autko jest zimne , np po nocy lub paru godzinach stania , Gdy odpale samochód , autko pochodzi z hmm 5 sekund i zgaśnie . Gdy przytrzymam nieco noge na gazie , autko normalnie chodzi . Problem jest też gdy chce ruszyć , jak by auto zamulało coś i po puszczeniu sprzegła wbiciu biegu i daniu lekko gazu , po prostu zamula go więc trzeba więcej gazu mu dać przy ruszaniu zimnym autem . Czy ktoś może powiedzieć co jest przyczyną ? Filter powietrza po przebiegu koło 3 tysi .
Posiadam Golfa MKII z potworem pod maską czyli 1.3 NZ . Autko ma przejechane niecałe 230 tysi , nie jeździło nigdy na gazie .
Mój problem polega na tym , że gdy autko jest zimne , np po nocy lub paru godzinach stania , Gdy odpale samochód , autko pochodzi z hmm 5 sekund i zgaśnie . Gdy przytrzymam nieco noge na gazie , autko normalnie chodzi . Problem jest też gdy chce ruszyć , jak by auto zamulało coś i po puszczeniu sprzegła wbiciu biegu i daniu lekko gazu , po prostu zamula go więc trzeba więcej gazu mu dać przy ruszaniu zimnym autem . Czy ktoś może powiedzieć co jest przyczyną ? Filter powietrza po przebiegu koło 3 tysi .
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images35.fotosik.pl/84/fded55edb732fb53.png[/img][/url]
MK2 !
MK2 !
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Problem Podczas odpalania zimnego auta .
zacznij od czujnika temperatury niebieskiego, wyszukiwarka ci pomoże znaleźć normy oporów i czy ma dobre zasilanie (5V we wtyczce na zapłonie.)
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
- Lokalizacja: okolice krakowa
- Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
- Silnik: AZM
Problem Podczas odpalania zimnego auta .
jak to nie pomoże to sprawdź zawór powietrza dodatkowego kolega Paweł Marek, mi podsyłał niedawno za co on odpowiada więc też znajdziesz
passat b5 115KM AZM 2003r
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: pn kwie 12, 2010 18:03
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Problem Podczas odpalania zimnego auta .
a przed tym dla spokojnej glowy spróbuj przed zapaleniem wcisnac pedal gazu do konca, jakies 3 razy, po prostu wcisnij i pusc, odczekaj jakies 20sekund i odpal, to jest mono wtrysk tak? wiec udoskonalony gaznik, ja mam tak w 1.3 MH gaznik, jak wcisniesz gaz poleci troche paliwa w cylinder, i odpalajac masz od razu wiecej wachy na zaplon w garnku. powinno normalnie odpalac. a co do tego skakania jak ruszasz i zamulania, daj mu ze 40 sekund, niech pochodzi, po 20s (jak olej zrobi pelny obieg) daj mu gazu ostro, potem powachluj gazem, niech troche nagrzeje, powinno byc lepiej.
swoja droga mozesz sprawdzic swiece i kable wysokiego napiecia, u mnie byly walniete, swiecie juz mialy ostatki zycia a kabel z trzeciego garnka nie laczyl. sprawdz, zawsze lepiej chodz i moze mniej palic, u mnie jakis litr na 100 mniej po wymianie swiec i kabli (NGK i Bosch)
swoja droga mozesz sprawdzic swiece i kable wysokiego napiecia, u mnie byly walniete, swiecie juz mialy ostatki zycia a kabel z trzeciego garnka nie laczyl. sprawdz, zawsze lepiej chodz i moze mniej palic, u mnie jakis litr na 100 mniej po wymianie swiec i kabli (NGK i Bosch)
Giant - Ride life
Problem Podczas odpalania zimnego auta .
albo zawór dodatkowego cisnienia albo niebieski czujnik na kruccu wody ,,zepsuł'' sie lub zablokowal na ok 200 omach i teraz nie wlacza ssania i ciezko odpalic i ciezko ruszyc na zimnym . . jak sie negzreje chodzi jak trzeba
- GTI EDITION -
Problem Podczas odpalania zimnego auta .
Gdzie moge to znaleść ? Tak jak kolega pisze ! jak sie zagrzeje to rwie aż głupi
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images35.fotosik.pl/84/fded55edb732fb53.png[/img][/url]
MK2 !
MK2 !
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
- Lokalizacja: okolice krakowa
- Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
- Silnik: AZM
Problem Podczas odpalania zimnego auta .
1.3 NZ to MPi a tak btw
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=268004" onclick="window.open(this.href);return false; akurat nie pokazali go ale jest pod wtryskiem wygląda tak: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=257102" onclick="window.open(this.href);return false;
czujnik niebieski zobaczysz po otwarciu maski masz niebieski i czarny ciebie interesuje niebieski
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=268004" onclick="window.open(this.href);return false; akurat nie pokazali go ale jest pod wtryskiem wygląda tak: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=257102" onclick="window.open(this.href);return false;
czujnik niebieski zobaczysz po otwarciu maski masz niebieski i czarny ciebie interesuje niebieski
passat b5 115KM AZM 2003r
Problem Podczas odpalania zimnego auta .
jak się go wyciąga ? wyciągnąć tą zapadkę ? i on wychodzi czy się go wykręca ?
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images35.fotosik.pl/84/fded55edb732fb53.png[/img][/url]
MK2 !
MK2 !
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Problem Podczas odpalania zimnego auta .
devilbiker, Kolego, pozwól że wyjaśnię. Po pierwsze NZ nie jest na jedno, tylko na wielo punktowym wtrysku.Po drugie jednopunktowy wtrysk nie jest w żaden sposób podobny do gaźnika. Różnica polega na tym, że w gaźniku strumień powietrza regulowanny przez przepustnicę porywa odpowiednią ilość paliwa, a pompowanie o którym piszesz to dodatkowa dawka beznyny, która zwiększa tę ilość przy gwałtownym dodaniu gazu.Przy sprawnym ssaniu, ręcznym, czy automatycznym sprawna przymknięta przepustnica i otwarta dysza ssania powinna pozwalać na rozruch zimnego silnika bez pompowania pedałem gazu. Elektroniczny wtrysk paliwa polega natomiast na dawkowaniu paliwa podanego pod stałym ciśnieniem na wtryskiwacz , lub wtryskiwacze, w ilości zależnej od temperatury silnika, otwarcia przepustnicy, podcisnienia w kolektorze, ilości powietrza mierzonej przepływomierzem itp.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: pn kwie 12, 2010 18:03
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Problem Podczas odpalania zimnego auta .
ok, moj blad. ;] dzieki. w koncu po to jest forum zeby dzielic sie wiedza. napisalem to ze wzgledu na podobne objawy jakie ma moja golfina.
Giant - Ride life
Problem Podczas odpalania zimnego auta .
Panowie wczoraj wymieniłem ten niebieski czujnik . NIc TO NIE DAŁO .
auto po odpaleniu , chodzi tak jak przedtem , gaśnie . Gdy chce ruszyć , po prostu jest bulgotanie a nie płynne wkręcanie sie na obroty . Gdy ruszy , to jakoś jedzie , sposób z dawaniem gaz na maxa , niby działa . Pompowanie pedału gazu , nie zdaje rezultatu . czy możliwe jest to że winna jest pompa paliwa ? bo zaczyna mi lekko piszczeć już .
Gdy auto ciepłe , daje gaz to jest dziura w gazie . Zamulenie .
auto po odpaleniu , chodzi tak jak przedtem , gaśnie . Gdy chce ruszyć , po prostu jest bulgotanie a nie płynne wkręcanie sie na obroty . Gdy ruszy , to jakoś jedzie , sposób z dawaniem gaz na maxa , niby działa . Pompowanie pedału gazu , nie zdaje rezultatu . czy możliwe jest to że winna jest pompa paliwa ? bo zaczyna mi lekko piszczeć już .
Gdy auto ciepłe , daje gaz to jest dziura w gazie . Zamulenie .
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images35.fotosik.pl/84/fded55edb732fb53.png[/img][/url]
MK2 !
MK2 !
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Problem Podczas odpalania zimnego auta .
Oczywiście że możliwe. Ale kolego nie wymieniaj nic bez diagnozy. Czujnik pisałem sprawdź nie zmieniaj od razu szkoda kasy. Z pompą podobnie. Filtr paliwa można by zmienić w ślepo, ale pompę jeśli działa to dopiero po pomiarze ciśnienia paliwa manometrem mechanika.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Problem Podczas odpalania zimnego auta .
Czujnik to koszt 11zł , więc nie zbiednieje . Pompa po woli daje o sobie znać . Jeśli to coś zmieni , to opisze wam sposób odpalania jak ciepły silnik :
Jak ciepły , zgasze , i za np 15 sekund , minuta , to wystarczy dosłownie 1-2 sekundy trzymac kluczyk na zapłonie i od razu łapie . Jak stoi np 15 minut , to już dłużej trzeba kręcić .
Filter paliwa znajduje się w pompie ?
Co jeszcze może być ? w tym silniku jest od chu** przewodów ciśnieniowych . Czy wszystkie wymienić ? kopułkę chciałem wyczyścić , ale nie ma sensu bo nowa i tam nawet brudu nie ma Przewody to samo .
Mam też patent z odmą zrobiony . Zamiast odmy mam puszczony przewód do gumy od przepływówki . Po prostu ktoś to tam wkomponował . Co o tym sądzicie ? Może ja nagram film jak zachowuje się auto na zimnym silniku ?
jak auto stało mi 2 dni nie ruszane , całkiem inaczej chodziło ! mniejsze obroty biegu jałowego , lepiej jechał , nie zamulało itp .
Jak ciepły , zgasze , i za np 15 sekund , minuta , to wystarczy dosłownie 1-2 sekundy trzymac kluczyk na zapłonie i od razu łapie . Jak stoi np 15 minut , to już dłużej trzeba kręcić .
Filter paliwa znajduje się w pompie ?
Co jeszcze może być ? w tym silniku jest od chu** przewodów ciśnieniowych . Czy wszystkie wymienić ? kopułkę chciałem wyczyścić , ale nie ma sensu bo nowa i tam nawet brudu nie ma Przewody to samo .
Mam też patent z odmą zrobiony . Zamiast odmy mam puszczony przewód do gumy od przepływówki . Po prostu ktoś to tam wkomponował . Co o tym sądzicie ? Może ja nagram film jak zachowuje się auto na zimnym silniku ?
jak auto stało mi 2 dni nie ruszane , całkiem inaczej chodziło ! mniejsze obroty biegu jałowego , lepiej jechał , nie zamulało itp .
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images35.fotosik.pl/84/fded55edb732fb53.png[/img][/url]
MK2 !
MK2 !
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Problem Podczas odpalania zimnego auta .
daj foto bo nie kapuję, ale jeśli jest odma szczelnie podłączona i za przepływka a nie przed to nie powinno mieć znaczeniaYoszi pisze:Zamiast odmy mam puszczony przewód do gumy od przepływówki . Po prostu ktoś to tam wkomponował
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości