mk2 do czego ten czujnik?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
mk2 do czego ten czujnik?
jeśli to nie regulator to wymienie sondę ale wcześniej chcę się upewnić czy to napewno nie coś innego.
-
ozzy1979
mk2 do czego ten czujnik?
sciągnij sobie "haynes golf and jetta repair" i tam masz wszystko podane łącznie z oporami.
-
GolfSztrom2
- Nowicjusz

- Posty: 19
- Rejestracja: śr mar 27, 2013 22:37
mk2 do czego ten czujnik?
ozzy1979, z tym zaworem powietrza to nie do końca. Przecież on puszcza więcej powietrza w czasie nagrzewania silnika właśnie po to żeby silnik stabilnie pracował zanim się nagrzeje. Nierówno pracujący zimny silnik to nic nadzwyczajnego . Dlatego stosuje się zawory powietrza dodatkowego. Mądre książki mówią że niesprawność tego zaworu może powodować nierówną pracę na luzie, a nawet gaśnięcie silnika.
mk2 do czego ten czujnik?
zawór powietrza dodatkowaego mam na podmiankę,sprawdze jaki będzie efekt i dam znać,ale termiczny regulator cisnienia paliwa raczej też mam do wymiany bo według mądrej lektury "haynes golf and jetta repair" opór powinien wynosić pomiedzy 20 a 25 omów a u mnie jest 12 omów. własnie jestem w trakcie załatwiania drugiego regulatora zobaczymy czy pomoże wymiana.
-
GolfSztrom2
- Nowicjusz

- Posty: 19
- Rejestracja: śr mar 27, 2013 22:37
mk2 do czego ten czujnik?
Co to jest termiczny regulator cisnienia paliwa? Regulator ciśnienia paliwa był ale w K- Jetronic. Ty w GX powinieneć mieć Ke- Jetronic.
mk2 do czego ten czujnik?
Regulator znajduje się z przodu silnika. Składa się z bimetalowej blaszki, membrany podciśnieniowej i zaworu sterującego. Funkcją regulatora jest wzbogacanie mieszanki w czasie nagrzewania się silnika, oraz w czasie normalnej pracy w zależności od podciśnienia panującego w kolektorze dolotowym.


-
ozzy1979
mk2 do czego ten czujnik?
I tu się mylisz, bo jest jeszcze układ KU-Jetronic i on ma regulator termiczny i jest to częsty układ w 1,8 GX.GolfSztrom2 pisze:Regulator ciśnienia paliwa był ale w K- Jetronic. Ty w GX powinieneć mieć Ke- Jetronic.
A tu dla wszystkich zainteresowanych ukłądem wtrysku mechanicznego (na przykładzie silnika 2,8 V6 Ford)
http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2. ... escription" onclick="window.open(this.href);return false;
mk2 do czego ten czujnik?
MAM VW GOLFA 3 1.4 NA ZIMNYM SILNIKU PRZEZ OKOŁO 15 SEK. NA WOLNYCH OBROTACH ŚWISZCZY JAKIŚ CZUJNIK POMIĘDZY GAŹNIKIEM A FILTREM POWIETRZA.JEŻELI WIECIE CO TO OZNACZA PROSZĘ DAJCIE ZNAĆ
-
ozzy1979
mk2 do czego ten czujnik?
Nie śmieć w tym temacie, który dotyczy Mk2 1,8.bogus123 pisze:MAM VW GOLFA 3 1.4 NA ZIMNYM SILNIKU PRZEZ OKOŁO 15 SEK. NA WOLNYCH OBROTACH ŚWISZCZY JAKIŚ CZUJNIK POMIĘDZY GAŹNIKIEM A FILTREM POWIETRZA.JEŻELI WIECIE CO TO OZNACZA PROSZĘ DAJCIE ZNAĆ
mk2 do czego ten czujnik?
Miałem podobnie, w moim przypadku okazał się wyłącznik/włącznik położenia przepustnicy. Nie wiem czy masz i czy u Cibie występuje potencjometr czy włączniki, ale sprawdź odłączając wtyczkę tę os przepustnicy. Wg mnie jeśli nie będzie różnicy i reakcji to spróbuj w tym temacie pogrzebać, bo jak mówię u mnie się właśnie okazało dokładnie te ustrojstwo.
mk2 do czego ten czujnik?
Sprawdziłem przełącznik przy przepustnicy jest to zwykły przełącznik nacisnięty niema przejscia rozwarty ma przejscie i jest sprawny,sprawdziłem też ponownie reakcje silnika na odłączenie sądy i reakcji nie było żadnej ale po kilkukrotnym odłączeniu i podłączeniu wtyczki nagle silnik zaczął pracować jakby wczoraj wyjechał z fabryki,perfekcyjnie, w momencie odłączonej wtyczki brzęczy jakieś ustrojstwo zamontowane na rozdzielaczu paliwa jak podłączałem wtyczke ustrojstwo przestawało brzęczeć i silnik zaczynał pracować idealnie.sprawdzałem co to jest te ustrojstwo zamontowane na rozdzielaczu i według etki jest to "zawór sondy lambda" więc wszystko wskazuje na sondę.
-
ozzy1979
mk2 do czego ten czujnik?
To nie zawór sondy lambda tylko elektrohydrauliczny nastawnik cisnienia (słuzy do ustawiania ciśnienia róznicowego na rozdzielaczu, a co za tym idzie do ustawiania składu mieszanki) - jest on sterowany z ECU, a ECU bierze sygnał własnie z sondy. Przy sprawnym układzie ten nastawnik wydaje charalterystyczny odgłos brzeczenia z dość dużą częstotliwością (na oko jakieś 10-20 Hz). Gdy sonda jest uwalona, badź odłączona, regulator wyraźnie zwalnia z pracą, co słychać po jego brzeczeniu, które staje się dużo wolniejsze i mozna je dosłownie policzyć. Sprawdź dobrze stan wszystkich wtyczek, w szczególności od sondy i do nastawnika. Radzę wymienić sondę profilaktycznie.parys2007 pisze:w momencie odłączonej wtyczki brzęczy jakieś ustrojstwo zamontowane na rozdzielaczu paliwa jak podłączałem wtyczke ustrojstwo przestawało brzęczeć i silnik zaczynał pracować idealnie.sprawdzałem co to jest te ustrojstwo zamontowane na rozdzielaczu i według etki jest to "zawór sondy lambda" więc wszystko wskazuje na sondę.
mk2 do czego ten czujnik?
zapomniałem jeszcze napisać że jak odłącze przewód od sądy i dotkne nim do masy wiem że nie powinienem tak robić ale zaryzykowałem to po chwili ten nastawnik cisnienia przestaje brzęczeć i silnik zaczyna równo pracować.
-
ozzy1979
mk2 do czego ten czujnik?
Bo niejako "naprawiasz" usterkę. ECU dostaje stabilny sygnał (masę) i zaczyna równo wysterowywac nastawnik. Układy wtrysku mechanicznego po odpięciu sondy pracują na usrednionej wartości i można tak jeździć do czasu naprawy. Wzrost spalania nie jest drastyczny, ale nie jest to normalna sytuacja, na którą można pozwolić. Docelowo musisz usunąć usterkę w obwodzie sondy. Naprawdę namawiam na wymianę na porządną, dedykowaną pod ten model sondę (Bosch za jakieś 300 zł, ASO za 620 zł). Nie kupuj badziewia no name i uniwersalnych, bo możesz mieć jeszcze większy cyrk. Po wymianie sondy obowiązkowo regulacja silnika (u bardzo kumatego diagnosty).parys2007 pisze:nastawnik cisnienia przestaje brzęczeć i silnik zaczyna równo pracować.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości
