Ustawienie zapłonu i ciśnienie w cylindrach silnik EW
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, grg474, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 232
- Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03
Ustawienie zapłonu i ciśnienie w cylindrach silnik EW
Ostatnio mam problemy z moim trupem i będę po niedzieli z kolegą go operował i stąd moje pytanko nr 1 czyli:
Jak ustawić albo na ile powinien być ustawiony zapłon w tym silniku? To jest konkretnie 1595cm gaźnik 2E2 plus LPG
I druga sprawa jakie powinno być ciśnienie na tłokach i czy to mierzyć na otwartej przepustnicy czy nie?
Pozdro
Jak ustawić albo na ile powinien być ustawiony zapłon w tym silniku? To jest konkretnie 1595cm gaźnik 2E2 plus LPG
I druga sprawa jakie powinno być ciśnienie na tłokach i czy to mierzyć na otwartej przepustnicy czy nie?
Pozdro
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Ustawienie zapłonu i ciśnienie w cylindrach silnik EW
Pierwsze pytanie 18 stopni z założonym lub 6 ze zdjętym węzykiem od aparatu zapłonowego, drugie pytanie patrz wyszukiwarka było sto razy, sa tylko pewne zdania podzielone czy lepiej mierzyć na ciepłym czy na zimnym silniku. Z otwartą przepustnicą, i poniżej 7 barów lub różnica między najlepszym a najgorszym cylindrem powyżej 2-3 bary to silnik do remontu
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Ma gadane
- Posty: 232
- Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03
Ustawienie zapłonu i ciśnienie w cylindrach silnik EW
A masz może jakiś dobry sposób jak odkręcić ze skrzyni ten korek bo nie posiadam takiego ogromnego imbusa
Na prawde szukałem ale nie znalazłem przypuszczać tylko mogę że powinno być około 13bar dobrze myślę? No i nie bedzie wyjścia bedzie mierzone na ciepłym ale wydaje mi sie to uzasadnione bo jednak uzywam silnika glownie kiedy jest rozgrzany
Na prawde szukałem ale nie znalazłem przypuszczać tylko mogę że powinno być około 13bar dobrze myślę? No i nie bedzie wyjścia bedzie mierzone na ciepłym ale wydaje mi sie to uzasadnione bo jednak uzywam silnika glownie kiedy jest rozgrzany
Ustawienie zapłonu i ciśnienie w cylindrach silnik EW
13 bar to było by super. Ja w Toledo 1.6 z silnikiem 1F mam 12.5 bara na każdym, w Passacie B4 1.8 ABS także i jest ok. Myślę, że poniżej 11 bar powinno się zajrzeć do silnika...
-
- Ma gadane
- Posty: 232
- Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Ustawienie zapłonu i ciśnienie w cylindrach silnik EW
michallodz, łapiesz kombinerkami lub mała zabką za brzeg i odkręcisz bez problemu. Penetrator oczywiście można prysnąc wczesniej. Z tym że wystarczy jak wyjmiesz korek ze środka nie musisz całego plastyku odkręcać.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Ustawienie zapłonu i ciśnienie w cylindrach silnik EW
Auto powinno mieć przynajmniej 11Bar ( to jeszcze jest w miarę silnik ). Ale ciśnienie powyżej 12Bar jest OK ( nie wiem jak teraz ale ja w aucie miałem ponad 13Bar, ale gazu jeszcze nie widziało auto ).
5Bar to wytwarzają same tłoki bez pierścieni
Różnica w ciśnieniu nie więcej niż 1Bar. Jak więcej to kwalifikuje się do remontu, ale można użytkować bez ryzyka.
Przy różnicy jaką podał Paweł Marek ( 2-3 Bar ) jest już wyraźna różnica w pracy silnika ( słychać jakby pracował nie na wszystkie cylindry ) i może dojść do uszkodzenia wału przy zbyt dużej różnicy. Przy 7bar to auto na 1 biegu samo zjeżdżało z podjazdu ( bardzo małe nachylenie ) obracając silnikiem
Mierzysz ciśnienie z wciśniętym pedałem w podłogę i z wykręconymi wszystkimi świecami. Co do samego mierzenia na ciepłym, czy na zimnym, to zawsze uczono mnie że na ciepłym, a diesle się mierzy na zimnym. 14-15bat to jest ciśnienie maksymalne, gdzie w większości pojazdów maksymalne to 14bar i nie powinno być większe, bo może to spowodować uszkodzenie silnika.
5Bar to wytwarzają same tłoki bez pierścieni
Różnica w ciśnieniu nie więcej niż 1Bar. Jak więcej to kwalifikuje się do remontu, ale można użytkować bez ryzyka.
Przy różnicy jaką podał Paweł Marek ( 2-3 Bar ) jest już wyraźna różnica w pracy silnika ( słychać jakby pracował nie na wszystkie cylindry ) i może dojść do uszkodzenia wału przy zbyt dużej różnicy. Przy 7bar to auto na 1 biegu samo zjeżdżało z podjazdu ( bardzo małe nachylenie ) obracając silnikiem
Mierzysz ciśnienie z wciśniętym pedałem w podłogę i z wykręconymi wszystkimi świecami. Co do samego mierzenia na ciepłym, czy na zimnym, to zawsze uczono mnie że na ciepłym, a diesle się mierzy na zimnym. 14-15bat to jest ciśnienie maksymalne, gdzie w większości pojazdów maksymalne to 14bar i nie powinno być większe, bo może to spowodować uszkodzenie silnika.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
-
- Ma gadane
- Posty: 232
- Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03
Ustawienie zapłonu i ciśnienie w cylindrach silnik EW
No więc ciśnienie w kazdym cylindrze to 14bar czyli ze co za duzo?
A co do zaplonu to mam na kole tylko jeden znak to dobrze? Znak jest rowno z ta strzalka jak lampa jest ustawiona na 2-3 stopnie no i oczywiscie wezyk jest zalozony. Czyli co cofniety o 15 stopni az?
A co do zaplonu to mam na kole tylko jeden znak to dobrze? Znak jest rowno z ta strzalka jak lampa jest ustawiona na 2-3 stopnie no i oczywiscie wezyk jest zalozony. Czyli co cofniety o 15 stopni az?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Ustawienie zapłonu i ciśnienie w cylindrach silnik EW
Na którym, na pasowym jest jeden, na zamachowym musi być więcej chyba że było zmieniane koło na nowe czego raczej nikt nie robi.
Znak o który chodzi jest na fotce nr 5 z tego tematu, ma ostro zagłębiony kształt, można się mylić ze znakami z fotki 3 oraz 6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205482" onclick="window.open(this.href);return false;
Znak o który chodzi jest na fotce nr 5 z tego tematu, ma ostro zagłębiony kształt, można się mylić ze znakami z fotki 3 oraz 6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205482" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Ma gadane
- Posty: 232
- Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03
Ustawienie zapłonu i ciśnienie w cylindrach silnik EW
dokładnie chodzi mi o znak ze zdjecia nr 5 i jest tylko jeden a kolo wyglada na takie stare jak na tym foto z reszta
a ten zabek wystajacy to co to?
a ten zabek wystajacy to co to?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Ustawienie zapłonu i ciśnienie w cylindrach silnik EW
ząbek nie wiem. Jak już pisałem gdzieś zawsze jest watliwość co do prawidłowości umieszczenia owego znaku ostrego. Skoro nawet w różnych w serwisówkach są różne zalecenia - np ustawiać na 6 stopni ze zdjętym albo w innych 18 z założonym wezykiem, to nie można być pewnym na ile stopni ten znak jest wycięty. Dlatego każdy robi jak uważa, ale ja zawsze obieram drogę dla mnie najpewniejszą, czyli dokonujac obliczeń na podstawie obwodu koła pasowego robie sobie własny znak na nim w wyliczonej odległości od znaku OT, ponieważ mam lampę bez reglacji kąta, a jeśli ktoś ma z regulacją to już wogóle nie ma problemu ustawi tyle ile ma być na podziałce lampy i zrywa znak OT ze znakiem odniesienia
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Ma gadane
- Posty: 232
- Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03
Ustawienie zapłonu i ciśnienie w cylindrach silnik EW
Znak OT czyli ten zabek ktory jest?:P Mam ustawic na lampie 18st i krecic aparatem az sie znak zrowna ze strzalka?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Ustawienie zapłonu i ciśnienie w cylindrach silnik EW
ja ustawiam na pasowym tam jest tylko OT, na kole zamachowym- ten owalny
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Ma gadane
- Posty: 232
- Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03
Ustawienie zapłonu i ciśnienie w cylindrach silnik EW
Aaaa nie skumałem ze na pasowym ...
i ten znak na pasowym i na zamachowym teoretycznie powinien byc w tym samym miejscu? dobrze mysle?
sory ze glupie pytania ale staram sie robic sam
i ten znak na pasowym i na zamachowym teoretycznie powinien byc w tym samym miejscu? dobrze mysle?
sory ze glupie pytania ale staram sie robic sam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości