Strona 42 z 50

Re: Offtopic czyli raj dla spamerów

: ndz lis 18, 2018 14:31
autor: kret077744
Jakby ktoś był chętny są do wzięcia dwa country. Jeden czerwony 20tys (doinwestowany) i drugi niebieski (finladzkie blachy) do przerejestrowania za 15tys.
Nie moja oferta, przypadkiem dostałem kontakt i zadzwoniłem. Auta nie tykane blacharsko, kompletne. jak otrzymam zdjęcia to sie nimi tutaj podziele, później wrzuce na grupe fb.

Re: Offtopic czyli raj dla spamerów

: wt lis 20, 2018 02:00
autor: darwaz
kret077744 pisze:
ndz lis 18, 2018 14:31
Jakby ktoś był chętny są do wzięcia dwa country. Jeden czerwony 20tys (doinwestowany) i drugi niebieski (finladzkie blachy) do przerejestrowania za 15tys.
Nie moja oferta, przypadkiem dostałem kontakt i zadzwoniłem. Auta nie tykane blacharsko, kompletne. jak otrzymam zdjęcia to sie nimi tutaj podziele, później wrzuce na grupe fb.
Ja szukam czerwonego. Jakby był naprawdę w dobrym stanie i kompletny to bym brał.

Re: Offtopic czyli raj dla spamerów

: pt gru 21, 2018 16:21
autor: Smolski
Witam. Czy mógł by mi ktoś podać jakie są obroty silnika przy prędkości 100km/h, na standardowych oponach. Jeśli to ważne to mam skrzynie o oznaczeniu ARM.

Re: Offtopic czyli raj dla spamerów

: pt gru 21, 2018 18:14
autor: jhosef
Koło 3000

Re: Offtopic czyli raj dla spamerów

: czw sty 03, 2019 01:49
autor: Smolski
Witam. Po długich testach prędkości z GPS wychodzi ze mam przełożenia w skrzyni takie jak AXR tzn na 5 biegu przy 3000 obrotów mam dopiero ~85 km/h ( mierzone aut obok oraz GPS z telefonu. Brak licznika z odpowiednim indeksem) Gdzieś widziałem info o zmianie 5 biegu niestety nie mogę odszukać postów na ten temat. Czy ktoś może wskazać coś na temat wymiany 5 biegu na dłuższy w syncro?

Re: Offtopic czyli raj dla spamerów

: czw sty 03, 2019 11:52
autor: jhosef
Z tego co wiem to z 5 biegiem niewiele wyszło.

Masz dwie opcje moim zdaniem
- zaakceptować i pokochać to, że Country nie bardzo jest samochodem na dayli
- spróbować założyć skrzynię od zwykłego Syncro, gdzie jest inne przełożenie główne. Wówczas będziesz bliżej 100 przy 3000 obrotów.

Ja powiem Ci tak - lepiej skorzystać z pierwszej opcji. Bo nawet jak założysz skrzynię 4Z np to dużo lepiej nie będzie. Daje w trasie będzie to paliwożerny, głośny i wolny muł :D

Re: Offtopic czyli raj dla spamerów

: czw sty 03, 2019 12:28
autor: Smolski
Wg kalkulatorów do skrzyń zyskał bym około 15km/h. Niestety nie mam Country a syncro a ze skrzynia jest ta sama to wolę tu pytać.
Dzięki za info to jednak nie będę z tym kombinować.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk


Re: Offtopic czyli raj dla spamerów

: czw sty 03, 2019 20:42
autor: Adalbert1702
Piątka do skrzyni od Country (AXR) pasuje dokładnie od skrzyni biegów o symbolu 7A. To najszybsza piątka jaka jest zamontowana w tego typu skrzyniach biegów (z zielonym dekielkiem) Ta piątka jest o jeden ząb szybsza. Mam już założoną taką piątkę w swojej AXR od dwóch lat i na trasie sprawuje się świetnie.Muszę się mocno natrudzić aby przekroczyć spalanie powyżej 8,1 L/100km!!! Oczywiście skończyło się jeżdżenie na piątce w trybie miejskim.... Ale różnica na trasie między czwartym a piątym biegiem jest mocno wyczuwalna! Nie sprawdzałem dokładnie jakie obroty są na piątce przy danej szybkości ale jest dobrze-w silniku spadły obroty! Z tego co piszesz masz zwykłego Golfa Syncro a więc tak wolna skrzynia biegów jaką jest AXR (najwolniejsze przełożenie główne w tych skrzyniach) raczej nie jest wskazana dla tego auta.Osobówka z napędem na cztery koła nie jest aż tak ciężka jak Country więc przełożenie główne może być nieco szybsze.Dokładnie taką samą skrzynią biegów (mechanicznie i budową) jest skrzynia biegów o symbolu ARM, 4Z i prawdopodobnie ATZ (pisze prawdopodobnie bo osobiście jeszcze nie widziałem tej skrzyni biegów) Dwie pierwsze mają przełożenia poszczególnych biegów takie same jak AXR ale przełożenie główne szybsze i świetnie nadają się do zwykłego Golfa Syncro.I tu można zastosować piątkę z skrzyni biegów 7A (skrzynia do wyrwania z np alledrogo za 150-200 złotych) która zwiększy szybkość pojazdu a zmniejszy zużycie na trasie! Piszę o tym na podstawie własnych doświadczeń i kombinacji,które wdrożyłem i do chwili obecnej używam.Jeśli więc chcesz jakieś inne info to pytaj....

Re: Offtopic czyli raj dla spamerów

: sob sty 19, 2019 18:52
autor: Smolski
Co do wagi auto to nie jest ona niska, ostatnio jak go ważyłem to waga pokazała 1200 kg a będzie wiecej. Co do obecnej skrzyni to jeśli chodzi o przyspieszenie i jazdę po mieście to jest idealnie, obecnie napędza mi ten układ silnik 1.8 rp 90km, który jest na dosłownym wykończeniu a jednak nawet on potrafi pokazać przyśpieszenie.
Co do skrzyń to posiadam druga o oznaczeniu ATZ właśnie tyle ze z dziurą w dzwonie przy sprzęgle, nie znane mi się uszkodzenia wewnętrzne.
Narazie nie będę tego ruszać, zmienię silnik na ABF i zobaczę jak będzie to jeździć, jeśli będzie tragedia na trasie to będę się martwił.

Kolejne pytanie z tych dziwnych: jak bardzo różni się syncro w golfie 2 a 3 tzn dokładnie chodzi mi o tył a bardziej dokładnie to czy jest możliwe zastosowanie wydechu z golfa 3 do Golfa 2? Że zdjęć z neta widzę że rura miedzy tłumikami końcowym i środkowym idzie inaczej niż w dwójce.

Re: Offtopic czyli raj dla spamerów

: sob sty 19, 2019 23:39
autor: Adalbert1702
Co do układu wydechowego to nie będę się wypowiadał czy pasuje od trójki bo dałem dorobić cały układ w firmie która specjalizuje się w dorabianiu układów wydechowych do pojazdów "zabytkowych" Niech wypowiedzą się inni na ten temat,którzy moze adoptowali takie wydechy z trójek....Jestem teraz w trakcie naprawy skrzyni biegów,przekładni kątowej i dyfra tylnego mostu.W ubiegłym sezonie zaczęło coś warczeć w skrzyni i już nie pomagał ceramizer więc podjąłem decyzje...Zbierałem dane o kosztach naprawy i trochę mnie to przerażało,bo najdroższa oferta tylko za skrzynię biegów wynosiła 7 tyś (w Warszawie). Znalazłem jednak mechanika specjalistę od skrzyń biegów który pracuje w serwisie VAG i zrobił mi skrzynię za....1 tys!!! Cały szkopuł w tym ze chciało się jemu zdjąć łożyska,wziąźć suwmiarkę i pojeździć po hurtowniach łożysk.Ceny o połowę niższe niż zamawianie w serwisie! Uszczelniacze to już pikuś!Teraz czekam na przekładnię kątową i dyfer.Obiecał też ze zajmie się wymianą oleju w sprzęgle visco! Miałbym więc wszystko po remoncie za rozsądne pieniądze. Tak trzymać! Dziś już nie często spotyka się dobrych fachowców, mechaników z dużym stażem którym jeszcze się chce być solidnym. Muszę sam stwierdzić że sam mnie zaskoczył tym ze chociaż wiedział o czym mówię gdy tłumaczyłem na czym polega działanie napędu syncro w VW.... Teraz tylko montaż i sprawdzenie efektów. Obym nie przechwalił....

Re: Offtopic czyli raj dla spamerów

: ndz sty 20, 2019 02:04
autor: Smolski
Mam nadzieję że ktoś się wypowie i mnie pocieszy z tym wydechem bo trochę kosztów mi się porobiło z tym co planuje teraz i na czymś na razie muszę zaoszczędzić, w przyszłości pewnie dam wykonać cały wydech konkretnie pod te auto ale wydanie teraz extra kilku tysięcy ciężko widzę tym bardziej ze planuje zmienić silnik, który jest w nieznanym stanie, do tego wymiana całego zawieszenia z przodu łącznie z sankami i wachaczami. Do tego chce wymienić wszystkie uszczelki w skrzyni biegów bo gubi olej i to w dużych ilościach, mechanicznie nic się z nią nie dzieje więc liczę że się bez remontu obejdzie. A co gorsze jeżdżę tym autem na codzień więc muszę z wszystkim się wyrobić w tydzień na co specjalnie wolne biorę.

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka


Re: Offtopic czyli raj dla spamerów

: ndz sty 20, 2019 09:11
autor: Adalbert1702
Jeśli masz drugi silnik 1P to musisz wiedzieć że ten model nie jest silnikiem szczególnie dociążonym więc jego zyżycie raczej na pewno nie będzie wielkie. Jako czwarty właściciel (260 tys przebiegu),po rozebraniu silnika stwierdziłem że wystarczy zmienić panewki korbowodowe,pierścienie tłokowe,pompę wody,pasek rozrządu i zrobiłem remont głowicy. Silnik od pięciu lat po takim remoncie sprawuje się idealnie! A co do wydechu- koszt dorobienia wydechu z normalnej stali to suma 500 zł (przynajmniej w moim mieście). Dopiero wydech z nierdzewki kosztuje kilka tysi..
Skrzyni biegów nie polecam robić na raty.Po pierwsze to problem z jej wyjęciem a jeśli już wyjęta to warto zrobić wszystko i zapomnieć. VW tak mają ze po około 250 tyś przebiegu zaczynają odzywać się skrzynie biegów....Też nie chciałem robić po zakupie i od dwóch lat ją już "słyszałem.... Ten remont był już ostatnim terminem.Nie wiem czy sezon 2019 bym przejeździł? Gdybyś zobaczył łożyska,jak wyglądały po 27 latach to byś się przeraził i zdziwił ze to jeszcze jeździło!!! Piszesz ze chcesz wymienić sanki-trudny temat,bo ciężko dostać a są inne niż do zwykłej dwójki i cena jest dużo wyższa! Radziłbym je wypiaskować i dopiero zobaczysz czy musisz wymieniać.Wahacze dostaniesz bez problemu!

Re: Offtopic czyli raj dla spamerów

: ndz sty 20, 2019 10:51
autor: jhosef
Wydechu bym poszukał u dostawców. Ja do Countrego kupiłem dedykowany wydech Bosal za niecałe 400 zł z przesyłką.

Re: Offtopic czyli raj dla spamerów

: ndz sty 20, 2019 10:54
autor: Smolski
Przypominam że u mnie sprawa jest trochę łatwiejsza bo mam zwykle syncro a nie Country a więc u mnie są zwykle sanki a wymienić chce bo poprzedni właściciel je naprawiał. Nie gnija bo nigdzie nie ma rdzy na nich ale za to mam nie symetrycznie wystające koła względem karoserii. W zwykłym syncro różni się tylko łapa silnika tylna.
Na tym dziale szukam informacji z racji tego że macie największą wiedzę na temat tego napędu.
Jeśli chodzi o remont na raty skrzyni to nie widzę narazie potrzeby żeby ją całą remontować skoro jej nie słychać ani nic innego się nie dzieje. Wymiana sanych uszczelnień to nie jest duży koszt tym bardziej ze robie to sam.
Silnik mam ale nie 1P a ABF, który będę montować. Cena za wykonanie wydechu jest mała ale gorzej jeśli dochodzi do tego dobranie tłumików bo brak zamienników oryginałów.

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka