Offtopic czyli raj dla spamerów
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Offtopic czyli raj dla spamerów
Sorry,jeśli się mylę.Może w takim razie,jako bardziej doświadczony wskażesz mi symbole skrzyń które dokładnie pasują do Country (szczególnie z takim włącznikiem świateł cofania). Nie bardzo jestem rozeznany czego szukać na podmiankę. A moze ma ktoś do odsprzedania skrzynię do remontu?
- darwaz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
- Kontakt:
Offtopic czyli raj dla spamerów
Wszystkie skrzynie syncro sterowane prętami pasują do country. Nie ważne jaki mają czujnik biegów. Axr ma tylko najniższe przełożenie bo country ma duże koła seryjnie i tyle.
Wszystko to co piszesz o tym czujniku, o działaniu mechanizmu do 3 biegu i o ekonomii z nim związanej nie jest prawdą. Nie chce mi się teraz wklejać schematów ale ani jeden kabel od tego czujnika nie idzie do sterownika silnika.
Silnik nie wie na jakim jest biegu, nic go to nie obchodzi więc nie może to wpływać na dawkowanie paliwa itp.
W golfach które miały wskaźnik zmiany biegu na wyższy ten czujnik sprawdzał czy auto jest na wstecznym, luzie czy na biegach niższych niż 5. Oczywiste że na wstecznym nie zapalała się lampka zmiany biegu, no i na 5tym też nie bo wyższego nie było. Cała filozofia.
W country blokada wolnego koła w tylnym dyfrze włącza się po wciśnięciu sprzęgła oraz wbiciu wstecznego. Wyłącza się tylko jeśli zdejmiesz z wstecznego ale potem puścisz też sprzęgło. Do momentu trzymania sprzęgła nadal jest włączona.
Cały ten mechanizm wolnego koła był robiony po to żeby ABS i korektor siły hamowania mogły działać poprawnie. Bo gdyby podczas jazdy zblokowało przednie koła to bez wolnego koła wiskoza zaczęłaby przenosić moment hamowania na tył nawet wtedy gdy tylne koła nie hamują prawie nic. Logiczne że wolne koło nie działa do tyłu więc w dyfrze jest zapadka spinająca na stałe to co wolne koło rozpina.
Swoją drogą to były syncro które zupełnie nie miały mechanizmu wolnego koła i też działały. W mk2 przekombinowali i to nigdy nie działa jak powinno. Rozumiem że w autach z ABSem to jest konieczne, ale mogli sobie darować to rozwiązanie w samochodach bez niego.
Jak chcesz to mam jedną skrzynię AXR,ale nie sprzedam jej w stanie do remontu. Mogę ją wyremontować ale musiałbyś mi oddać starą.
Wszystko to co piszesz o tym czujniku, o działaniu mechanizmu do 3 biegu i o ekonomii z nim związanej nie jest prawdą. Nie chce mi się teraz wklejać schematów ale ani jeden kabel od tego czujnika nie idzie do sterownika silnika.
Silnik nie wie na jakim jest biegu, nic go to nie obchodzi więc nie może to wpływać na dawkowanie paliwa itp.
W golfach które miały wskaźnik zmiany biegu na wyższy ten czujnik sprawdzał czy auto jest na wstecznym, luzie czy na biegach niższych niż 5. Oczywiste że na wstecznym nie zapalała się lampka zmiany biegu, no i na 5tym też nie bo wyższego nie było. Cała filozofia.
W country blokada wolnego koła w tylnym dyfrze włącza się po wciśnięciu sprzęgła oraz wbiciu wstecznego. Wyłącza się tylko jeśli zdejmiesz z wstecznego ale potem puścisz też sprzęgło. Do momentu trzymania sprzęgła nadal jest włączona.
Cały ten mechanizm wolnego koła był robiony po to żeby ABS i korektor siły hamowania mogły działać poprawnie. Bo gdyby podczas jazdy zblokowało przednie koła to bez wolnego koła wiskoza zaczęłaby przenosić moment hamowania na tył nawet wtedy gdy tylne koła nie hamują prawie nic. Logiczne że wolne koło nie działa do tyłu więc w dyfrze jest zapadka spinająca na stałe to co wolne koło rozpina.
Swoją drogą to były syncro które zupełnie nie miały mechanizmu wolnego koła i też działały. W mk2 przekombinowali i to nigdy nie działa jak powinno. Rozumiem że w autach z ABSem to jest konieczne, ale mogli sobie darować to rozwiązanie w samochodach bez niego.
Jak chcesz to mam jedną skrzynię AXR,ale nie sprzedam jej w stanie do remontu. Mogę ją wyremontować ale musiałbyś mi oddać starą.
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Offtopic czyli raj dla spamerów
Wielkie dzięki za tak wyczerpujące informacje. Nareszcie coś wiem na ten temat. Czyli właściwie tylko AXR ma odpowiednie przełożenie dla Country! A skrzynia o symbolu ARM w zestawieniach które znalazłem nie jest opisana....Podsumowując: każda skrzynia fizycznie pasowałaby do Country, tyle ze trzeba byłoby dodać do wyjścia na prawą półoś mechanizm kątowy. Rozumię jednak ze dla typu 020 jest ten mechanizm inny niż dla typu 02A.
A co do skrzyni AXR...Ile złotówek chciałbyś za wyremontowaną skrzynię ? Oczywiście ze w oddałbym wtedy swoją! Podaj swoją cenę i ewentualnie omówimy szczegóły.
A co do skrzyni AXR...Ile złotówek chciałbyś za wyremontowaną skrzynię ? Oczywiście ze w oddałbym wtedy swoją! Podaj swoją cenę i ewentualnie omówimy szczegóły.
Offtopic czyli raj dla spamerów
Powtarzam to od długiego czasu...darwaz pisze:Wszystko to co piszesz o tym czujniku, o działaniu mechanizmu do 3 biegu i o ekonomii z nim związanej nie jest prawdą. Nie chce mi się teraz wklejać schematów ale ani jeden kabel od tego czujnika nie idzie do sterownika silnika.
Silnik nie wie na jakim jest biegu, nic go to nie obchodzi więc nie może to wpływać na dawkowanie paliwa itp.
W golfach które miały wskaźnik zmiany biegu na wyższy ten czujnik sprawdzał czy auto jest na wstecznym, luzie czy na biegach niższych niż 5. Oczywiste że na wstecznym nie zapalała się lampka zmiany biegu, no i na 5tym też nie bo wyższego nie było. Cała filozofia.
W country blokada wolnego koła w tylnym dyfrze włącza się po wciśnięciu sprzęgła oraz wbiciu wstecznego. Wyłącza się tylko jeśli zdejmiesz z wstecznego ale potem puścisz też sprzęgło. Do momentu trzymania sprzęgła nadal jest włączona.
Cały ten mechanizm wolnego koła był robiony po to żeby ABS i korektor siły hamowania mogły działać poprawnie. Bo gdyby podczas jazdy zblokowało przednie koła to bez wolnego koła wiskoza zaczęłaby przenosić moment hamowania na tył nawet wtedy gdy tylne koła nie hamują prawie nic. Logiczne że wolne koło nie działa do tyłu więc w dyfrze jest zapadka spinająca na stałe to co wolne koło rozpina.
Swoją drogą to były syncro które zupełnie nie miały mechanizmu wolnego koła i też działały. W mk2 przekombinowali i to nigdy nie działa jak powinno. Rozumiem że w autach z ABSem to jest konieczne, ale mogli sobie darować to rozwiązanie w samochodach bez niego.
- darwaz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
- Kontakt:
Offtopic czyli raj dla spamerów
jhosef pisze:Powtarzam to od długiego czasu...
I cały czas temat wraca. Jak grochem o ścianę
Fizycznie wszystkie srzynie 020 pasują do country. Ale skrzyni FWD nie da się przerobić na 4x4. Mechanizm różnicowy jest zupełnie inny, i obudowa nie ma mocowań na przystawkę kątową. Wszystkie skrzynie syncro 020 pasują plug and play do country. oznaczenia AXR, 4Z, ARM, ATZ. Wszystkie skrzynie 02a syncro też pasują poza rallye bo ma inne przełożenie mostu tylnego.02a są na linki a nie pręty więc trzeba przerabiać mechanizm zmiany biegów. Wszystkie skrzynie syncro 020 mają te same przełożenia biegów, jedynie skrzynia AXR zamiast głównego 67:15 ma 68:14 kompensuje to lekko większe koła. Uwierz mi że jak wsadzisz skrzynię od zwykłego syncro to właściwie nie poczujesz różnicy w przełożeniu, będzie się tak samo elastycznie jeździło a nawet może Ci spadnie spalanie bo na 5tym biegu będziesz miał mniejsze obroty przy tej samej prędkości.
- darwaz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
- Kontakt:
Offtopic czyli raj dla spamerów
Chyba ile EURO Zadzwoń do mnie bo wychodzę do pracy, w przyszłym tygodniu mam zlot, pełno roboty itp więc nie mam czasu na pisanie na forum wiadomości.Adalbert1702 pisze:A co do skrzyni AXR...Ile złotówek chciałbyś za wyremontowaną skrzynię ? Oczywiście ze w oddałbym wtedy swoją! Podaj swoją cenę i ewentualnie omówimy szczegóły.
Wysłałem Ci numer na PW.
Offtopic czyli raj dla spamerów
Czy jesteś tego pewny?darwaz pisze:Wszystkie skrzynie 02a syncro też pasują poza rallye bo ma inne przełożenie mostu tylnego
Bo wydaje mi się, że inne przełożenie miały tylko VR6
Nawet na CP dyfer jest wspólny jako część dla Syncro, country Rallye.
- darwaz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
- Kontakt:
Re: Offtopic czyli raj dla spamerów
Na 200% tego nie pamiętam. Jak wrócę do domu to sprawdzę. Ale na 70% rallye ma inny główne przełożenie w dyfrze i przystawce.jhosef pisze:Czy jesteś tego pewny?darwaz pisze:Wszystkie skrzynie 02a syncro też pasują poza rallye bo ma inne przełożenie mostu tylnego
Bo wydaje mi się, że inne przełożenie miały tylko VR6
Nawet na CP dyfer jest wspólny jako część dla Syncro, country Rallye.
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Offtopic czyli raj dla spamerów
Biorąc pod uwagę zakup innej skrzyni biegów znalazłem najbiższą AXR.Jest nią skrzynia o symbolu 4Z. Mam też na "oku" ARM ale nie znam jej przełożenia głównego.Gdyby było chociaż takie jak w 4Z to bym ją wziął...
Moze wie ktoś z kolegów jakie przełożenie jest w ARM ? Byłoby to najlepsze rozwiązanie bo konstrukcyjnie ARM ma nawet taki sam włącznik świateł cofania jak AXR. Nie wiem natomiast czy 4Z ma taki sam włącznik świateł cofania czy tylko taki wkręcany na dwa styki? Fizycznie widziałem też skrzynkę 7A i też ma włącznik jak AXR ale ta skrzynia jest za "szybka"!
Problem polega na tym ze chciałbym aby zamienna skrzynia niczym nie różniła się fizycznie od AXR. Wiele osób "oblatanych" w temacie wie na tyle dużo ze od razu wyłapią że coś nie jest oryginalne. Chciałbym aby mój Country był jak najbardziej oryginalny!
Tak więc jeśli wie ktoś jakie jest przełożenie główne w ARM to proszę podzielić się tą informacją a wtedy zdecydują się na zakup...i remont!
Moze wie ktoś z kolegów jakie przełożenie jest w ARM ? Byłoby to najlepsze rozwiązanie bo konstrukcyjnie ARM ma nawet taki sam włącznik świateł cofania jak AXR. Nie wiem natomiast czy 4Z ma taki sam włącznik świateł cofania czy tylko taki wkręcany na dwa styki? Fizycznie widziałem też skrzynkę 7A i też ma włącznik jak AXR ale ta skrzynia jest za "szybka"!
Problem polega na tym ze chciałbym aby zamienna skrzynia niczym nie różniła się fizycznie od AXR. Wiele osób "oblatanych" w temacie wie na tyle dużo ze od razu wyłapią że coś nie jest oryginalne. Chciałbym aby mój Country był jak najbardziej oryginalny!
Tak więc jeśli wie ktoś jakie jest przełożenie główne w ARM to proszę podzielić się tą informacją a wtedy zdecydują się na zakup...i remont!
Offtopic czyli raj dla spamerów
A kto będzie wiedział, że skrzynię masz nieoryginalną. Zdejmie osłonę pod silnikiem i przeczyta co jest wybite na skrzyni?Adalbert1702 pisze:Wiele osób "oblatanych" w temacie wie na tyle dużo ze od razu wyłapią że coś nie jest oryginalne. Chciałbym aby mój Country był jak najbardziej oryginalny!
Oryginalność oryginalnością. Czasem trzeba iść na ustępstwa. Błotniki przednie też będziesz zmieniał bo nieoryginalne od Countrego?
Czujnik jest ten sam.
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Offtopic czyli raj dla spamerów
4Z ma ten sam czujnik? A jakie przełożenia ma ARM-jest gdzieś opisana ta skrzynia biegów?
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Offtopic czyli raj dla spamerów
Widzę ze nie jestem dobry w te klocki ale już chyba wszystkie info znalazłem w necie i tutaj na forum.
Dzięki wszystkim którzy pomogli i mnie naprowadzili w temacie. Podjąłem decyzję-mam nadzieję że słuszną i biorę skrzynkę ARM do mojego Country-oczywiście tymczasowo. Będzie nie znacznie szybszy przy mniejszej liczbie obrotów.Myślę ze nie straci na mocy!? W tym czasie na spokojnie zrobię remont AXR. Tak więc zima minie pracowicie a jeśli ARM będzie w miarę sprawna to na pewno na wiosnę do sprzedania.....
Dzięki wszystkim którzy pomogli i mnie naprowadzili w temacie. Podjąłem decyzję-mam nadzieję że słuszną i biorę skrzynkę ARM do mojego Country-oczywiście tymczasowo. Będzie nie znacznie szybszy przy mniejszej liczbie obrotów.Myślę ze nie straci na mocy!? W tym czasie na spokojnie zrobię remont AXR. Tak więc zima minie pracowicie a jeśli ARM będzie w miarę sprawna to na pewno na wiosnę do sprzedania.....
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
Offtopic czyli raj dla spamerów
jakby ktoś chciał mieć papiery autentyczność swojego Country z VW classic parts z wrocławia:
Potwierdzenie autentyczności może być dokonane po otrzymaniu certyfikatu z VW Wolfsburg, koszt certyfikatu 450 zł, czas oczekiwania około 6 miesięcy.
Po jego otrzymaniu możemy dokonać oględzin samochodu, weryfikacji pod względem oryginalności i zgodności z nr nadwozia, koszt oględzin 1200 zł.
cena powala
Potwierdzenie autentyczności może być dokonane po otrzymaniu certyfikatu z VW Wolfsburg, koszt certyfikatu 450 zł, czas oczekiwania około 6 miesięcy.
Po jego otrzymaniu możemy dokonać oględzin samochodu, weryfikacji pod względem oryginalności i zgodności z nr nadwozia, koszt oględzin 1200 zł.
cena powala
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
- darwaz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
- Kontakt:
Offtopic czyli raj dla spamerów
450zł powala? Z tego co pamiętam to jak się samemu robi przez wolfsburg to kosztuje 85euro.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość