Offtopic czyli raj dla spamerów

Forum miłośników Golfa Country

Moderatorzy: G0 Karcio, VIP

Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » wt maja 16, 2017 19:32

No, kilka zlotów w tym sezonie już zaliczonych i są nowe pytania....
W czasie jazdy przy obrotach 2800-3000 wyczuwam delikatne "mrowienie" na pedale sprzęgła,hamulca na lewarku zmiany biegów i kierownicy. Wygląda na to ze to od silnika(nie od kół-koła wyważone ani półosi) Macie jakieś pomysły skąd to się bierze? Ostatnio odkryłem wykręconą śrubę łapy skrzyni biegów. Dokręciłem ją ale chociaż wymagało to wiele siły! Wątpię aby sama się wykręciła i raczej jestem skłonny twierdzić że była tam jakaś guma, która się "rozleciała' i wypadła. Na zdjęciu pokazuję o które mocowanie mi chodzi. Jeśli wie ktoś czy należy ją przykręcić do oporu czy powinna tam być jakaś gumowa podkładka to będzie fajnie....bo co innego moze powodować "mrowienie"? Przed dokręceniem tej śruby tego nie było!
Obrazek



Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: kret077744 » wt maja 16, 2017 20:52

Jeżeli to jest śruba centralna poduszki to nie ma żadnej podkładki, dokrecasz w miare mocno. Sama poduszka jest przykrecona dwoma śrubami do sanek, ale tam też nie ma żadnych podkladek.
Wążne żeby dobrze wycentrować poduszką w otwór łapy, wystają tam bolczyki, może Ci dobrze nie siadło ?
Śruba nie powinna sie wykrecić, obstawiam że ktoś słabo dokrecił i od drgań sie odkreciła

http://allegro.pl/poduszka-skrzyni-vw-c ... 85451.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Luknij sobie na poduszke.

Co do zlotów, napisz gdzie byles i gdzie planujesz jechać ?
Ja jeszcze na ukończeniu, musiałbym troche pojeździć, zobaczyć jak sie wszystko zachowuje, chciałbym dojechac do zlotu w oławie 18go czerwca. ponad 2tys pojazdów, w tym roku bedzie koło 3tys.
http://zabytkowe.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » wt maja 16, 2017 21:26

Dzięki za info. Już się bałem ze coś jest nie tak...Dziwne tylko ze dopiero teraz ta śruba się odkręciła a przez poprzednie lata nic się nie działo.
Co do zlotów to jak to bywa na początku sezonu byłem na otwarciu sezonu w Toruniu. W następnym tygodniu pojechałem do Sępólna Krajeńskiego i w miniony weekend odwiedziłem Kwidzyń - gdzie załapałem się na puchar za najciekawszy samochód!
W ten weekend wybieram się do Wąbrzeźna na zlot klasycznych VW i w niedzielę na wystawę pojazdów zabytkowych do Brodnicy. W Kwidzyniu dostałem zaproszenie na złot Garbusów i ogórków jako gość specjalny! Chciałem wybrać się na tor Żerań do W-wy 3-go czerwca ale nie wiem czy mi się uda ....
Byłem w Oławie w ubiegłym roku. Było ponad tysiąc pojazdów! Fajnie ze można sobie obejrzeć piękne samochody z epoki ale giniesz w tłumie! Po za tym nie było żadnego Country a i dwójek jak na lekarstwo. Nie było z kim nawet pogadać na temat.... Chyba w tym roku Oławę sobie odpuszczę!
Zauważyłem pewną sprawę dotyczącą zlotów i pokazów. Jeśli organizatorem jest "miasto" to spotkanie jest zupełnie darmowe ale są fundusze na nagrody i wyżerkę. Natomiast jeśli organizują to kluby i stowarzyszenia, mimo sponsorów koszt wjazdu to wydatek w granicach stówki a czasami więcej i wcale nie ma gwarancji ze będzie fajnie-szczególnie gdy na złocie VAG pojawiają się nie tylko VW ale i Skody czy Seaty....
Mam jeszcze jedno pytanie techniczne. Na załączonym zdjęciu pokazany jest....chyba zaworek zwrotny podciśnienia. Do czego on służy? Czy może być powodem słabych hamulców? Pedał jeszcze nie wpada ale zauważyłem że na wysokich obrotach pedał nie muszę wciskać głęboko a na niskich obrotach silnika wpada 2/3 .....Już odpowietrzałem układ! Czy taki zaworek jest konieczny? Ja nie mam czegoś takiego i szukam przyczyny - może to jest powodem?
Obrazek



Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: kret077744 » śr maja 17, 2017 17:19

JAkby Ci podciśniene uciekało w jakis sposób to by pedał sie robił twardy, a jeżeli Ci wlatuje to szukałbym gdzie indziej przyczyny. Może na którymś cylinderku z tyłu jest nieszczelność ??
Sprawdzałeś poziom płynu po kilkutrotnym hamowaniu ?
Kwestia czy za każdym razem Ci wpada ?
Ten zaworek zwrotny jest tam po to żeby zatrzymać podciśnienie z akumulatora koło lewej podłużnicy.


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » śr maja 17, 2017 18:30

Sprawdzałem cylinderki z tyłu - nie ma wycieków a i płynu nie ubywa. Hamulce odpowietrzone! Jak wcześniej pisałem, zachowanie pedału jest lepsze gdy silnik pracuje na wyzszych obrotach. Po za tym ostatnio mechanik sprawdzający silnik stwierdził ze niezbyt równo pracuje na wolnych obrotach. Widać to nawet na obrotku ze wskazówka drga.... Nie ma jednak jakiś objawów czy szarpania w trakcie jazdy. Oglądałem wiele zdjęć komory silnika różnych Country i GTI. Wszędzie jest ten zaworek na przewodach...Dlatego pomyślałem że moze mieć to jakiś związek z hamulcami albo nie równą pracą silnika na wolnych obrotach. W każdym razie zdobędę gdzieś na szrocie taki zaworek i wstawię w magistralę. Zobaczymy czy coś się zmieni.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: jhosef » śr maja 17, 2017 19:15

Zaworek musi być.



Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » śr maja 17, 2017 20:17

Jak go kupiłem już nie było.... Możesz napisać jakie dokładnie ma on zadanie? Czy muszę szukać na szrocie czy jest coś dokładnie takiego samego w sprzedaży (może coś podobnego podchodzi od innych marek)?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: jhosef » śr maja 17, 2017 20:48

Zaworek utrzymuje względnie stałe podciśnienie w serwie aby siła wspomagania była stała. Bez niego mogą świrować obroty przy naciskaniu pedału hamulca. Do tego wspomaganie hamowania w pewnym stopniu działa po zgaszeniu silnika. Bez niego tego nie będzie.

Do niego jest podłączone podciśnienia dla układu zasilania silnika spalonowego.

Zaworek możesz kupić od innych aut ale właściwie najlepiej aby pasował z cały przewodem. Można powiedzieć, że ściągnięcie go z tego sztywnego przewodu jest prawie niemożliwe. On jest wciśnięty tam na gorąco trochę jak termokurczka. Jak będzie niewłaściwie napięty to będzie puszczał przy serwie



Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: kret077744 » śr maja 17, 2017 21:28

jhosef, ale Adalbert1702 nie ma tego niebieskiego. Tamtem musi być, a tu chodzi o ten drugi zaworek. Moim zdaniem ten drugi zaworek nie bedzie miał wpływu na działanie hamulca podczas pracy silnika.
Może masz nieszczelność własnie przy tym pierwszym.


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » śr maja 17, 2017 21:40

Dzięki za informacje...Wszystko sprawdzę raz jeszcze według waszych podpowiedzi i będę wiedział co się dzieje...A gdy wstawię brakujący zaworek to zobaczę jakie będą zmiany. Nie wiem tylko kiedy to zrobię bo terminarz napięty...W piątek zaczyna się zlot w Wąbrzeźnie Klasycznych VW a w niedzielę jest pokaz pojazdów zabytkowych w Brodnicy....
W każdym razie jadąc do Wąbrzeźna będę przejeżdżał koło szrotu więc wejdę tam na ten ogromny plac z VW i coś "wyciągnę"....



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: jhosef » śr maja 17, 2017 22:38

kret077744 pisze:jhosef, ale Adalbert1702 nie ma tego niebieskiego. Tamten musi być, a tu chodzi o ten drugi zaworek. Moim zdaniem ten drugi zaworek nie bedzie miał wpływu na działanie hamulca podczas pracy silnika.
Może masz nieszczelność własnie przy tym pierwszym.
To jest tak jak się na telefonie ogląda forum...

Teraz widzę.

A jak jest na wlepce z podciśnieniami?

Bo tak ogólnie to nie pamiętam tego zaworku.

Edit:

Ten drugi zaworek nie ma wpływu na działanie wspomagania hamulców. Winy raczej trzeba poszukać w serwie lub węży podciśnienia.
Czy podciśnienie w układzie wspomagania hamulca utrzymuje się po zgaszeniu silnika? Powinieneś swobodnie ze dwa razy nacisnąć pedał hamulca ze wspomaganiem.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: jhosef » czw maja 18, 2017 09:41

Adalbert1702, patrz na TDI na szrocie. W klekotach jest więcej tych zaworków.



mihau34
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: ndz paź 26, 2014 19:46

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: mihau34 » pt maja 19, 2017 16:28

Obrazek
Po kilku tygodniach oczekiwania osłony na halogeny dotarły. Jest to dokładnie to samo co oryginał. Niestety zamówiłem też te duże osłony w trakcie składania zamówienia były dostępne lecz po paru dniach okazało się że jednak są niedostępne. Przy okazji zamówiłem też nowy filtr kabinowy



Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » pt maja 19, 2017 17:45

Ile kosztowały te osłony???



ODPOWIEDZ

Wróć do „Golf Country”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości