Offtopic czyli raj dla spamerów

Forum miłośników Golfa Country

Moderatorzy: G0 Karcio, VIP

Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » czw kwie 13, 2017 22:36

Tak, zgadza się ale można to wykorzystać wrzucając wsteczny-zablokuje się wolne koło i ruszać na pierwszym biegu aby mieć zablokowane wolne koło! Dotychczas tłumaczono mi że jeśli ciągnie na wszystkie koła to "wrzuć wsteczny i przejedź z metr a wszystko się rozłączy" Przecież to bzdura! Trzeba dać do przodu aż do trzeciego biegu ....Przeglądałem w necie wszystkie opcje skrzyń AXR jaką mam w samochodzie i o dziwo, nie znalazłem takiej jak moja z dużym gniazdem do podłączenia wtyczki z przewodami.... Czyżbym miał jakiś unikatowy egzemplarz?
Czyli nadal nikt nic nie wie do czego służy pięć przewodów wchodzących do skrzyni biegów?
Rozumiem też ze nikt nie wie do czego jest ten wolny pin w kontrolce ręcznego z biało brązowym przewodem?



Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » czw kwie 13, 2017 22:49

Wciąż dostaje wymijające odpowiedzi na moje pytania (zawarte wyżej)!!!
Uważacie się za fachowców w dziedzinie Country i Syncro ale jak widzę żaden z was nie potrafi się wprost przyznać ze nie wiec nic na temat który poruszyłem a tylko swoimi wywodami próbujecie mi coś udowodnić o czym chyba nawet nie macie pojęcia a tym bardziej-odnoszę wrażenie ze nawet nie dotknęliście wierzchołka tego tematu w praktyce.... Dawać wymijające odpowiedzi i to potrafi każdy! Czy aż tak trudno napisać wprost ze nie zna się tematu?
Pisałem wcześniej ze czytają to młodzi użytkownicy tych samochodów i pewnie teraz już są zupełnie zdezorientowani! Powinniśmy rzetelniej wyrażać swoje opinie, tak aby z tych wypowiedzi można było wyciągać jakieś konstruktywne wnioski!
Sorki, nie chcę nikogo obrażać ale zachowujmy się jak profesjonaliści a nie jak dzieciaki w piaskownicy broniący swoich zabawek....
Kończę temat i wrócę do niego gdy sam "odkryję" po co są przewody wchodzące do skrzyni biegów i podłącze kontrolkę blokady wolnego koła....



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: jhosef » czw kwie 13, 2017 23:18

Adalbert1702 pisze:Tak, zgadza się ale można to wykorzystać wrzucając wsteczny-zablokuje się wolne koło i ruszać na pierwszym biegu aby mieć zablokowane wolne koło! Dotychczas tłumaczono mi że jeśli ciągnie na wszystkie koła to "wrzuć wsteczny i przejedź z metr a wszystko się rozłączy" Przecież to bzdura! Trzeba dać do przodu aż do trzeciego biegu ....Przeglądałem w necie wszystkie opcje skrzyń AXR jaką mam w samochodzie i o dziwo, nie znalazłem takiej jak moja z dużym gniazdem do podłączenia wtyczki z przewodami.... Czyżbym miał jakiś unikatowy egzemplarz?
Czyli nadal nikt nic nie wie do czego służy pięć przewodów wchodzących do skrzyni biegów?
Rozumiem też ze nikt nie wie do czego jest ten wolny pin w kontrolce ręcznego z biało brązowym przewodem?
Więc Panie fachowcu. Każda skrzynia w mk2 Syncro oparta na 020 miała taki sam czujnik wstecznego. Mam 3 skrzynie i każda ma taki sam włącznik. Kilka takich włączników rozebrałem. Ile Ty ich rozebrałeś?

Jedynie skrzynie od G60 w mk2 i Passacie Syncro nie miały takiego czujnika. Podobny czujnik był w skrzyniach z ekonomizerami ale z tego co pamiętam miały mniej pinów.

Nie masz żadnego unikatu.

Wolny pin? Do kontrolki ABS, którego pewnie nie masz.
Adalbert1702 pisze:Wciąż dostaje wymijające odpowiedzi na moje pytania (zawarte wyżej)!!!
Uważacie się za fachowców w dziedzinie Country i Syncro ale jak widzę żaden z was nie potrafi się wprost przyznać ze nie wiec nic na temat który poruszyłem a tylko swoimi wywodami próbujecie mi coś udowodnić o czym chyba nawet nie macie pojęcia a tym bardziej-odnoszę wrażenie ze nawet nie dotknęliście wierzchołka tego tematu w praktyce.... Dawać wymijające odpowiedzi i to potrafi każdy! Czy aż tak trudno napisać wprost ze nie zna się tematu?
Pisałem wcześniej ze czytają to młodzi użytkownicy tych samochodów i pewnie teraz już są zupełnie zdezorientowani! Powinniśmy rzetelniej wyrażać swoje opinie, tak aby z tych wypowiedzi można było wyciągać jakieś konstruktywne wnioski!
Sorki, nie chcę nikogo obrażać ale zachowujmy się jak profesjonaliści a nie jak dzieciaki w piaskownicy broniący swoich zabawek....
Kończę temat i wrócę do niego gdy sam "odkryję" po co są przewody wchodzące do skrzyni biegów i podłącze kontrolkę blokady wolnego koła....
Tu raczej piszesz o swoich postach. Kolejne takie wynurzenie i przestanę być obojętny jako moderator.
Najpierw sam szukasz wolnego koła w przednim napędzie.
Nie wiem po jakiego grzyba Ci kontrolna blokady wolnego koła.

Jak chcesz zobaczyć jego działanie to odepnij czyjnik wstecznego i zobaczysz czy będzie działał napęd na wsteczym i do przodu. Opisz rezultaty.



Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » pt kwie 14, 2017 07:22

No i właśnie -jako moderator tego działu powinieneś szczególnie zwracać uwagę na to co piszesz i jak odpowiadasz. Mam wrażenie ze czujesz się bezkarnie mając władzę i możliwość zbanowania kogoś!
Skoro jednak piszesz ze miałeś aż trzy takie skrzynie z takim podłączeniem elektryki i je rozbierałeś to dlaczego nie wiesz do czego są te przewody? Co z tego wynika? Gdybym miał taką możliwość jak ty to na pewno już dziś wiedziałbym dokładnie jakie zadanie ma podłączenie tych pięciu przewodów. Domyślam się ich przeznaczenia ale w przeciwieństwie do ciebie nie piszę o tym nie mając 100% pewności aby nie wprowadzać innych w błąd!
Dajesz mi instrukcje co mam zrobić aby zobaczyć efekt odłączenia-tylko po co skoro jest to oczywiste. Nie uważam się za fachowca i specjalistę od Country ale jestem dociekliwy i nie spłycam tematu. Jeśli coś mnie interesuje to staram się dogłębnie rozgryźć temat a po co mi kontrolka wolnego koła....? Taki mam pomysł i ten "projekt" chciałbym sobie zrealizować! Może ktoś, kiedyś będzie miał podobny pomysł a wtedy będę mógł rzetelnie tutaj wszystko opisać aby inni, mniej zorientowani nie wyważali już otwartych drzwi!
Każdy na forum ma prawo zadawać pytania a także informować o swoich "odkryciach" i przeróbkach, szczególnie w takim temacie jak Country do którego nie ma zbyt wiele informacji. Stąd moje pytania dotyczące tych spraw ale jak widzę nikt tego tematu nie "ruszał" bo jak dotychczas nie dostałem odpowiedzi- oj trudno się przyznać ze czegoś się nie wie! Jedynie wypowiedzi kolegi kret077744 świadczą że wie to o czym pisze a jeśli czegoś nie wie na 100% to się do tego przyznaje.....
Aby zakończyć temat obiecuję ze wrócę do tego gdy wszystkiego będę pewny i nie dlatego aby ktoś mógł sobie zainstalować kontrolkę wolnego koła ale aby wyjaśnić do czego służy pięć przewodów podłączonych do skrzyni biegów!
Po za powyższym tematem chciałbym przypomnieć że rozpoczął się sezon zlotów i propozycja spotkania użytkowników Country nadal jest aktualna! Podawajcie jakieś propozycje!



Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: kret077744 » pt kwie 14, 2017 07:38

Adalbert1702, za bardzo sie unosisz, podsuwasz teorie, gdyby ktoś to wiedział to na pewno skończyło sie na jednym poście, a tak piszesz że ktoś czegoś nie wie, że zachowujemy sie jak dzieci w piaskownicy, szczerze powinien być ząłożony osobny temat do tego. Myśllalem że raj dla spamerów to o pierdołach bedziemy pisać mało znaczących dla innych. Jakiś ważny temat powinien mieć osobny wątek, takowy powinien założyć satujący temat.
Piszemy co wiemy i weryfikujemy, ale pisanie ze nikt Ci nie udziela fachowej porady, my nie z działu konstruktorów z lat 80ch z vw że wiemy i Ci mijająco odpowiadamy.
Choć z artykułu już jasno wynika po co napięcie na 1 i drugim biegu, wiec moim zdaniem sprawa rozwiązana.
Po nic innego do napędu z tyłu napięcie potrzebne nie jest, choć w moim przypadku może podmienie zwykły przekaźnik na czasowy, żeby po wybiciu wstecznego jeszcze przytrzymał kilka sek, ale dla mnie to chyba sensu nie ma bo w błocie i tak jeździć nie bede.
Jesli bedzie sprawne podciśnienie to równie szybko powinno spiąć jak sie wsteczny wrzuci i delikatnie ruszy. :bigok:

Co do naszego countrowego moderatora, zawsze pisze kluczowo i rzeczowo, dużo inforacji z jego postów pozwala wejśc na własciwe tory rozumowania. :bajer:
Ja sie z chęcia spotkam i nawet sie przejade pół kraju, ale bede sie deklarował jak skończe aute, uruchomie, pojeźdze i powiem że moge jechać :pub:


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » pt kwie 14, 2017 07:42

I jeszcze jedno....W odpowiedzi moderator napisał: "Wolny pin? Do kontrolki ABS, którego pewnie nie masz." Ta odpowiedź pokazuje właśnie jak bardzo jesteś w temacie-NO COMENT!
Załączone zdjęcie wyjaśnia sprawę a ja chciałem wykorzystać wolne miejsce wskaźnika. A pytanie dotyczyło lampki właśnie w tej wolnej części i nigdy nie było tam ABS-u!
Obrazek



Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » pt kwie 14, 2017 12:22

OKi,dzięki kret077744 za odpowiedź. Chyba tak zrobię i założę nowy dział dotyczący właśnie tego tematu. Zrobię to jednak dopiero wtedy gdy już będę zupełnie pewny co daje te pięć przewodów dochodzących do skrzyni biegów!
Z Twojej wypowiedzi wynika ze przytoczone prze zemnie fragmenty artykułów dotyczące załączania wolnego koła w tylnym dyfrze wyjaśniły sprawę i rozwiały wątpliwości!? Przynajmniej wiemy jak jeździć w terenie (nie koniecznie ciężkim)....
Życzę szybkiego uruchomienia golfika!
A co do zlotów to mam kilka terminów które byłyby okazją do spotkania się gdzieś w środku Polski:

6 maj - Rozpoczęcie sezonu ŁRK-Łódź motodrom
" onclick="window.open(this.href);return false;

3 czerwiec - Na Żółtych Zlot Pojazdów Zabytkowych Tor Żerań
" onclick="window.open(this.href);return false;

Może są jeszcze jakieś propozycje?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: jhosef » pt kwie 14, 2017 18:00

Adalbert1702 pisze:Skoro jednak piszesz ze miałeś aż trzy takie skrzynie z takim podłączeniem elektryki i je rozbierałeś to dlaczego nie wiesz do czego są te przewody? Co z tego wynika? Gdybym miał taką możliwość jak ty to na pewno już dziś wiedziałbym dokładnie jakie zadanie ma podłączenie tych pięciu przewodów.
Bo nie szukam dziwacznych teorii, jakiś niesamowitych przypadków gdzie ich nie ma. Rozbierałem te włączniki, mam nawet pod ręką jeden rozebrany. Odpowiedź już uzyskałeś - do inforacji o zapiętych biegach. A który pin i gdzie to mnie średnio interesuje. Układ mam sprawny więc nie bardzo widzę sens drążenia takiego tematu. Dlaczego mnie to średnio interesuje - bo dla prawidłowego działania napędu potrzebne jest najbardziej info o włączonym wstecznym.
Aby zbadać działanie tego czujnika trzeba byłoby mieć najlepiej nowy. Rozebrałem kilka, one się przecierają, wypalają styki. Ciężko więc powiedzieć czy pomiary zrobione na starym czujniku mają jakiś sens. Trzeba byłoby go najpierw rozebrać i posprawdzać.
Bywa też tak, że w czujniku gniją sprężynki i pomiar będzie fałszywy bo któryś pin jest na stałe spięty.

Wielce się unosisz a już wiele razy Twoje teorie i wynurzenia były obalane.
Adalbert1702 pisze:I jeszcze jedno....W odpowiedzi moderator napisał: "Wolny pin? Do kontrolki ABS, którego pewnie nie masz." Ta odpowiedź pokazuje właśnie jak bardzo jesteś w temacie-NO COMENT!
Załączone zdjęcie wyjaśnia sprawę a ja chciałem wykorzystać wolne miejsce wskaźnika. A pytanie dotyczyło lampki właśnie w tej wolnej części i nigdy nie było tam ABS-u!
Obrazek
No strasznie...
Niszczy to zupełnie moją wiarygodność, nic tylko seppuku dokonać.

Po pierwsze - nie wszystko w Va jest takie oczywiste. Po drugie pewne funkcje i kontrolki były na przestrzeni lat i różnych rynków. ETKA tutaj też nie pomaga bo nie rozróżnia tego co było, co powstało później.
Kontrolna poziomu płynu też bywała podpinana zdaje się pod tą kontrolkę.



Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: kret077744 » pt kwie 14, 2017 20:00

Zamiast tego czujnika, moznaby wrzucić przekaźnik czasowy, który po zniknięciu napięcia z czujnika wstecznego przytrzymałby jeszcze 10s tak żeby do 100km/h zdążyl rozłączyć :rotfl:
ale żeby każdorazowo po podaniu sygnału sterującego był gotowy na nowy cykl.
Tych przekaźnikow teraz jest naprawde dużo, tylko wczytywać sie i dobierać do własnych potrzeb.
polecam strone:
http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?k1, ... zasowe-12v" onclick="window.open(this.href);return false;

Jak sie czujnik rozsypie to jest czym go zastąpić, czy przy naszym hobbistycznym podejściu do auta, to tak naprawde sie przyda ??


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » pt kwie 14, 2017 20:17

OKi,przyjmuje wszystkie wyjaśnienia!
Jednak mnie interesuje zainstalowanie takiej kontrolki zablokowanego wolnego koła..
Na jednam z zlotów miałem taki przypadek ze wyciągałem z piachu innego Golfa. Jak się później okazało,z relacji widzów, sypnąłem spod tylnej osi piaskiem tylko z jednego koła! Chciałbym w przyszłości wiedzieć czy wolne koło po cofaniu i ruszeniu na jedynce pozostało "zapięte" i czy rozłączy się po wrzuceniu trójki... Taki mam "projekt" a skoro jest to możliwe do wykonania,bez wielkich przeróbek to spróbuję to zrobić.
Myślę ze czujniki w mojej "galop kastrze" są dobre i prawidłowo działają, bo już to sprawdzałem-tyle ze jeszcze dokładnie nie wiem który przewód jest od czego...Raczej na pewno dwa dotyczą wstecznego biegu, czyli załączania świateł wstecznych i podania napięcia na acutator. Następne dwa- to prawdopodobnie podtrzymanie po wrzuceniu jedynki i dwójki. Piąty przewód najprawdopodobniej dotyczy piątego biegu i nie jest wykorzystany, bo z tego co już widziałem to miał podawać napięcie na żółtą lampkę w samochodach z economizerem która sygnalizowała ekonomiczną jazdę....Chyba coś takiego było?
W każdym razie, gdy to wszystko ogarnę to dla zainteresowanych opiszę jak i gdzie to podłączyć. Myślę ze fajnie byłoby mieć chociaż taką kontrolkę, bo kontrolkę wskazującą czy złapało wisco raczej nie da się zrobić!



Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: kret077744 » pt kwie 14, 2017 21:15

sypnąłem spod tylnej osi piaskiem tylko z jednego koła!
Jak dwoma sypniesz to bedziesz Mistrzu :bigok:
Nie wiem czy mylisz blokade dyfra a blokade wolnego koła. Bo w syncro nie ma żadnej blokady i nigdy nie zadziałają dwa koła na jednej osi. W t4 były juz blokady w napędzie syncro.

W sumie nie ma co dochodzić już, blokada jest zapięta po to żeby jak opisano w artkule jak sie kopiesz przód tył żeby w sytuacji jak co chwile wrzucasz wsteczny jedynka nie tracić (co prawda bedzie ułamek obrotu koła) momentu zazębienia blokady wolnego koła (chociaż teraz tak myśle, że jak ktoś energicznie i gwałtownie to robi to blokada zanim zaskoczy pewnie przeskoczy kilka razy albo bedzie strzelać jak z karabinu bo nie bedzie wystarczająco siły sie wzębić jak beda obroty). Do przodu i tak zadziała wisko i wolne koło. Możecie mnie poprawić ale sądze że o to w tym chodzi. Kwestia samego zazębienia, są dwa rodzaje na pewno, jedno faktycznie jest takie że tak powiem śliskie... łatwo żeby zazębiło ale łatwo wyzębi jesli siłownik bedzie słabo trzymał. W dodatku jest ori sprężyna odpychająca.
Kontrolke najprościej zrobić w ten sposób że do elektromagnesu mostu z pod skrzynki idą już tylko dwa kable - plus i masa. bierzesz plus i podprowadzasz do kontrolki. w kontrolce wlutowałbym osobną lampkę, jedynie mozna mase podkraść z ori lampki. Także jak sie pojawi plus na elektromagnesie tak długo CI bedzie kontrolka świecić. proste. Nawet przyuważysz czy podczas zmiany biegów lampka na chwile przygasa, czy trzyma napięcie bez żadnej przerwy. :bajer:


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: jhosef » pt kwie 14, 2017 21:46

kret077744 pisze: W t4 były juz blokady w napędzie syncro.
taka tradycja. W transporterach były od początku wrzucania syncro. Osobowe syncro nie dorobiło się tego.



Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » pt kwie 14, 2017 21:48

No niby masz rację ale to uproszczenie,bo równie dobrze można wziąć napięcie z świateł cofania. Jednak do świateł cofania jest osobny włącznik w skrzyni biegów a NAJPRAWDOPODOBNIEJ (nie jestem do końca jeszcze pewny) do podtrzymania zablokowanego koła na 1 i 2 biegu jest osobny włącznik....
Dobra - rozgryzę to, to opiszę, nawet jeśli się myliłem.
A co z tym piątym biegiem? Było coś takiego jak lampka w wskaźniku ekonomicznej jazdy?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: jhosef » pt kwie 14, 2017 21:57

Adalbert1702 pisze:A co z tym piątym biegiem? Było coś takiego jak lampka w wskaźniku ekonomicznej jazdy?
Ale nie w Countrym.
Były różne ekonomizery, z lampką, jakiś tam wskaźnikiem. Wymagana byłą inna skrzynia z czujnikiem podobnym do tego z countrego. Do tego podciśnienie podłączone do licznika.
Lepiej byłoby MFA założyć przerabiając licznik od Countrego.
Przykłady ekonomizerów w mk2
Obrazek
Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Golf Country”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość