Offtopic czyli raj dla spamerów
Offtopic czyli raj dla spamerów
Wolne koło nie jest potrzebne do działania napędu do przodu. No w pewnym sensie jest bo to ono przenosi napęd ale jednostronnie.
W niektórych Syncro była blokada dyfra. Wówczas spinane były koła lewe i prawe aby samochód lepiej radził sobie w przypadku gdy jedno z kół ma słabszą przyczepność.
Bkolada wolnego koła działa działa przy jeździe do tyłu. To jest to samo co masz w rowerze. Napędzasz pedałami koło ale koło nie może napędzać pedałów. ale abyś mógł kręcić kołami do tyłu potrzebowałbyś zablokować mechanizm wolnego koła. I do tego dokładnie służy ten mechanizm.
W niektórych Syncro była blokada dyfra. Wówczas spinane były koła lewe i prawe aby samochód lepiej radził sobie w przypadku gdy jedno z kół ma słabszą przyczepność.
Bkolada wolnego koła działa działa przy jeździe do tyłu. To jest to samo co masz w rowerze. Napędzasz pedałami koło ale koło nie może napędzać pedałów. ale abyś mógł kręcić kołami do tyłu potrzebowałbyś zablokować mechanizm wolnego koła. I do tego dokładnie służy ten mechanizm.
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Offtopic czyli raj dla spamerów
I tu się mylisz! Wolne koło (mechanizm sam z siebie) nigdy nie będzie działało do tyłu!Jeśli mają ciągnąc w miarę równo to do przodu a do tyłu już mają luz.... Jedynym wyjątkiem jest sytuacja gdy mamy blokadę wolnego koła....I właśnie o tym czytałem! Oczywiście mówimy cały czas o przedniej osi! Nie jestem do końca pewny ale po co byłyby te kable z wtyczką dochodzące do skrzyni biegów? Mam wrażenie ze nie wiemy do końca czy nie ma tam jakiegoś elektromagnesu, który blokuje mechanizm wolnego koła. Przynajmniej tak sugerują napięcia które pojawiają się na pierwszy i drugim biegu....
Podobna blokada jest na tylnym moście (mechanizm-czarna obudowa-nazywa się Acutator) i załączana jest napięciem 12V pojawiającym się od świateł cofania. Oprócz tego jest tam również membrana która działa na podciśnienie z silnika z kolektora ssącego....Ale nie chodzi o tylny most!
Nadal więc nie wiem do czego jest to przyłącze elektryczne w skrzyni biegów??? Mogę oczywiście dokładnie rozpisać napięcia jakie pojawiają się na poszczególnych biegach i na poszczególnych kabelkach, tylko od czego to jest??? Przecież na pewno nie jest to przyłącze do wyświetlania cyfrowego który bieg jest włączony.... Próbowałem znaleźć jakiś schemat dotyczący tego przyłącza, ale niestety, nic nie znalazłem. Podobnie jak to do czego służy wolne miejsce w kontrolce której zdjęcie przedstawiłem wyżej. Jest miejsce na wlutowanie żarówki ale jej tam nie ma....
Jeśli więc ktoś coś wie, nie koniecznie od Country ale w ogóle od VW, bo może podobne rozwiązania były w innych modelach dwójki to proszę niech się podzieli swoją wiedzą!
Ciężko cokolwiek się dowiedzieć, bo nawet najstarsi mechanicy nie wiedzą nic na ten temat.....
Podobna blokada jest na tylnym moście (mechanizm-czarna obudowa-nazywa się Acutator) i załączana jest napięciem 12V pojawiającym się od świateł cofania. Oprócz tego jest tam również membrana która działa na podciśnienie z silnika z kolektora ssącego....Ale nie chodzi o tylny most!
Nadal więc nie wiem do czego jest to przyłącze elektryczne w skrzyni biegów??? Mogę oczywiście dokładnie rozpisać napięcia jakie pojawiają się na poszczególnych biegach i na poszczególnych kabelkach, tylko od czego to jest??? Przecież na pewno nie jest to przyłącze do wyświetlania cyfrowego który bieg jest włączony.... Próbowałem znaleźć jakiś schemat dotyczący tego przyłącza, ale niestety, nic nie znalazłem. Podobnie jak to do czego służy wolne miejsce w kontrolce której zdjęcie przedstawiłem wyżej. Jest miejsce na wlutowanie żarówki ale jej tam nie ma....
Jeśli więc ktoś coś wie, nie koniecznie od Country ale w ogóle od VW, bo może podobne rozwiązania były w innych modelach dwójki to proszę niech się podzieli swoją wiedzą!
Ciężko cokolwiek się dowiedzieć, bo nawet najstarsi mechanicy nie wiedzą nic na ten temat.....
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
Offtopic czyli raj dla spamerów
Adalbert1702, w skrzyni biedów nie ma wolnego koła, a ten czujnik przy skrzynie znajduje sie przy wybieraku biegów i tylko zczytuje.
Nikt nawet nie pomyślal że chodzi Ci o wolne koło i blokade przedniej osi.
NA przodzie w skrzyni blokady nie zrobisz, co najwyżej szpere ale na co to komu ?
tylni dyfer jaki jest to jak jhosef opisal, wiecej opisywać nie ma co.
Ja jeden dyfer mam zespawane wolne koło, ale to raczej komuś by sie przydało w błoto do terenu, bo cierpią łączniki i wtedy hamowanie idzie przez wał na tył.
Wolnego koła juz nie idzie dokupić. kopałem szukałem i nic nie znalazłem.
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
Offtopic czyli raj dla spamerów
Nie ma żadnego wolnego koła w przedniej osi. Skrzynia Syncro od skrzyni FWD różni się tylko tym, że zamiast jednej flanszy ma zmienioną obudowę do przystawki na tył. Przystawka do dwa dwa wały współosione. Jeden środkowy jest połączony tak jakby był flanszą z dyfrem, drugi zewnętrzny jest połączony wieńcem z obudową dyfra i przekazuje stale napęd na wał po przekładni kątowej.Adalbert1702 pisze: sam z siebie) nigdy nie będzie działało do tyłu!Jeśli mają ciągnąc w miarę równo to do przodu a do tyłu już mają luz.... Jedynym wyjątkiem jest sytuacja gdy mamy blokadę wolnego koła....I właśnie o tym czytałem! Oczywiście mówimy cały czas o przedniej osi! Nie jestem do końca pewny ale po co byłyby te kable z wtyczką dochodzące do skrzyni biegów? Mam wrażenie ze nie wiemy do końca czy nie ma tam jakiegoś elektromagnesu, który blokuje mechanizm wolnego koła.
Są metody na to aby do skrzyni typu 020 założyć szperę ale to osobny temat.
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Offtopic czyli raj dla spamerów
Dobra,też oglądałem przekroje i rysunki skrzyni biegów i nic tam nie ma....Wychodzi na to ze coś innego piszą w obszernych artykułach a coś innego jest w rzeczywistości. Może wynika to z niewiedzy piszących takie nie autoryzowane artykuły. Na razie nie mogę znaleźć tego artykułu ale chyba mam w garażu więc jutro, jak go znajdę to zeskanuję i pokarzę.
Nie mam zamiaru robić czegoś z skrzynią...Raczej interesuje mnie to podłączenie tych przewodów... Widziałem ze niektóre wersje mają tylko jeden czujnik i dwa kabelki. W naszych samochodach są cztery albo 5 przewodów i co one zliczają???? Mogę zrozumieć że jeden to plus zasilania. drugi - włącznik sygnalizacji świateł cofania i Acutatora, a pozostałe???? To co udało mi się dotychczas sprawdzić to fakt ze napięcie pojawiało się też na pierwszym i drugim biegu a także na piątym.... Wie ktoś po co pojawia się to napięcie? Jest ktoś tak madry aby to wyjaśnić?
Nie mam zamiaru robić czegoś z skrzynią...Raczej interesuje mnie to podłączenie tych przewodów... Widziałem ze niektóre wersje mają tylko jeden czujnik i dwa kabelki. W naszych samochodach są cztery albo 5 przewodów i co one zliczają???? Mogę zrozumieć że jeden to plus zasilania. drugi - włącznik sygnalizacji świateł cofania i Acutatora, a pozostałe???? To co udało mi się dotychczas sprawdzić to fakt ze napięcie pojawiało się też na pierwszym i drugim biegu a także na piątym.... Wie ktoś po co pojawia się to napięcie? Jest ktoś tak madry aby to wyjaśnić?
Offtopic czyli raj dla spamerów
Może czytałeś artykuł o Vw T3. Tam główną osią jest tył, przód jest dołączany.
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Offtopic czyli raj dla spamerów
Ale co ma do rzeczy VW T3??? Pytałem czy ktoś wie po co są te przewody na wtyczce wchodzącej do skrzyni biegów? Z odpowiedzi zamieszczonej wyżej wynika ze coś z czytują
(w skrzyni biedów nie ma wolnego koła, a ten czujnik przy skrzynie znajduje sie przy wybieraku biegów i tylko zczytuje - jak napisał kret077744).
....ale co z czytuje ?
(w skrzyni biedów nie ma wolnego koła, a ten czujnik przy skrzynie znajduje sie przy wybieraku biegów i tylko zczytuje - jak napisał kret077744).
....ale co z czytuje ?
Offtopic czyli raj dla spamerów
To ma t3 ze jest odwrocony naped o 180 st. Dlatego mogles czytac o wolnym kole w przedniej osi syncro. Czujnik podaje jaki bueg jest zapięty.
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
Offtopic czyli raj dla spamerów
Mi kiedys brat tłumaczył jak miał mk2 syncro, ze ten czujnik jest powalony, bo podaje różne napięcie w zależności od biegu. Wbijamy wsteczny to czujnik załącza blokade wolnego koła (podajde plusa) a jak zepniemy 1 to podaje odwrotnie napiecie żeby eletromagnes odbił blokade. Dla mnie ta teoria nie jest do końca dobra, bo jesli napiecie zniknie (wybijemy wsteczny) to blokade powinna odbić sprężyna, choć może vw pomyślał żeby to elektromagnes też zrobił.
choć dziwne jest że na 5tym biegu też sie pokazuje napięcie.
U mnie silnik pojechał z wiązką, wiec sam juz nie sprawdze.
Adalbert1702, jedynie Ty możesz dojść jak to jest ori.
Ja u siebie teraz dałem przez przekaźnik zasilanie na wstecznym elelktromagnesu. Spotkałem sie też kupująć dyfry tylne że odpowietrzenie ktoś wtyknął śrubke
choć dziwne jest że na 5tym biegu też sie pokazuje napięcie.
U mnie silnik pojechał z wiązką, wiec sam juz nie sprawdze.
Adalbert1702, jedynie Ty możesz dojść jak to jest ori.
Ja u siebie teraz dałem przez przekaźnik zasilanie na wstecznym elelktromagnesu. Spotkałem sie też kupująć dyfry tylne że odpowietrzenie ktoś wtyknął śrubke
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
Offtopic czyli raj dla spamerów
Obstawiam, że te pozostałe sygnały są mocno średnio potrzebne napędowi. W skrzyniach dla G60 był zwykły czujnik wstecznego z tego co kojarzę a napęd ten sam.
Offtopic czyli raj dla spamerów
Z tego co sprawdzałem to bez zasilania podchodzące podciśnienie pod zawór podciąga blokade wolnego koła przez co
nawet przy uderzeniach itp. nie będzie zaczepiać o kły przy blokadzie .
nawet przy uderzeniach itp. nie będzie zaczepiać o kły przy blokadzie .
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Offtopic czyli raj dla spamerów
Dobra, czyli nikt na pewno nie wie o co chodzi z tą wiązką pięciu przewodów wchodzącą do skrzyni biegów....? Postaram się to rozgryźć sam w miarę moich umiejętności i posiadanych wiadomości. A ze jestem uparty i dociekliwy, zapewne kiedyś wrócę do tego tematu mając pełną wiedzę! Tym bardziej że chciałbym jednak zrobić kontrolkę blokady wolnego koła!
I jeszcze pytanko: wie ktoś z czego idzie kabelek o kolorze biało-brązowym a dochodzący do podłużnej kontrolki między klawiszami włączników na desce rozdzielczej? Mam na myśli tą kontrolkę sygnalizującą zaciągnięcie ręcznego i działanie kierunków przyczepy. Jest tam jedno miejsce wolne...To właśnie chcę wykorzystać ale już jest na wtyczce podpięty kabelek o podanym wyżej kolorze. Te dwie żarówki mają wspólny plus....
Znalazłem ten artykuł dotyczący wolnego koła! Wygląda na to że miałem rację twierdząc ze niejako mamy zablokowane wolne koło na pierwszym i drugim biegu a dopiero trójka rozłącza wolne koło! Przesyłam skany z tego artykułu i przeczytajcie uważnie to co zakreśliłem.....
I jeszcze pytanko: wie ktoś z czego idzie kabelek o kolorze biało-brązowym a dochodzący do podłużnej kontrolki między klawiszami włączników na desce rozdzielczej? Mam na myśli tą kontrolkę sygnalizującą zaciągnięcie ręcznego i działanie kierunków przyczepy. Jest tam jedno miejsce wolne...To właśnie chcę wykorzystać ale już jest na wtyczce podpięty kabelek o podanym wyżej kolorze. Te dwie żarówki mają wspólny plus....
Znalazłem ten artykuł dotyczący wolnego koła! Wygląda na to że miałem rację twierdząc ze niejako mamy zablokowane wolne koło na pierwszym i drugim biegu a dopiero trójka rozłącza wolne koło! Przesyłam skany z tego artykułu i przeczytajcie uważnie to co zakreśliłem.....
Offtopic czyli raj dla spamerów
No ale tu jest jasno napisane, że wolne koło zostaje zapięte w momencie wrzucenia wstecznego ale jego blokada nie zostaje wyłączona po zrzuceniu wstecznego tylko zapięciu 3 biegu.
Wolne koło potrzebne jest do jazdy do tyłu.
Wolne koło potrzebne jest do jazdy do tyłu.
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
Offtopic czyli raj dla spamerów
Wszytko wiadomo, czyli napiecie na 1 i drugim biegu zostaje żeby na wstecznym blokada była spięta, w sumie fakt, bo jesli rozbieraliście dyfer, to można zauwazyć że sam mechanizm spinający to jakby podkładka z zębami która musi dobrze siąść na wystające łby śrub - te łby były 2 rodzaje - stożki a drugi typ był wyprofilowany żeby lepiej spinało. Bynajmniej dwa rodzaje tych łbów miałem okazje zobaczyć. Stożek to jak litera V czyli łatwo żeby podkładka z zebbami wlazła - ale łatwo żeby sie wyślizła (ważne jesli słabe podciśnienie) ten drugi wyprofilowany typ (niestety nie mam zdjęć) kształt powodował że zapieta blokada łatwo nie odskoczyła.W tych łbach śrub jest tyle trudno, że jak sie odkręci to potem trudno trafić żeby wyprofilowania były w dobrej pozycji.
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości