Golf mk2 Country - opis, modele, wyposażenie

Forum miłośników Golfa Country

Moderatorzy: G0 Karcio, VIP

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Golf mk2 Country - opis, modele, wyposażenie

Post autor: jhosef » pn sty 30, 2017 13:02


Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, w 1989 roku Volkswagen zaprezentował pierwszy na Świecie kompaktowy SUV – Golfa w wersji Country.

Początkowo prototyop nazywał się Montana, co można zauważyć na naklejce w poniższej sztuce.

Obrazek

Auto powstało przy współpracy z firmą Steyr – Daimler – Puch, która zajęła się konstrukcją odpowiednio wyższego i wytrzymalszego zawieszenia. Tak oko opracowano auto z prześwitem wynoszących 18cm (czyli mniej więcej tyle ile mają aktualnie SUVy klasy kompaktowej), wyposażonym w napęd na 4 koła Syncro, (w który to wyposażono Golfy drugiej generacji już od 1986 roku, a dwa lata później zaprezentowano kultowy model Rallye wyposażony w ten sam napęd). Golf Country mógł się także pochwalić całkiem niezłymi kątami natarcia i zajścia wynoszącymi: 29 i 22 stopnie, w tym okresie konkurował między innymi z Suzuki Vitarą Toyotą RAV4. Terenowy charakter nadawał autu zestaw orurowania z przodu i tyłu, a także duża płyta pod silnikiem.

Golf Country był wyposażony w benzynowy silnik zasilany elektronicznym wtryskiem DIGIFANT 2, o pojemności 1781ccm3 i mocy 98 znany z modelu Cabrio, oraz Golfa GTI drugiej generacji, czy Passata B3. Sprawdzona jednostka pozwalała rozpędzić się ważącemu prawie 1240kg auto do setki w 12,4s. Prędkość maksymalna wynosiła nieco ponad 160km/h.

Obrazek

Jako ciekawostkę warto dodać, że auto było składane w austriackiej fabryce firmy Steyr – Daimler – Puch w miejscowości Graz, w zasadzie określenie składane można uznać za nadużycie, ponieważ Volkswagen wysyłał seryjne Golfy Syncro w wersji CL do austriackiej fabryki, gdzie zostały one wyposażone w „pakiet Country”, czyli montowano nowe zawieszenie, zestaw orurowania, płytę pod silnik, zmieniano felgi, zderzaki, montowano koło zapasowe na orurowaniu, instalowano halogeny przednie o dużej mocy, układ wydechowy.

ObrazekObrazek

Golf Country był wyceniony na 33225 DM w sierpniu 1990 roku (około 20% więcej od wersji CL syncro), w tej cenie nabywca otrzymywał 4-drzwiowego SUVa wyposażonego w wąskie zderzaki, pakiet nakładek na nadkola i progi z modelu GTI, wspomaganie kierownicy, system ABS, aluminiowe felgi 6 J x 15″ z oponami 195/60 R 15, zielone atermiczne szyby, kubełkowe fotele przednie, tylną kanapę dzieloną w systemie 2/3, kierownicę i gałkę zmiany biegów obszytą skórą, oraz tylne lampy znane z modelu GTI (czarno-czerwone). Nabywca mógł wybierać wśród 6 kolorów nadwozia – dwa odcienie zielonego (LB6D, LB6Z), granatowy (LP5U), srebrny (L97A), czerwony (LY3D) i czarny (L041). Oprócz podstawowej wersji Volkswagen zdecydował się także na wypuszczenie wersji specjalnych, jedną z nich była Allround, wyposażona dodatkowo w tapicerkę ze skaju i trójramienną kierownicę, oferowany był tylko w kolorze zielonym, wyprodukowano 160 egzemplarzy.

Drugą edycją specjalną była wersja: Chrom, jak nazwa wskazuje całe orurowanie zostało zabezpieczone chromowaną powłoką, łącznie ze stalowymi felgami 7J x 15″, dodatkowo elektrycznie otwierany dach (na całej powierzchni dachu), oraz skórzaną tapicerkę w kolorze czarnym lub beżowym. Golf Country w wersji Chrom kosztował 40700 DM (niektóre źródła wspominają nawet o 52200 DM (!). Wyprodukowano tej wersji zaledwie 558 sztuk.

ObrazekObrazek

Mówi się także o 50 sztukach Golfa Country w wersji GTI Wolfsburg Edition z nieco zmienionym osprzętem silnika i mocy 107 koni, wersja miała być oferowana wyłącznie dla pracowników Volkswagena, firma oferowała także tę wersję z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1588ccm3 i mocy 80KM.

Łącznie na przestrzeni dwóch lat zjechało z taśm zaledwie 50% zakładanej produkcji – 7735 sztuk (z tego około 3000 trafiło na rynek amerykański), czyniąc po ponad 20 latach Golfa Country niezłym kąskiem dla kolekcjonerów. Od czasu do czasu Golfy Country trafiają się na znanym polskim serwisie aukcyjnym w cenach od 5 do 12 tys zł.

Podsumowując, należy uznać Golfa Country za istnego pioniera aut klasy SUV, kompakt SUV, posiadał on całkiem niezłe właściwości jezdne, zapewniając jak na tamte czasy niezły komfort podróżowania dla 4 osób, już w 1989 roku magazyn Off Road uznał Golfa Country za idealne auto wypełniające lukę pomiędzy autami terenowymi autami z napędem na 4 koła, a samochodami osobowymi z nieco wyższymi ambicjami.

Obrazek

źródła: własne, wikipedia

Czytaj wiecej: http://www.vwgolf.pl/2012/08/21/golf-co ... nego-suva/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wersje
Country 1990 - 1991 Wyprodukowano: 6.697
Country Allround 1990 Wyprodukowano: 160
Country Chromedition 1991 Wyprodukowano: 558
Country Wolfsburg Edition 1991 Wyprodukowano: 50

Produkcja w zakładach Daimler – Puch

Samochody przed przeróbkami
Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Golf mk2 Country - opis, modele, wyposażenie

Post autor: jhosef » wt sty 31, 2017 14:52

Silnik
Podstawowy - co by nie powiedzieć jedyny silnik w VW golf Country to jednostka 1P
Nazwa kodowa: 1P
Pojemność skokowa: 1.781
Moc: 72kW/98KM
Skrzynia biegów: manual 5 przełożeń
ilość cylindrów: 4, 2 zawory na cylinder

Silnik oparty o wtrysk Digifant II. Jednostka 8 zaworowa zbieżna z motorami z wersji GTI golfa mk2. Wyposażona w katalizator oraz sondę lambda.

Pojawiają się informację o silniku 1,6 TD jednak moim zdaniem jednak nie jest to pomysł fabryczny. Słyszałem - podkreślam słyszałem - że silnik montowano w ASO. Nie mam żadnego potwierdzenia tego.
Jednak ETKA podaje tylko jedno przełożenie główne dla Golfa Country. Jeśli byłoby fabrycznie zastosowane z silnikiem dieslowskim to szału w jeździe by nie było.

Silnik Wolfsburg Edition to tak naprawdę taka sama konstrukcja jak 1P.


Wersje VW Golf Country


Występują w przyrodzie 4 wersja VW Golf Contry choć ostatnia raczej bliżej teoretycznie niż można ją spotkać.

Country 1990 - 1991 Wyprodukowano: 6.697

To podstawowa wersja modelu. Podstawowa nie znaczy najuboższa choć ciężko tutaj mówić o szczególnym wyposażeniu. Jest to po prostu normalna wersja.
Kosztowała startowo:
Golf Country sierpień 1990: 33.225,- DM
Golf Country marzec 1991: 34.335,- DM

Wyposażenie:

Nadwozie
- alufelgi firmy Speedline 6Jx15 z oponami 195/60 R15
- podwyższone nadwozie na ramie
- wzmocnione amortyzatory i sprężyny
- ochronna płyta stalowa pod silnikiem
- Ochronna rama rurowa przednia
- regulowana wysokość świateł przednich, reflektory dalekosiężne Bosch, światła przeciwmgielne
- szyby zielone
- białe kierunkowskazy przednie, boczne kierunkowskazy
- częściowo zaciemnione tylne światła

Wnętrze:
- siedzenia sportowe
- dzielona tylna kanapa
- skórzana kierownica i gałka zmiany biegów
- 4 zagłówki

Wyposażenie funkcyjne:

- wspomaganie kierownicy

Kolory:
Obrazek
Obrazek



Country Allround 1990 Wyprodukowano: 160

W związku z dość wysoką ceną zwykłego Golfa Country postanowiono stworzyć wersję uboższą o niższej cenie (jakby było z czego zabierać ;)

Różnice z wersją zwykłą:
- fotele zwykłe pokryte sztuczną skórą
- boczki w sztucznej skórze
- felgi stalowe
- kierownica i gałka plastik
- ograniczone kolory do zielonego oraz czarnego

Kolory:
Obrazek

Golf Country"Allround" sierpień 1990: 31.825,- DM
Golf Country Allround" marzec 1991: 32.890,- DM




Country Chromedition1991 Wyprodukowano: 558

Nadwozie
- Felgi stalowe 7Jx15 chromowanie
- podwyższone nadwozie na ramie
- wzmocnione amortyzatory i sprężyny
- ochronna płyta stalowa pod silnikiem
- Ochronna rama rurowa przednia chromowana
- regulowana wysokość świateł przednich, reflektory dalekosiężne Bosch, światła przeciwmgielne
- szyby zielone
- białe kierunkowskazy przednie, boczne kierunkowskazy
- częściowo zaciemnione tylne światła
Chrome bieg deski boczne
- częściowo zaciemnione tylne światła
- czarne relingi dachowe

Wyposażenie wnętrza

- sportowe fotele skórzane w kolorze jasny beż
- Panele drzwiowe i zagłówki skórzane
- dzielona tylna kanapa
- skórzana kierownica i gałka zmiany biegów

Wyposażenie funkcyjne
- Wspomaganie kierownicy
- elektryczny dach składany (faltdach) z Webasto

Golf Country "Chrom" luty 1991 (Stand 2/91): 40.700,- DM
Golf Country "Chrom"marzec 1991 (Stand 3/91): 42.060,- DM

Kolory:


Country Wolfsburg Edition 1991 Wyprodukowano: 50
Edycja limitowana do 50 sztuk wyłącznie dla pracowników VW.



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Golf mk2 Country - opis, modele, wyposażenie

Post autor: OsteR9019 » wt sty 31, 2017 18:18

Jeśli chodzi o silnik diesla to swego czasu widziałem ogłoszenie w którym sprzedający golfa twierdził iż ma dokumenty potwierdzające montaż w aso. Osobiście uważam taką informacje za prawdopodobną. Jednak silnik silnikiem ale co z przełożeniami nie mam zielonego pojęcia.
Z wyposażenia najciekawszy jest zwijany elektrycznie dach który nie występował tylko w chrom a również w standardowym. Czy jakaś elektryka była dostepna poza tym za bardzo nie wiadomo. Co prawda jest kilka country z szybami sterowanych elektrycznie ale odpowiedź czy to fabryczne wyposażenie dalaby wlepka z bagażnika.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Golf mk2 Country - opis, modele, wyposażenie

Post autor: jhosef » wt sty 31, 2017 18:57

OsteR9019, ja to policzyłem - przy fabrycznych oponach, skrzyni biegów itp to country z dieslem ledwo dochodziłby do 130 km/h przy czerwonym polu. 3000 obrotów i około 95 km/h - słaba byłaby to jazda.



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Golf mk2 Country - opis, modele, wyposażenie

Post autor: OsteR9019 » wt sty 31, 2017 23:27

Ja też to przeliczałem wielokrotnie ale jedna rzecz mi nie daje spokoju, miałem kiedyś country z przełożeniem głównym ~3.9. Dawało to 118km/h przy 3000obr. Oznaczenie skrzyni jeśli dobrze pamiętam 4z jak w zwykłym synco.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Golf mk2 Country - opis, modele, wyposażenie

Post autor: Adalbert1702 » pt lut 17, 2017 19:35

No i własnie z tym przełozeniem jest problem...Po wzięciu wszystkich za i przeciw najlepszym rozwiązaniem byłaby wymiana na szybszy piątego biegu. To najprostrza operacja,bez rozbiórki całej skrzyni. Jednak jak na razie nie trafiłem na komplet kół które pasowałyby na oski wałków a miały troszeczke większe przełozenie-dosłownie o dwa zęby.... Wyliczyłem to i średnicami powinny się zmieścić na miejscu oryginałów. Cały "gips' polega na tym ze chcemy "zatrzymać" wszystko to co daje temu autu moc jako terenówce a więc bieg pierwszy,drugi,trzeci i czwarty a dopiero piąty bieg,na którym włąściwie można nawet jeździć po mieście miałby być szybszy-taki na trasę! Zmieniając całą przekłądnię główną mozemy "podnieść" wszystkie biego ale chyba nie o to chodzi?! Po za tym między czwartym a piątym biegiem jest bardzo mała różnica więc byłoby wskazane zwiększyć przełozenie....Takie jest moje zdanie. Jestem na etapie załatwiania takiego kompletu kół zębatych piatego biegu. Oczywiście będą to koła dorabiane w profesjonalnej firmie zajmujacej się takimi usługami. jak na razie jest problem z kasą więc trochę z tym zwlekam. Poinformowano mnie ze gdyby mieli zrobić kilka takich par to wyszłoby taniej....Nie ma jednak chętnych a moze raczej sprawa jest słabo nagłośniona?

ObrazekObrazek



Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Golf mk2 Country - opis, modele, wyposażenie

Post autor: Adalbert1702 » sob lut 18, 2017 23:19

Analizowałem przełożenia piątego biegu i wyszło ze przełożenia fabryczne piątego biegu VW wynosi:
0,745 - skrzynia AXR / 020 1989-1991 (Country)
Na czwartym biegu przy 120km/h IV przełożenie 0,909 to 4570 RPM
Na piątym biegu przy 120km/h przełożenie 0,745 to 3745 RPM
Wychodzi ze optymalne przełożenie dla piątego biegu to:
120km/h V bieg - 0,716 lub 0,717 = 3600 RPM
Teraz tylko obliczyć średnicę wieńca dla danego modułu zęba i będzie wiadomo ile ębów na każdym kole....



ODPOWIEDZ

Wróć do „Golf Country”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości