Konwersja hamulców tył bębny na tarcze

Forum miłośników Golfa Country

Moderatorzy: G0 Karcio, VIP

Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Re: Konwersja hamulców tył bębny na tarcze

Post autor: kret077744 » śr sie 21, 2019 23:20

jak po renowacji, z kompletem nowych tarcz i klocków i z montażem pod chatą to można brać.


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Smolski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 13:09
Lokalizacja: Mikołów

Re: Konwersja hamulców tył bębny na tarcze

Post autor: Smolski » wt wrz 17, 2019 17:14

Po rozeznaniu się w temacie sprawa wygląda następująco. Średnia cena to 400zł za jarzma z zaciskami do regeneracji. Cena wg mnie jest bardzo duża tym bardziej że zaciski można za grosze na większości auto-złomów zdobyć. Może ktoś powiedzieć ile warto dać za same jarzma?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Konwersja hamulców tył bębny na tarcze

Post autor: jhosef » wt wrz 17, 2019 19:05

W tych hamulcach najcenniejsze jest jarzmo. Zacisk to chyba dowolny vw prawie może być.



Awatar użytkownika
Smolski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 13:09
Lokalizacja: Mikołów

Re: Konwersja hamulców tył bębny na tarcze

Post autor: Smolski » wt wrz 17, 2019 19:10

Tak jest i tu bym prosił o info ile mogą być warte? Bo ceny wydają mi się być wysokie patrząc że w tej kwocie można adaptery na większe hamulce zrobić.

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka




Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Konwersja hamulców tył bębny na tarcze

Post autor: jhosef » wt wrz 17, 2019 19:58

Ja za komplet w fajnym stanie płaciłem 100 czy 150 - jarzma i zaciski. Różnie to bywa jak widać.



Awatar użytkownika
Smolski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 13:09
Lokalizacja: Mikołów

Re: Konwersja hamulców tył bębny na tarcze

Post autor: Smolski » wt wrz 17, 2019 20:27

Wszystko zależy kto sprzedaje jak widzę. Będę szukał aż znajdę. Mam nadzieje że max 200zł za jarzma dam bo więcej to już mało opłacalne mi się wydaje. A czy posiada ktoś zdjęcia osłon od tarcz tzn oryginałów i np z golfa 4 żeby wiedzieć co trzeba przerobić w nich?



mihau34
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: ndz paź 26, 2014 19:46

Re: Konwersja hamulców tył bębny na tarcze

Post autor: mihau34 » wt wrz 17, 2019 20:50

Warte tyle ile jesteś w stanie dać. Nówki można było kupić po około 300 zł za sztukę z tym że to było jakieś 4 lata temu jak były dostępne w hurtowniach. Więc około 600 zł za nówki 4 lata temu to było sporo. Wtedy używki można było kupić za ok 200 zł. Teraz nówki niedostępne poza CP ale tam cena zabójcza. Tanio już było teraz wszystko idzie w górę. Ciężko ci będzie znaleźć za 200 zł. Chyba że trafisz na osobę która nie wie co sprzedaje.



Awatar użytkownika
Smolski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 13:09
Lokalizacja: Mikołów

Re: Konwersja hamulców tył bębny na tarcze

Post autor: Smolski » wt wrz 17, 2019 21:05

Jeżeli nie uda mi się znaleźć jarzm w sensownej cenie to będę myślał nad innym rozwiązaniem.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Konwersja hamulców tył bębny na tarcze

Post autor: jhosef » czw wrz 19, 2019 08:37

Osłony z golfa mk4 4 motion muszą być z tego co pamiętam. Mają większy otwór na srodku. Trzeba nawiercić nowe otwory i wywalić część blachy od tylnej strony.



Awatar użytkownika
laosz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pn mar 16, 2015 20:02
Lokalizacja: Opolskie/OOL
Auto: Volkswagen Jetta a2 16V
Silnik: ABF

Re: Konwersja hamulców tył bębny na tarcze

Post autor: laosz » czw sty 21, 2021 00:52

Cześć.
Lekko odkopię temat ;)
Najbardziej zastanawia mnie jaka linka jest odpowiednia do hamulcy tarczowych w Syncro,
kret077744 opisał dość ładnie na pierwszej stronie, lecz szukając po niecie info, mając dostęp do serwisu Partslink24.com
znalazłem info że linka do syncro w budzie G2 ma mieć 1655/1195mm długości.
Czy te info zgadza się?? Prosiłbym o rzetelne info ;)
kret077744, Jakie linki Ty założyłeś do swojego Country-ka?

Osłony tarcz najszybciej jest zaadoptować z G4 4motion??


My car: VW Jetta 16V 1990' viewtopic.php?f=87&t=616741

mihau34
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: ndz paź 26, 2014 19:46

Re: Konwersja hamulców tył bębny na tarcze

Post autor: mihau34 » czw lip 15, 2021 11:22

Już nie pamiętam od czego zakładałem linkę ale prawdopodobnie od passata g60 , trzeba było tylko pancerz przedłużyć ja to zrobiłem w ten sposób że w miejscu gdzie linka wchodzi w karoserię Dale przedłużkę z rurki która nachodzi na pancerz a. Z drugiej strony opiera się o karoserię.



CabrioSeb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: sob kwie 20, 2019 13:14
Lokalizacja: Reda
Auto: Mk 3Cabrio
Silnik: AFT
Kontakt:

Re: Konwersja hamulców tył bębny na tarcze

Post autor: CabrioSeb » ndz sie 14, 2022 14:35

panowie chce zmienic bebny na tarcze w moim cabrio mk3 co bede potrzebowac i by ktoś miał taki zestaw na sprzedać do tyłu



ODPOWIEDZ

Wróć do „Golf Country”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości