ZAKŁÓCENIA ALTERNATORA!!!

Sprzęt audio do Naszych aut i wszystko co z nim związane.

Moderatorzy: dan124, powalla, VIP

Awatar użytkownika
scuzzy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr mar 15, 2006 15:16
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

ZAKŁÓCENIA ALTERNATORA!!!

Post autor: scuzzy » ndz lut 11, 2007 17:07

Witam
Podlaczylem wczoraj cala instalacje, kable zasilajace plus i minus 25mm2 ida sobie lewym progiem, sygnalowki dietz washington ida prawym progiem, przewody z systemu przedniego ida lewym i prawym progiem. Gdy wlaczam silnik zaczyna mi jeszczec alternator w glosnikach;/;/;/ gdzie szukac rozwiazana problemu? wiem ze temat byl walkowany juz sporo razy. wszystko niby jest podlaczone jak nalezy a jednak cos dalej piszczy;/
Ostatnio zmieniony sob lut 17, 2007 14:59 przez scuzzy, łącznie zmieniany 1 raz.



UcHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 514
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 19:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: UcHO » ndz lut 11, 2007 18:19

w mkIV jest tak ze jak bys nie poprowadzil przewodow to zawsze wplywa na nie pompa paliwa, cos z nia jest nie tak ze slychac ja w glosnikach, ja ukladalem u siebie kable cm po cm i nic nie pomoglo, dopiero poprowadzenie kabli gora dalo zamierzony efekt i piszczenie ustalo, wiec polecam to rozwiazanie,
jezeli masz za krotkie przewody, do zaraz za drzwiami niech pojda do gory blotnikiem i wejda do bagaznika zza blotnika, jak najdalej od pompy...
powodzenia



Awatar użytkownika
scuzzy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr mar 15, 2006 15:16
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: scuzzy » ndz lut 11, 2007 18:48

ale w tym wypadku chodzi o kable sygnalowe czy glosnikowe??



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz lut 11, 2007 18:59

jeszcze mozesz miec kondensator na alternatorze walniety.
scuzzy pisze:przewody z systemu przedniego ida lewym i prawym progiem
czyli razem z zasilaniem wzmacniacza?jesli tak to blad.



Awatar użytkownika
scuzzy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr mar 15, 2006 15:16
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: scuzzy » ndz lut 11, 2007 21:48

odłączałem kabel od wzmacniacza (tan który idzie nie daleko prądowych) i też piszczało w drugim głośniku. wiec albo to ta pompa zaklucenia emituje albo ten kondensator alternatora...



Awatar użytkownika
Arco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn cze 05, 2006 11:15
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Arco » ndz lut 11, 2007 22:00

Zacznij od kondensatora. Iskry ze szczotek alternatora wytwarzają coś w rodzaju fal radiowych, kondensator ma za zadanie je "zbierać".



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz lut 11, 2007 22:06

rozumiem ze masa radia i wzmacniacza jest z aku?bo jesli masa wzmacniacza jest z budy auta a radio ma mase z aku tem moze tak byc.niewiem czy by pomoglo jak bys sciagnol pasek z alternatora i na chwile zapalil auto.tylko pompa wody wtedy chyba niechodzi to na chwile zrob tak



Awatar użytkownika
Kubus20
VW Baron
VW Baron
Posty: 3221
Rejestracja: sob lut 12, 2005 14:10
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Kubus20 » ndz lut 11, 2007 23:19

A jak masz zamocowany wzmacniacz :?:
Przykręcony śrubami do karoserii, albo do kanapy :?:
Jesli tak to odkręć go i połóż tak, żeby nie miał fizycznego kontaktu z karoserią, nawet przez śruby. Sprawdź, może pomoże.

Druga sprawa to gdzie masz zwrotnice :?:
Jeżeli są w pobliżu dmuchawy nawiewu, albo skrzynki z bezpiecznikami, to też będzie piszczeć w głosnikach.

Sprawdź to i napisz czy pomogło.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz lut 11, 2007 23:22

Kubus20, sa foty gdzie robil drzwi,sa tam zwrotnice



Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Post autor: Dj Darecki » pn lut 12, 2007 00:15

Kubus20 pisze:Druga sprawa to gdzie masz zwrotnice :?:
Jeżeli są w pobliżu dmuchawy nawiewu, albo skrzynki z bezpiecznikami, to też będzie piszczeć w głosnikach.
Ja mam tak i w MK 3 nic na szczęście :jezor: nie piszczy , trzeszczy :)

PozdrO


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
scuzzy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr mar 15, 2006 15:16
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: scuzzy » pn lut 12, 2007 04:04

Arco pisze:Zacznij od kondensatora. Iskry ze szczotek alternatora wytwarzają coś w rodzaju fal radiowych, kondensator ma za zadanie je "zbierać".
nie bardzo wiem jak się zabrać za sprawdzenie tego kondensatora...
piotr2 pisze:rozumiem ze masa radia i wzmacniacza jest z aku? niewiem czy by pomoglo jak bys sciagnol pasek z alternatora i na chwile zapalil auto.tylko pompa wody wtedy chyba niechodzi to na chwile zrob tak
masa radia jak i wzmacniacza idzie z akumulatora (jeśli fabrycznie radio czerpie mase z akumulatora). hmm a z tym paskiem to nie wiem czy chce próbować z takimi eksperymentami :P

Kubus20 pisze:A jak masz zamocowany wzmacniacz :?:
Przykręcony śrubami do karoserii, albo do kanapy :?:
Jesli tak to odkręć go i połóż tak, żeby nie miał fizycznego kontaktu z karoserią, nawet przez śruby.

Sprawdź to i napisz czy pomogło.
wzmacniacz nie ma żadnego kontaktu z karoserią bo leży na razie nie przykrecony w bagażniku...



Awatar użytkownika
Arco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn cze 05, 2006 11:15
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Arco » pn lut 12, 2007 10:13

scuzzy,
scuzzy pisze:nie bardzo wiem jak się zabrać za sprawdzenie tego kondensatora...
W zasadzie, to chyba nie ma możliwości ze 100% pewnością sprawdzić kondensator. Może to Ci pomoże
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic415570.html
http://www.edw.com.pl/forum/viewtopic.p ... 206622bd14

Nie wiem ile kosztuje taki kondensator, nie chcę Ciebie namawiać na zbędne wydatki, ale ja bym kupił nowy kondensator. Może spróbuj najpierw (na chwilę) zdjąć pasek alternatora tak jak poradził piotr2, będziesz wiedział czy to na pewno alternator powoduje zakłócenia.



UcHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 514
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 19:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: UcHO » pn lut 12, 2007 20:00

wlasnie nie wiem jak to jest z tymi masami, kiedys tutenhamon pisal ze jezeli bierzemy mase wzmaka z aku to mamy jakas petle ktora moze powodowac te piszczenie, ja mam u siebie mase i + do kondensatore, a od kondzia + do wzmaka a minus z wzmaka idzie z budy i jest ok
ja bym przelozyl kable z dala od pompy i spojrzal na ten kondensator szumow alternatora
jezeli to nie pomoze to moze radio jest trzepniete...



Awatar użytkownika
stary
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: pn lut 14, 2005 15:11
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: stary » wt lut 13, 2007 02:15

a jakei masz radio? pioneera? kumpel mial ten swist i sie okazalo ze nie mial masy na RCA bo w radiu nie stykalo (taki czesty problem pioneera) i musial przylutowac mase ( i tu rzeby nie sklamac chyba do obudowy radia, mase chinchy oczywisce)problem ustał



ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości