[instalacja] podłaczenie radia
Moderatorzy: dan124, powalla, VIP
[instalacja] podłaczenie radia
Witam jak w temacie chodzi o podłączenie mi radia Sony cdx-3900R w mk2 a dokładnie koleś mi mówi że trzeba jakieś dwa kabelki połączyć razem przed kostką czy ktoś wie co to za kabelki??
<Po uzyskaniu poprawnej odp. daję punkcika>
<Po uzyskaniu poprawnej odp. daję punkcika>
Ostatnio zmieniony czw wrz 07, 2006 11:03 przez djduhh, łącznie zmieniany 1 raz.
Wrzucam trójkę mhm przyspieszam
DJ Buhh hałas 2 dzieciak
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=61319]Mój golf[/url]
DJ Buhh hałas 2 dzieciak
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=61319]Mój golf[/url]
Zapomnij o teorii łączenia 2 kabelków ten sprzedawca tak się zna na elektronice jak przeciętny 10-latek, w dodatku zatrzymał się na epoce radii które się uruchamiało potencjometrem z wyłącznikiem
Po to są 2 kable aby je wykorzystać (chyba że się ich nie ma wtedy się łączy w mostek)
Kable zasilające to kable o oznakowaniu zwykle żółtym i czerwonym.
Żółty powinno być podtrzymanie choć w nie markowych radiach bywa różnie ale u ciebie powinno być ok.
Natomiast czerwony to zasilanie, na obu kablach powinno być +12V.
Różnica jednak polega na tym że żółty podłącza się pod napięcie "stałe" +12V
"stałe" w sensie że jest tam zawsze te +12V
Natomiast czerwony ma napięcie +12V tylko wtedy kiedy kluczyk w stacyjce jest przekręcony.
Umożliwia to wykorzystanie funkcji zwanej logiką zapłonu dzięki temu radio będzie ci się samo uruchamiać po przekręceniu klucza w pozycję zapłon i samo wyłączać przy wyciągnięciu klucza.
Ale zawsze będziesz mógł włączyć radio ręcznie nawet bez klucza normalnie wciskając na guzik ON, czy wyłączyć je mimo klucza w stacyjce przyciskiem OFF.
Połączenie 2 kabli owszem zadziała i radio będzie grało ale NIE jest to prawidłowe podłączenie radia, jeśli te kable miały by być połączone to fabryka by je sama połączyła i wyprowadziła 1 kabel.
Co do tego łączenia kabli dodam jeszcze że nie ma znaczenia czy byś połączył je w kostce czy tu przy radiu efekt był by taki sam jednak nie polecam tego rozwiązania.
Skoro masz już nowe radio zrób prawidłowe podłączenie.
Najlepiej sprawdzić np żarówką na którym z kabli masz zawsze +12V, a na którym tylko jak masz przekręcony kluczyk, wtedy to gdzie jest zawsze +12V dajesz na kabel odpowiadający za podtrzymanie radia (najczęściej żółty ale sprawdź w instrukcji)
a tam gdzie będzie tylko w pozycji zapłon to dajesz do tego drugiego kabla zasilającego (najprawdopodobniej czerwony).
Mam nadzieje że pomogłem.
Po to są 2 kable aby je wykorzystać (chyba że się ich nie ma wtedy się łączy w mostek)
Kable zasilające to kable o oznakowaniu zwykle żółtym i czerwonym.
Żółty powinno być podtrzymanie choć w nie markowych radiach bywa różnie ale u ciebie powinno być ok.
Natomiast czerwony to zasilanie, na obu kablach powinno być +12V.
Różnica jednak polega na tym że żółty podłącza się pod napięcie "stałe" +12V
"stałe" w sensie że jest tam zawsze te +12V
Natomiast czerwony ma napięcie +12V tylko wtedy kiedy kluczyk w stacyjce jest przekręcony.
Umożliwia to wykorzystanie funkcji zwanej logiką zapłonu dzięki temu radio będzie ci się samo uruchamiać po przekręceniu klucza w pozycję zapłon i samo wyłączać przy wyciągnięciu klucza.
Ale zawsze będziesz mógł włączyć radio ręcznie nawet bez klucza normalnie wciskając na guzik ON, czy wyłączyć je mimo klucza w stacyjce przyciskiem OFF.
Połączenie 2 kabli owszem zadziała i radio będzie grało ale NIE jest to prawidłowe podłączenie radia, jeśli te kable miały by być połączone to fabryka by je sama połączyła i wyprowadziła 1 kabel.
Co do tego łączenia kabli dodam jeszcze że nie ma znaczenia czy byś połączył je w kostce czy tu przy radiu efekt był by taki sam jednak nie polecam tego rozwiązania.
Skoro masz już nowe radio zrób prawidłowe podłączenie.
Najlepiej sprawdzić np żarówką na którym z kabli masz zawsze +12V, a na którym tylko jak masz przekręcony kluczyk, wtedy to gdzie jest zawsze +12V dajesz na kabel odpowiadający za podtrzymanie radia (najczęściej żółty ale sprawdź w instrukcji)
a tam gdzie będzie tylko w pozycji zapłon to dajesz do tego drugiego kabla zasilającego (najprawdopodobniej czerwony).
Mam nadzieje że pomogłem.
"Nie kłuć się z głupkiem bo ludzie mogą pomylić kto jest kto"
- harrygo1
- Gadatliwa bestia
- Posty: 719
- Rejestracja: sob mar 04, 2006 01:45
- Lokalizacja: Chełmno
- Kontakt:
w radyjku łączysz czerwony z żóltym sprawdzasz na kostce probowką lub żarówką gdzie jest plus(ważne żeby był po wyłączeniu zapłonu bo gdyby nie było to radio gubiłoby pamięć)djduhh pisze:ALe to nie przy radiu łaczyć kabelki tylko w kostce orginalnej w wv.
i do tego się podłanczasz.
W kostce iso od VW nic nie ruszasz.
mag2k3, to jest niemozliwe i pisalem Ci juz o tym w innym temacie...mag2k3 pisze:Ale zawsze będziesz mógł włączyć radio ręcznie nawet bez klucza normalnie wciskając na guzik ON, czy wyłączyć je mimo klucza w stacyjce przyciskiem OFF.
Bez kluczyka nie wlaczysz radia za Chiny.
Mam fabryczne kostki w mk3 i probowalem na wszystkie sposoby. Nie da rady.
[ Dodano: Sob Sie 19, 2006 15:01 ]
Widac tez popierasz glupi mit o laczeniu kabelkowharrygo1 pisze:w radyjku łączysz czerwony z żóltym sprawdzasz na kostce probowką lub żarówką gdzie jest plus(ważne żeby był po wyłączeniu zapłonu bo gdyby nie było to radio gubiłoby pamięć)
i do tego się podłanczasz.
W kostce iso od VW nic nie ruszasz.
Założyłem już sporo instalacji auduo w różnych samochodach i w każdym działało bez klucza więc nie moge się z tobą zgodzić niestety.inek01 pisze:mag2k3, to jest niemozliwe i pisalem Ci juz o tym w innym temacie...mag2k3 pisze:Ale zawsze będziesz mógł włączyć radio ręcznie nawet bez klucza normalnie wciskając na guzik ON, czy wyłączyć je mimo klucza w stacyjce przyciskiem OFF.
Bez kluczyka nie wlaczysz radia za Chiny.
Mam fabryczne kostki w mk3 i probowalem na wszystkie sposoby. Nie da rady.
[ Dodano: Sob Sie 19, 2006 15:01 ]Widac tez popierasz glupi mit o laczeniu kabelkowharrygo1 pisze:w radyjku łączysz czerwony z żóltym sprawdzasz na kostce probowką lub żarówką gdzie jest plus(ważne żeby był po wyłączeniu zapłonu bo gdyby nie było to radio gubiłoby pamięć)
i do tego się podłanczasz.
W kostce iso od VW nic nie ruszasz.
Nie mówię że u ciebie to działa może masz coś nie tak w kablach bądź radiu, nie wiem jak mi nie wierzysz zapraszam do mnie a chętnie ci udowodnie że działa bez klucza.
Pozdrawiam
"Nie kłuć się z głupkiem bo ludzie mogą pomylić kto jest kto"
Z instalacja mam wszystko ok na 100%, kostki fabryczne, nic nie grzebane. Radio (mam je od nowosci) SONY CDX-S2220 podlaczone na sposob B - http://img214.imageshack.us/my.php?imag ... 012aw5.jpgmag2k3 pisze:Nie mówię że u ciebie to działa może masz coś nie tak w kablach bądź radiu, nie wiem jak mi nie wierzysz zapraszam do mnie a chętnie ci udowodnie że działa bez klucza.
Czy wg Cie na tym podlaczeniu powinno grac bez kluczyka ?
Jesli nie to w jakim ?
Probowalem wszystkich wariantow. Bez kluczyka nie chce grac za cholere. Poprostu nie ma plusa stacyjki bez klucza i nie chce grac... Auto z 97'
[ Dodano: Sob Sie 19, 2006 17:42 ]
Dodam jeszcze ze teoretycznie jest opcja by radi zagralo bez klucza.
Musialbym tylko wcisnac palcem te ruchomo blaszne kolko z dziurka na klucz i trzymac je caly czas
Hehehe nie no chodzi mi o mniej drastyczne rozwiązanie.inek01 pisze:
[ Dodano: Sob Sie 19, 2006 17:42 ]
Dodam jeszcze ze teoretycznie jest opcja by radi zagralo bez klucza.
Musialbym tylko wcisnac palcem te ruchomo blaszne kolko z dziurka na klucz i trzymac je caly czas
Radio MUSI działać bez klucza coś masz nie tak musisz mi uwierzyć na słowo, zajmuję się tym jakiś czas i w każdym radiu, które się włącza przyciskiem a nie potencjometrem jest taka możliwość( w każdym, jakie ja zakładałem), ale i w innych powinno to działać.
A sprawdzałeś też podłączenie tych kabli zasilających odwrotnie?
Np zamieniając miejscami kabel żółty z czerwonym w kostce w samochodzie?
Najlepiej wyciągnąć radio z samochodu i podpiąć je pod zasilacz od kompa i próbować np. dać +12V na sam żółty kabel do tego oczywiście masę i zobaczyć czy radio się włączy na jednym kablu, jak się na tym nie uruchomi to daj te +12V na sam czerwony i sprawdź to samo, jeśli nie uda ci się radia włączyć, (w co wątpię) to jest z nim coś nie tak albo nie posiada takiej funkcji, ale musi ją mieć skoro ma dwa kable.
Obstawiam na to, że musisz zamienić miejscami w kostce tej w samochodzie przewody czerwony z żółtym i będzie działać.
Ale jak mówisz że próbowałeś różnych kombinacji więc tą chyba też sprawdziłeś.
Jak masz chwile to wyciągnij radio i sprawdź czy włączysz je na jednym kablu zasilającym, jak tak to znaczy że musisz z instalacją w samochodzie dojść do ładu
Ja mogę ci to nawet nagrać i wysłać, że bez klucza lub na jednym kablu od zasilacza się włączy:D
"Nie kłuć się z głupkiem bo ludzie mogą pomylić kto jest kto"
W ten sposob jest tak jak obecnie tylko nie trzyma pamieci - wniosek + stacyjki idzie na pamiec i nie trzyma po wyjeciu klucza. Normalnie niby gra po dostaje staly plus na zasilanie.mag2k3 pisze:A sprawdzałeś też podłączenie tych kabli zasilających odwrotnie?
Np zamieniając miejscami kabel żółty z czerwonym w kostce w samochodzie?
Powiedz
Na to samo wychodzi jak zamieniam w przejsciowce (fotka z instrukcji).mag2k3 pisze:Obstawiam na to, że musisz zamienić miejscami w kostce tej w samochodzie przewody czerwony z żółtym i będzie działać.
No tak to wychodzi na to samo.
Myślałem że masz wyjście na kostce z radia dopiero potem się przyjżałem instrukcji.
Jeśli chce ci się bawić to polecam radio sprawdzić na "sucho" tak jak pisałem np pod zasilacz od kompa jeśli uda ci się je włączyć kiedy będzie tylko 1 kabel podpięty znaczy że coś nie tak w instalacji w samocodzie jest.
Myślałem że masz wyjście na kostce z radia dopiero potem się przyjżałem instrukcji.
Jeśli chce ci się bawić to polecam radio sprawdzić na "sucho" tak jak pisałem np pod zasilacz od kompa jeśli uda ci się je włączyć kiedy będzie tylko 1 kabel podpięty znaczy że coś nie tak w instalacji w samocodzie jest.
"Nie kłuć się z głupkiem bo ludzie mogą pomylić kto jest kto"
Kurde, w instalacji wszystko jest jak trzeba.mag2k3 pisze:Jeśli chce ci się bawić to polecam radio sprawdzić na "sucho" tak jak pisałem np pod zasilacz od kompa jeśli uda ci się je włączyć kiedy będzie tylko 1 kabel podpięty znaczy że coś nie tak w instalacji w samocodzie jest.
Mam taki uklad:
1. Bialo-niebieski - GALA (automatyczna zmiana glosnosci wzar ze zmiana predkosci auta) Moje radyjko nie ma tej funkcji (w przejsciowce nawet nie ma tego przewodu)
2. --- (u mnie pusto, tu moze wpiac kabel od wyciszenia telefonu)
3. --- (u mnie pusto)
4. +12V Akumulatora - Czerwono-bialy
5. --- antena automatyczna - tu mam podpiety separator
6. Podswietlenie - Szaro-niebieski
7. +12V stacyjki - Czerwono-brazowy (cienki)
8. Masa - Brazowy
[ Dodano: Sob Sie 19, 2006 18:29 ]
Co do mojej instalacji, to na 100% jest wszystko jak wyszlo z fabryki. Kostki oryginalne ze zanczkami VW i numerami czesci... Niemozliwe ze cos jest nie tak.
[ Dodano: Sob Sie 19, 2006 20:01 ]
Wiec tak:
Probowalem przed chwila podlaczen na wszystkie sposoby.
Sposob C z instrukcji - wg mnie w ogole glupota, a ma niby byc do aut z pozycja ACC. Tymczasem to zwykle mostkowanie i radi gra bez klucza, ale nie wylacza sie po wyjeciu klucza...
Nie wiem mag2k3, jakim cudem u Ciebie wylacza sie po wyjeciu klucza, ale bez tez gra ?
Moze moje radio nie da rady zrobic takiego czary-mary
mag2k3 Widzę że znasz się na audio wiec mam do ciebie pytanko kupiłem mk3 już jakiś czas temu było w nim radio które działało jak chciało wiec sie go pozbyłem i zakupiłem tzw. black panel problem w tym że poprzedni właściciel tak pocioł instalacje że nie wiadomo o co w niej chodzi nie mam wzbudzenia tylko "+" i "-" na kablu od przedłużacza domowego. Chce wywalić ta specjalistyczną instalacę i pociągnąć ja od nowa. Nie chce + z akumulatora bo to śmierć dla radia tylko gdzieś z pod dechy tzn. za stabilizatorem napięcia - z masy i wzbudzenie. Pod co się podpinać ? Dla stałego + może być z zapalniczki ?
Był: Golf III, Oldschool'owa Corsa A przedlift i przez chwile Golf II na wąskim
Obecnie: Grand Espace
SPRZEDAM: SCHOWEK POD AIRBAG I HELLA SILVER MAGIC
Obecnie: Grand Espace
SPRZEDAM: SCHOWEK POD AIRBAG I HELLA SILVER MAGIC
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości