Witam,
posiadam oryginalną zmieniarkę 6 CD od VW w swoim Golfie 4. Bardzo proszę o pomoc w celu zdiagnozowania usterki. Zmieniarka nie działa. Po podłączeniu do wtyczki w samochodzie nie daje żadnych oznak życia. Na zdjęciach nr 3 i 4 widoczna jest wtyczka, która wychodzi od samochodu. Po włączeniu zapłonu i po przyłożeniu probówki do jednego z bolców w końcówce (grubszy bolec, nie wiadomo dlaczego) - ten bolec iskrzy. Proszę o informację w jaki sposób sprawdzić co jest zepsute w zmieniarce albo w samej wtyczce wychodzącej od auta? Dodatkowo chciałbym zapytać do czego służą przewody na zdjęciu 2 ?
Oryginalna zmieniarka 6 CD VW
Moderatorzy: dan124, powalla, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: czw cze 04, 2015 10:36
Oryginalna zmieniarka 6 CD VW
iamkrzysztof a ta zmieniarka działała wcześniej?
Na jednej z fotek widać, że pin we wtyczce jest przypieczony, więc coś się tam musiało zadziać..
Pierwszą rzeczą jaką bym sprawdził to czy we wtyczce wszystko jest ok, bo bez powodu się nie przypiekła.
Potem sprawdziłbym przejście poszczególnych żył przewodu od wtyczki przy radiu do wtyczki przy zmieniarce.
Jeśli powyższe jest w porządku to prawdopodobnie zmieniarkę szlag trafił.
Co do tych dwóch przewodów to jest to coś dokładanego, więc raczej nikt Ci nie powie od czego one są
Na jednej z fotek widać, że pin we wtyczce jest przypieczony, więc coś się tam musiało zadziać..
Pierwszą rzeczą jaką bym sprawdził to czy we wtyczce wszystko jest ok, bo bez powodu się nie przypiekła.
Potem sprawdziłbym przejście poszczególnych żył przewodu od wtyczki przy radiu do wtyczki przy zmieniarce.
Jeśli powyższe jest w porządku to prawdopodobnie zmieniarkę szlag trafił.
Co do tych dwóch przewodów to jest to coś dokładanego, więc raczej nikt Ci nie powie od czego one są
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: czw cze 04, 2015 10:36
Oryginalna zmieniarka 6 CD VW
Zmieniarka działała wcześniej, ale nie za mojej kadencji. Kupiłem auto i ta zmieniarka była w nim. Wiem tyle, że działała. W jaki sposób najlepiej sprawdzić tę wtyczkę? Oraz czy problem rozwiąże ucięcie wtyczki i wlutowanie nowej? Czy raczej trzeba nowe przewody ciągnąć z nową wtyczką?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Oryginalna zmieniarka 6 CD VW
pewnie nie...bo z jakiegoś powodu się przyjarała, spróbować możesziamkrzysztof pisze: czy problem rozwiąże ucięcie wtyczki i wlutowanie nowej?
kable sprawdzisz miernikiem...czy jest przejście i czy nie ma zwarcia na poszczególnych pinach
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: czw cze 04, 2015 10:36
Oryginalna zmieniarka 6 CD VW
Sprawdziłem napięcie wtyczki miernikiem i wygląda to następująco: napięcie jest tylko na 3 pinach, 12,5 V jest na pinie "ujaranym", na innym pinie 0,8 V, a na jeszcze innym 1,5 V. Na pozostałych 10 pinach nie ma w ogóle napięcia. Co sądzicie o tym ? Prawdopodobnie pozostaje mi wymiana całego przewodu, wraz z wtyczką, idącego od radia do bagażnika. Proszę o jakąś podpowiedź czy na forum jest gdzieś dokładnie opisany demontaż radia navigation system system MFD, włącznie z biegnącymi do tyłu przewodami. Szukałem, ale nie znalazłem. Źle szukam zapewne. Dziękuję.
Oryginalna zmieniarka 6 CD VW
iamkrzysztof napięcie napięciem, ale chodziło o to, żebyś sprawdził przejście na poszczególnych żyłach przewodu.
Ustawiasz miernik na opór (Ohm-y) i sprawdzasz kolejne piny - jeden przewód miernika na wtyczce od strony radia, drugi przewód miernika na wtyczce od strony zmieniarki.
Jeśli chodzi o demontaż radia to na przednim panelu masz 4 płaskie otwory, w te otwory wsuwasz "wyjmaki" powodując odblokowanie zatrzasków umożliwiające wyjęcie radia. Na alle.. dostępne są różnego rodzaju wyjmaki, ale spokojnie poradzisz sobie wykorzystując np. metalowe pilniczki do paznokci czy kawałki blaszek.
Jeśli chodzi o przewód zmieniarki to idzie od radia pod deską do progu, więc żeby go wyjąć trzeba rozbebeszyć trochę plastików pod deską i osłony progowe (w 3d również tylne boczki).
Ustawiasz miernik na opór (Ohm-y) i sprawdzasz kolejne piny - jeden przewód miernika na wtyczce od strony radia, drugi przewód miernika na wtyczce od strony zmieniarki.
Jeśli chodzi o demontaż radia to na przednim panelu masz 4 płaskie otwory, w te otwory wsuwasz "wyjmaki" powodując odblokowanie zatrzasków umożliwiające wyjęcie radia. Na alle.. dostępne są różnego rodzaju wyjmaki, ale spokojnie poradzisz sobie wykorzystując np. metalowe pilniczki do paznokci czy kawałki blaszek.
Jeśli chodzi o przewód zmieniarki to idzie od radia pod deską do progu, więc żeby go wyjąć trzeba rozbebeszyć trochę plastików pod deską i osłony progowe (w 3d również tylne boczki).
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
Oryginalna zmieniarka 6 CD VW
Jaki model zmieniarki? Wygląda na to, że coś się zjarało - szukałeś zwarcia?
1) Jak napisał kolega wyżej sprawdź ciągłość przewodu Tu masz rozpisane kostki
2) Spróbuj odpalić zmieniarkę bez radia (jeśli się da - będziesz potrzebował schematu) - musisz wiedzieć czy padła zmieniarka czy uszkodzone jest radio.
1) Jak napisał kolega wyżej sprawdź ciągłość przewodu Tu masz rozpisane kostki
2) Spróbuj odpalić zmieniarkę bez radia (jeśli się da - będziesz potrzebował schematu) - musisz wiedzieć czy padła zmieniarka czy uszkodzone jest radio.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości