muzyka na postoju i krotkie trasy audio a akumulator
Moderatorzy: dan124, powalla, VIP
muzyka na postoju i krotkie trasy audio a akumulator
witam. nie chcialem pisac w poprzednim temacie dlatego zalozylem nowy. otoz posiadam wmzaka crunch 400w rms i infinity 1260. czy po zainstalowaniu przy jezdzie na krotkich trasach 6km bedzie mi rozladowywac akumulator? ile mniej wiecej powinno grac na postoju bez uszczerbku na zdrowiu akumulatora?akumulator 68ah. pozdrawiam.
muzyka na postoju i krotkie trasy audio a akumulator
jeszcze nie doszedłem do siebie po sylestrze...
Ze jak?
chcesz słuchać radia siedząc w aucie na parkingu?
Codziennie zrobisz tym autem 6 km i nie wiesz czy te 6 km załaduje ci aku do pełnego?
Mam lepszą propozycję: kup sobie zestaw stereo do domu.
A jak auto jest Twoim jedynym "pokojem" to zainwestuj w woltomierz
Ze jak?
chcesz słuchać radia siedząc w aucie na parkingu?
Codziennie zrobisz tym autem 6 km i nie wiesz czy te 6 km załaduje ci aku do pełnego?
Mam lepszą propozycję: kup sobie zestaw stereo do domu.
A jak auto jest Twoim jedynym "pokojem" to zainwestuj w woltomierz
Re: muzyka na postoju i krotkie trasy audio a akumulator
wiec przyjmijmy ze nie chce sluchac na postoju tylko podczas jazdy. czy wyrobi alternator i akumulator?
-
- Forum Master
- Posty: 1441
- Rejestracja: czw gru 31, 2009 17:50
- Lokalizacja: Pułtusk/Maków Mazowiecki
- Kontakt:
muzyka na postoju i krotkie trasy audio a akumulator
Albo dobry prostownik Na odcinku 6 km, załączone światła, jakiś nawiew, muzyka + prąd na rozruch, więc aku i tak się nie doładuje. Podczas jazdy alternator wydoli na wszystko, ale bilans dla akumulatora podejrzewam, że będzie ujemny.
Re: muzyka na postoju i krotkie trasy audio a akumulator
zmartwiles mnie strasznie. w takim razie pozostaje tylko chyba sprzedaz audio.;/
muzyka na postoju i krotkie trasy audio a akumulator
na jakis czas możesz kupić mocny akumulator ktory tak prędko sie nie rozładuje. Jest tego jeden minus. Alternator Ci go nie doładuje..
TOLEDO ----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=562978" onclick="window.open(this.href);return false;
muzyka na postoju i krotkie trasy audio a akumulator
kamciu20,
Zadaniem alternatora jest zasilanie wszystkich odbiorników i ładowanie aku po uruchomieniu silnika.
Tak przynajmniej było do momentu kiedy ludzie zaczęli podłączać do instalacji naprawdę mocne odbiorniki.
Teoretycznie jeśli napięcie w instalacji po uruchomieniu auta jest wyższe to znaczy ze pracuje alternator i to on zasila urządzenia.
Prąd płynie z wyższego potencjału (alternator) do niższego (akumulator) ładując go
Jeśli spada to kłopot.
12 V akumulator żeby mógł zostać naładowany (spełnić warunek prawidłowego ładowania) należy "zasilić" napięciem wyższym.
Dlatego instalacje samochodowe to 13,8V
Inna sprawa to moc jaką bierzesz z aku podczas rozruchu silnika. to około kilowata mocy przez 2 sekundy.
Żeby wpompować tyle energii do aku trzeba... (i tu wchodzi matematyka)
Żeby było łatwiej przyjmuję napięcie w instalacji na stałym poziomie a aku jest idealny
1000W/12V=83A taki mamy prąd w trakcie pracy rozrusznika.
A teraz ładowanie:
jeśli zmniejszymy prąd (teraz ładowania) 10 razy (czyli 8,3 A) to aku ładuje się 10 razy dłużej - czyli 20s.
kolejna obniża prądu (10x) do 0,8A teoretycznie pozwoli naładować aku w 200s - czyli nieco ponad 3 minuty.
Mocne uproszczenia które zastosowałem wskazują ze ubytek prądu w trakcie rozruchu jest niewielki i do szybkiego uzupełnienia.
Ale pobieranie np 20A przez dłuższy czas kilkudziesięciu minut stanowi ubytek nie do uzupełnienia w trakcie kilkuminutowej jazdy.
Mam nadzieję, że przedstawiłem to obrazowo
Zadaniem alternatora jest zasilanie wszystkich odbiorników i ładowanie aku po uruchomieniu silnika.
Tak przynajmniej było do momentu kiedy ludzie zaczęli podłączać do instalacji naprawdę mocne odbiorniki.
Teoretycznie jeśli napięcie w instalacji po uruchomieniu auta jest wyższe to znaczy ze pracuje alternator i to on zasila urządzenia.
Prąd płynie z wyższego potencjału (alternator) do niższego (akumulator) ładując go
Jeśli spada to kłopot.
12 V akumulator żeby mógł zostać naładowany (spełnić warunek prawidłowego ładowania) należy "zasilić" napięciem wyższym.
Dlatego instalacje samochodowe to 13,8V
Inna sprawa to moc jaką bierzesz z aku podczas rozruchu silnika. to około kilowata mocy przez 2 sekundy.
Żeby wpompować tyle energii do aku trzeba... (i tu wchodzi matematyka)
Żeby było łatwiej przyjmuję napięcie w instalacji na stałym poziomie a aku jest idealny
1000W/12V=83A taki mamy prąd w trakcie pracy rozrusznika.
A teraz ładowanie:
jeśli zmniejszymy prąd (teraz ładowania) 10 razy (czyli 8,3 A) to aku ładuje się 10 razy dłużej - czyli 20s.
kolejna obniża prądu (10x) do 0,8A teoretycznie pozwoli naładować aku w 200s - czyli nieco ponad 3 minuty.
Mocne uproszczenia które zastosowałem wskazują ze ubytek prądu w trakcie rozruchu jest niewielki i do szybkiego uzupełnienia.
Ale pobieranie np 20A przez dłuższy czas kilkudziesięciu minut stanowi ubytek nie do uzupełnienia w trakcie kilkuminutowej jazdy.
Mam nadzieję, że przedstawiłem to obrazowo
muzyka na postoju i krotkie trasy audio a akumulator
Jak nie będziesz słuchał muzyki na wyłączonym silniku to tragedii nie będzie. Przy twoich przebiegach nawet bez audio wskazane jest co pewien czas doładować auto.
Jak masz sprawny akumulator i alternator to spokojnie wszystko montuj a co pewien czas w sobotę możesz podpiąć auto pod prostownik. Jak akumulator jest stary to najwyżej czeka cię wymiana na nowy.
Jak masz sprawny akumulator i alternator to spokojnie wszystko montuj a co pewien czas w sobotę możesz podpiąć auto pod prostownik. Jak akumulator jest stary to najwyżej czeka cię wymiana na nowy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości