Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem
Moderatorzy: dan124, powalla, VIP
Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem
Witam, mam problem z radiem fabrycznym w mk4, radio gamma V sytuacja wyglada tak:
Gdy włączam radio, zapala się wyświetlacz i odrazu gaśnie (nie wyskakuje SAFE ani nic) tylko sie zapala i znika.
Myslałem, że problem tkwi w radiu na samym początku tak więc radio podpiąłem pod inne auto i okazało się że jest tak samo jak u mnie. Potem juz watpliwosci nie miałem że to jest wina radia, ale dla sprawdzenia udałem się do elektryka podłączył u siebie na zapleczu radio i ku mojemu zdziwieniu się włączyło, normalnie działało (pokazało się SAFE) kodu nie posiadam, ale nie wiem czy jest sens rozkodowywać je skoro u mnie w aucie nie wyskakuje SAFE. Potem myślałem że auto daje jakieś złe napięcie udałem się na sprawdzenie napięcia w kostkach (było dobre), później podłączyłem inne radio i działa normalnie wszystko śmiga. Tak więc jaka może być przyczyna, skoro radio działało u elektryka a w samochodzie nie działa i z kablami jest wszystko okej, bo inne radia działają...
Z góry dzięki za odpowiedzi, porady co mam teraz robić. W serwisie koleś zawołał 60pln za rozkodowanie i 60zl za podłączenie ;// a na allegro widziałem te radia za 110pln z kodem, więc nie wiem czy ta usługa jest warta świeczki.
Gdy włączam radio, zapala się wyświetlacz i odrazu gaśnie (nie wyskakuje SAFE ani nic) tylko sie zapala i znika.
Myslałem, że problem tkwi w radiu na samym początku tak więc radio podpiąłem pod inne auto i okazało się że jest tak samo jak u mnie. Potem juz watpliwosci nie miałem że to jest wina radia, ale dla sprawdzenia udałem się do elektryka podłączył u siebie na zapleczu radio i ku mojemu zdziwieniu się włączyło, normalnie działało (pokazało się SAFE) kodu nie posiadam, ale nie wiem czy jest sens rozkodowywać je skoro u mnie w aucie nie wyskakuje SAFE. Potem myślałem że auto daje jakieś złe napięcie udałem się na sprawdzenie napięcia w kostkach (było dobre), później podłączyłem inne radio i działa normalnie wszystko śmiga. Tak więc jaka może być przyczyna, skoro radio działało u elektryka a w samochodzie nie działa i z kablami jest wszystko okej, bo inne radia działają...
Z góry dzięki za odpowiedzi, porady co mam teraz robić. W serwisie koleś zawołał 60pln za rozkodowanie i 60zl za podłączenie ;// a na allegro widziałem te radia za 110pln z kodem, więc nie wiem czy ta usługa jest warta świeczki.
- Viriss
- Diesel Power
- Posty: 1843
- Rejestracja: czw sty 08, 2009 23:09
- Lokalizacja: Nienacko
- Auto: Audi
- Silnik: 1z
Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem
Rafcio796, Dzisiaj montowałem bardzo podobne radio u siebie tylko że s seata. Problem dokładnie taki sam jak twój. Okazało się że + i + do podtrzymania były w kostce inaczej ułożone. Powinno być 2 + obok siebie. Sprawdź czy masz tam +12.
- Pablo Corrado
- Forum Master
- Posty: 1110
- Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
- Lokalizacja: Chrzanów
Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem
W tym radiu powinne być podłączone 3 "plusy". Dwa z accu i jeden "po zapłonie". Sprawdź czy je masz podpiete.
W którym miejscu maja być, znajdziesz na schemacie naklejonym na radiu.
W którym miejscu maja być, znajdziesz na schemacie naklejonym na radiu.
Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.
- Viriss
- Diesel Power
- Posty: 1843
- Rejestracja: czw sty 08, 2009 23:09
- Lokalizacja: Nienacko
- Auto: Audi
- Silnik: 1z
Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem
Pablo Corrado, A no fakt. Ja zrobiłem to na 2 bo nie chciałem żeby radio uruchamiało się wraz z kluczykiem.
Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem
z tego co widziałem jak koleś mi sprawdzał miernikiem, to było napięcie 12V i mniej więcej na jakimś 2,5V/3V tylko nie wiem na którym konkretnie pinie. I potem spojrzał na schemat to mówił, że wszystko dobrze niby. No na dniach postaram się sprawdzić u kogoś, bo sam nie posiadam miernika. dzięki za odpowiedzi pokazała się jakaś nadzieja;).
- Pablo Corrado
- Forum Master
- Posty: 1110
- Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
- Lokalizacja: Chrzanów
Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem
Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.
Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem
Z tego co widze to brakuje mi 2 kabelków. daje zdjęcia (sorry za jakość, ale tel robilem i flesha nie mam, wiec nie widac nic zabardzo),
oraz zdjęcie schematu z radia (nie zwracac uwagi na czerwona obwodke, zdejcie z innego tematu forum)
Chyba brakuje jednego "+" co?
oraz zdjęcie schematu z radia (nie zwracac uwagi na czerwona obwodke, zdejcie z innego tematu forum)
Chyba brakuje jednego "+" co?
- Viriss
- Diesel Power
- Posty: 1843
- Rejestracja: czw sty 08, 2009 23:09
- Lokalizacja: Nienacko
- Auto: Audi
- Silnik: 1z
Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem
Dokładnie.Rafcio796 pisze:Chyba brakuje jednego "+" co?
Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem
to co teraz mam z tego + co działa ściągnąć izolacje w pewnym miejscu i jakiś kabelek pociągnąć do tego pinu z drugim '+' ? i potem zaizolować tamto co rozciąłem ?
- Pablo Corrado
- Forum Master
- Posty: 1110
- Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
- Lokalizacja: Chrzanów
Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem
Tak, dokładnie zrób taki "mostek". tylko dokładnie zaizoluj, bo to kable prądowe, żeby nie zwarłu do masy
Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.
Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem
Dzieki za pomoc, jeszcze mam pare pytań
1. Radio już ogólnie ma napięcie dobre, włącza się jak powinno winą był brak tego kabelka z "+" i mam pytanie, bo brakowalo mi ogolnie dwoch kabelków. Jeden to "+" a drugi "K-bus" za co odpowiada K-bus? wiecie?
2. Pozostało mi rozkodowanie tego radia i wszystko powinno być dobrze, mam jeszcze pytanie co do zmieniarki JVC, bo na radiu nie fabrycznym mi się wysuwały płyty, a teraz jak probowałem to nie wychodzą jakby napięcia też tam nie było, znowu jakieś kable będe musial 'pomostkowac' ? czy nie działa ze względu, że radio jest jeszcze zakodowane (SAFE).
3. Czy napiecie na zmieniarke idzie z CD-player-a? bo tam gdzie się podświetlenie ciągnie z radia na cd-player-a, są 2 piny. Ja podłączyłem tylko ten od podświetlenia (po lewej stronie), a ten drugi powinien być wolny czy tam powinno coś iść ?
PS. od CD-player-a mam 3 kostki do podłączenia tylko, że w jednej (żółtej) są kable na schemacie numery od 13 - 20.
SCHEMAT:
1. Radio już ogólnie ma napięcie dobre, włącza się jak powinno winą był brak tego kabelka z "+" i mam pytanie, bo brakowalo mi ogolnie dwoch kabelków. Jeden to "+" a drugi "K-bus" za co odpowiada K-bus? wiecie?
2. Pozostało mi rozkodowanie tego radia i wszystko powinno być dobrze, mam jeszcze pytanie co do zmieniarki JVC, bo na radiu nie fabrycznym mi się wysuwały płyty, a teraz jak probowałem to nie wychodzą jakby napięcia też tam nie było, znowu jakieś kable będe musial 'pomostkowac' ? czy nie działa ze względu, że radio jest jeszcze zakodowane (SAFE).
3. Czy napiecie na zmieniarke idzie z CD-player-a? bo tam gdzie się podświetlenie ciągnie z radia na cd-player-a, są 2 piny. Ja podłączyłem tylko ten od podświetlenia (po lewej stronie), a ten drugi powinien być wolny czy tam powinno coś iść ?
PS. od CD-player-a mam 3 kostki do podłączenia tylko, że w jednej (żółtej) są kable na schemacie numery od 13 - 20.
SCHEMAT:
- Pablo Corrado
- Forum Master
- Posty: 1110
- Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
- Lokalizacja: Chrzanów
Re: Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem
K bus, to jedna z linii CAN. Nie jest Ci potrzebna. Jeśli nie masz jej we wtyczce ISO to zapewne masz auto sprzed rocznika '00.
Co do rozkodowania, to nie da sie tego zrobić, musisz wgrać nowy wsad pamięci do radia.
Z tym radiem będzie działać zmieniarka Panasonic, JVC nie.
Nie wiem dokładnie o co Ci chodzi z tym CD playerem? Chcesz mieć CD player i zmieniarkę jednocześnie?
Podświetlenie CD playera podpina sie osobnym kabelkiem ( niż mini ISO o którym piszesz).
Co do rozkodowania, to nie da sie tego zrobić, musisz wgrać nowy wsad pamięci do radia.
Z tym radiem będzie działać zmieniarka Panasonic, JVC nie.
Nie wiem dokładnie o co Ci chodzi z tym CD playerem? Chcesz mieć CD player i zmieniarkę jednocześnie?
Podświetlenie CD playera podpina sie osobnym kabelkiem ( niż mini ISO o którym piszesz).
Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.
Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem
ok punkt pierwszy rozwikłany.
co do trzeciego to chodziło mi o to że z tyłu w cs-playerze mam wejscie na wtyczke 2pinową której nie posiadam i po prostu podłączyłem jeden kabel pociągnięty od podświetlenia na lewy pin i podśw. działą więc pytałem od czego ten drugi pin jest oraz czy powiniennem go z czyms podłączyć.
Wiesz mam cd-player ktory ma opcje ze albo wloze tam CD albo włącze zmieniarke przez niego [tak mi sie wydaje] (CD changer), i po prostu miałem taki zestaw w aucie jak kupiłem więc myślałem że będzie działać a jesteś pewien że to nie będzie współgrało wraz z fabrycznym radiem? moze jakieś kabelki od zasilania trzeba pociągnąć żeby zmieniarka się włączała... za duzo na ten temat nie wiem dlatego was pytam
PS. Auto jest z 98r.
cd-player:
zmieniarka:
EDIT: byłem właśnie na giełdzie samochodowej, co do zmieniarki to potwierdził mi to, że nie będzie działać z JVC, tylko z blaupunktem. (bo firm się nie miesza) a co do rozkodowania to koszt takiej operacji 30zl koło 13stej mówił żebym do warsztatu podjechał i w 15min to zrobią na miejscu...
co do trzeciego to chodziło mi o to że z tyłu w cs-playerze mam wejscie na wtyczke 2pinową której nie posiadam i po prostu podłączyłem jeden kabel pociągnięty od podświetlenia na lewy pin i podśw. działą więc pytałem od czego ten drugi pin jest oraz czy powiniennem go z czyms podłączyć.
Wiesz mam cd-player ktory ma opcje ze albo wloze tam CD albo włącze zmieniarke przez niego [tak mi sie wydaje] (CD changer), i po prostu miałem taki zestaw w aucie jak kupiłem więc myślałem że będzie działać a jesteś pewien że to nie będzie współgrało wraz z fabrycznym radiem? moze jakieś kabelki od zasilania trzeba pociągnąć żeby zmieniarka się włączała... za duzo na ten temat nie wiem dlatego was pytam
PS. Auto jest z 98r.
cd-player:
zmieniarka:
EDIT: byłem właśnie na giełdzie samochodowej, co do zmieniarki to potwierdził mi to, że nie będzie działać z JVC, tylko z blaupunktem. (bo firm się nie miesza) a co do rozkodowania to koszt takiej operacji 30zl koło 13stej mówił żebym do warsztatu podjechał i w 15min to zrobią na miejscu...
- Pablo Corrado
- Forum Master
- Posty: 1110
- Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
- Lokalizacja: Chrzanów
Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem
Powiedzieli, że firm sie nie miesza, a powiedzieli Ci, że te radia produkował dla VW Panasonic, Blaupunkt lub Sony ?
Wszystkie bez względu na producenta "środka" działają ze zmieniarkami Panasonic.
Zmieniarka, tak jak napisałem, Panasonic na 6 CD, bo tylko taka działa z tym radiem. Nie Blaupunkt.
Jeśli ktoś twierdzi inaczej to niech przy Tobie podłączy tego Blaupunkta czy będzie działał, bo inaczej kupisz i będziesz miął mebel na połce w garażu.
Ewentualnie możesz kupić zmieniarkę dedykowaną i z logiem VW, ale to w środku będzie Panasonic o którym pisałem powyżej.
Wszystkie bez względu na producenta "środka" działają ze zmieniarkami Panasonic.
Zmieniarka, tak jak napisałem, Panasonic na 6 CD, bo tylko taka działa z tym radiem. Nie Blaupunkt.
Jeśli ktoś twierdzi inaczej to niech przy Tobie podłączy tego Blaupunkta czy będzie działał, bo inaczej kupisz i będziesz miął mebel na połce w garażu.
Ewentualnie możesz kupić zmieniarkę dedykowaną i z logiem VW, ale to w środku będzie Panasonic o którym pisałem powyżej.
Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości