radio i spalona koncowka mocy
Moderatorzy: dan124, powalla, VIP
radio i spalona koncowka mocy
mam w swoim golfie oryginalne radio i kod ktorego nie znam. Ogolnie radio na wlaczonych swiatlach podswietla sie prawidlowo wiec wyglada na sprawne ...po prostu nie umiem go uruchomic. Postanowilem wiec wymiec je na cos co bedzie mi gralo. Pozyczylem od kumpla jego starego, dawno nie uzywanego kenwooda i podlaczylem jak trzeba. Radio bylo razem z przejsciowka. Po kilku dniach prawidlowego dzialania ... zaczelo sie dziac. Na poczatek przestal mi grac prawy tyl, po kilku nastepnych dniach prawy przod, po kolejnym tygodniu lewy tyl ... takze dziala mi wylacznie lewy przod. Sprawdzilem wszystkie glosniki ostatnim dzialajacym kanalem i wszystko dziala. Wyglada ze padla koncowka mocy. Pytanie teraz czy to problem z elektryka, ktora spalila koncowke mocy, czy moze radio padlo ze starosci ... (okolo 5 letnie). Chcialbym zakupic sobie jakies lepsze radyjko i troche boje sie je podlaczyc ... Wiecie moze jak moge sprawdzic czy z elektryka wszystko ok?
dzieki za sugestie
Pozdrawiam
dzieki za sugestie
Pozdrawiam
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
radio i spalona koncowka mocy
W Vw Golf 3 po wymianie radia z oryginalnego na "inne" - należy zamienić ze sobą miejscami we wtyku ISO przewody o barwie czerwono-białej i brązowo-czerwonej.
Następnie, już dla kontroli, dajemy kontrolkę (żaróweczkę z dwoma kabelkami) jednym kabelkiem do brązowego (masa) a drugim do czerwono-białego (stały plus) a potem do brązowo-czerwonego (plus z kluczykiem). Jak to będzie grać, radio też powinno.
A uszkodzenie; niezamienienie zasilań nie powinno zniszczyć radia, najwyżej autko . Może tylko przypadkowa zbieżność zdarzeń w czasie?
I tak mi jeszcze przyszło na myśl: w Golfie słabym punktem są przewody w gumie z nadwozia do drzwi, lubią pękać (a tam właśnie idą przew. głośnikowe). Jeśli też pękła izolacja i stykają się głośnikowe przewody ze sobą - końcówka mocy może się spalić!
Następnie, już dla kontroli, dajemy kontrolkę (żaróweczkę z dwoma kabelkami) jednym kabelkiem do brązowego (masa) a drugim do czerwono-białego (stały plus) a potem do brązowo-czerwonego (plus z kluczykiem). Jak to będzie grać, radio też powinno.
A uszkodzenie; niezamienienie zasilań nie powinno zniszczyć radia, najwyżej autko . Może tylko przypadkowa zbieżność zdarzeń w czasie?
I tak mi jeszcze przyszło na myśl: w Golfie słabym punktem są przewody w gumie z nadwozia do drzwi, lubią pękać (a tam właśnie idą przew. głośnikowe). Jeśli też pękła izolacja i stykają się głośnikowe przewody ze sobą - końcówka mocy może się spalić!
radio i spalona koncowka mocy
Możliwe że spalenie, grzebanie w radiu, złe chłodzenie. Mozliwości są setki.
Należało by sprawdzić radio, potem instalację.
Należało by sprawdzić radio, potem instalację.
radio i spalona koncowka mocy
jeśli montujesz inne radio niż przeznaczone dla VW trzeba odpiąć jedno zasilanie - masz na 4, 5 i 7 pinie a zostawiasz na 4 i 7
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
radio i spalona koncowka mocy
Nie wiem czy to właśnie Kolega ma na myśli, ale pin 5 to WYJŚCIE zwrotne zasilania sterownika anteny. To radio zasila ten pin, nie zaś napięcie przychodzi z samochodu.
radio i spalona koncowka mocy
Zico63b, rozmawiamy o instalacji radiowej golfa 4 - w golfie 4 ten pin ma napięcie z instalacji samochodowej i zgodnie z instrukcją w przypadku podłączania innego radia niż przeznaczonego dla golfa 4/ passata b5 należy ten pin odłączyć
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
radio i spalona koncowka mocy
Tak jest, zgadza się: po 1998 roku Golf, Bora czy Passat tak miały a ponieważ Kolega ma silniczek AUS, z krótkiej 5-cio miesięcznej produkcji 2000r - faktycznie tak jest. Ten AUS mi umknął.
Re: radio i spalona koncowka mocy
...czyli jesli dobrze rozumiem wtyczka zasilania z auta ktora wpinam do przejsciowki a przejsciowke do radia musi przejsc modyfikacje ( 5 pin do usuniecia) Jeszcze najwazniejsze pytanie ... a ten piaty pin to ktory jest dokladnie? ... i czy przejsciowka radia musi byc rowniez specyficzna by wszystko poprawnie dzialalo? ( przejsciowka ktora posiadam do tego spalonego kenwooda posiada 5 pinow w gniazdku zasilania)
Przepraszam za moja dociekliwosc ale nie mam o tym pojecia a nie chcialbym spalic drugiego radia.
Jeszcze raz dziekuje za podpowiedzi
Pozdrawiam
Tutaj fotka gniazka przejsciowki
Przepraszam za moja dociekliwosc ale nie mam o tym pojecia a nie chcialbym spalic drugiego radia.
Jeszcze raz dziekuje za podpowiedzi
Pozdrawiam
Tutaj fotka gniazka przejsciowki
radio i spalona koncowka mocy
jeszcze raz fotka
https://picasaweb.google.com/lh/photo/r ... -exif=true" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/lh/photo/r ... -exif=true" onclick="window.open(this.href);return false;
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
radio i spalona koncowka mocy
Tak ma to wyglądać:
Pin do usunięcia zaznaczyłem czerwonym X - wcisnąć języczek konektorka z kostki i wysunąć w tył, potem zaizolować. Resztę opisałem. Te cztery piny wystarczą do zasilania każdego z radioodbiorników.
Powodzenia.
Pin do usunięcia zaznaczyłem czerwonym X - wcisnąć języczek konektorka z kostki i wysunąć w tył, potem zaizolować. Resztę opisałem. Te cztery piny wystarczą do zasilania każdego z radioodbiorników.
Powodzenia.
radio i spalona koncowka mocy
w nowym radiu kostka miala juz 4 piny w standardzie musialem jedynie zamienic zolty kabelek z czerwonym by radio trzymalo pamiec. Dzieki za pomoc.
Temat do zamkniecia.
Temat do zamkniecia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości