[mk2] Radio Gamma 3, montaż

Sprzęt audio do Naszych aut i wszystko co z nim związane.

Moderatorzy: dan124, powalla, VIP

JJacek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 367
Rejestracja: sob paź 17, 2009 22:27
Lokalizacja: Warszawa

[mk2] Radio Gamma 3, montaż

Post autor: JJacek » pn wrz 13, 2010 01:42

Witam
Mam kilka prostych pytań dotyczących audio. Moja wiedza w tym temacie jest mizerna, dlatego proszę o wyrozumiałość. Posiadam mk2, z czterema głośnikami, dwa w desce, dwa z tyłu. W chwili obecnej posiadam radio Alpha:
Obrazek
obsługuje ono tylko dwa głośniki.
Przymierzam się do kupna kasetowego radia Gamma 3 czyli (mam nadzieje, że niczego nie pomieszałem):
Obrazek
Takie radia z tego co widziałem, były montowane pod koniec produkcji mk2 i na początku produkcji mk3. Czy nie będzie problemu z jego podłączeniem? Czy da się zrobić jakieś wyjście audio, bez zbytniego uszkadzania deski? Czy może potrzeba do tego jakiejś przejściówki imitującej zmieniarkę?
Czy to jest prawidłowy pinout:
Obrazek



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

[mk2] Radio Gamma 3, montaż

Post autor: Lipek81 » wt wrz 21, 2010 18:55

Gamma 3 to normalnie radio - ma już gotowe wyjścia audio na głośniki, a także 4 wyjścia liniowe. Ze względu na zasilanie były dwa rodzaje radia Gamma 3 - starszy typ potrzebował tylko jednej masy do prawidłowego działąnia, nowszy potrzepował podania masy na dwa piny w kostce zasilania - na jednym nie bedzie grało. Ori i nstalacjia w mk2 ma podaną masę tylko na 1 pin, takze, w razie potrzeby trzeba sobie podłączyć mase takze pod ten drugi pin, ewentualnie zrobic coś w rodzaju przejściówki, tak, zeby nie niszczyć ori instalacji.
Radio jest wyposażone w funkcję GALA - zwiększanie głośności wraz ze wzrostem prędkości - fajny bajer - ale bedzie ona działała tylko wtedy, kiedy masz odpowiednią instalację w aucie. Częśto jest ona już przygotowana fabrycznie - zobacz, czy w kostce iso masz kabelek zółto-biały, jezlei tak, to sygnał do radia jest juz podany. Sprawdź jeszcze, czy w licnziku, przy prędkościomierzu masz czujnik pedkości. Jeżeli maszlicnzik z MFA, to ten czujnik na 100% masz, takze instalacja byłaby praktyznie gotowa. Jeżeli brak czujnika, to można go przełożyć z inych licnzików, np z MFA - trzeba tylko w liczniku wylamać zaślepkę.



Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

[mk2] Radio Gamma 3, montaż

Post autor: Pim » wt paź 05, 2010 22:30

a jak w tym radyjku zrobić WEJŚCIE audio by podpiąć na przykład odtwarzacz mp3?


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

[mk2] Radio Gamma 3, montaż

Post autor: Lipek81 » śr paź 06, 2010 08:10

no niestety, wejścia to radyjko nie posiada. Chyba najlepszym rozwiązaniem byłby transmiter FM.



Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

[mk2] Radio Gamma 3, montaż

Post autor: Pim » śr paź 06, 2010 19:30

ameryki nie odkryłeś ;) da się zrobić na parę sposobów, jednak interesuje mnie porada jakiegoś maniaka który łopatologicznie wyjaśni elektrykowi(nie elektronikowi) gdzie się wlutować , (i opcjonalnie) co wylutować by pozbyć sie szumów(na przykład korzystając z 'AM' jako pasma do słuchania muzyki z mp3).

A może by tak wlutować się w miejsce głowicy odczytującej z taśmy i wsadzać kasetę bez taśmy w razie czego? Można tak?


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

[mk2] Radio Gamma 3, montaż

Post autor: Lipek81 » śr paź 06, 2010 20:27

żeby przycisk AM wykorzystać do aktywacji dorobionego wejścia analogowego, to wyższa szkoła jazdy i nawet dobremu elektronikowi podejrzewam, że sprawiłoby to problem. Jeżeli koniecznie chcesz podłaczyć się przewodowo do radia, to albo własnie pod głowicę, albo zobaczyć na schemacie aplikacyjnym końcówki mocy, gdzie jest wejście liniowe końcówki i tam dopiać sie z dodatkowym wejściem, ale zrobić to tak, żeby gniazdo wejścia dodatkowego miało styk, który rozłączałby sygnał od strony radia do końcówki, a łączyłby sygnał od gniazda. Czyli krótko mówiąc - wetkniecie wtyczki do gniazda liniowego spowodowałoby przełączenie sie radia na pobieranie sygnału z tego gniazda. Jak dokładnie to zrobić - tego nie wiem - tzn. w którym miejscu się podpiąc z sygnalem do końcówki, to pewnie bym doszedł, gorzej z tym przełączaniem za pomocą styku w gnieździe.



Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

[mk2] Radio Gamma 3, montaż

Post autor: Pim » ndz paź 10, 2010 10:14

Na utube widziałem filmik że ktoś coś takiego wymodził, a i na elektrodzie jest drobna (niestety stara) dyskusja na ten temat. Swoją drogą dzięki za pomoc.


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

JJacek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 367
Rejestracja: sob paź 17, 2009 22:27
Lokalizacja: Warszawa

[mk2] Radio Gamma 3, montaż

Post autor: JJacek » ndz gru 19, 2010 02:36

Dzięki wielkie za info. Mam jeszcze pytanie, czy Gamma 3 z Golfa 3 (z tego co widzę różniło się tylko wejściem na kasety), jest w pełni kompatybilne ze starszymi Gamma 3 i z tą instalacją?
Obrazek



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

[mk2] Radio Gamma 3, montaż

Post autor: Lipek81 » ndz gru 19, 2010 15:15

Gamma 3 była tylko jedna - wiec nie rozumiem za bardzo pytania - nie było "starszej" i "nowszej" gammy 3. to co jest na zdjęciu to gamma 3.



JJacek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 367
Rejestracja: sob paź 17, 2009 22:27
Lokalizacja: Warszawa

[mk2] Radio Gamma 3, montaż

Post autor: JJacek » ndz gru 19, 2010 19:13

Tutaj zaznaczam różnicę, która mi się rzuciła, ale rozumiem, że to kosmetyka:
Obrazek



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

[mk2] Radio Gamma 3, montaż

Post autor: Lipek81 » pn gru 20, 2010 09:38

Moim zdaniem tak. Ale dało mi to trochę do myślenia i przypomniałem sobie, że niektóre gammy potrzebują dodatkowej masy na kostce iso - podłączonej do pinu nr 2, jak dobrze pamiętam. Ale z tego co wiem, to zależy to bardziej od producenta radia niż tego, czy radio jest stare, czy nowe - ale mogę się mylić.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości