subwoofer aktywny THB200A Blaupunkt
Moderatorzy: dan124, powalla, VIP
- felicjator
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: wt kwie 25, 2006 22:04
- Lokalizacja: 3M
- Kontakt:
subwoofer aktywny THB200A Blaupunkt
Zgodnie z instrukcją cechą szczególną suba jest automatyka włączania. Odebrany sygnał audio powoduje samoczynne włączenie się suba. Jeśli w czasie dłuższym niż 60 sek. sygnał audio nie będzie nadawany, wówczas sub się automatycznie wyłącza.
Przy wyłączonym silniku przekręcenie kluczyka w I lub II pozycję powoduje załączenie czyli słychać "pyknięcie". Do minuty jeśli nie włączę radia słychać drugie "pyknięcie", co wskazuje, że sub się wyłączył.
Także po wyłączeniu radia do minuty słychać „pyknięcie”, wskazujące na wyłączenie suba.
Od pewnego czasu mam „problemy” tj. słyszalne serie kilku „pyknięć” najczęściej na włączonym silniku, gdy stoję np. w korku, na światłach wskazujące, że sub się sam kilkukrotnie włącza i wyłącza.
Te „pykania” są podobne to „pierdzenia” tłumika, stąd początkowo myślałem, że to jakieś problemy z wydechem.
Problem jest taki, by to łatwo zdiagnozować to albo trzeba by było wymienić fabryczne radio albo podmienić suba. Jedno i drugie mało realne. Suba nie mam a z radiem jest ponadto trochę zachodu by je wymontować.
Facet z serwisu Blaupunkta powiedział, że mało prawdopodobne jest, że sub sam się wzbudza.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to pomierzyć jeszcze napięcie na wtyczce.
Sub jest aktywny i nie ma oddzielnego wzmaka. Podłączony jest jedną kostką która daje napięcie i sygnał audio.
Czy ma ktoś może jakieś rady jak zdiagnozować problem i znaleźć rozwiązanie?
Serwis fabryczny Blaupunkta jest tylko w Warszawie. Czyli trzeba byłoby wysłać suba kurierem do nich.
ps. pomiary ładowania:
zgaszony silnik 12,77
zapalony bez elektryki 14,2
zapalony bez elektryki 3000 obr 14,2
zapalony, z elektryką bez klimy 13,9
zapalony, z elektryką 3000 obr 14,10
zapalony, z elektryką i klimą 14,0
zapalony z elektryką, klimą i 2000 obr - 14,0
pomiary na wtyczce po wypięciu suba:
na samej stacyjce I położenie bez radia
napięcie 12,20
audio:
L+- R+- 0,1 z plusem lub minusem
R+L- L+R- 0,2 z plusem lub minusem
stacyjka II położenie bez włączania silnika i radia
trzy pomiary 11,64 12,35 12,28
pomiary na audio jak wyżej
na odpalonym silniku 13,95 bez radia
audio j.w.
na odpalonym silniku i włączone radio 13,85
audio:
L+- od -0,2 do -0,3
R+- 0,5
R+L- L+R- od 0,1 do 0,2
edit: jestem niemal w 100% pewny, że pykanie suba jest tylko na włączonym silniku, samo przekręcenie kluczyka w pozycję zapłon lub w I położenie nie skutkuje pykaniem suba.
Przy wyłączonym silniku przekręcenie kluczyka w I lub II pozycję powoduje załączenie czyli słychać "pyknięcie". Do minuty jeśli nie włączę radia słychać drugie "pyknięcie", co wskazuje, że sub się wyłączył.
Także po wyłączeniu radia do minuty słychać „pyknięcie”, wskazujące na wyłączenie suba.
Od pewnego czasu mam „problemy” tj. słyszalne serie kilku „pyknięć” najczęściej na włączonym silniku, gdy stoję np. w korku, na światłach wskazujące, że sub się sam kilkukrotnie włącza i wyłącza.
Te „pykania” są podobne to „pierdzenia” tłumika, stąd początkowo myślałem, że to jakieś problemy z wydechem.
Problem jest taki, by to łatwo zdiagnozować to albo trzeba by było wymienić fabryczne radio albo podmienić suba. Jedno i drugie mało realne. Suba nie mam a z radiem jest ponadto trochę zachodu by je wymontować.
Facet z serwisu Blaupunkta powiedział, że mało prawdopodobne jest, że sub sam się wzbudza.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to pomierzyć jeszcze napięcie na wtyczce.
Sub jest aktywny i nie ma oddzielnego wzmaka. Podłączony jest jedną kostką która daje napięcie i sygnał audio.
Czy ma ktoś może jakieś rady jak zdiagnozować problem i znaleźć rozwiązanie?
Serwis fabryczny Blaupunkta jest tylko w Warszawie. Czyli trzeba byłoby wysłać suba kurierem do nich.
ps. pomiary ładowania:
zgaszony silnik 12,77
zapalony bez elektryki 14,2
zapalony bez elektryki 3000 obr 14,2
zapalony, z elektryką bez klimy 13,9
zapalony, z elektryką 3000 obr 14,10
zapalony, z elektryką i klimą 14,0
zapalony z elektryką, klimą i 2000 obr - 14,0
pomiary na wtyczce po wypięciu suba:
na samej stacyjce I położenie bez radia
napięcie 12,20
audio:
L+- R+- 0,1 z plusem lub minusem
R+L- L+R- 0,2 z plusem lub minusem
stacyjka II położenie bez włączania silnika i radia
trzy pomiary 11,64 12,35 12,28
pomiary na audio jak wyżej
na odpalonym silniku 13,95 bez radia
audio j.w.
na odpalonym silniku i włączone radio 13,85
audio:
L+- od -0,2 do -0,3
R+- 0,5
R+L- L+R- od 0,1 do 0,2
edit: jestem niemal w 100% pewny, że pykanie suba jest tylko na włączonym silniku, samo przekręcenie kluczyka w pozycję zapłon lub w I położenie nie skutkuje pykaniem suba.
Ostatnio zmieniony wt mar 23, 2010 20:36 przez felicjator, łącznie zmieniany 1 raz.
auta kwitnące wiśnią
- felicjator
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: wt kwie 25, 2006 22:04
- Lokalizacja: 3M
- Kontakt:
Napięcie ładowania nie jest wyższe niż 14,5V. Mierzyłem ostatnio w sobotę i było chyba 14,02V
Te pierwsze moje pomiary od 14,8 do 15,2 V były robione na padającym mierniku, zawyżał trochę.
Suba montował mi kiedyś znajomy elektryk w ASO.
Te pierwsze moje pomiary od 14,8 do 15,2 V były robione na padającym mierniku, zawyżał trochę.
do suba? Idzie kostka od radia, w której są kabelki sygnału audio i zasilanie.MaRo1705 pisze:jakie masz kable zasilajace ???
Suba montował mi kiedyś znajomy elektryk w ASO.
No ale jak mam napiecie ładowania w okolicach 14V to chyba nie koniecznie?MaRo1705 pisze:zmien regulator napiecia i szczotki
auta kwitnące wiśnią
no ale co .. muzyka ci tez przerywa? objaw jest przy wylanczonym radiu ?
wyglada na to jakby uklad w subie sie wzbudzał sam , jesli nie , to moze radio cos z masa ma na RCA?
wyglada na to jakby uklad w subie sie wzbudzał sam , jesli nie , to moze radio cos z masa ma na RCA?
Ostatnio zmieniony wt mar 23, 2010 20:49 przez koz3r, łącznie zmieniany 1 raz.

- felicjator
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: wt kwie 25, 2006 22:04
- Lokalizacja: 3M
- Kontakt:
niekoz3r pisze:no ale co .. muzyka ci tez przerywa?
tak. I tylko słysze to na właczonym silniku, po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu nic sie nie dzieje takiegokoz3r pisze:objaw jest przy wylanczonym radiu ?
Ale RCA to chyba cinch? a ja mam to podłączone przez kostkękoz3r pisze:to moze radio cos z masa ma na RCA
auta kwitnące wiśnią
- felicjator
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: wt kwie 25, 2006 22:04
- Lokalizacja: 3M
- Kontakt:
- felicjator
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: wt kwie 25, 2006 22:04
- Lokalizacja: 3M
- Kontakt:
- felicjator
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: wt kwie 25, 2006 22:04
- Lokalizacja: 3M
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 486
- Rejestracja: pt wrz 07, 2007 23:20
- Lokalizacja: Szczedrzyk k/Opola
- Kontakt:
felicjator, po pierwsze zasilanie subwoofera musi isc z klemy akumulatora kabel w zaleznosci od mocy ale conajmniej 10mm2 jesli masz do instalacji spod radia taki kabel ma max 1mm2 czyli niejest wstanie dawac takich przepluywow produ jakie sa skoki w poborze wzmacniacza podlacz suba u kolegi ktory ma pozadne kable i zobaczysz
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186922][img]http://images42.fotosik.pl/168/5045874243d5bdca.jpg[/img][/url]
- felicjator
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: wt kwie 25, 2006 22:04
- Lokalizacja: 3M
- Kontakt:
okej, wezmę to pod uwagę. dzięki.MaRo1705 pisze:kabel w zaleznosci od mocy ale conajmniej 10mm2 jesli masz do instalacji spod radia taki kabel ma max 1mm2 czyli niejest wstanie dawac takich przepluywow produ jakie sa skoki w poborze wzmacniacza
Jakby ktoś miał jeszcze jakies sugestie to będę wdzięczny.
Hmm nie znam się i nie wiem czy to wina kabelków, 2 lata śmigało OK a teraz kabelki sie "przepaliły"?
Ostatnio zmieniony wt mar 23, 2010 22:31 przez felicjator, łącznie zmieniany 1 raz.
auta kwitnące wiśnią
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 12 gości