http://republika.pl/myalpine - tutaj dokladnie opisalem moj problem. Z gory dziekuje za wszelkie podpowiedzi.
ps. dzieki tez za wczesniejsza pomoc przy wyborze komponentow
Instalacja mojego systemu. Prosze o pomoc.
Moderatorzy: dan124, powalla, VIP
Instalacja mojego systemu. Prosze o pomoc.
Były: Golf III 1.9 GT TDI Special (zielony metalik), Golf II 1.6D (żółty) i Fiat 126p 0.65e ;)(czerwony)
[url=http://www.creamfields.pl/][img]http://images21.fotosik.pl/89/90ff5fa39225efc1.jpg[/img][/url]
[url=http://www.creamfields.pl/][img]http://images21.fotosik.pl/89/90ff5fa39225efc1.jpg[/img][/url]
ad.1 Wzmacniacz podłączasz pod FRONT OUT i REAR OUT, tymi kablami które masz. Ewentualnie tylko jednym np. FRONT OUT i dwa rozdzielacze Y, pod CH 1,2,3,4
ad.2 Hertz-e mają rozdział za zwrotnicą na tweeter i woofer, podłączasz je do wzmaka, lewe zaciski śrubowe, kable ciągniesz do zwrotnic 2,5 mm.
ad.4 OUT IN na środku we wzmaku to sterowanie wzmakiem, chodzi o jego włączenie przy włączeniu radia, podłączasz tam ten cienki przewód co idzie razem z czinczami, a do radia pod sterowanie el. anteną bądź typowe sterowanie wzmakiem.
ad.5 Te zaślepione wyjścia to wyjście sygnału do podłączenia drugiego wmaka. Tam nic nie podłączasz.
Patrząc na wzmak od lewej:
przod lewy -i+, prawy-i+
CH1 CH2
tył subwoofer mostek tak jak na rys wzmaka -i +(wolny),-(wolny) i +
CH3 CH4
OUT IN remote (włączenie wzmaka)
BATT + akumulator
GND - masa
Pozostaje ustawić filtry i GAIN (FAQ by Nazar) i cieszyć się dźwiękiem
Myślę że nie namieszałem zbyt wiele jakby co koledzy poprawią!
ad.2 Hertz-e mają rozdział za zwrotnicą na tweeter i woofer, podłączasz je do wzmaka, lewe zaciski śrubowe, kable ciągniesz do zwrotnic 2,5 mm.
ad.4 OUT IN na środku we wzmaku to sterowanie wzmakiem, chodzi o jego włączenie przy włączeniu radia, podłączasz tam ten cienki przewód co idzie razem z czinczami, a do radia pod sterowanie el. anteną bądź typowe sterowanie wzmakiem.
ad.5 Te zaślepione wyjścia to wyjście sygnału do podłączenia drugiego wmaka. Tam nic nie podłączasz.
Patrząc na wzmak od lewej:
przod lewy -i+, prawy-i+
CH1 CH2
tył subwoofer mostek tak jak na rys wzmaka -i +(wolny),-(wolny) i +
CH3 CH4
OUT IN remote (włączenie wzmaka)
BATT + akumulator
GND - masa
Pozostaje ustawić filtry i GAIN (FAQ by Nazar) i cieszyć się dźwiękiem
Myślę że nie namieszałem zbyt wiele jakby co koledzy poprawią!
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=47926]>>MOJA BYŁA LALECZKA<<[/url]
[url=http://avatars.jurko.net][img]http://img1.jurko.net/avatar_14129.jpg[/img][/url]
www.konstel.webs.com
[url=http://avatars.jurko.net][img]http://img1.jurko.net/avatar_14129.jpg[/img][/url]
www.konstel.webs.com
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
A więc zaczynamy. Skoro masz tak ładnie rozbudowanae przedziały RCA to z wyjścia na s€b ciagniesz cincze np. czerwoną i wpinasz w wejście input 3/4 tym sposobem zyskujesz już sterowanie radiem z pozycji kierowcy subem. Czyli nie latasz ciągle do wzmacniacza w bagażniku jak ci coś niegra z basem. Natomiast z wyjścia z radia front out podajesz kabelek to wejścia wzmacniacza input 1/2. Jesli radyjko ma sterowanie przodem czyli zwrotnica jest na tyle rozbudowana to również ominiesz wzmacniacz jesli nie to tu bedzie trzeba wysterować wzmacniacz. Teraz kable do suba minimum 4mm2 wpinasz w mostku do bridget ch3 - ch4 (czyli - lewego wejści i +prawego wejścia). Natomist kable na hertze 2,5mm2 wpinasz do ch1 - ch2 z tym żeKbabel np. od lewego głosnika idzie tak pierw do midbasa następnie z mid basa na tweeter analogicznie to samo do prawego. Na odcinku od midbasa do tweetera podajesz kabelek 1,5mm2. Przejdźmy do zasilania wzmacniacza GND to masa, BATT to + za akumulatora, OUT IN to wejście sygnału z radia który załancza wzmacniacz po włączeniu radia w twoim przypadku wpinasz tu niebieski kabelek z kostki zasilającej w radyjku. Aha to wyście na wzmacniaczy zaslepione takimi kapturkami OUT PUT ch1 ch2 ch3 ch4 to wyjście na czincz pełnego pasma bez filtracji na inny dodatkowy wzmacniacz. Co do kabelków głosnikowych to rozmiary juz nasz. Natomist o jakie chodzi to np. takie: http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=74682158. Muszisz jeszcze pamietać że aby te hertze w drzwiach pracowały jak należy nie obejdzie się bez głuszenia drzwi. Opis zawarłem wraz z fotkami w FAQ.
TUTENHAMON
Swietne odpowiedzi, dzieki...
tak dla pewnosci.
Przod - wyjscie FRONT OUT
Sub - wyjscie SUB (bo niektorzy mowia, zeby REAR OUT, no ale jak Tutenhamon zauwazyl, po to jest wyjscie aby z niego korzystac, bo Alpinka ma wbudowane juz mnostwo korektorow)
Co do tego OUT IN - tam podlaczam ten kabelek co idzie miedzy chinchami, i teraz pytanko. Czyli wykorzystuje tylko jeden kabelek remote z tych dwoch kabli? Zapewne to nie ma znaczenie z ktorego, czy od suba, czy od front out, bo i tak nie ma nic wspolnego z tymi chinchami? Od strony radia podlaczam go tak jak mowicie.
Prosze tylko potwierdzcie i biore sie do robote.
PS. Wytlumienie oczywiscie bedzie. Ale tu zdam sie na zawodowcow, bo A) nie ma czasu, B) zimno... C) lepiej bedzie niz za moim pierwszym razem. Najchetniej kazalbym im juz wszystko zrobic ale D) szkoda kasy ... tak wiec dzieki za pomoc
PS2. Link do kabelkow nie dziala
tak dla pewnosci.
Przod - wyjscie FRONT OUT
Sub - wyjscie SUB (bo niektorzy mowia, zeby REAR OUT, no ale jak Tutenhamon zauwazyl, po to jest wyjscie aby z niego korzystac, bo Alpinka ma wbudowane juz mnostwo korektorow)
Co do tego OUT IN - tam podlaczam ten kabelek co idzie miedzy chinchami, i teraz pytanko. Czyli wykorzystuje tylko jeden kabelek remote z tych dwoch kabli? Zapewne to nie ma znaczenie z ktorego, czy od suba, czy od front out, bo i tak nie ma nic wspolnego z tymi chinchami? Od strony radia podlaczam go tak jak mowicie.
Prosze tylko potwierdzcie i biore sie do robote.
PS. Wytlumienie oczywiscie bedzie. Ale tu zdam sie na zawodowcow, bo A) nie ma czasu, B) zimno... C) lepiej bedzie niz za moim pierwszym razem. Najchetniej kazalbym im juz wszystko zrobic ale D) szkoda kasy ... tak wiec dzieki za pomoc
PS2. Link do kabelkow nie dziala
Były: Golf III 1.9 GT TDI Special (zielony metalik), Golf II 1.6D (żółty) i Fiat 126p 0.65e ;)(czerwony)
[url=http://www.creamfields.pl/][img]http://images21.fotosik.pl/89/90ff5fa39225efc1.jpg[/img][/url]
[url=http://www.creamfields.pl/][img]http://images21.fotosik.pl/89/90ff5fa39225efc1.jpg[/img][/url]
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
Wszysko się zgadzajazzik pisze:Swietne odpowiedzi, dzieki...
tak dla pewnosci.
Przod - wyjscie FRONT OUT
Sub - wyjscie SUB (bo niektorzy mowia, zeby REAR OUT, no ale jak Tutenhamon zauwazyl, po to jest wyjscie aby z niego korzystac, bo Alpinka ma wbudowane juz mnostwo korektorow)
Co do tego OUT IN - tam podlaczam ten kabelek co idzie miedzy chinchami, i teraz pytanko. Czyli wykorzystuje tylko jeden kabelek remote z tych dwoch kabli? Zapewne to nie ma znaczenie z ktorego, czy od suba, czy od front out, bo i tak nie ma nic wspolnego z tymi chinchami? Od strony radia podlaczam go tak jak mowicie.
Prosze tylko potwierdzcie i biore sie do robote.
PS. Wytlumienie oczywiscie bedzie. Ale tu zdam sie na zawodowcow, bo A) nie ma czasu, B) zimno... C) lepiej bedzie niz za moim pierwszym razem. Najchetniej kazalbym im juz wszystko zrobic ale D) szkoda kasy ... tak wiec dzieki za pomoc
PS2. Link do kabelkow nie dziala
TUTENHAMON
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości