Helix DB 6.21+SONY XM-ZR602+Golf IV

Sprzęt audio do Naszych aut i wszystko co z nim związane.

Moderatorzy: dan124, powalla, VIP

Awatar użytkownika
kamska
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI

Helix DB 6.21+SONY XM-ZR602+Golf IV

Post autor: kamska » czw lis 12, 2009 23:41

Cześć,

Posiadam wzmak 2 kanałowy, max moc po zmostkowaniu 130W RMS. Kupiłem go z myślą o przodzie, czyli nowiutkich Helix DB 62.1 Obecnie grają na samym radiu ( trochę im mocy brakuję), ale tragedii nie ma.
Dlatego się waham, czy podłączyć wzmak na sam przód i cieszyć sie dobrym przodem, czy zostawic Helixy na radiu, a wzmak przeznaczyć na malego suba ( ktorego nie mam).

Doradźcie proszę, bo sam juz nie wiem czy duzo lepiej Helix DB mi zagra na wzmaku.

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr lis 18, 2009 00:30 przez kamska, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » pt lis 13, 2009 00:06

kamska pisze:czy duzo lepiej Helix DB mi zagra na wzmaku
moim zdaniem dużo lepiej


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

Awatar użytkownika
Kubus20
VW Baron
VW Baron
Posty: 3221
Rejestracja: sob lut 12, 2005 14:10
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Kubus20 » pt lis 13, 2009 00:13

A ja wolałbym najpierw wiedzieć co to za wzmacniacz...



Awatar użytkownika
kamska
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI

Post autor: kamska » pt lis 13, 2009 00:25

Kubus20 pisze:A ja wolałbym najpierw wiedzieć co to za wzmacniacz...
A taki dam rupieć- SONY XM-ZR602, do Helixów powinien wystarczyć?



Awatar użytkownika
Kubus20
VW Baron
VW Baron
Posty: 3221
Rejestracja: sob lut 12, 2005 14:10
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Kubus20 » pt lis 13, 2009 00:31

Mocowo wystarczy, pytanie czy jakościowo Cię zadowoli.
Moim zdaniem jedyne co Ci pozostaje to po prostu sprawdzić!
Czy będziesz chciał suba teraz, czy później to i tak przód powinien grać pod wzmacniaczem.

Podłącz to co masz. Jak będzie kupa, to albo sprzedasz, albo zostawisz sobie pod mało wymagającego prądowo suba.
A może okaże się, że Ci pasuje jego granie.
Wtedy GIT, przecież to Ty masz być zadowolony...



Awatar użytkownika
kamska
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI

Post autor: kamska » pt lis 13, 2009 00:34

Kubus20 pisze:Mocowo wystarczy, pytanie czy jakościowo Cię zadowoli.
Moim zdaniem jedyne co Ci pozostaje to po prostu sprawdzić!
Czy będziesz chciał suba teraz, czy później to i tak przód powinien grać pod wzmacniaczem.

Podłącz to co masz. Jak będzie kupa, to albo sprzedasz, albo zostawisz sobie pod mało wymagającego prądowo suba.
A może okaże się, że Ci pasuje jego granie.
Wtedy GIT, przecież to Ty masz być zadowolony...
DZIĘKI!!!!


Tak też myslalem, podlaczyc to co mam, a w razie co bede mial juz kompletna instalacje, wiec zmiana wzmacniacza i dolozenie suba to juz bez dlubania ;)

pozdrawiam

[ Dodano: 13 Lis 2009 22:43 ]
Cześć,

Jutro rozpoczynam walkę- wzmak pod przód. W związku z tym kilka banalnych pytań.

Znalazlem w necie taki oto schemat:
Obrazek

Wydaje mi się, że pasuje do mojego zestawu.

A oto foto wzmaka oraz oznaczenia elementów:


Obrazek

A oto elementy, których znaczenia nie znam
1- kostka i cieniutkie kabelki?
3- pokretełko
4- włacznik wzmaka?
7,8,9- czyli + i - a ten 3-ci to co?

proszę o wyjasnienie powyzszego oraz o info ktorych elementów bede uzywał, a które w moim przypadku pozostana nie wykorzystane.

z góry OGROMNE DZIĘKUJĘ :)

pozdrawiam

[ Dodano: 13 Lis 2009 23:04 ]
kamska pisze:Cześć,

Posiadam wzmak 2 kanałowy, max moc po zmostkowaniu 130W RMS. Kupiłem go z myślą o przodzie, czyli nowiutkich Helix DB 62.1 Obecnie grają na samym radiu ( trochę im mocy brakuję), ale tragedii nie ma.
Dlatego się waham, czy podłączyć wzmak na sam przód i cieszyć sie dobrym przodem, czy zostawic Helixy na radiu, a wzmak przeznaczyć na malego suba ( ktorego nie mam).

Doradźcie proszę, bo sam juz nie wiem czy duzo lepiej Helix DB mi zagra na wzmaku.

pozdrawiam



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Post autor: marcinek84 » sob lis 14, 2009 00:11

1- podłączenie sygnału prosto z wyjść na głośniki z radia ( mam u siebie i jakoś dużo zakłóceń było :crazy: ) raczej odradzam
3- pokrętło regulacji mocy ( kolega ma napisane jakie napięcie wyjścia z radia ja mam np w ALPINIE 3V)
4- włącznik filtra dolnoprzepustowego low power On jak będzie kolega suba podłączał
7- REM sterowanie wzmacniaczem + ( z radia przewód włączający antenę albo jak jest odpowiedni zarezerwowany dla wzmacniacza )
8- (+) z akumulatora
9- masa z akumulatora


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kamska
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI

Post autor: kamska » sob lis 14, 2009 00:31

A jednak ktoś się nade mną zlitował- DZIĘKI ;).

Za komplet kabli zapłaciłem 150zł- instalacja z potencjałem na przyszłość.
Dlatego napisze teraz co i jak będę jutro robił, w razie głupoty proszę sprostowanie, dodam jeszcze, że jest to MK IV:

1. zaistaluje wzmak w bagazniku, na siedzeniu.
2. lewą stroną pociągnę czerwony kabel + do aku, to sama stroną pociągnę kabel streujący do radia ( czy grubość tego sterującego ma znaczenie?)
3. bezpiecznik założe zaraz za aku, tak by zmieścił sie pod osłoną aku
4. kabel minusowy podłącze pod zaczep pasów bezpieczeństwa
5. kabel chinche oraz prawy i lewy głośnik pociągnę prawą stroną autka ( czy lewy głośnik mógłby iść razem z kablami zasilajacymi- byłoby mi wygodniej?)
6. kable do głośników pociągne z bagażnika do zwrotnic w drzwiach, następnie ze zwrotnic pociagne nowy kabel do woofera, a sopran w lusterkach pozostawie standardowy.
7. Podłaćze sterujacy do radia, chinche i odłącze fabryczne kable od głośników ( pozostawie je w aucie).
Jak rozpoznać kabel sterujacy, czy wie ktoś jakiego koloru jest w MKIV

Aha jeszcze ważne, być może w przyszłości bedzie wiekszy wzmak i sub.

i to chyba wszystko, a może coś ważnego pominąłem? Poproszę o sugestie
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 00:48 przez kamska, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6258
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

Post autor: k0nr4d » sob lis 14, 2009 15:29

kamska pisze:czy lewy głośnik mógłby iść razem z kablami zasilajacymi- byłoby mi wygodniej?
Niestety może to wprowadzić zakłócenia.
kamska pisze:czy grubość tego sterującego ma znaczenie?
Raczej nie, wystarczy ten, który jest zazwyczaj w kablach RCA.
kamska pisze:Jak rozpoznać kabel sterujacy, czy wie ktoś jakiego koloru jest w MKIV
Jakie masz radio? Chyba nie masz zamiaru podłączyć tego pod standardową Betę lub coś takiego?
kamska pisze:następnie ze zwrotnic pociagne nowy kabel do woofera, a sopran w lusterkach pozostawie standardowy
Najlepiej od zwrotki do woofera daj 2,5mm^2, tak samo ze wzmaka do zwrotki.


"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

Awatar użytkownika
Kubus20
VW Baron
VW Baron
Posty: 3221
Rejestracja: sob lut 12, 2005 14:10
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Kubus20 » sob lis 14, 2009 16:13

k0nr4d pisze:kamska napisał/a:
czy lewy głośnik mógłby iść razem z kablami zasilajacymi- byłoby mi wygodniej?



Niestety może to wprowadzić zakłócenia.
Spokojnie lewy kabel głośnikowy może iść z zasilającymi.
Robię tak od kilku lat i zakłóceń nie ma.

Poza tym logicznie myśląc lepiej żeby kable głośnikowe po kazdej stronie miały równe długości...



Awatar użytkownika
RUCUS1910
I love my 16v
I love my 16v
Posty: 149
Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 13:05
Lokalizacja: lodz

Post autor: RUCUS1910 » sob lis 14, 2009 16:34

"Poza tym logicznie myśląc lepiej żeby kable głośnikowe po kazdej stronie miały równe długości..."
Ja jak bede montowal kable to chcialem puscic prawym progiem dwa takiej samej dlugosci,ten do prawego glosnika mialby poprostu 1m kabla luznego a lewy bylby idealny.
Dobre to rozwiazanie???


Moje CA:
Alpine CDA 9812rb
PoweeBass L-60c
u-dimension glow2075 v2
Powerbass L-10D w BR
u-dimension EL-D61
Kabelki,Klotz LaGrande,Sound Qest.
Cdn....

Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6258
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

Post autor: k0nr4d » sob lis 14, 2009 16:35

Kubus20 pisze:Spokojnie lewy kabel głośnikowy może iść z zasilającymi.
Nie wiedziałem po prostu :) Ja mam pociągnięte tunelem środkowym, więc siłą rzeczy mają taką samą długość :)


"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

Awatar użytkownika
kamska
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI

Post autor: kamska » sob lis 14, 2009 19:44

k0nr4d pisze: kamska napisał/a:
Jak rozpoznać kabel sterujacy, czy wie ktoś jakiego koloru jest w MKIV


Jakie masz radio? Chyba nie masz zamiaru podłączyć tego pod standardową Betę lub coś takiego?
Panasonic CQ-C1475N
Kubus20 pisze: Spokojnie lewy kabel głośnikowy może iść z zasilającymi.
Robię tak od kilku lat i zakłóceń nie ma.
Już za pożno pozostaje mi puszczenie wszytkiego z prawej strony (raz nie bede tego samego rozbierał).

A co do moich prac, to dziś udało mi się idealne pociagnąć zasilanie wzmaka. Kabel wystaje w bagazniku, a tak poza tym, to nigdzie go nie wiedać- cel osiagniety.

Niestety strasznie meczylem sie z wycieraczkami- masakra, dopiero po z organizowaniu ściągacza puściły i mogłem sie dobrać do orginalnego przejcia kabli.

Dzięki Panowie na pomoc- porady.

PS zostały mi 4 śrubki- gwiazdki, a rozbieralem z gwiazdek tylko dół- okolice bezpieczników. Wie ktoś co moglem przeoczyć przy skrecaniu? ;))))

pozdrawiam



Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6258
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

Post autor: k0nr4d » ndz lis 15, 2009 13:32

Poszukaj w instrukcji radia, który pin w kostce zasilającej odpowiada za wzbudzanie wzmacniacza i po problemie.


"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości