Kasowanie pamięci ustawień radia w GOLFIE III
Moderatorzy: dan124, powalla, VIP
W niektorych przejsciowkach (u mnie tak bylo z Sony na ISO) sa nawet na zoltym i czerwonym kabelku takie zlaczki specjane do zmiany kabli...Toldzia pisze:P.S. Zamieniłem na kostce ISO radia kabelek czerwony z żółtym i w ten sposób mam cały czas +12VDC na podtrzymanie pamięci radia.
Nie wiem jak w innych, ale w Mk3 musialem zamienic kable w przejsciowce.
W sumie to moglem zamienic piny w fabrycznej kostce, ale wolalem jej nie ruszac.
Caly pic wlaczania radia po przekereceniu kluczyka na pierwsza pozycje polega na tym ze blaszne kolko z dziurka na kluczyk dociska sie po przekreceniu go...
Mozna nawet bez kluczyka docisnac to palcem i tez bedzie grac
Szkoda tylko ze bez kluczyka nie mozna normalnie wlaczyc radia, ale za to samo sie wlacza i wylacza...
BTW
Ma ktos z Was radyjko z funkcja regulacji glosnosci wraz ze wzrostem/spadkiem predkosci auta ?
Jak to sie sprawuje w Mk3 ?
U mnie w kostce jest od tego kabelek (GALA) ale radio niestety nie ma tego bajeru.
[ Dodano: Pią Kwi 28, 2006 12:22 ]
Piszesz tam : Dziekuje za okazana pomoc.Thor pisze:Odsylam do tematu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45882
W ktorym koledzy pomogli rozwiazac mi dokladnie ten sam problem.
Zmostkowalem +12 podtrzymania z +12 zasilania stalego.
Efekt dokladnie taki o jaki mi chodzilo
W pewnym sensie rozwiazales problem, bo pamiec zostaje, ale radio zawsze mozna wlaczyc i tym samym nie wylacza sie po wyjeciu kluczyka...
Rozwiazaniem tego tematu jest zamiana pinow stalego zasilania + z aku i plusa stacyjki.
[ Dodano: Pią Kwi 28, 2006 12:23 ]
W instrukcji mojego radyjka pisza nawet o tym ze w niektorych autach moze byc koniczna zamiana tych kabli, no i sa te zlaczki na przejscioowce do tego...
Witam! Próbowałem już robić tak jak mówiliście i dzięki temu poszedł bezpiecznik naszczęście już wymieniony. W związku z tym mam pytanie, który kabelek to jest czerwony bo żółty(żółto-czerwony) jest obok niebiesko-szarego ale czerwony? Może ktośpodesłać zdjęcie przed i po ? Czy wystarczy,że zamienię miejscami czerwnony z żółtym czy muszę zrobić coś innego? Pozdrawiam
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
-
- Forum Master
- Posty: 1280
- Rejestracja: ndz sie 13, 2006 17:21
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontakt:
No to może ja coś pomogę..
Otóż:
Żeby grało radio ze stacyjką (wyłączało się i włączało kluczykiem) musi być podłączone tak:
A jeśli chcemy mieć włączanie niezależne od stacyjki, wówczas kabelki łączymy tak:
Przy czym trzeba pamiętać, że na żółtym zawsze musi być stały +12V, żeby do niego podłączyć czerwony!!
Otóż:
Żeby grało radio ze stacyjką (wyłączało się i włączało kluczykiem) musi być podłączone tak:
A jeśli chcemy mieć włączanie niezależne od stacyjki, wówczas kabelki łączymy tak:
Przy czym trzeba pamiętać, że na żółtym zawsze musi być stały +12V, żeby do niego podłączyć czerwony!!
Tak ja chcę aby włączało i wyłączało się gdy kluczyk jest w stacyjce ale kasuje mi pamięć radio więc mogę zamienić kable czerwony (tylko który?) z żółtym czy tak jak miałem w starym radio - które wymontowałem z Seata Cordoby i podłączyłem ale wtedy ono grało non stop i pamięć zachowywało i było zmostkowane w czymś(przedłużce?). Więc zależy mi na niekasowaniu pamięci i żeby grało z kluczyka a nie non-stop
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
-
- Forum Master
- Posty: 1280
- Rejestracja: ndz sie 13, 2006 17:21
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontakt:
Więc podłączenie musi być tak jak na 1 fotce, czyli oba zasilania osobno, ale we właściwym miejscu.fiszmen9 pisze:Więc zależy mi na niekasowaniu pamięci i żeby grało z kluczyka a nie non-stop
Opisz, co to za radio i czy kostkę ISO podłączasz bezpośrednio do radia, czy jest jeszcze dodatkowa wiązka kabli pomiędzy radiem a złączem ISO samochodu.
W instalacji auta nic nie ruszasz, jeśli zamieniasz kable, to tylko w/w wiązce pomiędzy radiem a ISO
To jest radio JVC KD-SX855R i podłączam wszystkie kable bezpośrednio a do radia Kenwood KRC-159RYA i podłączam poprzez taką przejściówkę
i radio wtedy gra non-stop i nie kasuje pamieci ale ze względu na to, że to prawie relikt nie chcę go wkładać zamiast już chyba dość starego JVC.
PS jak wyjąć kable z kstki próbowałem jużale utknąłem w martwym punkcie. Wyjąłem ten żółty "ząbek" co idzie przez całą kostkę ale później kabli z kostki wyjąć nie mogę.
i radio wtedy gra non-stop i nie kasuje pamieci ale ze względu na to, że to prawie relikt nie chcę go wkładać zamiast już chyba dość starego JVC.
PS jak wyjąć kable z kstki próbowałem jużale utknąłem w martwym punkcie. Wyjąłem ten żółty "ząbek" co idzie przez całą kostkę ale później kabli z kostki wyjąć nie mogę.
Ostatnio zmieniony śr lip 02, 2008 10:30 przez fiszmen9, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Master
- Posty: 1280
- Rejestracja: ndz sie 13, 2006 17:21
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontakt:
przecież na fotce którą dałem wszystko masz jak na dłoni.. Żeby grało z kluczykiem musisz połączyć żółty z żółtym a czerwony z czerwonym...
Obrazkowa instrukcja wyjmowania pinów z ISO:
trzeba mieć cieniutki wkrętak i:
Jeśli połączysz czerwony z czerwonym i żółty z żółtym i radio nie będzie dalej pamiętało ustawień, to zamień miejscami te kable w kostce ISO. Nic nie spalisz, nie martw się.
Obrazkowa instrukcja wyjmowania pinów z ISO:
trzeba mieć cieniutki wkrętak i:
Jeśli połączysz czerwony z czerwonym i żółty z żółtym i radio nie będzie dalej pamiętało ustawień, to zamień miejscami te kable w kostce ISO. Nic nie spalisz, nie martw się.
Dobra tylko, że przejściówkę mam w starym radio i w tym nowym łączenie jest bezpośrednie i tam te kable nie są z końcówkę tylko są tak skonstruowane, że do nich się wkłada te kikuty od radia. Czy w takim układzie sposób wyciągania kabli jest taki sam? (nie sprawdzałem czy tak samo, bo rozwaliłem skrzynię i teraz auto jest u mechanika)
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
-
- Forum Master
- Posty: 1280
- Rejestracja: ndz sie 13, 2006 17:21
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontakt:
-
- Forum Master
- Posty: 1280
- Rejestracja: ndz sie 13, 2006 17:21
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontakt:
no to przepnij i zobacz czy jest dobrze... przecież po coś to drugie miejsce zrobili.....fiszmen9 pisze:W sumie jest miejsce aby przepiąć bezpiecznik
Takie dodatkowe miejsca na bezpiecznik są specjalnie robione, aby dopasować instalację zasilającą do konkretnego auta z różnie rozwiązanym zasilaniem (np VW a Opel )
Sorry, że nie odpisywałem ale byłem na przejazdżce w Chorwacji (Golfiarz spisywał się nieźle). Dzięki za pomoc radyjko nie kasuje stacji tylko nie ma już szpanu czyli odpalania z kluczyka . A propos nie wierzyłem ale opowiem. Otóż całe radyjko "latało" bo wąsy nie były wciśnięte ale teraz już all OK. I oglądając obudowę zobaczyłem nazwisko poprzednika czyli ten niepełnosprytny Helmut całe radio zwióżł do naprawy podejrzewam a to (dzięki Wam wiem) wystarczyło przepiąć bezpiecznik ale cóż;-). Przynajmniej mam pewność, że wszystkie serwisy były w ASO czego mam dowód w postaci naklejek na drzwiach etc. Pozdrawiam i życze miłych wakacji;-)
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
-
- Forum Master
- Posty: 1280
- Rejestracja: ndz sie 13, 2006 17:21
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości