VW Bora brak stałego +12V
Moderatorzy: dan124, powalla, VIP
VW Bora brak stałego +12V
Witam,
montuje w aucie (Bora TDI) ojca radio, jest tam seryjna kostka ISO lecz problem w tym że na żadnym pinie w kostce nie ma stałego +12V i przez to nie mogę do radia podłączyć podtrzymania pamięci
Pytanie brzmi co się mogło zepsuć że brakuje tego stałego 12V biorąc pod uwagę że kiedyś było ;/
Ewentualnie skąd najłatwiej pociągnąć stałe 12V unikając rozkręcania deski.
montuje w aucie (Bora TDI) ojca radio, jest tam seryjna kostka ISO lecz problem w tym że na żadnym pinie w kostce nie ma stałego +12V i przez to nie mogę do radia podłączyć podtrzymania pamięci
Pytanie brzmi co się mogło zepsuć że brakuje tego stałego 12V biorąc pod uwagę że kiedyś było ;/
Ewentualnie skąd najłatwiej pociągnąć stałe 12V unikając rozkręcania deski.
Na początek sprawdź bezpieczniki.
Jeśli kostka ISO jest oryginalna to stałe 12V musi tam być.
Jeśli kostka ISO jest oryginalna to stałe 12V musi tam być.
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
- chmurapawel
- Gadatliwa bestia
- Posty: 711
- Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
- Lokalizacja: LKR
- Kontakt:
Sprawdzałem bezpiecznik 42 od radia jest ok.
Napięcie "po stacyjce" jest bo radio działa, ale na pinie który odpowiada za "stałe 12" nie ma napięcia w ogóle ani przed ani po odpaleniu.
Stare radio mogło coś uszkodzić i właśnie nie wiem gdzie szukać, albo skąd pociągnąc w łatwy sposób (auto nie jest moje więc niechce połowy deski rozkręcać)
Napięcie "po stacyjce" jest bo radio działa, ale na pinie który odpowiada za "stałe 12" nie ma napięcia w ogóle ani przed ani po odpaleniu.
Stare radio mogło coś uszkodzić i właśnie nie wiem gdzie szukać, albo skąd pociągnąc w łatwy sposób (auto nie jest moje więc niechce połowy deski rozkręcać)
- CrocodileReggae
- Gadatliwa bestia
- Posty: 882
- Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
- Lokalizacja: Warszawa
Tutaj znajdziecie schematy większości kostek połączeniowych --> http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... dolkab.htm
Wiem że dużo ludzi nie zna rozpiski kostki ISO ale ja znam więc mierze dobrze,
sytuacja wygląda tak że stare radio grało się zepsuło wstawiłem nowe i okazało się że stare musiało przy okazji awari coś skrzaczyć w aucie i znikło to stałe 12V.
Jak musze ciągnąć od aku to gdzie w Borze jest jakieś miejsce żeby przeprowadzić kabel do wnętrza?
sytuacja wygląda tak że stare radio grało się zepsuło wstawiłem nowe i okazało się że stare musiało przy okazji awari coś skrzaczyć w aucie i znikło to stałe 12V.
Jak musze ciągnąć od aku to gdzie w Borze jest jakieś miejsce żeby przeprowadzić kabel do wnętrza?
A jak najprościej się dostać do skrzynki z bezpiecznikami ? Da się ją jakoś wyciągnąć z deski czy od dołu się dostać od strony kolumny kierownicy?DJ_SM pisze:bit1, w ścianie grodziowej jest masa zaślepek plastikowych albo razem z wiązką innych kabli. Możesz też podłaczyć od skrzynki z bezpiecznikami.
Spoko wiem jak działa "logika zapłonu" ale ojciec chce normalnie żeby się włączało razem z kluczykiem.RyKa pisze:jak koledzy pisali wyżej-podciągnij z aku bezpośrednio + kabelek, daj na nim bezpiecznik i podłącz najlepiej pod niego od radia czerwony i żółty kabel. Wtedy radio będzie grało bez kluczyka w stacyjce.
- chmurapawel
- Gadatliwa bestia
- Posty: 711
- Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
- Lokalizacja: LKR
- Kontakt:
Kolego nie wiem czy nie wystarczy ci zasilanie np. z włącznika świateł awaryjnych, tam jest dosyć gruby kabel i dosyć blisko żeby podłączyć radyjko.
Jeszcze zostaje gniazdo zapalniczki ale tam kabel jest dosyć cienki, i nie wiem czy napięcie nie jest tam dopiero po przekręceniu na zapłon, samo radio napewno obsłuży i bezpiecznik chyba ten sam co do radyjka.
Nie ma potrzeby żebyś ciągnoł kabel do aku, bo samo radio nie potrzebuje tak dpbrego zasilania.
Co do tego żeby zrobić ori zasilanie, trzeba sprawdzać wiązke, gdzie jest problem
Jeszcze zostaje gniazdo zapalniczki ale tam kabel jest dosyć cienki, i nie wiem czy napięcie nie jest tam dopiero po przekręceniu na zapłon, samo radio napewno obsłuży i bezpiecznik chyba ten sam co do radyjka.
Nie ma potrzeby żebyś ciągnoł kabel do aku, bo samo radio nie potrzebuje tak dpbrego zasilania.
Co do tego żeby zrobić ori zasilanie, trzeba sprawdzać wiązke, gdzie jest problem
Ostatnio zmieniony czw lip 02, 2009 22:28 przez chmurapawel, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości