radio gamma IV
Moderatorzy: dan124, powalla, VIP
- ...radek...
- Użytkownik
- Posty: 411
- Rejestracja: pn paź 31, 2005 22:41
- Lokalizacja: krakóVW
radio gamma IV
witam. mam pytanko dotyczace tych pokretel. ostatnio sprzedalem radio gamma IV i nabywca zadzwonil, ze radio w pelni nie dziala, bo jedno pokretlo czyli treble jest zepsute, bo podobno jest w nim taka funkcja, ze mozna radio tak ustawic, ze sie samo podglasza w miare narastania predkosci auta. twierdzi, ze siie wylacza przy max. ustawieniu. czy jest taka funkcja??? i czy pokretlo bass sluzy do regulacji glosnosci przod-tyl??? radio takie jak na zdjeciu http://www.elektroda.pl/rtvforum/files- ... 4_3496.jpg
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
to jest funkcja GALA. http://studio24.prv.pl/ na tej stronie znalazłem że trzeba podlączyć jeden kabel do radia żeby to działało...radek... pisze:mozna radio tak ustawic, ze sie samo podglasza w miare narastania predkosci auta
[ Dodano: 08 Cze 2009 21:12 ]
wybierz KABLOMANIA---> ISO OEM i szukaj od dołu. wyśli gościowi tą strone niech sam sie męczy. ja miałem u siebie orginalnie zamontowane radio gamma 4 dsp i nie zauważyłem żeby ta funkcja działała. chodz tylko 3 tygodnie go używałem
- ...radek...
- Użytkownik
- Posty: 411
- Rejestracja: pn paź 31, 2005 22:41
- Lokalizacja: krakóVW
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 554
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
- Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
A niech sprawdzi czy ma chociaż kabelek do tej funkcji. Powinien być w pinie 1 w kostce zasilającej. Ciężko żeby coś takiego akurat się w radiu zepsuło. Najprawdopodobniej nie ma sygnału z zegarów do radia żeby to działało. Nie każdy Golf to miał.
tak...radek... pisze:czy pokretlo bass sluzy do regulacji glosnosci przod-tyl
- chmurapawel
- Gadatliwa bestia
- Posty: 711
- Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
- Lokalizacja: LKR
- Kontakt:
Tam nie ma żadnego kabla, tyle co już instalacji przerobiłem, nie spotkałem sie z takim kablem, nie wiem czy to nie pobiera sygnału z prądowego kabla.
W GAMMA 5 trzeba wejść w ustawienie zaawansowane poprzez przytrzymanie 5s przycisku SEL, może i w tym modelu trzeba gdzieś wejść
W GAMMA 5 trzeba wejść w ustawienie zaawansowane poprzez przytrzymanie 5s przycisku SEL, może i w tym modelu trzeba gdzieś wejść
Ostatnio zmieniony śr cze 17, 2009 10:10 przez chmurapawel, łącznie zmieniany 2 razy.
- ...radek...
- Użytkownik
- Posty: 411
- Rejestracja: pn paź 31, 2005 22:41
- Lokalizacja: krakóVW
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 554
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
- Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
Jeżeli ma do wtyczki do radia poprowadzony kabelek od GALI i zegary się nadają do tego to będzie działać. Czasami instalacja do tego była, a czasami nie. Ale częściej jej nie było.
Jeżeli nie ma to kabelek można sobie doprowadzić (ja np. tak zrobiłem).
Nie wiem tylko jak to jest z zegarami w mk3, bo tam chyba są już nie na linkę a na impulsator. W mk2 zegary jeszcze muszą być odpowiednie to znaczy, że przy prędkościomierzu jest czujnik prędkości. Ten czujnik jest zawsze gdy jest MFA, bo jest wtedy potrzebny. Czasami ten czujnik był, nawet jak nie było MFA. Jeżeli czujnik jest, to tylko wystarczy poprowadzić kabelek od zegarów do wtyczki od radia i GALA śmiga.
Tak jest w mk2. W mk3 też potrzebny jest ten kabelek, ale nie wiem jak to jest z zegarami - czy zawsze będzie to działać bo zegary są na impulsator więc sygnał elektryczny prędkości jest czy jest osobny czujnik prędkości od GALI i ewentualnie MFA. Tego nie wiem, bo nie mam mk3.
Chyba trochę zagmatwałem, ale mam nadzieję że wiadomo o co biega
Jeżeli nie ma to kabelek można sobie doprowadzić (ja np. tak zrobiłem).
Nie wiem tylko jak to jest z zegarami w mk3, bo tam chyba są już nie na linkę a na impulsator. W mk2 zegary jeszcze muszą być odpowiednie to znaczy, że przy prędkościomierzu jest czujnik prędkości. Ten czujnik jest zawsze gdy jest MFA, bo jest wtedy potrzebny. Czasami ten czujnik był, nawet jak nie było MFA. Jeżeli czujnik jest, to tylko wystarczy poprowadzić kabelek od zegarów do wtyczki od radia i GALA śmiga.
Tak jest w mk2. W mk3 też potrzebny jest ten kabelek, ale nie wiem jak to jest z zegarami - czy zawsze będzie to działać bo zegary są na impulsator więc sygnał elektryczny prędkości jest czy jest osobny czujnik prędkości od GALI i ewentualnie MFA. Tego nie wiem, bo nie mam mk3.
Chyba trochę zagmatwałem, ale mam nadzieję że wiadomo o co biega
- chmurapawel
- Gadatliwa bestia
- Posty: 711
- Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
- Lokalizacja: LKR
- Kontakt:
Kolego co ty gadasz o jakimś kablu z zegarów, a niby jaki ma kolor ten kabel w oryginalnej instalacji.
Pierwsze słysze o takim kablu.
A jak już piszesz o sygnał impulsowy to idzie do cewki np czerwony w golfie 2 czy 3
Wszedłrm nawet na strone którą podał kolega i też takiego kabla nie znalazłęm. Więc?
Pierwsze słysze o takim kablu.
A jak już piszesz o sygnał impulsowy to idzie do cewki np czerwony w golfie 2 czy 3
Wszedłrm nawet na strone którą podał kolega i też takiego kabla nie znalazłęm. Więc?
Ostatnio zmieniony czw cze 18, 2009 22:13 przez chmurapawel, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 554
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
- Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
http://a2resource.com/electrical/radios.htmlchmurapawel pisze:Kolego co ty gadasz o jakimś kablu z zegarów, a niby jaki ma kolor ten kabel w oryginalnej instalacji.
Np. tutaj jest opisana wtyczka do radia i na pozycji 1 jest przewód do GALA.
Trudnomorfeusz86r pisze:Pierwsze słysze o takim kablu.
A o jakim sygnale impulsowym Ty teraz mówisz? Bo ja mówiłem o sygnale do funkcji GALA który w mk2 idzie z zegarów. W zegarach za prędkościomierzem jest czujnik do tego. Czasem był, czasem nie było. Jak było MFA to był na pewno, bo MFA z niego korzysta. Jak jest w mk3 to nie wiem na 100% bo nie posiadam.chmurapawel pisze:A jak już piszesz o sygnał impulsowy to idzie do cewki np czerwony w golfie 2 czy 3
To słabo szukałeśchmurapawel pisze:Wszedłrm nawet na strone którą podał kolega i też takiego kabla nie znalazłęm. Więc?
http://studio24.prv.pl/
KABLOMANIA=>ISO OEM
Prawie na samym dole jest opis wtyczek do GAMMA IV.
- chmurapawel
- Gadatliwa bestia
- Posty: 711
- Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
- Lokalizacja: LKR
- Kontakt:
Do jakiego samochodu jest ta rozpiska???
Pisze że to kabel żółty a jak każdy wie to kabel podtrzymania pamieci, czyli tak jak mówiłem, TO NIE KABEL OD LICZNIKA I POSIADA GO KAŻDA INSTALACJA VW.
Czyli nie ma żadnego dodatkowego kabla GAMMA
Chłopaki ja montowałem radia i nie widziałem żadnych dodatkowych kabli do tej funkcji.
Mój mk2 oryginalnie miał radio GAMMA a kabla dodatkowego też nie ma wiec o co tu chodzi??
Funkcja GAMMA może pobierać informacje właśnie z czerwonego lub żółtego kabla, np. z cewki, tam jest sygnał impulsowy i na wolnych obrotach są wolniejsze impulsy a na wyższych szybsze wiec nie ma poco ciągnąć dodatkowych kabli tylko po to żeby była funkcja GAMMA.
Pisze że to kabel żółty a jak każdy wie to kabel podtrzymania pamieci, czyli tak jak mówiłem, TO NIE KABEL OD LICZNIKA I POSIADA GO KAŻDA INSTALACJA VW.
Czyli nie ma żadnego dodatkowego kabla GAMMA
Chłopaki ja montowałem radia i nie widziałem żadnych dodatkowych kabli do tej funkcji.
Mój mk2 oryginalnie miał radio GAMMA a kabla dodatkowego też nie ma wiec o co tu chodzi??
Funkcja GAMMA może pobierać informacje właśnie z czerwonego lub żółtego kabla, np. z cewki, tam jest sygnał impulsowy i na wolnych obrotach są wolniejsze impulsy a na wyższych szybsze wiec nie ma poco ciągnąć dodatkowych kabli tylko po to żeby była funkcja GAMMA.
Ostatnio zmieniony pt cze 19, 2009 09:00 przez chmurapawel, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 554
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
- Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
To jest rozpiska do wtyczki radia w VW. Nie ważne czy mk2 czy mk3.chmurapawel pisze:Do jakiego samochodu jest ta rozpiska???
Chyba źle popatrzyłeś.chmurapawel pisze:Pisze że to kabel żółty a jak każdy wie to kabel podtrzymania pamieci, czyli tak jak mówiłem, TO NIE KABEL OD LICZNIKA I POSIADA GO KAŻDA INSTALACJA VW.
Wyraźnie jest napisane, że to kabel niebiesko-biały.Blue/White (Vol. Adj.)
Nie widziałeś bo akurat ich nie było. Napisałem przecież, że raz były a raz ich nie było z przewagą na tą drugą opcję.chmurapawel pisze:Chłopaki ja montowałem radia i nie widziałem żadnych dodatkowych kabli do tej funkcji.
Mój mk2 oryginalnie miał radio GAMMA a kabla dodatkowego też nie ma wiec o co tu chodzi??
Tak to na pewno nie jest zrobione. Jeżeli już to funkcja GALA a nie GAMMA. Jeżeli jest instalacja do tego to ta funkcja działa, jeżeli instalacji nie ma to wystarczy poprowadzić kabelek żeby zadziałało o ile zegary są odpowiednie.chmurapawel pisze:Funkcja GAMMA może pobierać informacje właśnie z czerwonego lub żółtego kabla, np. z cewki, tam jest sygnał impulsowy i na wolnych obrotach są wolniejsze impulsy a na wyższych szybsze wiec nie ma poco ciągnąć dodatkowych kabli tylko po to żeby była funkcja GAMMA.
Nie mówiłbym tego gdybym nie był pewny. Mam w swoim mk2 radio GAMMA IV o które pytał ...radek..., i nie miałem instalacji do funkcji GALA, dorobiłem kabel, zegary miałem odpowiednie i wszystko działa jak należy.
...radek..., pytał czy będzie funkcja GALA działała jeżeli wsadzi radio GAMMA IV do mk3. Odpowiedziałem, że będzie działać jeżeli jest do tego instalacja. Jeżeli jej nie ma można ją dorobić i będzie działać. Napisałem też jak to jest z zegarami w mk2 to na 100% wiem. Nie wiem natomiast jak jest z zegarami z mk3 bo ich nie widziałem.
Tak więc chmurapawel, nie wiem w ogóle w czym masz problem. To, że TY nigdy nie widziałeś tej instalacji to nie oznacza, że jej nigdy i nigdzie nie było.
- chmurapawel
- Gadatliwa bestia
- Posty: 711
- Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
- Lokalizacja: LKR
- Kontakt:
nie wiem jak to jest że ja takiego kabla nie posiadam a radio GAMMAmiałem fabrycznie założone razem z 6 głośnikami.
Miałem kiedyś mk3 w wersji SPECJAL i radio oryginalne miałem BETA a po zmianieniu radia na GAMMA funkcja działała, kabla też nie było.
Mój szwagier ma passata 2001r po lifcie i taką funkcje też posiada radio BETA V a kabla nie ma, funkcja chodzi.
Sprzedałem radio GAMMA 4 z mk3 gościowi do TRANSPORTERA któremu chodziło właśnie o tą funkcje i sie nie sapał że funkcja nie działą a w blaszakach z 96r wątpie żeby były na takim wypasie żeby miały ten kabelek.
Naprawde nie wiem o co tu chodzi
WIEC
Miałem kiedyś mk3 w wersji SPECJAL i radio oryginalne miałem BETA a po zmianieniu radia na GAMMA funkcja działała, kabla też nie było.
Mój szwagier ma passata 2001r po lifcie i taką funkcje też posiada radio BETA V a kabla nie ma, funkcja chodzi.
Sprzedałem radio GAMMA 4 z mk3 gościowi do TRANSPORTERA któremu chodziło właśnie o tą funkcje i sie nie sapał że funkcja nie działą a w blaszakach z 96r wątpie żeby były na takim wypasie żeby miały ten kabelek.
Naprawde nie wiem o co tu chodzi
WIEC
Ostatnio zmieniony pt cze 19, 2009 15:14 przez chmurapawel, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
No to widze, ze tu się małe zamiesania zrobiło, a nawet spór . To moze rozwiejmy te wątpliwosci:
Do prawidłowego dzałania tej funkcji POTRZEBNY jest sygnał predkości z pedkościomierza. Oryginalny przewód w golfie mkII podający impulsy predkości ma kolor biało-żółty.
Przewód ten także wystepuje w golfie mkIII - choć nie wiem, jaki tam ma kolor.
Na podstawie impulsów z tego przewodu radio zwiększa/zmniejsza głośność. Dodatkowo pokrętłem od funkcji GALA możemy regulować jak mocno ma podgłąśniać się radio wraz ze wzrostem prędkosci. Kiedy gałka jest na minimum, to funkcja GALA jest wyłączona. W różnych radiach różnie to było np. w GAMMA 2 była oddzielna gałka do tego, ale już w GAMMA 3 i GAMMA 4 regulacja ta byla na jednym pokrętle z inną funkcją (trzeba wyciągnąć bądź wcisnąć gałkę, w zlaężności co chcemy zrobić).
Czyli za każdą zmiana biegów zmienia mi się głośność tak?
Jeżeli koniecznie chcesz, żeby Tobie udowodnić, że dodatkowy kablelek wystepował w golfie mkII i potrzebny jest do działania radia, moge porobiś fotki ori radia, na którym rozpisane są piny i jeden z nich podpisany jest "GALA", moge też wrzucic schemat instalacji elektrycznej gdzie jest zaznaczony ten przewód... Z reszta na stronie www.studio24.prv.pl też to jest napisane...
...radek..., nie jestem w stanie na odległośc ocenić w jakim stanie sprzedałeś radio - ale to co pisze twój klient jest prawdopodobne. Po prostu potencjometr regulujący funkcję GALA może być zużyty i nie łaczyć na końcu ścieżki. Bo skoro twierdzi on, że GALA działa, ale nie działa tylko przy max skręconym potencjometrze, to czujnik raczej jest.
- to nie chodzi o funkcje GAMMA, tylko GALA, a radio sie nazywa GAMMA. Chyba tylko GAMMA 1 nie miała tej funkcji - GAMMA 2, 3 i 4 mają ją na bank.chmurapawel pisze:nie ma poco ciągnąć dodatkowych kabli tylko po to żeby była funkcja GAMMA
Do prawidłowego dzałania tej funkcji POTRZEBNY jest sygnał predkości z pedkościomierza. Oryginalny przewód w golfie mkII podający impulsy predkości ma kolor biało-żółty.
Przewód ten także wystepuje w golfie mkIII - choć nie wiem, jaki tam ma kolor.
Na podstawie impulsów z tego przewodu radio zwiększa/zmniejsza głośność. Dodatkowo pokrętłem od funkcji GALA możemy regulować jak mocno ma podgłąśniać się radio wraz ze wzrostem prędkosci. Kiedy gałka jest na minimum, to funkcja GALA jest wyłączona. W różnych radiach różnie to było np. w GAMMA 2 była oddzielna gałka do tego, ale już w GAMMA 3 i GAMMA 4 regulacja ta byla na jednym pokrętle z inną funkcją (trzeba wyciągnąć bądź wcisnąć gałkę, w zlaężności co chcemy zrobić).
Przewód czerowny i żółty są od zasilania. jest tam stałe +12V i +12V po stacyjce. Nie ma tam żadnych impulsów pedkości. Z resztą nie wiem, jak to możliwe kolego chmurapawel, ale w ori instalacji w golfie mkII nie było żółtego przewodu - tylko czerwono-czarny, lub brązowo czerwony, już nie pamiętam. poza tym co mają impusly z cewki zapłonowej do prędkości?chmurapawel pisze:Funkcja GAMMA może pobierać informacje właśnie z czerwonego lub żółtego kabla, np. z cewki, tam jest sygnał impulsowy i na wolnych obrotach są wolniejsze impulsy a na wyższych szybsze
Czyli za każdą zmiana biegów zmienia mi się głośność tak?
Jeżeli koniecznie chcesz, żeby Tobie udowodnić, że dodatkowy kablelek wystepował w golfie mkII i potrzebny jest do działania radia, moge porobiś fotki ori radia, na którym rozpisane są piny i jeden z nich podpisany jest "GALA", moge też wrzucic schemat instalacji elektrycznej gdzie jest zaznaczony ten przewód... Z reszta na stronie www.studio24.prv.pl też to jest napisane...
...radek..., nie jestem w stanie na odległośc ocenić w jakim stanie sprzedałeś radio - ale to co pisze twój klient jest prawdopodobne. Po prostu potencjometr regulujący funkcję GALA może być zużyty i nie łaczyć na końcu ścieżki. Bo skoro twierdzi on, że GALA działa, ale nie działa tylko przy max skręconym potencjometrze, to czujnik raczej jest.
Ostatnio zmieniony pt cze 19, 2009 18:02 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości