Do czego się podpiąć z instalacją ?
Moderatorzy: dan124, powalla, VIP
Do czego się podpiąć z instalacją ?
Witam,
kupiłem gofra 2 tygodnie temu. Przeniosłem do niego swój sprzęt z poprzedniego auta - zestaw Blaupunkta. Radio podpięte do kostki jednak pozostaje wzmacniacz do skrzyni basowej... I tu moje pytanie do tych którzy zakładali instalację: gdzie wpiąć zasilanie ? Wiadomo że pod akumulator tylko nie chciałbym dodatkowych kabli (w starym aucie podpiąłem się bezpośrednio pod klemy i nie wygląda to za ciekawie). Instalacja musi być raczej bezpośrednio ale może jest bardziej estetyczny sposób ? Czy jedyne wyjście to rozwalenie kabla głównego i dolutowanie tam odnogi dla wzmacniacza...
No i drugie pytanie z tym związane - skoro już się podepnie to jak wpuścić przewody do kabiny? Oczywiście przez gumy tylko czy wpuszczać z całą wiązką ze stacyjki czy może przez dziurę dla drugiej kierownicy (bo chyba golfy mają 2 dziury na każdy rynek?). I może jeszcze co trzeba rozebrać żeby się dobrać do najbliższej dziury ? Nie znam budowy tego auta a w zimie ciężko jest pozwiedzać auto nie czołgając się pod fotelami. Do tego praca i na montaż skrzyni nie ma za dużo czasu. A jazda bez jest trochę smutna
Z góry dzięki za za jakiekolwiek wskazówki.
kupiłem gofra 2 tygodnie temu. Przeniosłem do niego swój sprzęt z poprzedniego auta - zestaw Blaupunkta. Radio podpięte do kostki jednak pozostaje wzmacniacz do skrzyni basowej... I tu moje pytanie do tych którzy zakładali instalację: gdzie wpiąć zasilanie ? Wiadomo że pod akumulator tylko nie chciałbym dodatkowych kabli (w starym aucie podpiąłem się bezpośrednio pod klemy i nie wygląda to za ciekawie). Instalacja musi być raczej bezpośrednio ale może jest bardziej estetyczny sposób ? Czy jedyne wyjście to rozwalenie kabla głównego i dolutowanie tam odnogi dla wzmacniacza...
No i drugie pytanie z tym związane - skoro już się podepnie to jak wpuścić przewody do kabiny? Oczywiście przez gumy tylko czy wpuszczać z całą wiązką ze stacyjki czy może przez dziurę dla drugiej kierownicy (bo chyba golfy mają 2 dziury na każdy rynek?). I może jeszcze co trzeba rozebrać żeby się dobrać do najbliższej dziury ? Nie znam budowy tego auta a w zimie ciężko jest pozwiedzać auto nie czołgając się pod fotelami. Do tego praca i na montaż skrzyni nie ma za dużo czasu. A jazda bez jest trochę smutna
Z góry dzięki za za jakiekolwiek wskazówki.
- Raadek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 654
- Rejestracja: wt wrz 09, 2008 10:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Musisz z zasilaniem podłączyć się bezpośrednio do klemy nie zapominając o bezpieczniku.W 3 jest sporo przelotek więc to nie problem dostać się do środka.
Tak zrobiłem u siebie:
Tak zrobiłem u siebie:
Ostatnio zmieniony ndz lut 01, 2009 17:13 przez Raadek, łącznie zmieniany 1 raz.
Natural Sound
No tak kabel ma bezpiecznik jest specjalnie do tego tylko chciałbym mieć porządek pod maska a taki kabel wkręcony pomiędzy akumulator i zaciski nie wygląda dobrze. Może by rozciąć te grubsze kable i gdzieś głęboko dołączyć przewody wzmacniacza i zaizolować to wszystko żeby do akumulatora tylko był 1 plus i 1 minus.
Co do tych przelotek to gdzie najłatwiej się przebić żeby nie rozbierać za dużo ?
Co do tych przelotek to gdzie najłatwiej się przebić żeby nie rozbierać za dużo ?
Tu nie ma co robić fotek i się rozwodzić nat tematem...innego wyjścia nie masz jeśli chcesz by twój golf nie spłonął przez twój błąd kombinowania z zasilanie wzmaka.....a wszystko jest opisane w instalacji forumowiczów i jest tam pokazana nie jedna instalacja.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=9787][size=167]KSIEGA PRZYKAZAN CAR AUDIO[/size][/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d30de6adc141c0d4.html][img]http://images24.fotosik.pl/263/d30de6adc141c0d4med.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d30de6adc141c0d4.html][img]http://images24.fotosik.pl/263/d30de6adc141c0d4med.jpg[/img][/url]
Hmmm... widzę że tu pokrywki są na akumulator - ja mam pokrowiec ale na lato zdejmę go i będzie goło. Rzeczywiście nie straszy to wyglądem z pokrywką. No i kable zapakowane w czarną rurkę. Ja miałem czerwone przewody do wzmacniacza i rzucało się w oczy Może faktycznie też wrzucę to do rurki ( tylko czy dawać kabel + i - do jednej koszulki ? mogą być zakłócenia mimo że kable dosyć grube są). Dzięki wielkie - oglądałem instalacje na forum ale chciałem dopytać czy nie ładniej by było rozciąć kabel odchodzący od akumulatora gdzieś gdzie go nie widać wtedy wyjęcie akumulatora to tylko zdjęcie normalnych zacisków bez zdejmowania dodatkowych kabli od wzmacniacza no i jeszcze niedługo instalacji alarmowej.
Gdyby jeszcze ktoś miał zdjęcie gołej przegrody kabiny od komory silnika - bez tapicerki - tak żeby zobaczyć wszystkie przelotki dla kabli... Nie znalazłem takiego zdjęcia w instalacjach użytkowników a myślę że przydało by się żeby nie rozbierać całej tapicerki.
We wtorek po pracy zmotywuję się żeby przeciągnąć wreszcie te przewody. Nie będę kombinował tylko wepnę prosto w klemy. Ale dalej puszczę w czarnej koszulce i poszukam dziury w okolicach bezpieczników. Dzięki za zdjęcia i pomoc.
Ps. technikiem elektronikiem jestem - auta raczej nie spalę No i z zawodu BHPowcem więc porządek w instalacji musi być
Gdyby jeszcze ktoś miał zdjęcie gołej przegrody kabiny od komory silnika - bez tapicerki - tak żeby zobaczyć wszystkie przelotki dla kabli... Nie znalazłem takiego zdjęcia w instalacjach użytkowników a myślę że przydało by się żeby nie rozbierać całej tapicerki.
We wtorek po pracy zmotywuję się żeby przeciągnąć wreszcie te przewody. Nie będę kombinował tylko wepnę prosto w klemy. Ale dalej puszczę w czarnej koszulce i poszukam dziury w okolicach bezpieczników. Dzięki za zdjęcia i pomoc.
Ps. technikiem elektronikiem jestem - auta raczej nie spalę No i z zawodu BHPowcem więc porządek w instalacji musi być
Ostatnio zmieniony ndz lut 01, 2009 19:00 przez pedroRSL, łącznie zmieniany 1 raz.
kupilem obudowe bezpiecznika co ma fabrycznie oczko dosc duzej srednicy i ta obudowa jest odrazu do klemy przykrecona,do otworów co sa fabryczne w klemach.mozesz cos takiego zrobic lub kupic sam http://www.audiosklep.pl/ltc-lx-z405-p-2572.html
Ostatnio zmieniony ndz lut 01, 2009 19:33 przez Duber, łącznie zmieniany 1 raz.
Właśnie mam coś takiego tylko prostokątne. Kabel też czerwony dlatego chciałem ukryć te przewody gdzieś u podstawy akumulatora. No i przy wyjmowaniu akumulatora do podładowania co wypadałoby robić 2 razy do roku trzeba demontować wszystkie kable. A ja chciałem się dokleić do głównego żeby tylko 1 ściągać.
ja na klemach mam wolne otwory,fabryczne z gwintem w srodku i do nich sie "podłaczylem"pedroRSL pisze: A ja chciałem się dokleić do głównego żeby tylko 1 ściągać.
Ostatnio zmieniony ndz lut 01, 2009 20:22 przez Duber, łącznie zmieniany 1 raz.
Szczerze powiedziawszy to nie spodziewałem się że może być fabrycznie takie coś... akumulator w pokrowcu opatulony a że zimno było to i ja się nie przyglądałem za długo... zresztą wiadomo - byłem zachwycony zakupem nowego auta We wtorek po pracy podjade do teścia bo ma większy garaż od mojego. Wyrzucę jego Hiundaja z garażu i w suchym doku pooglądam to auto moje. Może tez mam taki bajer. Dzięki.
pedroRSL,
PS słabo szukałeś bo nawet w moim poście było gdzie najlepiej puścić kabel
To nie bajer lecz standard o ile masz oryginalne klemy...jeśli tak to powinieneś mieć nie 1 a 2 wolne miejsca na klemieMoże tez mam taki bajer
PS słabo szukałeś bo nawet w moim poście było gdzie najlepiej puścić kabel
Ostatnio zmieniony pn lut 02, 2009 15:27 przez MediaX, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=9787][size=167]KSIEGA PRZYKAZAN CAR AUDIO[/size][/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d30de6adc141c0d4.html][img]http://images24.fotosik.pl/263/d30de6adc141c0d4med.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d30de6adc141c0d4.html][img]http://images24.fotosik.pl/263/d30de6adc141c0d4med.jpg[/img][/url]
-
- Forum Master
- Posty: 1280
- Rejestracja: ndz sie 13, 2006 17:21
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontakt:
A wolna przelotkę w ścianie grodziowej masz ok 5-8cm nad pedałem sprzęgła, wydłubiesz ją (wychodzi w stronę silnika) zrobisz w niej dziurę, przełożysz kabel z peszlem (lub rurką jak wolisz) i dalej już wiesz co masz robić.
Nie tnij żadnych fabrycznych kabli od AKU (jeśli nie chcesz spalić auta) tylko kręć kabel do klemy.
Nie tnij żadnych fabrycznych kabli od AKU (jeśli nie chcesz spalić auta) tylko kręć kabel do klemy.
MediaX, dzięki za zdjęcie... wczoraj je oglądałem tylko nie za bardzo rozpoznałem elementy na zdjęciu żeby zlokalizować tę gumę. Niestety jeszcze to co pod maską jest mi obce - tylko wnętrze widzę jak wsiadam i jadę do pracy/szkoły. Na innym Twoim zdjęciu więcej widać.
Dzisiaj po przyjeździe sprawdziłem akumulator. Faktycznie są 2 dodatkowe miejsca do przyłączenia z czego 1 już zajęte (nie wiem czy to fabryczny układ). Pod pokrowcem nawet i osłonę akumulatora znalazłem co mnie ucieszyło. Szukałem jednak jakiś gum żeby się przebić ale nie znalazłem - trochę ciemno już jest. Jutro rano sprawdzę to miejsce nad pedałem. Dzisiaj macając ręką stwierdziłem że wszystko jest ładnie zabudowane i chyba będzie trzeba od spodu deskę rozkręcić żeby sie dostać do czegoś. Rano zdejmę kawałek dywanika i ocenię sytuację. Jak jakaś gumka się znajdzie to do południa pociągnę te przewody do akumulatora.
Przepraszam że tak pytam zanim sam posprawdzam jak moje auto wygląda ale w blaszanym garażu w zimie nie jest to łatwe Za to o budowie zegarów wiem już wszystko bo i na nie przyjdzie czas
Dzisiaj po przyjeździe sprawdziłem akumulator. Faktycznie są 2 dodatkowe miejsca do przyłączenia z czego 1 już zajęte (nie wiem czy to fabryczny układ). Pod pokrowcem nawet i osłonę akumulatora znalazłem co mnie ucieszyło. Szukałem jednak jakiś gum żeby się przebić ale nie znalazłem - trochę ciemno już jest. Jutro rano sprawdzę to miejsce nad pedałem. Dzisiaj macając ręką stwierdziłem że wszystko jest ładnie zabudowane i chyba będzie trzeba od spodu deskę rozkręcić żeby sie dostać do czegoś. Rano zdejmę kawałek dywanika i ocenię sytuację. Jak jakaś gumka się znajdzie to do południa pociągnę te przewody do akumulatora.
Przepraszam że tak pytam zanim sam posprawdzam jak moje auto wygląda ale w blaszanym garażu w zimie nie jest to łatwe Za to o budowie zegarów wiem już wszystko bo i na nie przyjdzie czas
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości