[mk4] ustawienie wzmaka, a zwrotnice....

Sprzęt audio do Naszych aut i wszystko co z nim związane.

Moderatorzy: dan124, powalla, VIP

Awatar użytkownika
tommm86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:38
Lokalizacja: ok. Rybnik
Kontakt:

[mk4] ustawienie wzmaka, a zwrotnice....

Post autor: tommm86 » śr gru 19, 2007 00:41

Witam, mam glosniki dsk165, jak ktos je zna, to wie ze nie ma tam zwrotnice wspolnej dla 165 i tweeterow, tylko na kablach od kazdego glosnika jest wbudowana "zwrotnica", na wzmaku na przedni kanal mam fitr HP, i moje pytanie, czy jak mam zwrotnice to mam go wlaczyc czy wylaczyc? Wydaje mi sie ze zwrotnice te dziela tylko sygnal w sposob ze tweeter dostaje wysokie tony a 165 niskie, a jak zastosuje ten filtr (80hz) to ze 165 znikna mi basy czy caly zakres?? ktos wie dokladnie jak to jest?? Tak na moja logike, to jak w wooferze mam filtr LP, a RCA podlaczam pod radio na wyjsciu subwoofera, to juz chyba z radia idzie sygnal po filtracji i nie ma po co wlaczac LP mam racje? czy nie zaszkodzi wlaczyc? Teraz najwazniejsze... bo jak wspominalem na kablach glosnikowych sa te zwrotnice wmontowane, a zamierzam ( na wszelki wypadek, gdybym kiedys cos mocniejszego dawal ) zamontowac od wzmaka do drzwi kable 2,5mm i tu pojawia sie moje pytanie, jak puszcze te kable to jak zdemontowac zwrotnice i zamontowac na tym kablu? czy kabel 2,5mm jest ok, czy za gruby/cienki?? prosze o rady pozdrawiam



Cookiemonster
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 724
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 12:19
Lokalizacja: Dabrowa górnicza

Post autor: Cookiemonster » śr gru 19, 2007 10:56

Na wzmaku HP daj w granicy 50-70hz(regulacja na słuch) na "przód" , na długości kabla max.0,5m nie ma to większego znaczenia(one mają ~1mm2 w ESK) przy DSK (jakbyś miał głośniki z "średniej" półki to tak, ale raczej pod względem czystszej miedzi a nie grubości).

TAK , musisz uniknąć podwójnej filtracji ! Wysteruj wszystko ze wzmaka, czyli wyłącz filtry w radiu. NA Sub najlepiej filtr 24db/okt(a w niektórych radiach jest 18db/okt więc wtedy lepiej byłoby to wysterować z radia, bo w przeciętnych wzmakach masz tylko 12db/okt i to jest mało na SUB).
Ostatnio zmieniony śr gru 19, 2007 11:02 przez Cookiemonster, łącznie zmieniany 3 razy.


Kłamca z dwumetrowymnosem !

Awatar użytkownika
tommm86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:38
Lokalizacja: ok. Rybnik
Kontakt:

Post autor: tommm86 » śr gru 19, 2007 14:59

Nie mam plynnej regulacji, wiec 50-70hz odpada, mam tylko OFF i ON przy filtrze HP od 80hz wzwyz, i na LP od 80hz w dol, tez tylko OFF ON, a co do kabli, to bede puszczal z bagaznika (od wzmaka) do drzwi, prawym progiem, wiec lacznie wyjdzie ponad 10m. kabla, wiec mysle ze grubosc moze miec nzaczenie. Pozdrawiam i dzieki za inf.



Slavwek.ie
Forum Master
Forum Master
Posty: 1280
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 17:21
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: Slavwek.ie » śr gru 19, 2007 20:25

tommm86 pisze:jak zastosuje ten filtr (80hz) to ze 165 znikna mi basy czy caly zakres?
po włączeniu filtra wszystko co jest poniżej 80Hz będzie wycięte.
tommm86 pisze:podlaczam pod radio na wyjsciu subwoofera, to juz chyba z radia idzie sygnal po filtracji i nie ma po co wlaczac LP mam racje? czy nie zaszkodzi wlaczyc?
nie włączaj go we wzmacniaczu.
Co do kabli to możesz uciąć przed zwrotnicą i połączyć (polutować) z grubszym kablem od wzmacniacza lub spróbuj rozebrać te obudowy. Średnica 2x2,5mm jest jak najbardziej OK.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 18 gości