JAK PODŁACZYC DWA PIECYKI
Moderatorzy: dan124, powalla, VIP
- nygus25002
- Mały gagatek
- Posty: 68
- Rejestracja: ndz cze 17, 2007 22:23
- Lokalizacja: ŁABISZYN-anglia
- Kontakt:
JAK PODŁACZYC DWA PIECYKI
WITAM
Posiadam dwa wzmacniacze jeden to JBL-gto75.4 a drugi to JBL-gto1201.1
Jak poprowadzic instalacje ?-do kazdego osobno kabel +,a moze jeden + i rozdzielacz
Posiadam dwa wzmacniacze jeden to JBL-gto75.4 a drugi to JBL-gto1201.1
Jak poprowadzic instalacje ?-do kazdego osobno kabel +,a moze jeden + i rozdzielacz
- nygus25002
- Mały gagatek
- Posty: 68
- Rejestracja: ndz cze 17, 2007 22:23
- Lokalizacja: ŁABISZYN-anglia
- Kontakt:
- cobra11985
- Mały gagatek
- Posty: 138
- Rejestracja: pn kwie 17, 2006 14:56
- Lokalizacja: Ząbkowice Ślaskie/okolice
Ja tez sie z tym zgodze ze masa powinna byc podłaczona w bagaju do karoserizychu4 pisze:CO???? Od kiedy to mase do wzmaka ciagnie sie od akumulatora???? Masa powinna byc jak najkrótsza najlepiej do 1m.
odnosnie masy nie ma to znaczenia moze byc przykrecona w bagaju i w miejscu połaczenia karoseri z akumem nawet drugi kabel masowypejo pisze:niewiem skad masz takie info o masie ze powinna byc jak najkrotsza bo przynajmniej ja nie doczytalem sie nigdy takich rzeczy...wiem ze oba kable zarowno plus i minus musza byc tego samego przekroju i najkorzystniej jest ciagnac je od bezposrednio od aku...
hehe... kolega coś tam poczytał ale do końca czaczy nie kuma ... Więc poprawnie + i _ ciągniemy z aku - najpewniej, najmniejsza szansa na zakłócenia. Można oczywiście, ale to gorsza wersja - pociągnąć z karoserii. Wklejam cytat bo nie chce mi się przepisywać ...zychu4 pisze:CO???? Od kiedy to mase do wzmaka ciagnie sie od akumulatora???? Masa powinna byc jak najkrótsza najlepiej do 1m.
Jeśli masz jakieś rzeczowe argumenty to chętnie wysłucham, człowiek uczy się całe życie .elmer2 pisze:Zazwyczaj ludzie podłączając minus wzmacniacza do karoserii w bagażniku robią to z oszczedności, bo kabel kosztuje. Otóż sprawa nie jest tak prosta jak sie na pozór wydaje...
Podłączając nawet w najbardziej oczyszczonym z lakieru miejscu w bagażniku zawsze wystąpią jakieś spadki napięcia... zawsze nie zawsze to zalezy od faktycznej mocy pobieranej przez wzmacniacz lub wzmacniacze.
Chodzi o to, że oprócz dobrego podlaczenia do "masy" trzeba jeszcze zadbać o "poprawienie podlaczzenie akumulatora i alternatora pod maską. najcześciej w samochodach średniej i niższej półki cenowej alternator na wydajność prądową ok. 70-140A. W autach klasy nizszej z segmentu chyba AB alternator ma wydajnosc ok 70-90A (wydajnosc pradowa alternatora mocno uzależniona jest od wyposażenia) i daje to moc 1000.1200W na pokładzie. No nic nie jest to tematem tego wątku.
Sprawą nadrzędną jest prawidłowe zastapienie fabrycznych przewodów między plusem alternatora a plusem akumulatora, poprawione połączenie silnika z karoserią. warto tutaj zastosować kable nawet 35mm2. Niekiedy badania przeprowadzane na różnych autach klasy średniej i niższej dowodzą, że oprócz tych niezbędnych zabiegów poprowadzenie minusa z obudowy alternatora do korka ujemnego akumulatora bezpośrednio, daje zysk nawet 0,5V na zaciskach zasilających wzmacniacza, co prz nawet standardowych wzmacniaczach pracujących w klasie AB zasilanych z przetwornicy napięcia pozwala uzyskać o kilkanaście watów więcej mocy ciągłej na głośniku.
Pozdr .
:bylo: :bajer:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości