Climatronic z mk4 do mk2-swap.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Witam, po malej przerwie z mojej strony. Wkradlo sie male niedomowienie z mojej strony - mam jak narazie sama nagrzewnice. Czas na reszte przyjdzie pozniej - niestety - a teraz takie upaly...
Ale kilka rzeczy w kwestii sprostowania i wyjasnienia. Taki maly FAQ bo duzo pytan dostaje takze spiesze z wyjasnieniami. Wogole to mialem pisac porade ale umieszcze wszystko tutaj - to latwiejsze niz wysylanie wszystkim na maila.
A wiec zacznijmy.
Wiec tak - klimatronic lub climatronic to klimatyzacja ktora zagoscila w samochodach marki VW poczawszy od poznych serii VW golfa 3. Na stale pojawila sie w golfach IV, passatach B5 i innych. *#cenzura#* sie tym ze ma tzw. miekkie sterowanie - czyli przyciski i jest zautomatyzowana. Czyli mozemy ustawic temperature, tryb auto i nic nas nie interesuje.
Jako ze unifikacja czesci w VW jest bardzo duza to sama budowa urzadzenia wentylacyjnego lub wentylacyjno - klimatyzacyjnego (tak faktycznie nazywa sie to co mamy wewnatrz auta - nagrzewnica to jeden z jej elementow tak jak np parownik czy dmuchawa) nie zmienila sie praktycznie przez wiele lat. I jak sie okazuje nagrzewnica (wole jednak ta nazwe dla urzadzenia) pozostala praktycznie niezmieniona. Zmiany objely glownie sterowanie i detale. Co za tym idzie taze nagrzewnice da sie bez wiekszych przerobek zastosowac w Golfie 2 lub 3.
Wiec zacznijmy od poczatku.
Najpierw musimy nabyc ww nagrzewnice. Wazne zeby byla sprawna, z okablowaniem i sterownikiem do niej dedykowanym. Cena takiego kompletu nie powinna przekroczyc 400 PLN.
A wiec nabylismy juz takowy komplet.
Wiec przystepujemy do pracy. Musimy zdjac deske - to chyba kazdy z was potrafi i mamy cos takiego:
I teraz zaczynamy montaz. Pierwsza rzecza jest dopasowanie nagrzewnicy. Z tym zwiazek maja 3 rzeczy. Po pierwsze jest rurka od skroplin. Mozemy albo ja przyciac i liczyc sie z tym ze moze nam kapnac raz za czas jakas kropla albo wywiercic otwor w grodzi na nia.
Druga sprawa jest wyciecie w grodzi otworu na przewody z parownika.
Moze nie wyszlo mi to zbyt artystycznie ale co tam No i ostatnia kwestia - mocowanie calosci - nie ma problemow z tym ze trzeba nowe otwory wiercic.
No i mamy nagrzewnice zalozona.
Teraz zostala elektryka i przewody wodne.
I tak z elektryka jest tak ze trzeba podlaczyc 5 przewodow zeby wszystko dzialalo. Oczywiscie sama nagrzewnica. Jesli bedziemy chcieli miec kompletna klimatyzacje musimy podlaczyc wszystko. Podlaczamy do grubego przewodu ktory szedl do wylacznika wentylatora (bodaj czarno - czerwony) dwa przewody niebiesko - czarne (jeden jest gruby drugi cienki). Do stalego plusa (np od zapalniczki) podlaczamy kabelek czerwono - (i tu jest problem bo ile nagrzewnic tyle kolorow drugiego paska) - ogolnie jest to przewod nr 7 we wtyczce D sterownika (wtyczka D to ta z szerszymi stykami - nie igielkami). No i do tego sa 2 masy. Jedna przy sterowniku a druga po prawej stronie od dmuchawy. Jak podlaczymy te 5 - (pięć słownie ) przewodow to wszystko ma trybic.
No i kwestia wody do nagrzewnicy.
Tu nie ma co rozpisywac - rurki sa opisane. Wystarcza male ciecia i orginalne przewody pasuja.
No i w zasadzie thats all folks... jak bede robil cos dalej to napewno sie odezwe.
Ale kilka rzeczy w kwestii sprostowania i wyjasnienia. Taki maly FAQ bo duzo pytan dostaje takze spiesze z wyjasnieniami. Wogole to mialem pisac porade ale umieszcze wszystko tutaj - to latwiejsze niz wysylanie wszystkim na maila.
A wiec zacznijmy.
Wiec tak - klimatronic lub climatronic to klimatyzacja ktora zagoscila w samochodach marki VW poczawszy od poznych serii VW golfa 3. Na stale pojawila sie w golfach IV, passatach B5 i innych. *#cenzura#* sie tym ze ma tzw. miekkie sterowanie - czyli przyciski i jest zautomatyzowana. Czyli mozemy ustawic temperature, tryb auto i nic nas nie interesuje.
Jako ze unifikacja czesci w VW jest bardzo duza to sama budowa urzadzenia wentylacyjnego lub wentylacyjno - klimatyzacyjnego (tak faktycznie nazywa sie to co mamy wewnatrz auta - nagrzewnica to jeden z jej elementow tak jak np parownik czy dmuchawa) nie zmienila sie praktycznie przez wiele lat. I jak sie okazuje nagrzewnica (wole jednak ta nazwe dla urzadzenia) pozostala praktycznie niezmieniona. Zmiany objely glownie sterowanie i detale. Co za tym idzie taze nagrzewnice da sie bez wiekszych przerobek zastosowac w Golfie 2 lub 3.
Wiec zacznijmy od poczatku.
Najpierw musimy nabyc ww nagrzewnice. Wazne zeby byla sprawna, z okablowaniem i sterownikiem do niej dedykowanym. Cena takiego kompletu nie powinna przekroczyc 400 PLN.
A wiec nabylismy juz takowy komplet.
Wiec przystepujemy do pracy. Musimy zdjac deske - to chyba kazdy z was potrafi i mamy cos takiego:
I teraz zaczynamy montaz. Pierwsza rzecza jest dopasowanie nagrzewnicy. Z tym zwiazek maja 3 rzeczy. Po pierwsze jest rurka od skroplin. Mozemy albo ja przyciac i liczyc sie z tym ze moze nam kapnac raz za czas jakas kropla albo wywiercic otwor w grodzi na nia.
Druga sprawa jest wyciecie w grodzi otworu na przewody z parownika.
Moze nie wyszlo mi to zbyt artystycznie ale co tam No i ostatnia kwestia - mocowanie calosci - nie ma problemow z tym ze trzeba nowe otwory wiercic.
No i mamy nagrzewnice zalozona.
Teraz zostala elektryka i przewody wodne.
I tak z elektryka jest tak ze trzeba podlaczyc 5 przewodow zeby wszystko dzialalo. Oczywiscie sama nagrzewnica. Jesli bedziemy chcieli miec kompletna klimatyzacje musimy podlaczyc wszystko. Podlaczamy do grubego przewodu ktory szedl do wylacznika wentylatora (bodaj czarno - czerwony) dwa przewody niebiesko - czarne (jeden jest gruby drugi cienki). Do stalego plusa (np od zapalniczki) podlaczamy kabelek czerwono - (i tu jest problem bo ile nagrzewnic tyle kolorow drugiego paska) - ogolnie jest to przewod nr 7 we wtyczce D sterownika (wtyczka D to ta z szerszymi stykami - nie igielkami). No i do tego sa 2 masy. Jedna przy sterowniku a druga po prawej stronie od dmuchawy. Jak podlaczymy te 5 - (pięć słownie ) przewodow to wszystko ma trybic.
No i kwestia wody do nagrzewnicy.
Tu nie ma co rozpisywac - rurki sa opisane. Wystarcza male ciecia i orginalne przewody pasuja.
No i w zasadzie thats all folks... jak bede robil cos dalej to napewno sie odezwe.
witam
w moim passacie b5 1,9 110 km tdi jest zamonowana klima manualna ale nie ma zadnej wiązki elektrycznej,dokupilem tą co steruje wentylatorem jest ona kpl z przekaznikami i czujnik tem.zewnetrzej jest zakonczona 10 pinowa wtyczką,i nie moge nic wiecej znalesc same klimatroniki,moze wiesz jak to dalej podlaczyc zeby zadzialalo panel w srodku tez nie ma zadnego okablowania
w moim passacie b5 1,9 110 km tdi jest zamonowana klima manualna ale nie ma zadnej wiązki elektrycznej,dokupilem tą co steruje wentylatorem jest ona kpl z przekaznikami i czujnik tem.zewnetrzej jest zakonczona 10 pinowa wtyczką,i nie moge nic wiecej znalesc same klimatroniki,moze wiesz jak to dalej podlaczyc zeby zadzialalo panel w srodku tez nie ma zadnego okablowania
kamil piszesz że trzeba wiercic nowe otwory , to ze musze wyciąc okienko na rurki parownika i otworki na śrubki, to wiem , ale czy otworki na śrubki nagrzewnicy nie pasuja od starej nagrzewnicy , potem odnośnie odpływu skroplin , nie boisz sie że będzie Ci zalewało w środku , bo tak sobie mysle że jednak fajnie by jednak było wyprowadzic ta rurke na zewnątrz bo nawet w przypadku awari nagrzewnicy, płyn chłodniczy powinien sie wylewac na zewnątrz , czy nie ? bo ja kupiłem orginalna nagrzewnice z klimą do MK3 i nie wiem czy w środku jest jakaś przegroda między parownikiem a nagrzewnicą , ale chyba nie ma , więc w razie czego to powinno wypływac wszystko na zewnątrz , i jeszcze jedno , nie wiesz kto by miał do sprzedania redukcje do kompresora klimy z węży nakręcanych na dociskane płytka , i kto moze ma kostki do podpinania sterownika wentylatorów , mogą być z całkiem odcietymi kablami
a ja mam pytanie z innej beczki. Jestem w trakcie swapa deski, nie w golfie, ale jego młodszym bracie Polo
Otóż u mnie nowa deska wymaga zastosowania właśnie nagrzewnicy z Golfa IV/Bory/Passata/Lupo - (to i tak jedno i to samo z tego co wiem), ponieważ kolanka nawiewów nie pasują do mojej starej nagrzewnicy.
Pomyślałem czemu by nie zainstalować od razu nagrzewnicy z klimatronikiem? Blokuje mnie jednak jedna podstawowa sprawa, otóż ja nie posiadam w Polo klimy (jescze).
Stąd moje pytanie - czy wszystkie funkcje zwiazane z samą dmuchawa, kierunkiem położenia dysz itp. będą funkcjonowały? Czy to że nia ma kompresora klimy i reszty gratów ma jakieś znaczenie?
Otóż u mnie nowa deska wymaga zastosowania właśnie nagrzewnicy z Golfa IV/Bory/Passata/Lupo - (to i tak jedno i to samo z tego co wiem), ponieważ kolanka nawiewów nie pasują do mojej starej nagrzewnicy.
Pomyślałem czemu by nie zainstalować od razu nagrzewnicy z klimatronikiem? Blokuje mnie jednak jedna podstawowa sprawa, otóż ja nie posiadam w Polo klimy (jescze).
Stąd moje pytanie - czy wszystkie funkcje zwiazane z samą dmuchawa, kierunkiem położenia dysz itp. będą funkcjonowały? Czy to że nia ma kompresora klimy i reszty gratów ma jakieś znaczenie?
jak założysz z klimatronika to musiałbys mieć cały panel sterujący nowy , bo w klimatroniku ustawianiem klapek nawiewu sterują silniczki , jakbyś założył nagrzewnice z klimą ale manualną to wtedy będzie wszystko grać , choć panel od klimy ma niewielką różnice , ale podstawowe funkce regulacji nadmuchu są take same
Do tej nagrzewnicy co chce kupić jest dołączany sterownik z tego samego samochodu więc chyba żaden problem co?miś fazi pisze:jak założysz z klimatronika to musiałbys mieć cały panel sterujący nowy , bo w klimatroniku ustawianiem klapek nawiewu sterują silniczki , jakbyś założył nagrzewnice z klimą ale manualną to wtedy będzie wszystko grać , choć panel od klimy ma niewielką różnice , ale podstawowe funkce regulacji nadmuchu są take same
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości