Climatronic z mk4 do mk2-swap.

Wszystko na temat chłodzenia i grzania w naszych autach

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Dioda83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn mar 14, 2005 13:31
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Dioda83 » pt kwie 23, 2010 14:12

Czy ma ktoś możliwość pomiaru rezystancji czujnika zewnętrznej temperatury climatronica? Przy uwzględnieniu panującej temperatury w trakcie pomiaru abym miał punkt odniesienia, szkoda wykładać ponad 30 zł za taki czujnik skoro jak wiem z własnego doświadczenia, można zastąpić go termistorem :goof: aha i drugie pytanie czy czujniki nasłonecznienia są takie same w Mk4 jak w Audi i Passacie?


SPRZEDAJĘ
Mój Mk2
Obrazek
www.wsercupolska.org

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » śr maja 12, 2010 10:49

witam.takie pytanie mam, być może już była ta kwestia poruszana.otóż chodzi o chłodnice klimy do mkII.moja się juz nie nadaje do użytku i mam pytanie z jakiego auta można dopasować chłodnice klimy pod ori węże do mkII??czy jest wogóle taka możliwość czy tylko ori chłodnica pasuje??


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Post autor: golfiarz1 » śr maja 12, 2010 19:54

dawid018 pisze:witam.takie pytanie mam, być może już była ta kwestia poruszana.otóż chodzi o chłodnice klimy do mkII.moja się juz nie nadaje do użytku i mam pytanie z jakiego auta można dopasować chłodnice klimy pod ori węże do mkII??czy jest wogóle taka możliwość czy tylko ori chłodnica pasuje??
trzeba by zobaczyc czy z passka b3 niepodejdzie chlodnica mocowana jest do chlodnicy wody tylko czy gwinty sa takie same


mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7

dekoder
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn lip 16, 2007 22:54
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: dekoder » czw maja 13, 2010 21:19

Hej,

mam w swoim mk3 manualną klimatyzację, ale obecnie uszkodzoną i nie napełnioną,
jakkolwiek planuję wymianę na climatronic'a więc chcę się o coś was zapytać :)

Posiadam z obecnej klimatyzacji:

- chłodnicę klimatyzacji
- przewody (trochę inne mocowania niż te w mk4)
- sprężarkę klimatyzacji
- osuszacz - ale inny niż ten z mk4 (taki 4 przewodowy)
- i resztę z piecem do manualnej klimy

Do tego zakupiłem:

- piec (układ wentylacyjno klimatyzacyjny) z climatronic'a z mk4 z wiązką
- sterownik sprawny z mk4

Pytania:

- czego jeszcze potrzebuję ?
- czy osuszacz da się zaadaptować czy muszę zmienić ?
- gdzie w warszawie można kupić i zarobić końcówki do posiadanych przewodów
- czy potrzebne mi są nawiewy takie jak w climatronic'u mk3 ?
- gdzie znajduje się w mk4, i gdzie zamontować w mk3 czujnik temperatury zewnętrznej ?
- czy ktoś już wpasował w miejsce pokręteł mk3 moduł sterownika climatronic'a z mk4 ?
- czego jeszcze nie mam ?
- który nr sterownika powinienem zdobyć do wentylatorów do samochodu z klimatyzacją ? może to być sterownik z mk3 czy musi być z mk4 (zarówno dla wentylatorów na pasku, jak i dla dwóch niezależnych wentylatorów)
- czym napełniać taki układ, jakim czynnikiem ?

[ Dodano: 13 Maj 2010 21:26 ]
http://allegro.pl/item1024565756_nagrze ... _golf.html

taką kupiłem :)


Przemek
-----------------------------
SZUKAM:
zdesi przód i tył z GTI w idealnym stanie, BBS 20jahre lub podobne 15-16", Foteli RECARO do mojego MK3 5D - najchętniej grzane, Climatronica z mk3 lub mk4 (części lub zestaw)

major czapsky
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt maja 14, 2010 22:20
Lokalizacja: Tychy

Post autor: major czapsky » pt maja 14, 2010 23:18

Witam wszystkich,
Planuję w MK4 2002 1.9 TDI zrobić upgrade'a z manuala na klimatronika. Dziś pewien elektromechanik mi to szczerze odradzał, że niby koszty, że zestroić to ciężko i że w ogóle nie wiadomo czy zadziała. Ale po lekturze tego wątku, nie wygląda to wcale tak strasznie. Mimo to, proszę wyłożyć jak rogaciźnie na granicy, żebym miał jasność:
1. Czy nagrzewnica klimatronik z MK4 1.9 TDI (nieważne jaki rocznik) będzie pasować idealnie? Np.:
http://allegro.pl/item1038847750_nagrze ... ronic.html
http://allegro.pl/item1027449294_nagrze ... elsko.html
http://allegro.pl/item1029855720_golf_i ... ronic.html
http://allegro.pl/item1007579290_nagrze ... 9_tdi.html
2. Czy wiązka klimatronik z MK4 1.9 TDI (nieważne jaki rocznik) będzie pasować idealnie? Czy w którymś z powyższych zestawów z allegro ta wiązka jest? Jeśli tak to w którym i po czym to poznać?
3. Czy czujnik nasłonecznienia musi być dedykowany tylko do danego modelu? Czy może być uniwersalny, jak poniżej:
http://allegro.pl/item1014366842_vw_aud ... 07539.html
http://allegro.pl/item1015280723_vw_aud ... ienia.html
4. Czy kabel do czujnika muszę dokupić, czy jest przy nagrzewnicy gdzieś (jak wyżej) i po czym go rozpoznać?
5. Czy nie mając wielkiego pojęcia o rozkręcaniu MK4 na części jestem sobie w stanie poradzić z wymianą klimy u siebie? Czy jest raczej duże ryzyko, że zostanę z golfem w proszku?
6. Czy po skręceniu samemu będzie trzeba coś zestrajać w klimie (jak zeznawał dziś ów elektromechanik)?
Z góry dzięki za pomoc!



dekoder
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn lip 16, 2007 22:54
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: dekoder » pt maja 14, 2010 23:48

Hej, szybkie pytanie - lepiej montować do mk3 climatronic'a z mk3 czy z mk4 ?

Chodzi mi nie tyle o pasowanie pieca i tym panela w konsolę środkową, bo to jest jasne ... ale o funkcjonalność, skuteczność, awaryjność, liczbę dodatkowych podzespołów jakie trzeba zdobyć ... min czujniki, mechanizmy nawiewów ...


Przemek
-----------------------------
SZUKAM:
zdesi przód i tył z GTI w idealnym stanie, BBS 20jahre lub podobne 15-16", Foteli RECARO do mojego MK3 5D - najchętniej grzane, Climatronica z mk3 lub mk4 (części lub zestaw)

dekoder
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn lip 16, 2007 22:54
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: dekoder » sob maja 15, 2010 01:21

marianmk2 pisze:
dekoder pisze:lepiej montować do mk3 climatronic'a z mk3 czy z mk4 ?
Lepiej pewno z mk3,ale taniej z mk4 :D
Climatronic do mk3 za w miare znośne pieniądze to rarytas :D
A widzisz, mam okazyjnie piec climatronica mk3, panel sterowania, silniczek nawiewu centralnego, czujnik nasłonecznienia, czego mi zatem jeszcze by brakowało do kompletnej klimy z mk3 ??? :D

Inie mówię o tej którą kupiłem z mk4 - po prostu się trafiło przy okazji i kupiłem i tę drugą, zawsze komuś się odsprzeda :) lub skompletuje całość.


Przemek
-----------------------------
SZUKAM:
zdesi przód i tył z GTI w idealnym stanie, BBS 20jahre lub podobne 15-16", Foteli RECARO do mojego MK3 5D - najchętniej grzane, Climatronica z mk3 lub mk4 (części lub zestaw)

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » sob maja 15, 2010 01:27

major czapsky pisze:(...) 5. Czy nie mając wielkiego pojęcia o rozkręcaniu MK4 na części jestem sobie w stanie poradzić z wymianą klimy u siebie? Czy jest raczej duże ryzyko, że zostanę z golfem w proszku?
Wnętrze musisz rozłożyć konkretnie. Nie jest to wcale aż tak skomplikowane jakby się mogło na pierwsz rzut oka wydawać. Jedna podstawowa kwestia - potrzebujesz dużo czasu przede wszystkim żeby to ładnie złożyć, żeby Ci nic nie hałasowało potem, albo nie odstawało. Dobrze jeśli masz inne auto gdyby coś się wydarzyło - musiałbyś jeszcze po coś podjechać itp.

Na pozostałe pytania nie czuję się na siłach odpowiedzieć - jeśli podasz mi szczegóły auta, to mogę dobrać Ci nr części z podobnego okresu produkcji byś nie musiał zbyt wiele fabrykować i by wszystko pasowało tak jakby było prosto z fabryki.



Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Post autor: golfiarz1 » sob maja 15, 2010 09:18

major czapsky pisze:Witam wszystkich,
Planuję w MK4 2002 1.9 TDI zrobić upgrade'a z manuala na klimatronika. Dziś pewien elektromechanik mi to szczerze odradzał, że niby koszty, że zestroić to ciężko i że w ogóle nie wiadomo czy zadziała. Ale po lekturze tego wątku, nie wygląda to wcale tak strasznie. Mimo to, proszę wyłożyć jak rogaciźnie na granicy, żebym miał jasność:
1. Czy nagrzewnica klimatronik z MK4 1.9 TDI (nieważne jaki rocznik) będzie pasować idealnie? Np.:
http://allegro.pl/item1038847750_nagrze ... ronic.html
http://allegro.pl/item1027449294_nagrze ... elsko.html
http://allegro.pl/item1029855720_golf_i ... ronic.html
http://allegro.pl/item1007579290_nagrze ... 9_tdi.html
2. Czy wiązka klimatronik z MK4 1.9 TDI (nieważne jaki rocznik) będzie pasować idealnie? Czy w którymś z powyższych zestawów z allegro ta wiązka jest? Jeśli tak to w którym i po czym to poznać?
3. Czy czujnik nasłonecznienia musi być dedykowany tylko do danego modelu? Czy może być uniwersalny, jak poniżej:
http://allegro.pl/item1014366842_vw_aud ... 07539.html
http://allegro.pl/item1015280723_vw_aud ... ienia.html
4. Czy kabel do czujnika muszę dokupić, czy jest przy nagrzewnicy gdzieś (jak wyżej) i po czym go rozpoznać?
5. Czy nie mając wielkiego pojęcia o rozkręcaniu MK4 na części jestem sobie w stanie poradzić z wymianą klimy u siebie? Czy jest raczej duże ryzyko, że zostanę z golfem w proszku?
6. Czy po skręceniu samemu będzie trzeba coś zestrajać w klimie (jak zeznawał dziś ów elektromechanik)?
Z góry dzięki za pomoc!
zadna z tych nagrzewnic nie jest kpl w kazdej cos brakuje a to kolejne koszty najlepiej kupowac u jednego goscia piec panel sterowania i wiazke
czujnik naslonecznienia tez lub ten co podales czujnik temperatury zewnetrznej powinienes miec u siebie
da sie to wszystko poskladac tylko czy troszke na elektryce sie znasz bo inaczej mozesz miec male problemy
i nic nietrzeba zestrajac wykasowac bledy tylko w climatroniku i ma smigac
czsem na alegro trafia sie caly kpl climatronika mozesz sie dogadac i wziasc wszystko ze srodka tylko bo to w komoze silnika zostaje twoje

[ Dodano: 15 Maj 2010 09:21 ]
dekoder pisze:Hej, szybkie pytanie - lepiej montować do mk3 climatronic'a z mk3 czy z mk4 ?

Chodzi mi nie tyle o pasowanie pieca i tym panela w konsolę środkową, bo to jest jasne ... ale o funkcjonalność, skuteczność, awaryjność, liczbę dodatkowych podzespołów jakie trzeba zdobyć ... min czujniki, mechanizmy nawiewów ...

piec pasuje z mk4 do mk3 p&p panel da sie wpasowac jak masz troche umiejetnosci kolega do corca wsadzil i wygladalo to jak ori
w climatroniku czy z mk3 czy z mk4 idzie tylko 2 czujniki i sam decyduj co wolisz

[ Dodano: 15 Maj 2010 09:24 ]
dekoder pisze:Hej,

mam w swoim mk3 manualną klimatyzację, ale obecnie uszkodzoną i nie napełnioną,
jakkolwiek planuję wymianę na climatronic'a więc chcę się o coś was zapytać :)

Posiadam z obecnej klimatyzacji:

- chłodnicę klimatyzacji
- przewody (trochę inne mocowania niż te w mk4)
- sprężarkę klimatyzacji
- osuszacz - ale inny niż ten z mk4 (taki 4 przewodowy)
- i resztę z piecem do manualnej klimy

Do tego zakupiłem:

- piec (układ wentylacyjno klimatyzacyjny) z climatronic'a z mk4 z wiązką
- sterownik sprawny z mk4

Pytania:

- czego jeszcze potrzebuję ?
- czy osuszacz da się zaadaptować czy muszę zmienić ?
- gdzie w warszawie można kupić i zarobić końcówki do posiadanych przewodów
- czy potrzebne mi są nawiewy takie jak w climatronic'u mk3 ?
- gdzie znajduje się w mk4, i gdzie zamontować w mk3 czujnik temperatury zewnętrznej ?
- czy ktoś już wpasował w miejsce pokręteł mk3 moduł sterownika climatronic'a z mk4 ?
- czego jeszcze nie mam ?
- który nr sterownika powinienem zdobyć do wentylatorów do samochodu z klimatyzacją ? może to być sterownik z mk3 czy musi być z mk4 (zarówno dla wentylatorów na pasku, jak i dla dwóch niezależnych wentylatorów)
- czym napełniać taki układ, jakim czynnikiem ?


powiem ci tak u mnie climatronik jest zlozony na takich gratach
piec panel sterowania z mk4
chlodnica z osuszaczem z mk4 bo taniej wychodzi
sprezarka climy z mk2
mam jeden wentylator na chlodnicy i 3 rok nic ssie niegrzeje
przewody to skladanka przewodow z mk4 i mk2
plyn nowego tupu r134 hyba

sterownik wentylatorow wlasnego pomyslu na 2 przekaznikach

[ Dodano: 13 Maj 2010 21:26 ]
http://allegro.pl/item1024565756_nagrze ... _golf.html

taką kupiłem :)


mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7

major czapsky
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt maja 14, 2010 22:20
Lokalizacja: Tychy

Post autor: major czapsky » sob maja 15, 2010 21:07

Dzięki golfiarz1, dzięki tjwasiak za odpowiedź.
tjwasiak pisze:Na pozostałe pytania nie czuję się na siłach odpowiedzieć - jeśli podasz mi szczegóły auta, to mogę dobrać Ci nr części z podobnego okresu produkcji byś nie musiał zbyt wiele fabrykować i by wszystko pasowało tak jakby było prosto z fabryki.
Jakich szczegółów potrzebujesz?



Awatar użytkownika
KiLLerXX
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr sty 13, 2010 18:41
Lokalizacja: Poznań/Września

Post autor: KiLLerXX » czw lip 01, 2010 19:59

Panowie a mam takie pytanko z innej beczki troche
Posiadam stare Daihatsu Charade z 83 r (na gaźniku) i zastanawiam czy jest to realne zebym do niego zamontowal klime.
Dalbym wiele z siebie zeby to zrealizowac.
Jestescie mi coś w stanie podpowiedzieć?
Ostatnio zmieniony czw lip 01, 2010 20:01 przez KiLLerXX, łącznie zmieniany 1 raz.


VW GOLF Mk II 1.3
Daihatsu Charade G100
Daihatsu Charade G10

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt lip 02, 2010 00:05

Chyba tylko dla hobbystów...
Jaki tam jest motorek: 0,9, 1,0? Co prawda inne miniaturki jak Fiat Seicento czy Daewoo Matias miały klimę (i jeśli jakie części poszukiwać to od tak właśnie miniaturowych autek), ale miały też różne układy korekcji by silniczek nie gasł w chwili dołączenia kompresora, wyłącznik "kick-down-off" czy jak to tam się zwie czyli wyłączający klimę przy przyspieszaniu też tutaj będzie obowiązkowy.
Nie słyszałem o takiej wstawce, życzę jednak sukcesu! :bigok:



Awatar użytkownika
KiLLerXX
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr sty 13, 2010 18:41
Lokalizacja: Poznań/Września

Post autor: KiLLerXX » pt lip 02, 2010 11:28

Napewno to jest realne poniewaz konkretnie model g10 o ktorym teraz pisze posiadal klime ,tylko poprzedni model z 79 roku :) ,a nowszy juz nie :). Jednak czesci sa nie osiągalne.
Ostatnio zmieniony pt lip 02, 2010 11:31 przez KiLLerXX, łącznie zmieniany 1 raz.


VW GOLF Mk II 1.3
Daihatsu Charade G100
Daihatsu Charade G10

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pt lip 02, 2010 12:19

Zico63b pisze:ale miały też różne układy korekcji by silniczek nie gasł w chwili dołączenia kompresora
w gaźnikach to jest dość skomplikowane, w mk2 był zawór na podciśnieniach podnoszący nieco obroty przy załączeniu klimy i to przy silnikach 1,6 i 1,8 a co dopiero przy tak małym. Gaźnik ma jakiś sposób korekcji obrotów?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości