Climatronic z mk4 do mk2-swap.

Wszystko na temat chłodzenia i grzania w naszych autach

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt sty 25, 2008 21:54

czekaj , Ty masz klime czy nie ?

[ Dodano: 25 Sty 2008 21:01 ]
a tak w ogóle to co Ci sie dzieje że pytasz o sterownik wentylatorów



Awatar użytkownika
mustang7
DestructionDriver
DestructionDriver
Posty: 270
Rejestracja: wt sie 31, 2004 19:14
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: mustang7 » pt sty 25, 2008 22:10

nie mam klimy, ale to jest temat o zakladaniu climatronica do golfa mk2 i wlasnie chce zalozyc taka klime do swojego autka i dlatego wypytuje o szczegóły


Moje VW:
Golf mk2 -> USA
19% - sprzedany, dużo rzeczy na sprzedaż z niego :D
Golf mk4 -> US. ...
2...% (aktualizacja 2012-08) - zobacz ... 2014-07-25 SPRZEDANY
T4 Caravelle
Lupo 3L

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt sty 25, 2008 22:15

no to więc opisałem Ci ten sterownik , ale jak chcesz zakładac klimatronika to potrzebujesz mase innych elementów , a własnie pasuje miec drugi wiatrak , albo niezależny , albo napędzany paskiem od pierwszego , MK 2 chyba już miały pas na dwa wiatraki



Awatar użytkownika
mustang7
DestructionDriver
DestructionDriver
Posty: 270
Rejestracja: wt sie 31, 2004 19:14
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: mustang7 » pt sty 25, 2008 22:41

co do innych elementów, to juz mam:
-nagrzewnice z wiązką,
-panel,
-czujnik nasłonecznienia w podszybie,
-kompresor z mk2 z mocowaniem i kołami pasowymi do alternatora itd., bo są inne,

z tego co wiem, to jeszcze potrzebuję:
-czujnika temperatury zewnętrznej,
-chłodnicy klimy z mk4
-przewodów
(o czym zapomnialem?)

no i tego sterownika wentylatorów

a co do tego, że powinno być dwa wentylatory, to w jakim celu? co to da?
wyzej w tym temacie jeden kolega wstawil chlodnice klimy z mk4 do mk2 i chyba nie ma dwóch wentylatorów i mówi, że mu sie silnik nie grzeje, a moze dwa sa potrzebne w jakims innym celu?

a wogole to dzieki za cierpliwosc do mnie i do moich (nieco) natretnych pytan

[ Dodano: Pią Sty 25, 2008 10:02 pm ]
a jeszcze co do tego sterownika to musi być koniecznie 375 919 506 A, czy tez moze byc 1J0 919 506 A, albo 1H0 919 506 A?


Moje VW:
Golf mk2 -> USA
19% - sprzedany, dużo rzeczy na sprzedaż z niego :D
Golf mk4 -> US. ...
2...% (aktualizacja 2012-08) - zobacz ... 2014-07-25 SPRZEDANY
T4 Caravelle
Lupo 3L

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt sty 25, 2008 23:50

co do sterownika to są rózne , jedne mają oddzielne sterowanie wentylatorami inne na jeden połączone paskiem , są podłączane do sterownika silnika lub nie , do klimy manualnej są inne niz do klimatronika , najlepiej jak znajdziesz schemat instalacji do klimatronika i dobierzesz sterownik do schematu , sam zakładałem klime do MK3 i wiem co to jest , są różnice w mocowaniu węzy , filtra osuszacza itd , tak więc jest to problem żeby zgrac wszystkie podzespoły , a dwa wiatraki jednak lepiej zdają egzamin niż jeden , są tak samo klimy co nie maja sterownika tylko odpowiedni przekażnik i tak samo działają



Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Post autor: golfiarz1 » sob sty 26, 2008 10:26

PANOWIE DO GOLFA 2 NIETRZEBA STEROWNIKA WENTYLATOROW TYLKO TRZEBA ZROBIC NA PRZEKAZNIKACH TYLKO
WIEDZIEC JAK
WWENTYLATOR STARCZA 1
PYTAC JAK COS WIECZOREM ODPOWIEM LUB NA PW PISAC



Awatar użytkownika
mustang7
DestructionDriver
DestructionDriver
Posty: 270
Rejestracja: wt sie 31, 2004 19:14
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: mustang7 » sob sty 26, 2008 11:27

kolego golfiarz1 chętnie przeczytam jak to zrobić na przekaźnikach, bo powinno wyjść taniej chyba niz ten sterownik??, więc jeżeli będzie wszytko działać (wentylator, kompresor i nie wiem czym tam jeszcze miał sterować ten sterownik wentylatrorów), to super
napisz proszę tutaj jak to zrobić na przekaźnikach (tylko proszę w sposób łopatologiczny;)) - moze komuś innemu tez sie przyda; a jak nie chcesz tutaj pisać to opisz mi to na pw

z góry wielkie dzieki!!!


Moje VW:
Golf mk2 -> USA
19% - sprzedany, dużo rzeczy na sprzedaż z niego :D
Golf mk4 -> US. ...
2...% (aktualizacja 2012-08) - zobacz ... 2014-07-25 SPRZEDANY
T4 Caravelle
Lupo 3L

Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Post autor: golfiarz1 » sob sty 26, 2008 13:32

wiec tak to wyglada koszt 20zl
JEDEN PRZEKAZNIK PRZY AKUMULATORZE ZALANCZAJACY MA DAWAC NAPIECIE NA WENTYLATOR I SPREZARKE
ZASILANIE PLUSOWE DO NIEGO Z NAGRZEWNICY PRZEWOD KTURY STERUJE SPREAZARKA
MASA Z CZUJNIKA CISNIENIA PRZEZ OBWOD DUZEGO CISNIENIA ZEBY WRAZIE JAK SPREZARKA NABIJE ZADUZO BY WYLACZYL SPREZARKE
TERAZ ZASILANIE Z AKUMULATORA PRZEZ BEZPIECZNIK 20 AMPER PRZECHODZI PRZEZ PRZEKAZNIK I PRAD JEST ROZDZIELANY NA SPREZARKE BEZPOSREDNIO I NA WENTYLATOR I TERAZ NA PRZEWODZIE PLUSOWYM W WENTYLATORZE ZAKLADAMY PRZEKAZNIK PRZEALNACZAJACY BY BYL ZALANCZANY W CHWILI CO SPREZARKA I JESLI NIEDZIALA KLIMA MOGL SIE ZALANCZAC JA SIE SILNIK ZABARDZO NAGRZEJE
W CZUJNIKU KLIMY OD MK 4 SA 2 OBWODY MALEGO I DUZEGO CISNIENIA PODLANCZAMU TYLKO DUZY BO JET POTRZEBNY
MOZNA WYMIENIC GO NA 1 OBWODOWY I BEDZIE LATWIEJ
TO TYLE POWINNO BYC ZROZUMIALE :okej:



Awatar użytkownika
mustang7
DestructionDriver
DestructionDriver
Posty: 270
Rejestracja: wt sie 31, 2004 19:14
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: mustang7 » sob sty 26, 2008 14:05

ok, wielkie dzięki za wyjaśnienie! tylko mam jeszcze kilka pytań:
-jakie trzeba te przekaźniki zakupić? bo się na tym nie znam :(
-ktory przewod z nagrzewnicy steruje sprezarka steruje sprezarka?
-gdzie powinien być ten czujnik ciśnienia? (moze foto?)
-jakie kabelki do tego sa potrzebne zeby to wszystko podlaczyc? (jaki przekrój itp.)
przepraszam, ale ja zbytnio nie orientuje sie w kabelkoligii i dlatgo tak wypytuję

dzięki jeszcze raz za wyjaśnienie mi wszystkiego związanego ze sterownikiem wentylatorów/ i przekażnikami zamiast tego!!!

a w związku z tym mam jeszcze jedną kwestię, proszę o jakiś schemat (tylko taki czytelny dla laika), albo ładny opis jak to wszystko (nagrzewnicę, te przekaźniki, sprezarkę?) podłączyć w samochodzie gdzie się wpiąć zeby dobrze wszystko działało i zeby mi sie instalacja w samochodzie nie spaliła ;)

ok, dzięki za cierpliwość do moich szczegółowych pytań


Moje VW:
Golf mk2 -> USA
19% - sprzedany, dużo rzeczy na sprzedaż z niego :D
Golf mk4 -> US. ...
2...% (aktualizacja 2012-08) - zobacz ... 2014-07-25 SPRZEDANY
T4 Caravelle
Lupo 3L

Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Post autor: golfiarz1 » sob sty 26, 2008 15:34

czujnik cisnienia jest w przewodzie cisnieniowym
niepamietam koloru przewodu ktury steruje sprezarka
przekazniki najlepiej od swiatel 20 a
przewody grube
a najlepiej jak niebardzo czaisz w elektryce to pojedziesz do elektryka i powinien za 100 to podlaczyc jak poskladasz mechaniczne elementy



Awatar użytkownika
mustang7
DestructionDriver
DestructionDriver
Posty: 270
Rejestracja: wt sie 31, 2004 19:14
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: mustang7 » sob sty 26, 2008 18:26

dobra, dzięki za odpowiedź i najwyzej jeszcze jak bede to zakładał to bede dopytywał, bo elektrycy duzo kasy wolaja za zrobienie byle czego i ich nie lubie wiec chciałbym sam, ale poszukam schematu i popróbuje cos wykombinować

[ Dodano: Wto Sty 29, 2008 2:18 pm ]
KamilW pisze:Przy nagrzewnicy musisz odnalesc 5 przewodow: dwa w kolorze czarno - niebieskim, dwa w kolorze brazowym i jeden czerwony. Niebiesko czarne i cerwony podlaczasz do plusa, brazowe do minusa. Panel powinien sie wlaczyc a wentylator zadziala. Ale podlaczaj do akumulatora bo calosc potrafi pociagnac ponad 20A i zaden prostownik ani bateryjka nie wystarcza. Aku musi byc dobrze naladowany bo calosc dziala tylko do napiecia 10 V a pozniej nawet nie startuje.

próbowalem zrobić tak jak kolega napisał, i znalazłem:
-we wtyczce (tej na środku nagrzewnicy co są dwie- to w tej wyższej) gruby czarno-niebieski, cieniutki czarnoniebieski i taki średniogruby brązowy
-wiszący gruby brązowy (chyba idzie on od tej czerwonej puszki na nagrzewnicy)

i mam problem NIGDZIE NIE MOGE ZNALEŹĆ CZERWONEGO! wie ktoś gdzie on może być??

[ Dodano: Wto Sty 29, 2008 9:50 pm ]
pomocy!!!, gdzie powinien być czerwony kabelek na nagrzewnicy?


Moje VW:
Golf mk2 -> USA
19% - sprzedany, dużo rzeczy na sprzedaż z niego :D
Golf mk4 -> US. ...
2...% (aktualizacja 2012-08) - zobacz ... 2014-07-25 SPRZEDANY
T4 Caravelle
Lupo 3L

barkas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr sty 09, 2008 20:28
Lokalizacja: Kaliska

Post autor: barkas » ndz lut 17, 2008 15:24

Witam!
Przeczytałem cały post i pomysł bardzo pochwalam - spodobał mi się.

Posiadam Passata B4 z klimatyzacją manualną i czytając post nabrałem ochoty na mały upgrade do climatronica. Przy ewentualnej zmianie zakładam, że cześci będą pochodziły od Passata B4.

Mam kilka pytań i kilka niepewności:

1. Do przeróbki, mając klimę manualną potrzeba mi nagrzewnicy od climatronica, sterownika, czujników temperatury i okablowania - dobrze gadam?

2. Polecacie koledzy kupno nagrzewnicy z wiązkami. Macie na myśli kompletną wiązkę (z kablami do sterownika, czujników, zasilania itd.)?

3. Dokąd odchodzą kable od nagrzewnicy? Do sterownika, do czujników i dokąd jeszcze?

4. Sterownik wentylatorów - potrzeba mi tego, czy mam to, mając klimatyzację manualną?

Za wszystkie odpowiedzi i oświecenie będę wdzięczny, bo nurtują mnie te dosyć banalne pytania, a na forum Passata, ten temat nie jest tak rozbudowany, więc pozwoliłem sobie tu umieścić moje pytania.

Pozdrawiam



greg

Post autor: greg » ndz lut 17, 2008 18:35

barkas pisze:1. Do przeróbki, mając klimę manualną potrzeba mi nagrzewnicy od climatronica, sterownika, czujników temperatury i okablowania - dobrze gadam?
potrzebna nagrzewnica + czujnik nasłonecznienia + panel sterujący klimy
2. Polecacie koledzy kupno nagrzewnicy z wiązkami. Macie na myśli kompletną wiązkę (z kablami do sterownika, czujników, zasilania itd.)?
tak
barkas pisze:3. Dokąd odchodzą kable od nagrzewnicy? Do sterownika, do czujników i dokąd jeszcze?
do sterownika wentylatora
barkas pisze:4. Sterownik wentylatorów - potrzeba mi tego, czy mam to, mając klimatyzację manualną?
podejrzewam ze masz już sterownik wentylatorów



barkas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr sty 09, 2008 20:28
Lokalizacja: Kaliska

Post autor: barkas » ndz lut 17, 2008 18:58

greg Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Już wszystko jasne. Jeszcze miałbym chyba problem z lokalizacją tego sterownika wentylatorów, ale na razie to nieważne, bo jestem na etapie planowania i dopiero zrodził się pomysł, że u siebie też mogę wykonać taką przeróbkę.

Dzięki serdeczne jeszcze raz i pozdrawiam!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości