W mk3 mam chyba 4 piny . Na schemacie są to 2 oddzielne czujniki w jednej obudowie
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
[mk4] Pomiar ciśnienia w klimatyzacji VAGiem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk4] Re: Pomiar ciśnienia w klimatyzacji VAGiem
MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
[mk4] Re: Pomiar ciśnienia w klimatyzacji VAGiem
w golfie 5, 6 EOS itp czujnik ciśnienia faktycznie pokazuje ciśnienie na VAG ale to jest inna bajka - jak już koledzy napisali wyżej - golf 4 to elektrycznie załączane sprzęgło sterowane czujnikiem , w przypadku golfa 5,6 to jest zawór w kompresorze sterowany przez panel climatronica - z ciekawszych rzeczy - jak nie zakodujesz w sterowniku silnika że jest klima to panel nie załączy zaworu w kompresorze
Czujnik 3 pinowy ma zasilanie, masę i sygnałowy, który jest połączony ze sterownikiem wentylatora i panelem climatronika ale niestety w czasie kiedy konstruowano to rozwiązanie (1997 czy 8 rok) nie było potrzeby aby takie dane były dostępne i ich fizycznie w ukrytych kodach nie ma, zresztą pierwsza konstrukcja do 1999 to czujnik 4 pinowy, a potem dopiero 3 pinowy
czujnik 4 pinowy to jeden obwód (2 piny) przy odpowiednim ciśnieniu jest przepływ prądu (otwiera się jak jest zmiana), a drugi obwód wtedy otwarty, który zamyka się przy zbyt dużej różnicy ciśnienia. Stąd sterownik wentylatorów pobiera informację czy ma być załączony kompresor, czy wentylatory mają chodzić na 1 czy 2 biegu.slawek78 pisze: ↑wt sie 21, 2018 13:28Tak trzeba być dokładnym i to bardzo bo to takie polskie, ale właśnie to jest forum piszą ludzie którzy czasami coś przeoczą i nie zawsze jest sens czepiania się takich rzeczy, bo ważniejsze jest aby odpowiedzieć przy najmniej dla mnie.
W takim razie dla ścisłości: Skoro mój czujnik jest zwykłym tzw. presostatem (nie czepiać się bo jakoś tak się nazywa zwykły przełącznik od ciśnienia) to dlaczego trzy wyprowadzenia?
Czujnik 3 pinowy ma zasilanie, masę i sygnałowy, który jest połączony ze sterownikiem wentylatora i panelem climatronika ale niestety w czasie kiedy konstruowano to rozwiązanie (1997 czy 8 rok) nie było potrzeby aby takie dane były dostępne i ich fizycznie w ukrytych kodach nie ma, zresztą pierwsza konstrukcja do 1999 to czujnik 4 pinowy, a potem dopiero 3 pinowy
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
[mk4] Re: [mk4] Re: Pomiar ciśnienia w klimatyzacji VAGiem
Jak centralnej elektryce to to samo. Bez znaczenia boardnetz czy bcmgrg474 pisze:w golfie 5, 6 EOS itp czujnik ciśnienia faktycznie pokazuje ciśnienie na VAG ale to jest inna bajka - jak już koledzy napisali wyżej - golf 4 to elektrycznie załączane sprzęgło sterowane czujnikiem , w przypadku golfa 5,6 to jest zawór w kompresorze sterowany przez panel climatronica - z ciekawszych rzeczy - jak nie zakodujesz w sterowniku silnika że jest klima to panel nie załączy zaworu w kompresorze
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
[mk4] Re: Pomiar ciśnienia w klimatyzacji VAGiem
no masz rację - w nowszych musi być zakodowane w CANGATEWAY, Centralnej elektryce, sterowniku silnika i panel climatronic.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
[mk4] Re: Pomiar ciśnienia w klimatyzacji VAGiem
Tylko nie wiem czy ciśnienie jest wiarygodne. Poza tym na układzie nie ma czujników na obu częściach. Choć na cześć zimna czyli niskiego tak naprawdę nie potrzeba przy sprawnej klimie. Coś jak wskazania przeplywki. Nie jest to pomiar faktycznego przepływu jak np w wodomierzu. Tu wstawiamy inna przeplywke i wskazania są ale nieco zafalszowane.
Dla klimy ważne jest tylko by ciśnienie jakieś tam było, no nie za duże też oczewiscie i tyle. Po stronie zimnej musi być bliskie zeru czyli atmosferze.
Dla klimy ważne jest tylko by ciśnienie jakieś tam było, no nie za duże też oczewiscie i tyle. Po stronie zimnej musi być bliskie zeru czyli atmosferze.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
[mk4] Re: Pomiar ciśnienia w klimatyzacji VAGiem
porównywałem na VCDS z maszyną od klimy i wg mnie wiarygodne
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości