[mk4] Wymiana kompresora - jak spuścić czynnik chłodzący?

Wszystko na temat chłodzenia i grzania w naszych autach

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zembro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw lut 26, 2009 23:00
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

[mk4] Wymiana kompresora - jak spuścić czynnik chłodzący?

Post autor: zembro » śr sie 08, 2018 08:57

Witam,
mam uszkodzoną sprężarkę. Zniszczeniu-wybiciu uległ czop łożyska koła pasowego, które ma obecnie duże wahania na boki. Pierwotnie sądziłem, ze to łożysko, jednak okazało się, że łożysko jest dobre, a czop jest wybity, ponadto pęknięta jest tarcza sprzęgła klimatyzacji.
W grę wchodzi tylko wymiana całego kompresora na jakiś używany.
Pytanie: Czy istniej jakiś sposób, aby odessać czynnik chłodniczy, bez wizyty w specjalistycznym serwisie? Samochód mam na podjeździe do garażu, z wyjętym alternatorem, dlatego jazda nie wchodzi w grę. Czy wypuścić zwyczajnie czynnik w powietrze i ponownie nabić po wymianie sprężarki? Nie jest to zdrowe dla środowiska.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5929
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

[mk4] Re: Wymiana kompresora - jak spuścić czynnik chłodzący?

Post autor: grg474 » czw sie 09, 2018 21:50

Najprościej to podjechać innym autem do zaprzyjaźnionego serwisu klimy - niech ci pożyczą 2 puste butle po R134 ze zrobioną próżnią + do tego sprzęt do ich podłączenia. Podpinasz sprzęt z 1 butlą - odciągnięte jest 50%. Podpinasz drugą - odciągniesz ok 35-40%. Oddajesz butle ze sprzętem - odzyskają środek a ty wymienisz kompresor i podjedziesz do nich ponownie nabić - dopłacisz tylko za różnicę środka + za usługę


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9189
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[mk4] Re: Wymiana kompresora - jak spuścić czynnik chłodzący?

Post autor: wesol » czw sie 09, 2018 22:32

Ewentualnie jakimś busikiem maszynę przywieźć do auta. Pożyczyć od znajomego na wieczór. Ale to dobry znajomy musi być.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

[mk4] Re: Wymiana kompresora - jak spuścić czynnik chłodzący?

Post autor: radekrp90 » pt wrz 07, 2018 07:36

Pewnie temat już nie aktualny ale może się przyda innym - są przecież mobilne stacje do obsługi maszyn budowlanych lub rolniczych - przyjedzie gdzie i kiedy chcesz z pełnym osprzętem.


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
flo89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: śr wrz 19, 2012 18:00
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Golf MK7 2016
Silnik: CZCA

[mk4] Re: Wymiana kompresora - jak spuścić czynnik chłodzący?

Post autor: flo89 » śr paź 03, 2018 11:42

W środku to znaczy z nawiewów leci? Ja tak miałem w MK4 jak miałem dziurawą nagrzewnicę, leciała gorąca para.


MK7 2016 1.4 TSI CZCA Highline

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości