[O1] nie włącza się sprężarka klimy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[O1] nie włącza się sprężarka klimy
Witam
Mam 2 problemy i chciałbym prosić o interpretację tego co sprawdziłem bo nie wiem gdzie szukać problemu. Pacjent to Octavia 1 1.9 tdi z climatronikiem, 2003 r. Jeszce do niedawna klima działała.
1) sprężarka klimy nie załącza się - nie słychać "cyknięcia" sprzęgiełka. Wentylator działa (ale tylko ten od klimy) za każdym razem jak tylko włączę klimę powyżej 5 stopni co wskazuje na to że czynnik jest i czujniki pozwalają uruchomić klimę. Sęk w tym że sprężarka nie działa. Z jednego przewodu przy sprężarce mam zerwaną izolację (ktoś chyba tam mieszał już) ale chyba przejście na przewodzie jest i nie jest przerwany. Nie miałem możliwości odpięcia kostki bo nie sprawdzałem klimy z kanału.
Ten przewód to chyba zielony i jak podpiąłem miernik i przyłożyłem do aku to na wyłączonym aucie/ lub włączonym bez klimy to jest na nim masa a po włączeniu klimy na kablu pojawia się 12V. Czy coś nie tak jeśli raz jest masa a raz +12? Czy żeby sprawdzić sprężarkę musiałbym podpiąć do niej +12 V z aku na krótko podając napięcie na zielony kabel?
2)Jak napisałem wyżej - wentylator podczas włączenia klimy działa ale tylko ten mniejszy. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem aż do czasu gdy zacząłem czytać tematy o sprężarce i ludzie pisali że dwa muszą chodzić. Faktycznie w lato tylko raz załączył mi się wentylator po zgaszeniu silnika i to chyba na drugim biegu. Jak sprawdzić co jest nie tak z wentylatorem? Gdzie może leżeć problem nie włączania się 1 biegu? w sterowniku wentylatorów czy też samym wentylatorze? Dodam że wentylator dość ciężko się obraca w porównaniu do tego od klimy
Mam 2 problemy i chciałbym prosić o interpretację tego co sprawdziłem bo nie wiem gdzie szukać problemu. Pacjent to Octavia 1 1.9 tdi z climatronikiem, 2003 r. Jeszce do niedawna klima działała.
1) sprężarka klimy nie załącza się - nie słychać "cyknięcia" sprzęgiełka. Wentylator działa (ale tylko ten od klimy) za każdym razem jak tylko włączę klimę powyżej 5 stopni co wskazuje na to że czynnik jest i czujniki pozwalają uruchomić klimę. Sęk w tym że sprężarka nie działa. Z jednego przewodu przy sprężarce mam zerwaną izolację (ktoś chyba tam mieszał już) ale chyba przejście na przewodzie jest i nie jest przerwany. Nie miałem możliwości odpięcia kostki bo nie sprawdzałem klimy z kanału.
Ten przewód to chyba zielony i jak podpiąłem miernik i przyłożyłem do aku to na wyłączonym aucie/ lub włączonym bez klimy to jest na nim masa a po włączeniu klimy na kablu pojawia się 12V. Czy coś nie tak jeśli raz jest masa a raz +12? Czy żeby sprawdzić sprężarkę musiałbym podpiąć do niej +12 V z aku na krótko podając napięcie na zielony kabel?
2)Jak napisałem wyżej - wentylator podczas włączenia klimy działa ale tylko ten mniejszy. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem aż do czasu gdy zacząłem czytać tematy o sprężarce i ludzie pisali że dwa muszą chodzić. Faktycznie w lato tylko raz załączył mi się wentylator po zgaszeniu silnika i to chyba na drugim biegu. Jak sprawdzić co jest nie tak z wentylatorem? Gdzie może leżeć problem nie włączania się 1 biegu? w sterowniku wentylatorów czy też samym wentylatorze? Dodam że wentylator dość ciężko się obraca w porównaniu do tego od klimy
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
[O1] nie włącza się sprężarka klimy
A przy tych pięciu stopniach czuć zimne powietrze z kratek,bo mnie się raczej wydaje że brak czynnika ...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
[O1] nie włącza się sprężarka klimy
nic nie czuć, klima była nabijana pół roku temu. Nie czuć też smrodku po wyłączeniu klimy ani nie osusza szyb.
Jakby było mało czynnika to by nie startował wentylator klimy bo czujnik podawałby info że nie można jej odpalić.
co do problemu numer 2 to właśnie sprawdziłem na krótko wentylator przy kostce od czujnika w chłodnicy - zrobilem mostek w kostce. Na włączonym zapłonie wentylator klimy działa na 1 i 2 biegu a na wyłączonym zapłonie tylko na 1szym biegu. Duży wentylator ani drgnie na 1 i na 2 biegu. Czy to już na 100% pewne że uwalony jest duży wentylator?
Jakby było mało czynnika to by nie startował wentylator klimy bo czujnik podawałby info że nie można jej odpalić.
co do problemu numer 2 to właśnie sprawdziłem na krótko wentylator przy kostce od czujnika w chłodnicy - zrobilem mostek w kostce. Na włączonym zapłonie wentylator klimy działa na 1 i 2 biegu a na wyłączonym zapłonie tylko na 1szym biegu. Duży wentylator ani drgnie na 1 i na 2 biegu. Czy to już na 100% pewne że uwalony jest duży wentylator?
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
[O1] nie włącza się sprężarka klimy
Tam jest zwykle sprzęgło więc śmiało podepnij "na krótko" 12V i masę do wtyczki na kompresorze - jeśli ruszy masz problem z wiązką lub przekaźnikiem.
Same przewody lepiej sprawdź żarówką, bo czasami miernik pokazuje napięcie, a prądu tam nie ma tylko jakiś szczątkowy.
Same przewody lepiej sprawdź żarówką, bo czasami miernik pokazuje napięcie, a prądu tam nie ma tylko jakiś szczątkowy.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
[O1] nie włącza się sprężarka klimy
Dobrze - postaram się tak zrobić chociaż bez kanału dość ciężko mi to ogarnąć mimo ze to proste jak budowa cepa.
A co do wentylatorów to jeśli dobrze wyczytałem na necie to przy zwieraniu przy termowłączniku włączą się tylko na 1szy bieg bez zapłonu a 2gi bieg wentylatorów idzie poprzez sterownik wentylatorów i dlatego potrzebny jest włączony zapłon by zadziałał.
A co do wentylatorów to jeśli dobrze wyczytałem na necie to przy zwieraniu przy termowłączniku włączą się tylko na 1szy bieg bez zapłonu a 2gi bieg wentylatorów idzie poprzez sterownik wentylatorów i dlatego potrzebny jest włączony zapłon by zadziałał.
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
[O1] nie włącza się sprężarka klimy
Nie mam schematu przed oczami ale jest chyba tak jak piszesz. Później sprawdzę i Ci napiszę.
Opis wtyczki sterownika wentylatorów:
T14/1: pompka wody V51 (+12V)
T14/2: G65/2 - czujnik ciśnienia czynnika - sygnał
T14/3: kick-down
T14/4: bezpiecznik S16, +12V po stacyjce
T14/5: G346 pin 2 - przełącznik termiczny odłączenia kompresora ze względu na przegrzanie silnika
T14/6: masa
T14/7: F18/3 - przełącznik termiczny w chłodnicy
T14/8: włącznik klimatyzacji - +12V
T14/9: [5]
T14/10: sprzęgło kompresora (+12V)
T14/11: T10w/6
T14/12: S5/7,5A - zasilanie po stacyjce
T14/13: T32a/12 - sterownik climatronic
T14/14: G346 pin 1 - przełącznik termiczny odłączenia kompresora ze względu na przegrzanie silnika
T4a/1: S164/40A - zasilanie sterownika
T4a/2: wentylator bieg 1-szy
T4a/3: F18/2 i bezpiecznik S180/30A - zasilanie przełącznika termicznego oraz sterownika
T4a/4: wentylator bieg 2-gi
Może się przyda
Opis wtyczki sterownika wentylatorów:
T14/1: pompka wody V51 (+12V)
T14/2: G65/2 - czujnik ciśnienia czynnika - sygnał
T14/3: kick-down
T14/4: bezpiecznik S16, +12V po stacyjce
T14/5: G346 pin 2 - przełącznik termiczny odłączenia kompresora ze względu na przegrzanie silnika
T14/6: masa
T14/7: F18/3 - przełącznik termiczny w chłodnicy
T14/8: włącznik klimatyzacji - +12V
T14/9: [5]
T14/10: sprzęgło kompresora (+12V)
T14/11: T10w/6
T14/12: S5/7,5A - zasilanie po stacyjce
T14/13: T32a/12 - sterownik climatronic
T14/14: G346 pin 1 - przełącznik termiczny odłączenia kompresora ze względu na przegrzanie silnika
T4a/1: S164/40A - zasilanie sterownika
T4a/2: wentylator bieg 1-szy
T4a/3: F18/2 i bezpiecznik S180/30A - zasilanie przełącznika termicznego oraz sterownika
T4a/4: wentylator bieg 2-gi
Może się przyda
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
[O1] nie włącza się sprężarka klimy
Hej, update
wentylator duży wymieniony na nowy. Działa. Tamten był zatarty i stopiony w środku
Co do sprężarki to odpiąłem kostkę przy sprężarce i wpiąłem tam żarówkę 21W a +12 podałem z kostki nad rozrusznikiem. Żarówka świeci więc uszkodzenie kabla, o którym pisałem wyżej nie ma nic do rzeczy. Po tym teście wpiąłem z powrotem kostkę sprężarki i znowu podałem +12V. Efekt - zwarcie na obwodzie od elektromagnesu do kostki nad rozrusznikiem. Teraz pytanie dlaczego. Czy padnięty elektromagnes może powodować zwarcie? Test robiłem na wyłączonym silniku i nie wiem czy to jest poprawne.
wentylator duży wymieniony na nowy. Działa. Tamten był zatarty i stopiony w środku
Co do sprężarki to odpiąłem kostkę przy sprężarce i wpiąłem tam żarówkę 21W a +12 podałem z kostki nad rozrusznikiem. Żarówka świeci więc uszkodzenie kabla, o którym pisałem wyżej nie ma nic do rzeczy. Po tym teście wpiąłem z powrotem kostkę sprężarki i znowu podałem +12V. Efekt - zwarcie na obwodzie od elektromagnesu do kostki nad rozrusznikiem. Teraz pytanie dlaczego. Czy padnięty elektromagnes może powodować zwarcie? Test robiłem na wyłączonym silniku i nie wiem czy to jest poprawne.
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
[O1] nie włącza się sprężarka klimy
Ale zwarcie w sensie, ze miernik wykrywa zwarcie (tak ma być ale z odpowiednią rezystancją) czy, że wyrzuca bezpiecznik?
Cewka, jak to cewka, może mieć przebicie więc i może robić zwarcie. Ogólnie po podaniu 12V powinno klikać sprzęgło.
Cewka, jak to cewka, może mieć przebicie więc i może robić zwarcie. Ogólnie po podaniu 12V powinno klikać sprzęgło.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
[O1] nie włącza się sprężarka klimy
miernik pokazuje ok 8 ohmow w kostce nad rozrusznikiem. Bezpiecznika nie wyrzuca bo w instalacji na krótko go nie zamontowałem ;P
Zwarcie poznałem po tym że na akumulatorze w miejscu gdzie dotykałem kabelkiem w celu podania +12 robiły się wypalone ślady. Sprzęgło nie klikało.
Możliwe że na wymianie oleju wkręcili mi śrubę osłony silnika tak niefortunnie, że przebiła przewody pod sprężarką? A jeśli to nie kable sprężarki między sprzęgłem a kostką sprężarki powodują zwarcie to zostaje cewka tak? Czy w przypadku takiego zwarcia nie powinno wywalać jakiegoś bezpiecznika?
Jeszcze jedno - we wcześniejszych postach pisałem, że na wyłączonej klimie na zielonym kablu była masa a to przecież kabel plusowy. Czy to oznacza zwarcie do masy?
Czy wymiana sprzęgła sprężarki powinna załatwić temat? Można robić ją na aucie? czy to drogi interes?
Ostatnie pytanie - po wyciągnięciu bezpiecznika nr 16 odpalają mi się obydwa wentylatory - czy to normalne?
Zwarcie poznałem po tym że na akumulatorze w miejscu gdzie dotykałem kabelkiem w celu podania +12 robiły się wypalone ślady. Sprzęgło nie klikało.
Możliwe że na wymianie oleju wkręcili mi śrubę osłony silnika tak niefortunnie, że przebiła przewody pod sprężarką? A jeśli to nie kable sprężarki między sprzęgłem a kostką sprężarki powodują zwarcie to zostaje cewka tak? Czy w przypadku takiego zwarcia nie powinno wywalać jakiegoś bezpiecznika?
Jeszcze jedno - we wcześniejszych postach pisałem, że na wyłączonej klimie na zielonym kablu była masa a to przecież kabel plusowy. Czy to oznacza zwarcie do masy?
Czy wymiana sprzęgła sprężarki powinna załatwić temat? Można robić ją na aucie? czy to drogi interes?
Ostatnie pytanie - po wyciągnięciu bezpiecznika nr 16 odpalają mi się obydwa wentylatory - czy to normalne?
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
[O1] nie włącza się sprężarka klimy
Jeśli wtyczka od kompresora jest odopięta - nie powinno być na przewodach do cewki masy. Ale jeśli sprawdzasz na podłączonej wtyczce, przez przerwaną izolację to tak czy inaczej powinien pokazać oporność w stosunku do masy, a nie samą masę.
Oporność cewki to około 3-5 Ohm więc u Ciebie jest za dużo.
Cewkę, ogarnięty mechanik od klimatyzacji, powinien wymienić na aucie bez spuszczania czynnika. Może będzie musiał odkręcić kompresor ale da się tam wszystko ogarnąć raczej bez jego całkowitego demontażu.
Oporność cewki to około 3-5 Ohm więc u Ciebie jest za dużo.
Cewkę, ogarnięty mechanik od klimatyzacji, powinien wymienić na aucie bez spuszczania czynnika. Może będzie musiał odkręcić kompresor ale da się tam wszystko ogarnąć raczej bez jego całkowitego demontażu.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
[O1] nie włącza się sprężarka klimy
Wtyczka do sprężarki była podłączona a jaką oporność w stosunku do masy pokazało na zielonym kablu przez izolację to już nie pamiętam ale sprawdzę to nad rozrusznikiem później.
A podwyższona oporność może coś oznaczać? A czemu przez zwarcie nie wywala chociażby bezpiecznika nr 16?
A podwyższona oporność może coś oznaczać? A czemu przez zwarcie nie wywala chociażby bezpiecznika nr 16?
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
[O1] nie włącza się sprężarka klimy
Dla 8 Ohm prąd to około 2A więc mało. Tak teraz na to patrząc to masz tam bardziej przerwę niż "zwarcie" w samym uzwojeniu. Jeśli sprzęgło nie klika, to moim zdaniem masz uszkodzoną cewkę. Można jeszcze spróbować sprawdzić jaki prąd idzie przez cewkę ale to raczej bez celowe.
Jeśli dasz radę dojść ręką do sprzęgła (za zgaszonym silniku oczywiście) zakręć nim bez i z podanym prądem, i napisz czy są jakieś różnice.
Jeśli dasz radę dojść ręką do sprzęgła (za zgaszonym silniku oczywiście) zakręć nim bez i z podanym prądem, i napisz czy są jakieś różnice.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
[O1] nie włącza się sprężarka klimy
Ok radek ale jak wytłumaczysz ślady na aku po podłączaniu na krótko sprężarki. Robią się wypalone dołki na klemach czyli musi być jakieś zwarcie. Musze dostać się od spodu i zobaczyć kabelki od kostki do cewki. Przy samym kole one są zaciskane by nie latały luźno z tego co widziałem na zdjęciach i może tam pojawiło się zwarcie.
Gdyby uszkodzona była cewka to by nie klikała ale nie pojawiło by się zwarcie tak?
Gdyby uszkodzona była cewka to by nie klikała ale nie pojawiło by się zwarcie tak?
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
[O1] nie włącza się sprężarka klimy
Podpinasz 12V (na krótko) i kompresor nie pracuje - uszkodzona cewka, wymień ją i musi działać.
To, że pokazało tam masę wynikać może z tego, że masz przejście przez cewkę (przegrzana, przerwana - ogólnie zwarta).
To, że pokazało tam masę wynikać może z tego, że masz przejście przez cewkę (przegrzana, przerwana - ogólnie zwarta).
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości