termostat klimatyzacji

Wszystko na temat chłodzenia i grzania w naszych autach

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Kali12099
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz mar 26, 2017 10:57

termostat klimatyzacji

Post autor: Kali12099 » ndz mar 26, 2017 11:04

Witam, wyłącza mi klimatyzację przez termostat o numerach 357820295 i dłuższy czas nie chce się załączyć, czy ktoś z was wymieniał go? Z tego co wiem powinien działać tylko przeciw zamarznięciu parownika.



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

termostat klimatyzacji

Post autor: radekrp90 » wt mar 28, 2017 09:16

Każdy termostat ma tzw. histerezę. Z tego co pamiętam ten tutaj wyłącza kompresor gdy parownik ma ~0*C, a uruchamia ponownie gdy temperatura podniesie się do około +5*C. W obecnych temperaturach zewnętrznych w okolicach +10 może to chwilę trwać. Jeśli jednak masz pewność, że temperatura parownika jest wyższa, a mimo to kompresor nie pracuje wymieniaj. Te same/podobne termostaty są w Golfie 3, Passacie B3, Corrado, VW T4.
Nie wiem tylko jak z dostępem do niego w Golfie II.


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Kali12099
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz mar 26, 2017 10:57

termostat klimatyzacji

Post autor: Kali12099 » wt mar 28, 2017 21:46

Może jeszcze spróbuję jakoś pomierzyć, u mnie jest taki objaw że często wyłącza i włącza albo wyłączy i nie włączy, a co do dostępu do niego to i tak bym ściągął deskę i nagrzewnicę całą na zewnątrz



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

termostat klimatyzacji

Post autor: radekrp90 » śr mar 29, 2017 09:10

Powiedziałbym - ten typ tak ma. Nowsze auta mają kompresory ze zmienną pojemnością i pracują trochę inaczej.

Zmierz temperaturę parownika. Jeśli często zamarza podjechałbym jeszcze sprawdzić ile masz czynnika i jakie są ciśnienia w układzie, bo być może jest go za dużo (czynnika) lub masz uszkodzony zwór rozprężny (za niskie ciśnienie na parowniku).

Co do samego demontażu - jeśli chcesz demontować wszystkie kanały powietrzne razem z parownikiem to musisz spuścić czynnik.


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości