Witam
Golf IV 1,9 TDI po włączeniu zapłonu obroty dmuchawy podnoszą się bardzo wolno i mam wrażenie że nie osiągają maksimum mimo ustawienia na panelu climatronica,
następnie obroty dmuchawy na każdym biegu falują zwalniają przyspieszają i tak na przemian w nieregularny sposób. Myślałem że to kończące się szczotki w silniku dmuchawy, ale mocne stukanie w schowek nic nie zmienia, zresztą rok temu dmuchawa przeglądana i przesmarowana. Gdzieś na tym forum był post w którym w takim wypadku wymieniono panel climatronika. Diagnoza vagiem nic nie daje - nie ma błędów. Jak zdiagnozować usterkę.
Pozdrawiam
Climatronic i szalejące obroty dmuchawy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Climatronic i szalejące obroty dmuchawy
Ja jeszcze bym tylko sprawdził jakie napięcie jest w instalacji - tak dla pewności.
Do "jeżyka" jak popularnie nazywa się sterownik wentylatora, z tego co wiem, dociera sygnał PWM, zasilanie 12V i oczywiście masa. PWM zmierzysz tylko oscyloskopem lub lepszym multimetrem częstotliwość. Możesz za to zmierzyć jak wygląda napięcie dochodzące do samego wentylatora - jeśli będzie skakać wraz ze skokami prędkości wentylatora to będziesz miał pewność, że problem leży po stronie sterownika/panelu.
Pytanie jakimi narzędziami dysponujesz?
Do "jeżyka" jak popularnie nazywa się sterownik wentylatora, z tego co wiem, dociera sygnał PWM, zasilanie 12V i oczywiście masa. PWM zmierzysz tylko oscyloskopem lub lepszym multimetrem częstotliwość. Możesz za to zmierzyć jak wygląda napięcie dochodzące do samego wentylatora - jeśli będzie skakać wraz ze skokami prędkości wentylatora to będziesz miał pewność, że problem leży po stronie sterownika/panelu.
Pytanie jakimi narzędziami dysponujesz?
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Climatronic i szalejące obroty dmuchawy
Ok czyli pomiar napięcia instalacji, jak będzie ok mierze oscyloskopem sygnał dochodzący z panelu climatronic do jeża. Akurat mam oscyloskop co prawda produkcji CCCP
ale chyba z vw się nie pogryzie jest do 10 MHz. Proszę o info czy dobrze rozumie, sygnał PWM to sygnał o modulowanej szerokości impulsu czyli dla 1 biegu dmuchawy będzie najmniejsza szerokość impulsu na oscyloskopie i m wyższy bieg dmuchawy tym szerszy impuls na oscyloskopie, jak oscyloskop pokaże sygnał ze zmieniającymi się szerokościami impulsów oczywiście bez regulacji na panelu to znaczy że panel świruje.
ale chyba z vw się nie pogryzie jest do 10 MHz. Proszę o info czy dobrze rozumie, sygnał PWM to sygnał o modulowanej szerokości impulsu czyli dla 1 biegu dmuchawy będzie najmniejsza szerokość impulsu na oscyloskopie i m wyższy bieg dmuchawy tym szerszy impuls na oscyloskopie, jak oscyloskop pokaże sygnał ze zmieniającymi się szerokościami impulsów oczywiście bez regulacji na panelu to znaczy że panel świruje.
Climatronic i szalejące obroty dmuchawy
Dokładnie tak - nic dodać, nic ująć
BTW - 10 Mhz to aż nadto. Wystarczy zapewne 10 kHz
BTW - 10 Mhz to aż nadto. Wystarczy zapewne 10 kHz
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Climatronic i szalejące obroty dmuchawy
No i jak doszedłeś do tego co jest zepsute?
U mnie objawy z dmuchawą są identyczne, climatronic wyświetla błąd 4b6 02.
U mnie objawy z dmuchawą są identyczne, climatronic wyświetla błąd 4b6 02.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości