Instrukcja czyszczenia ukladu klimatyzacji VW Gol IV

Wszystko na temat chłodzenia i grzania w naszych autach

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Dobutaminka123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn maja 23, 2016 18:23

Instrukcja czyszczenia ukladu klimatyzacji VW Gol IV

Post autor: Dobutaminka123 » sob maja 28, 2016 17:31

sprzeglo jest albo cale do wymiany albo lozaysko. Generalnie mysle nad zakupem tego calego sprzeglo kulka i wymiana bo wychodzi na to ze pompa nie daje rady podac odowiednio duzej ilosci freonu potrzebnej do schlodzenia kabiny.



Dobutaminka123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn maja 23, 2016 18:23

Instrukcja czyszczenia ukladu klimatyzacji VW Gol IV

Post autor: Dobutaminka123 » sob maja 28, 2016 17:33

teraz pytanie do was jak to sprzeglo wymienic ?



Dobutaminka123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn maja 23, 2016 18:23

Instrukcja czyszczenia ukladu klimatyzacji VW Gol IV

Post autor: Dobutaminka123 » ndz maja 29, 2016 19:48

wesol dzieki wielkie za fachowa odpowiedz. Wlasnie sprzeglo klimy nie dziala normalnie bo po wlaczeniu klimatyzacji zaczyna "buczec" porownuje to do jazdy wska bez tlumika :P bo odglos jest podobny tylko mniej przyjemny i spadek mocy auta oceniam na 25% nie wiem moze padlo lozysko i powoduje bardzo duzy opor ..? :okej:



Dobutaminka123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn maja 23, 2016 18:23

Instrukcja czyszczenia ukladu klimatyzacji VW Gol IV

Post autor: Dobutaminka123 » pn maja 30, 2016 19:07

Wlasnie sprzeglo chodzi jak jak wsk bez tlumika. Dziala ale powoduje spadek o okolo 30%mocy silnika i towarzyszy temu taki dzwiek jakbym do krecacego wiatraka wlozyl srubokret... :-( :-( :-( :-( Ktos wie jak wymienic sprzeglo kompresora kimy ?



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

Instrukcja czyszczenia ukladu klimatyzacji VW Gol IV

Post autor: radekrp90 » wt maja 31, 2016 07:30

Na aucie może być problem ale się da. Sprzęgło jest przykręcone jedną nakrętką (13-ka chyba) i następnie trzeba je zdemontować ściągaczem lub podważając.
Śrubę dość ciężko odkręcić bez blokady - ja odkręciłem to kluczem udarowym ale dostęp był u mnie kiepski więc sprężarka musiała być odkręcona od silnika i na tyle ile pozwoliły węże postawiłem ją do pionu ;)

Do montażu nowego sprzęgła powinno się mieć nowe podkładki dystansowe aby ustawić przerwę.


Obrazek


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8310
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Instrukcja czyszczenia ukladu klimatyzacji VW Gol IV

Post autor: wesol » wt maja 31, 2016 10:40

Jeszcze teraz nie pamiętam ale są pewne różnice w tych sandenach. Wymieniałem ostatnio w sharanie tym starym to troszkę inaczej jak w moim poliftowym.


Touran bls+ oraz Touran cayc+

Dobutaminka123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn maja 23, 2016 18:23

Instrukcja czyszczenia ukladu klimatyzacji VW Gol IV

Post autor: Dobutaminka123 » śr cze 01, 2016 18:49

:pub: spoko rysunek



Dobutaminka123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn maja 23, 2016 18:23

Instrukcja czyszczenia ukladu klimatyzacji VW Gol IV

Post autor: Dobutaminka123 » sob cze 18, 2016 18:41

radekrp90 mozesz rozwinac temat montażu nowego sprzęgła ? Bo pislales ze powinno się mieć nowe podkładki dystansowe aby ustawić przerwę ale o co dokladnei chodzi z ta przerwa :P ?



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

Instrukcja czyszczenia ukladu klimatyzacji VW Gol IV

Post autor: radekrp90 » sob cze 18, 2016 19:56

Chodzi o to, że w stanie spoczynkowym przerwa ma się zawierać (piszę z głowy wyedytuję gdy znajdę dane) w granicach 0,4 - 0,6 mm. Chodzi o to, żeby nie palić sprzęgła i nie dopuścić do "sklejania" po rozłączeniu (czyli kompresor pracuje mimo braku napięcia na elektromagnesie).

EDIT:
Tłumaczenie wprost z instrukcji Sanden'a:
7.2.2 Sprawdzenie przerwy powietrznej:
Przerwa powietrzna przekraczająca 0,051" (1,3 mm), może zapobiec samoczynnemu zasprzęglaniu. Często jest to zauważalne po nagrzaniu sprzęgła i sprężarki podczas normalnego użytkowania.
W rozdziale 8.2.6 znajdują się obszerniejsze informacje o ustawieniu przerwy.

[...]

8.2.6 Ustawianie przerwy powietrznej
1. Sprawdzić szczelinę powietrzną szczelinomierzem. Poprawne ustawienie wynosi 0,016 "- 0,031 " (0,4 - 0,8 mm). Jeżeli szczelina nie jest równa dla całego sprzęgła,
delikatnie obstukać w najwyższych punktach (nity).
2. Jeżeli całkowita różnica jest z poza specyfikacją, wyjąć cały zespół sprzęgła i zmienić podkładki.
3. Wymień osłonę przeciwpyłową (jeśli jest używana) i dokręć momentu obrotowego 3 lub 6 śrub z poniższą specyfikacją.
• śruby 1/4-20 (SD-5): 2-4 ft•lb (2-5 N•m, 25-50 kG•cm)
• śruby M5 (SD-7): 5-8 ft•lb (7-11 N•m, 70-110 kG•cm)

* Uwaga: Dokręcenie zbyt dużym momentem osłon przeciwpyłowych dla SD508/SH14 spowoduje, że szczelina powietrzna będzie poza specyfikacją


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

deskjet
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 552
Rejestracja: czw sie 25, 2011 20:37
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+

Re: Instrukcja czyszczenia ukladu klimatyzacji VW Gol IV

Post autor: deskjet » ndz maja 07, 2017 17:48

Odkopię...
Czy ten Wurth serwisowy odgrzybiacz to coś godnego polecenia? Czy może ozonowanie jest lepsze? Cena Wurtha ok 45zł, ozonowanie 30zł/30min


ALH + 205 + CHIP 140KM/318Nm :bigok:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość