Kompresor - Poprawne ciśnienie Golf IV 1.9 TDI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kompresor - Poprawne ciśnienie Golf IV 1.9 TDI
Witam
Zanim zakupię nowy kompresor, chciałbym się jeszcze upewnić
Bo po podłączeniu komputera czujnik G191 pokazuje mi temperaturę -53 czy czujnik jest uszkodzony ?
Zanim zakupię nowy kompresor, chciałbym się jeszcze upewnić
Bo po podłączeniu komputera czujnik G191 pokazuje mi temperaturę -53 czy czujnik jest uszkodzony ?
Kompresor - Poprawne ciśnienie Golf IV 1.9 TDI
A ja jednak bym sprawdził układ, bo raczej ciśnienie ssania zależy od rozprężenia gazu - czyli wprost od zaworu rozprężnego. Jak zmieniają się ciśnienia gdy zostanie uruchomiona klimatyzacja, tj.: jak jest wyłączona jakie są ciśnienia i gdy zaczyna pracować jak się zmieniają (temperatura zewnętrzna też jest istotna).
Moim zdaniem, skoro ciśnienie HP rośnie do 10 bar to raczej kompresor pracuje poprawnie. Poza tym, ten kompresor w G4 jest "prosty jak budowa cepa" więc jego jeśli spręża i nie jest zatarty raczej taniej będzie go regenerować (wymiana zaworka uszczelnień oraz ewentualnie tarczy sprzęgłowej jeśli już ma oznaki zużycia).
Moim zdaniem, skoro ciśnienie HP rośnie do 10 bar to raczej kompresor pracuje poprawnie. Poza tym, ten kompresor w G4 jest "prosty jak budowa cepa" więc jego jeśli spręża i nie jest zatarty raczej taniej będzie go regenerować (wymiana zaworka uszczelnień oraz ewentualnie tarczy sprzęgłowej jeśli już ma oznaki zużycia).
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Re: Kompresor - Poprawne ciśnienie Golf IV 1.9 TDI
Ostatnio byłem jeszcze raz na pomiarze ciśnienia.
I po odpaleniu auta i włączeniu klimatyzacji przez pierwszą 1min ciśnienia były okej wysokie ok. 10barów niskie 2bary.
Po minucie ciśnienie niskie znowu zaczęło rosnąć i po chwili wynosiło 5-6 barów.
Dodam jeszcze zę mam chyba jakąś niesczczelność bo nabili mi tą klimę 750 jednostek i po upływie dwóch tygodni zostało zaledwie 425 jednostek. Dodam jeszcze że po nabiciu fachowiec wstrzyknął do układu kontrast.
No i niestety po dwóch tygodniach połowa gazu ubyła a pod maską ani śladu wycieku (.
I po odpaleniu auta i włączeniu klimatyzacji przez pierwszą 1min ciśnienia były okej wysokie ok. 10barów niskie 2bary.
Po minucie ciśnienie niskie znowu zaczęło rosnąć i po chwili wynosiło 5-6 barów.
Dodam jeszcze zę mam chyba jakąś niesczczelność bo nabili mi tą klimę 750 jednostek i po upływie dwóch tygodni zostało zaledwie 425 jednostek. Dodam jeszcze że po nabiciu fachowiec wstrzyknął do układu kontrast.
No i niestety po dwóch tygodniach połowa gazu ubyła a pod maską ani śladu wycieku (.
Kompresor - Poprawne ciśnienie Golf IV 1.9 TDI
Ciśnienia powinny być około 5 barów na niskim i 15 na wysokim. Oczewiscie dużo zależy od kilku czynników jak temp otoczenia. To na niskim bywa i około 4 i około 8 a to wysokie to tez bywa i 12 i 18 nawet. Przy 25 chyba wywala zawór bezpieczeństwa. Kompresor może być już zaorany i nie będzie pompowania dobrze mimo że mieli i mieli.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Kompresor - Poprawne ciśnienie Golf IV 1.9 TDI
wesol pisze:Ciśnienia powinny być około 5 barów na niskim
Jeżeli masz na myśli włączoną klimatyzację to ciśnienie zdecydowanie za wysokie.wesol pisze: To na niskim bywa i około 4 i około 8
Przy włączonej klimie 2 bary.
Re: Kompresor - Poprawne ciśnienie Golf IV 1.9 TDI
Panowie Moglibyście mi Jeszce powiedzieć czy kompresor z innego auta VW, skoda, seat będzie pasował ?
Kompresor - Poprawne ciśnienie Golf IV 1.9 TDI
Sam kompresor (nie uwzględniając koła pasowego, bo te mogą się różnić) pasuje od Golfa 3, Passata B4, VW T4, Seatów oraz Skód na bazie Golfa 3/4 (jak dobrze pamiętam jest tam SD7V16).
Moim zdaniem, skoro ciśnienie "dolne" rośnie po uruchomieniu klimatyzacji to znaczy tyle, że kompresor reguluje swoją wydajność ale zawór rozprężny "przepuszcza" ciśnienie (czyt.: zawór "myśli", że temperatura parownika jest za niska). Na Twoim miejscu obłożył bym lodem zawór rozprężny (ma on nałożoną osłonkę, którą trzeba zdemontować) i wtedy zobaczył czy coś się choć delikatnie poprawi. Dolne ciśnienie powinno być dłużej na poziomie 2 bar.
Dodatkowo aby sprawdzić czy działa zawór regulacyjny w kompresorze można ustawić obieg wewnętrzny i maksymalne ogrzewanie - w ten sposób kompresor powinien obniżać dolne ciśnienie (większe otwarcie regulatora).
Moim zdaniem, skoro ciśnienie "dolne" rośnie po uruchomieniu klimatyzacji to znaczy tyle, że kompresor reguluje swoją wydajność ale zawór rozprężny "przepuszcza" ciśnienie (czyt.: zawór "myśli", że temperatura parownika jest za niska). Na Twoim miejscu obłożył bym lodem zawór rozprężny (ma on nałożoną osłonkę, którą trzeba zdemontować) i wtedy zobaczył czy coś się choć delikatnie poprawi. Dolne ciśnienie powinno być dłużej na poziomie 2 bar.
Dodatkowo aby sprawdzić czy działa zawór regulacyjny w kompresorze można ustawić obieg wewnętrzny i maksymalne ogrzewanie - w ten sposób kompresor powinien obniżać dolne ciśnienie (większe otwarcie regulatora).
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Kompresor - Poprawne ciśnienie Golf IV 1.9 TDI
Witam
Dziś wyjąłem ten zawór rozprężny i dobrze wygląda, nie był zawalony brudem. Tylko nie wiem jak go sprawdzić czy działa poprawnie.
Dziś wyjąłem ten zawór rozprężny i dobrze wygląda, nie był zawalony brudem. Tylko nie wiem jak go sprawdzić czy działa poprawnie.
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Kompresor - Poprawne ciśnienie Golf IV 1.9 TDI
A na jakiej podstawie i niby skąd ma zawór w kompresorze wiedzieć co ty ustawiasz na panelu klimy?radekrp90 pisze:Dodatkowo aby sprawdzić czy działa zawór regulacyjny w kompresorze można ustawić obieg wewnętrzny i maksymalne ogrzewanie - w ten sposób kompresor powinien obniżać dolne ciśnienie (większe otwarcie regulatora).
Kompresor - Poprawne ciśnienie Golf IV 1.9 TDI
Nic nie zobaczysz tak w zaworze. Nie oczekuj ze tam będzie jakiś syf widoczny gołym okiem. Ten zawór to rodzaj dlawika który reaguje na temperaturę. Jest tam taki ala baniak rozprezliwy co zwiększa lub zmniejsza przepływ gazu.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Re: Kompresor - Poprawne ciśnienie Golf IV 1.9 TDI
Myślę że nie ma to sensu.urbas91 pisze:Nom nic to po prostu go wymienię
Musisz znaleźć warsztat który nie zajmuje się tylko serwisem klimatyzacji na zasadzie obsługi gazu i wymiany oleju w układzie AC tylko taki który ma pojęcie i dokonuje napraw tego układu.W Twoim przypadku powinno się teraz nabić klimę na nowo , uruchomić ją i obserwować cały czas manometry H i L . Na tej podstawie dopiero będzie można postawić jakąś diagnozę. Ogólnie zawory rozprężne się nie psują bardzo sporadyczne przypadki.Osobiście wymieniałem dwa ; jeden buczał głośno ale klima chłodziła a drugi miał micro pęknięcie i gaz uciekał i też klima działała.
Wracając do 1-go postu. Nabili klimę ile było na manometrach ?
Po odpaleniu silnika i włączeniu układu AC co się stało na manometrach? Jakie były ciśnienia?
Dlaczego warsztat wypuścił pojazd z nie działającą klimatyzacją widząc że na niskim ciśnieniu jest 5-6 barów czyli klimatyzacja NIE DZIAŁA!!??
Re: Kompresor - Poprawne ciśnienie Golf IV 1.9 TDI
Zawór "nie wie" co masz ustawione na panelu ale "wie" jaki gaz wpływa do kompresora. Jeśli podniesiesz temperaturę wewnątrz auta na obiegu zamkniętym to automatycznie podniesiesz temperaturę parownika (choćby delikatnie) i w ten sposób podniesiesz ciśnienie na wlocie na już ten zaworek powinien zareagować. Oczywiście przy założeniu, że uda się uzyskać temperaturę w aucie wyższą niż otoczenia.waski1 pisze:A na jakiej podstawie i niby skąd ma zawór w kompresorze wiedzieć co ty ustawiasz na panelu klimy?radekrp90 pisze:Dodatkowo aby sprawdzić czy działa zawór regulacyjny w kompresorze można ustawić obieg wewnętrzny i maksymalne ogrzewanie - w ten sposób kompresor powinien obniżać dolne ciśnienie (większe otwarcie regulatora).
Jeszcze dla potwierdzenia odczytałem porady na stronie Sandena (po moim tłumaczeniu):
1) Symptom awarii 2) Stan ciśnień układu 3) Inne symptomy 4) Rezultat diagnozy (podstawowy) 5) Przyczyny 6) Podsumowanie
1) Nie wystarczające chłodzenie
2) Ciśnienie "dolne" wysokie
3) Rurka niskiego ciśnienia schłodzona zbyt bardzo lub zmrożona (powraca płynny czynnik)
4) -
5) Brak połączenia kapilary do rurki wylotowej parownika
6) Poprawić połączenie rurki i kapilary kapilarę, lub wymienić lub wymienić element łączący
1) j.w.
2) j.w.
3) j.w.
4) -
5) Rozregulowany zawór rozprężny (zbyt mocno otwarty)
6) Wyregulować lub wymienić zawór
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Kompresor - Poprawne ciśnienie Golf IV 1.9 TDI
Przeprowadzę taki test i jak się uda nagram filmik bo jestem bardzo ciekawy jaki będzie efekt.radekrp90 pisze:Zawór "nie wie" co masz ustawione na panelu ale "wie" jaki gaz wpływa do kompresora. Jeśli podniesiesz temperaturę wewnątrz auta na obiegu zamkniętym to automatycznie podniesiesz temperaturę parownika (choćby delikatnie) i w ten sposób podniesiesz ciśnienie na wlocie na już ten zaworek powinien zareagować. Oczywiście przy założeniu, że uda się uzyskać temperaturę w aucie wyższą niż otoczenia.
Czyli w/g Twojej teorii testowej zakładając ciśnienie HP 12bar i LP 2 bary gdy zamknę obieg wew. i włączę ogrzewanie na full co się stanie z ciśnieniem LP ?
Spoko doczytałem posta ma się obniżyć.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość