Uszkodzona sprężarka?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Uszkodzona sprężarka?
Tarcza zabierakowa to jest to wewnętrzne koło, tak? Po prostu odkręcić i to zejdzie? A koło pasowe zostanie czy pasek zdjąć?
Ale jak obracam kołem to ośka się kręci - chyba, że to co widzę na zewnątrz to jeszcze nie jest ośka.
Ale jak obracam kołem to ośka się kręci - chyba, że to co widzę na zewnątrz to jeszcze nie jest ośka.
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Uszkodzona sprężarka?
Taklwlw pisze:Tarcza zabierakowa to jest to wewnętrzne koło, tak?
Taklwlw pisze:Po prostu odkręcić i to zejdzie?
Taklwlw pisze:A koło pasowe zostanie
Nie.lwlw pisze:czy pasek zdjąć?
Jeśli jesteś pewny że się kręci to nie ma sensu demontować.lwlw pisze:Ale jak obracam kołem to ośka się kręci
Uszkodzona sprężarka?
Jestem pewny, że kręci się to, na co jest nakrętka nakręcona, więc teoretycznie ok chyba? Ale nie wiem jak to jest zbudowane, może jakieś filmiki popatrzę. No ale wygląda, że wałek się kręci.
Nie wiem dlaczego to się tak lekko obraca i czy to jest prawidłowe.
Czepić się jednak tego zaworu?
Nie wiem dlaczego to się tak lekko obraca i czy to jest prawidłowe.
Czepić się jednak tego zaworu?
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Uszkodzona sprężarka?
Coś musisz zrobić żeby poszło do przodu a nie stać w miejscu.
https://www.google.pl/search?q=przekr%C ... R_yfR8M%3A" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.google.pl/search?q=przekr%C ... R_yfR8M%3A" onclick="window.open(this.href);return false;
Uszkodzona sprężarka?
No wiem, tylko jak zobaczyłem ten luz to miałem nadzieję, że może nie będzie trzeba rozszczelniac układu.
Uszkodzona sprężarka?
Ja ze swojej strony tylko podpowiem, że ten zaworek to główna przyczyna "uszkodzeń" tych sprężarek - jeśli po chwili od uruchomienia ciśnienia LP i HP są praktycznie zrównane to masz 99% pewności, że to zawór regulacyjny wewnątrz sprężarki, bo często się zacina. Dłuższa praca takiego kompresora może doprowadzić do jego przegrzania (czynnik nie dostatecznie chłodzi sprężarkę).
Ja wymieniałem sam dwa lata temu i sprężarka działa. Poprawiałem tylko w zeszłym sezonie uszczelnienie tylne gdyż (prawdopodobnie) dokręciłem dekiel zbyt małym momentem.
Jeśli to nie stanowi problemu (dla tutejszych modów) poniżej moja instrukcja wymiany (link do zewnętrznego forum http://passatb4.pl/forum/viewtopic.php?f=13&t=10970" onclick="window.open(this.href);return false;)
Ja wymieniałem sam dwa lata temu i sprężarka działa. Poprawiałem tylko w zeszłym sezonie uszczelnienie tylne gdyż (prawdopodobnie) dokręciłem dekiel zbyt małym momentem.
Jeśli to nie stanowi problemu (dla tutejszych modów) poniżej moja instrukcja wymiany (link do zewnętrznego forum http://passatb4.pl/forum/viewtopic.php?f=13&t=10970" onclick="window.open(this.href);return false;)
Wiem, że sezon na klimę już przemija ale dla wielu może się to okazać dobrym momentem na mały serwis niedziałającego elementu naszego komfortu w aucie.
Do rzeczy jednak.
Historia wstępna:
Wiosną tego roku klimatyzacja chłodziła bardzo dobrze. Fakt, trochę z niej zalatywało po wyłączeniu ale to nie było aż tak uciążliwe. Po kliku jednak tygodniach cieplejszych dni wydajność była coraz niższa. Z czasem przestawała chłodzić już po kliku minutach od włączenia. Wyłączenie i po kliku minutach znów działała. Przestałem jej używać aż do czasu nabicia czynnika.
W serwisie od klimatyzacji diagnoza była jednak bolesna – kompresor nie spręża. Różnic pomiędzy ssaniem, a tłoczeniem właściwie nie było więc należało szukać nowej sprężarki ;/
No cóż dostałem numer do zaufanego dostawcy (ceny nie najgorsze ale nie chciałem wydawać 450 zł na regenerację).
Nie dałem jednak za wygraną <=)>
Kilka godzin czytania for w ojczystym języku nie przyniosło oczekiwanych rezultatów – niestety.
Przeniesienie na fora anglojęzyczne było jednak strzałem w dziesiątkę:
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=283967" onclick="window.open(this.href);return false;
Tam jako diagnozę podaje się awarię zaworu sterującego. Na innych forach informacja zostaje potwierdzona więc….
Po „krótkim” zapoznaniu się z ofertą polskich dostawców części i cenami zapadła decyzja – regenerujemy w piwnicy
Potrzebne części (dla sprężarki SD7V16):
- zawór sterujący – Santech MT2304 (lub odpowiednik) [97 zł]
- zestaw uszczelnień kompresora – Santech MT2218 (metalowe) [56 zł]
- olej do sprężarki – ERRECOM PAG-OIL 46 250ml [30 zł]
Dodatkowo w serwisie skody zamówiłem wszystkie oringi od klimatyzacji – koszt 25 zł ! więc nie warto oszczędzać i składać na starych
Przystępujemy więc do pracy.
1. Pierwszy etap, raczej oczywisty – demontaż osłony (jeśli jest wersja jak u mnie – czyli duża osłona)
2. Następnie ściągamy pasek wielorowkowy – zrzucamy go z kół.
3. Odkręcamy alternator – dwie śruby 13 – do odkręcenia jednej należy naciągnąć napinacz, ewentualnie można odkręcić sprężynę napinacza.
4. Odkręcamy łapę mocującą alternator oraz kompresor wraz z kompresorem lub sam kompresor – śruby wydają się za długie na wyciągnięcie ich bez wiercenia dziur w podłużnicy jednak nic bardziej mylnego – w łapie są nacięcia na ich wyciągnięcie
Przed demontażem kompresora odkręcamy przewody klimatyzacji od kompresora (klucz imbusowy).
5. Kompresor na wierzchu. Teraz po odłączeniu go od łapy odkręcamy śrubę spustu oleju – spuszczamy go do jakiegoś słoiczka – mój olej był w miarę przejrzysty. Opiłków nie było. Następnie stawiamy kompresor otworami w dół i czekamy aż ścieknie wszystko. Możemy odkręcić dodatkowo śrubę wlewu oleju i podobnie zlać co się da z komory pod tłokami.
Pamiętajmy o zabezpieczeniu oringów jeśli jednak nie zdecydowaliśmy się na zakup nowych.
6. Odkręcamy głowicę (klucz 10, 7 śrub) i ją demontujemy.
7. Odkręcamy śrubę mocującą zawór sterujący do płytki zaworowej. Na zdjęciu już zdemontowana.
8. Płytę podważamy np. nożem – w kliku zagłębieniach (jedno widoczne na zdjęciu obok otworu na śrubę). Pozwala to ja bardzo łatwo zdemontować.
Uszczelka widoczna na zdjęciu – out. Blaszki zaworowe czyścimy z osadów – bo umyciu były czyste jak nowe
9. Czyścimy wszystko suchą szmatką.
10. Montujemy nowy zawór z nowym oringiem (w zestawie uszczelek).
Na to nowa uszczelka – odpowiednio ułożona, bo pasuje tylko w jednej pozycji.
11. Montujemy odpowiednio blaszki zaworów (można je wcześniej wytrzeć z osadów).
12. Montujemy na to płytę zaworową i ostatnie blaszki zaworowe – uważając na odpowiednie ich ułożenie.
13. Zakładamy nową uszczelkę pokrywy głowicy i skręcamy na krzyż. Pierwsze skręcanie 10 Nm. Drugie 25 Nm.
14. Ja dodatkowo zalałem sprężarkę trzy razy po 20-30 ml oleju i kręciłem wkrętarką. Olej wypłukał osady. Okazało się, że trochę tego było. Łącznie z jakimiś opiłkami w części korbowej – może dlatego, że wcześniej kręciłem ją wkrętarką na sucho, a od spuszczenia czynnika minęły 3 tygodnie. Po kilku płukaniach kręciła się lekko ręką.
15. Montaż w aucie w odwrotnej kolejności pamiętając, żeby wlać odpowiednią ilość oleju (tyle ile było spuszczone). Ja za pierwszym razem wlałem 90 ml – to na 1. montaż Musiałem raz jeszcze ściągać i spuszczać.
16. Dodatkowo, można przemyć olejem zawór rozprężny i wymienić i na nim oringi.
Po tym zabiegu udać się na napełnienie. Moja sprężarka ruszyła od strzału.
Niestety po tygodniu zapchał się osuszacz – nie był wymieniany, bo wedle oceny mojego specjalisty od klimatyzacji oryginalne często nawet otwarte są lepsze jak nowe z opakowania ;)Niestety może przelałem olejem kompresor, bo opiłków w nim nie było po rozcięciu.
Klima działa po dziś dzień (10.000 km, 2 miesiące) – wiem krótki okres na ocenę
Zostało tylko odgrzybienie na porządnie ale to na wiosnę
PS: w razie błędów lub pytań pisać niżej
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Uszkodzona sprężarka?
Myślę że taką poradę to warto by było podkleić
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Uszkodzona sprężarka?
Wymieniłem w miniony weekend zaworek, ale koleś od klimy wyjechał na długi weekend i muszę poczekać na nabicie. Nie jadę do innego, bo u tego mam mój czynnik
Uszkodzona sprężarka?
Po wymianie zaworu w kompresorze i nabiciu klima ruszyła
Dziękuję wszystkim, którzy pomogli, a szczególnie koledze waski1 - za trafną diagnozę i pomocne podpowiedzi jak wymienić zawór.
Dziękuję wszystkim, którzy pomogli, a szczególnie koledze waski1 - za trafną diagnozę i pomocne podpowiedzi jak wymienić zawór.
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Uszkodzona sprężarka?
Z ciekawości ile kosztowały części do naprawy ?
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość