Uszkodzona sprężarka?

Wszystko na temat chłodzenia i grzania w naszych autach

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Uszkodzona sprężarka?

Post autor: lwlw » pt kwie 15, 2016 22:34

Włącza się sprężarka, ale nic nie chłodzi, nie czuć tego charakterystycznego obciążenia po włączeniu. Było jeszcze 570g czynnika, po dopełnieniu bez zmian - sprężarka włącza się, ciśnienia brak (oba ciśnienia ok. 5 bar). Czyli sprężarka nie daje ciśnienia (stąd brak oporu przy włączeniu), ewentualnie winny może być zawór rozprężny. Tam, gdzie byłem nie są w stanie powiedzieć czy to czy to, ale stawiają na sprężarke. Czy da się to określić, czy trzeba coś w ciemno wymienić?
Jeśli sprężarka to kupować używaną czy może to się ds naprawić? Podobno jakiś zawór regulujący wydajność czasem pada.
A i jeszcze jedno - czy w golfie tdi vp da się założyć krótszy pasek i jeździć z wyjęta sprężarka? Wtedy mógłbym np. oddać ją do naprawy.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Uszkodzona sprężarka?

Post autor: sebekgolf » sob kwie 16, 2016 12:04

naprawiać sprężarki raczej się nie opłaci ( jeśli padł stopień sprężający).

Podjedź na lepszy warsztat z tą klimą, bo jeśli sprężarka ma przedmuchy, to na manometrach których się używa przy nabijaniu klimy będą skakały wskazania i po tym powinni od razu postawić diagnozę na sprężarkę (przynajmniej w MK4, bo w Polo 9N np. może być winny zawór upustowy który jest zabudowany w sprężarce, ale w MK4 go nie ma, inna konstrukcja układu klimatyzacji).


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Uszkodzona sprężarka?

Post autor: lwlw » sob kwie 16, 2016 22:34

Na pewno nie ma tego zaworu w sprężarce? Gdzieś czytałem, że Sanden SD7V16 go ma.
Poza tym wydaje mi się, że może to być jednak wina zaworu rozprężnego - jeśli przepuszcza czynnik jakby bez oporu to efekt będzie taki sam. Niech mi ktoś powie, że głupoty gadam i dlaczego.



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Uszkodzona sprężarka?

Post autor: waski1 » ndz kwie 17, 2016 01:27

Ja stawiam na sprężarkę.



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Uszkodzona sprężarka?

Post autor: lwlw » ndz kwie 17, 2016 08:19

Ok, dlaczego? Co tam się psuje w tych sprezarkach?
A jeszcze co do wskazań manomentrów to w zasadzie nic się nie zmieniało, jedynie to wyższe ciśnienie początkowo było bliżej 6 bar, potem nieco ponad 5, niskie też koło 5. Oczywiście na włączonej klimie.

Znalazłem jeszcze opis wymiany zaworu w sprężarce, ale wolałbym chyba oddać ją fachowcom, dlatego ponawiam pytanie czy można jeździć bez sprężarki na krótszym pasku? Muszę chyba sam to obczaić. http://autoklimatyzacja.blogspot.com/20 ... e.html?m=1" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Uszkodzona sprężarka?

Post autor: waski1 » ndz kwie 17, 2016 10:55

Psuje się ten zawór opisany w linku.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Uszkodzona sprężarka?

Post autor: sebekgolf » ndz kwie 17, 2016 18:48

Hmm, jesli masz dokładnie taką sprężarkę to wygląda na to że ma zawór. Przepraszam jeśli wprowadziłem w błąd.

Co się może zepsuć w sprężarce? Pomijając sprzęgło które najzwyczajniej się zuzywa, jeśli ktoś jeździ ze zbyt małą ilością czynnika oraz oleju w układzie, to może po prostu zatrzeć sprężarkę przez co dostanie przedmuchów na sekcjach. Tu też trochę zależy od tego jaki typ sprężarki. Na wielotłoczkowych właśnie ładnie widać na manometrach jak ciśnienie skacze przy przedmuchach.

U mnie poprzedni właściciel zarżnął sprężarkę bo nie sprawdzał poziomu czynnika. Skończyło się wymianą całej sprężarki.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Uszkodzona sprężarka?

Post autor: lwlw » ndz kwie 17, 2016 20:31

Zastanawiam się czy brać się za ten zawór samemu. Ktoś doradzi albo odradzi?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Uszkodzona sprężarka?

Post autor: sebekgolf » ndz kwie 17, 2016 20:43

Jak robisz cokolwiek manualnie w garażu ( po za wymianą kół) to pewnie ogarniesz ;) W najgoryszm razie złożysz z powrotem i zaniesiesz na warsztat.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Uszkodzona sprężarka?

Post autor: lwlw » ndz kwie 17, 2016 21:09

Robię robię co nieco :-)
Czytałem, że dość ciężko to złożyć, ale powinno się w końcu udać.



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Uszkodzona sprężarka?

Post autor: waski1 » ndz kwie 17, 2016 22:51

Nie jest wcale ciężko.Jednak proponuje Ci wymontować sprężarkę na stół.



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Uszkodzona sprężarka?

Post autor: lwlw » pn kwie 18, 2016 09:17

A jak to jest z uszczelnieniem? Faktycznie można zostawić stare jak koleś w tym linku pisał? Jak dzwoniłem do zakładu regenerującego sprężarki to mówią, że być może trzeba będzie wymienić i koszt samych uszczelek 200zł. Znając życie u nich na pewno by było trzeba, jak mi uszczelniali sprężarke w poprzednim aucie to mnie na łożysko jeszcze naciągnęli. Z drugiej strony może faktycznie by należało, pewnie zależy w jakim to stanie.

Dzięki za odpowiedzi :pub:



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Uszkodzona sprężarka?

Post autor: lwlw » wt kwie 26, 2016 21:27

Witam ponownie.
Z braku czasu nic nie robiłem, ale dzisiaj udało mi się zajrzeć tak na samochodzie.
Zauważyłem poluzowanie tej centralnej nakrętki 14, w wyniku czego ten środek kiwał się na boki. Dokręciłem i jest lepiej, ale nadal obraca mi się to bardzo lekko - czy to normalne gdy nie mam czynnika?
Pytanie moje jest takie - czy to poluzowanie może być przyczyną całego problemu? Czytałem coś, że jak jest za duża szczelina to sprężarka nie chodzi, ale nigdy tego nie rozbierałem i nie wiem jak to powinno być.
Nie wiem teraz co robić, kusi mnie nabić nieco czynnika i sprawdzić.

Nagrałem filmik, ale nie wiem gdzie bym mógł go wrzucić.



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Uszkodzona sprężarka?

Post autor: waski1 » wt kwie 26, 2016 21:40

Odkręć tą nakrętkę i zdemontuj tarczę zabierakową.Sprawdź czy nie jest obrobiony wieloklin w tej tarczy i na ośce w kompresorze. Może tu jest przyczyna.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości