Witam,
Mam problem z silnikiem nawiewu. Nie chodzi w ogóle, nic nie dmucha. Bezpiecznik dobry. Do silnika dociera napięcie ok 11V więc chyba winowajcą jest sam silnik. Wyjąłem turbinę z silnikiem z auta i wirnik chodzi dosyć ciężko oraz jest w nim pełno syfu.
Jak rozebrać silnik aby go dokładnie wyczyścić/wymienić szczotki? Czy tą plastikową obudowę da się oddzielić od silnika? Ledwo co wyjąłem cały silnik z wirnikiem i wisi to to na 2 przewodach idących do wtyczki. Męczę się z tym już pół dnia i szlag mnie powoli trafia. Proszę o jakieś porady.
I gdzie znajdę rezystor dmuchawy? Jak on wygląda? Podobno też go warto sprawdzić.
Z wyjętą dmuchawą zrobiłem test climatronika i wyszły następujące błędy.
414 - to chyba dotyczy amplitunera/radia więc pomijam
4Fa - klapka obiegu zamkniętego
4F9 - dmuchawa (odpięta więc się nie dziwię)
Chyba zamówię nową dmuchawę. Czy to powinno rozwiązać problem? Rezystora jeszcze nie wydłubywałem bo nie wiem gdzie jest. Nie ma go na tym plastikowym, dolnym dekielku, który jest pod dmuchawą.
Po włączeniu obiegu zamkniętego słychać pracę silniczka i odgłosy jakiegoś przełączania.
Ktoś, coś doradzi?
Naprawa silnika nawiewu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Naprawa silnika nawiewu
Pęknięta zębatka przy silniczku obiegu zamkniętego/otwartego - viewtopic.php?t=144660" onclick="window.open(this.href);return false;mojojek pisze:Po włączeniu obiegu zamkniętego słychać pracę silniczka i odgłosy jakiegoś przełączania.
Jest sens? sprawną używkę można kupić za 20zł...mojojek pisze:Jak rozebrać silnik aby go dokładnie wyczyścić/wymienić szczotki?
przy Climatronicu nie ma rezystora...mojojek pisze:Rezystora jeszcze nie wydłubywałem bo nie wiem gdzie jest
Jeśli masz wątpliwości, to podłącz wentylator na krótko... ale jak ciężko chodzi to pewnie nie ruszy
czasami wypadałoby zajrzeć do filtra kabinowego...mojojek pisze:jest w nim pełno syfu
Naprawa silnika nawiewu
Dziękuję za odpowiedź. tak też myślałem, że nie ma sensu reanimować tego silnika jednak nie wiadomo ile pochodzi używany. Znalazłem taki wentylator (niby nowy). Nada się? Z wyglądu jest identyczny ale to jakiś zamiennik.
http://allegro.pl/show_item.php?item=58 ... d00be2ff62
Co do filtra to pewnie też jest tam gnój i na pewno tam zajrzę. Samochód jest brata a on raczej nie dba o takie rzeczy. Klapkę obiegu na razie zostawię
, póki nie założę wentylatora.
Czy jest jakiś manual ze zdjęciami jak naprawić tą klapkę? Rozumiem, że ta uszkodzona klapka ma tylko wpływ na przełączanie obiegu powietrza? Reszta będzie działać bez problemu?
http://allegro.pl/show_item.php?item=58 ... d00be2ff62
Co do filtra to pewnie też jest tam gnój i na pewno tam zajrzę. Samochód jest brata a on raczej nie dba o takie rzeczy. Klapkę obiegu na razie zostawię
, póki nie założę wentylatora.
Czy jest jakiś manual ze zdjęciami jak naprawić tą klapkę? Rozumiem, że ta uszkodzona klapka ma tylko wpływ na przełączanie obiegu powietrza? Reszta będzie działać bez problemu?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Naprawa silnika nawiewu
no przecież podałem link wyżej...czytajmojojek pisze:Czy jest jakiś manual ze zdjęciami jak naprawić tą klapkę?
będzie działać...ale obieg będzie zawsze zamknięty i będzie problem np z parowaniem szybmojojek pisze:Rozumiem, że ta uszkodzona klapka ma tylko wpływ na przełączanie obiegu powietrza?
Naprawa silnika nawiewu
Witam
Mnie również dopadł problem z kołkiem w silniczku 1J1907511A. Próbowałem kleić, ale w moim wypadku nic nie dało. Pojeździłem po okolicznych szrotach i na 5 silniczków 5 miało feler w postaci pękniętego kółka. Może sam silniczek od anglika J12907511A nie pasuje, ale kółka już tak więc też jest możliwość podmiany. Odpuszczam temat naprawy i kupuję nowy. Dotarłem jednak do rosyjskiego forum i tam znalazłem ciekawe rozwiązanie w postaci metalowego pierścienia, który powinien załatwić sprawę klejenia. zainteresowanych odsyłam pod adres strony
http://golf4.ru/forum/index.php?/topic/ ... lonki-voz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeżeli planujecie usunąć płetwę, tą pod filtrem kabinowym to można ją delikatnie wyjąć. Tak mam zrobione dopóki nie założę nowego silnika. To info dla tych którym nie zależy na obiegu zamkniętym.
Mnie również dopadł problem z kołkiem w silniczku 1J1907511A. Próbowałem kleić, ale w moim wypadku nic nie dało. Pojeździłem po okolicznych szrotach i na 5 silniczków 5 miało feler w postaci pękniętego kółka. Może sam silniczek od anglika J12907511A nie pasuje, ale kółka już tak więc też jest możliwość podmiany. Odpuszczam temat naprawy i kupuję nowy. Dotarłem jednak do rosyjskiego forum i tam znalazłem ciekawe rozwiązanie w postaci metalowego pierścienia, który powinien załatwić sprawę klejenia. zainteresowanych odsyłam pod adres strony
http://golf4.ru/forum/index.php?/topic/ ... lonki-voz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeżeli planujecie usunąć płetwę, tą pod filtrem kabinowym to można ją delikatnie wyjąć. Tak mam zrobione dopóki nie założę nowego silnika. To info dla tych którym nie zależy na obiegu zamkniętym.
Naprawa silnika nawiewu
Ja silniczek chyba zostawię. Przyjrzałem się pracy klapek i działają prawidłowo pomimo błędu na Climatroniku. Jedna klapka się otwiera a druga zamyka i chyba tak to powinno działać. Co do silniczka to ja myślałem aby kupić podobny (nowy za 20zł) i wykorzystać części:
http://olx.bg/ad/motorche-valeo-za-klim ... 3A5FO.html
Zębatki na oko powinny się zgadzać tylko ta duża ma inaczej rozwiązane blaszki.
http://olx.bg/ad/motorche-valeo-za-klim ... 3A5FO.html
Zębatki na oko powinny się zgadzać tylko ta duża ma inaczej rozwiązane blaszki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość