Naprawa silnika nawiewu

Wszystko na temat chłodzenia i grzania w naszych autach

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mojojek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lis 21, 2015 01:50

Naprawa silnika nawiewu

Post autor: mojojek » sob lis 21, 2015 01:56

Witam,

Mam problem z silnikiem nawiewu. Nie chodzi w ogóle, nic nie dmucha. Bezpiecznik dobry. Do silnika dociera napięcie ok 11V więc chyba winowajcą jest sam silnik. Wyjąłem turbinę z silnikiem z auta i wirnik chodzi dosyć ciężko oraz jest w nim pełno syfu.
Jak rozebrać silnik aby go dokładnie wyczyścić/wymienić szczotki? Czy tą plastikową obudowę da się oddzielić od silnika? Ledwo co wyjąłem cały silnik z wirnikiem i wisi to to na 2 przewodach idących do wtyczki. Męczę się z tym już pół dnia i szlag mnie powoli trafia. Proszę o jakieś porady.

I gdzie znajdę rezystor dmuchawy? Jak on wygląda? Podobno też go warto sprawdzić.

Z wyjętą dmuchawą zrobiłem test climatronika i wyszły następujące błędy.

414 - to chyba dotyczy amplitunera/radia więc pomijam
4Fa - klapka obiegu zamkniętego
4F9 - dmuchawa (odpięta więc się nie dziwię)

Chyba zamówię nową dmuchawę. Czy to powinno rozwiązać problem? Rezystora jeszcze nie wydłubywałem bo nie wiem gdzie jest. Nie ma go na tym plastikowym, dolnym dekielku, który jest pod dmuchawą.
Po włączeniu obiegu zamkniętego słychać pracę silniczka i odgłosy jakiegoś przełączania.

Ktoś, coś doradzi?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Naprawa silnika nawiewu

Post autor: Qto » ndz lis 22, 2015 13:25

mojojek pisze:Po włączeniu obiegu zamkniętego słychać pracę silniczka i odgłosy jakiegoś przełączania.
Pęknięta zębatka przy silniczku obiegu zamkniętego/otwartego - viewtopic.php?t=144660" onclick="window.open(this.href);return false;
mojojek pisze:Jak rozebrać silnik aby go dokładnie wyczyścić/wymienić szczotki?
Jest sens? sprawną używkę można kupić za 20zł...
mojojek pisze:Rezystora jeszcze nie wydłubywałem bo nie wiem gdzie jest
przy Climatronicu nie ma rezystora...

Jeśli masz wątpliwości, to podłącz wentylator na krótko... ale jak ciężko chodzi to pewnie nie ruszy
mojojek pisze:jest w nim pełno syfu
czasami wypadałoby zajrzeć do filtra kabinowego...



mojojek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lis 21, 2015 01:50

Naprawa silnika nawiewu

Post autor: mojojek » ndz lis 22, 2015 14:09

Dziękuję za odpowiedź. tak też myślałem, że nie ma sensu reanimować tego silnika jednak nie wiadomo ile pochodzi używany. Znalazłem taki wentylator (niby nowy). Nada się? Z wyglądu jest identyczny ale to jakiś zamiennik.

http://allegro.pl/show_item.php?item=58 ... d00be2ff62

Co do filtra to pewnie też jest tam gnój i na pewno tam zajrzę. Samochód jest brata a on raczej nie dba o takie rzeczy. Klapkę obiegu na razie zostawię
, póki nie założę wentylatora.
Czy jest jakiś manual ze zdjęciami jak naprawić tą klapkę? Rozumiem, że ta uszkodzona klapka ma tylko wpływ na przełączanie obiegu powietrza? Reszta będzie działać bez problemu?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Naprawa silnika nawiewu

Post autor: Qto » ndz lis 22, 2015 14:15

mojojek pisze:Czy jest jakiś manual ze zdjęciami jak naprawić tą klapkę?
no przecież podałem link wyżej...czytaj
mojojek pisze:Rozumiem, że ta uszkodzona klapka ma tylko wpływ na przełączanie obiegu powietrza?
będzie działać...ale obieg będzie zawsze zamknięty i będzie problem np z parowaniem szyb



Jarbar3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 22:41

Naprawa silnika nawiewu

Post autor: Jarbar3 » pn lis 23, 2015 20:41

Witam
Mnie również dopadł problem z kołkiem w silniczku 1J1907511A. Próbowałem kleić, ale w moim wypadku nic nie dało. Pojeździłem po okolicznych szrotach i na 5 silniczków 5 miało feler w postaci pękniętego kółka. Może sam silniczek od anglika J12907511A nie pasuje, ale kółka już tak więc też jest możliwość podmiany. Odpuszczam temat naprawy i kupuję nowy. Dotarłem jednak do rosyjskiego forum i tam znalazłem ciekawe rozwiązanie w postaci metalowego pierścienia, który powinien załatwić sprawę klejenia. zainteresowanych odsyłam pod adres strony

http://golf4.ru/forum/index.php?/topic/ ... lonki-voz/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeżeli planujecie usunąć płetwę, tą pod filtrem kabinowym to można ją delikatnie wyjąć. Tak mam zrobione dopóki nie założę nowego silnika. To info dla tych którym nie zależy na obiegu zamkniętym.



mojojek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lis 21, 2015 01:50

Naprawa silnika nawiewu

Post autor: mojojek » wt lis 24, 2015 19:19

Ja silniczek chyba zostawię. Przyjrzałem się pracy klapek i działają prawidłowo pomimo błędu na Climatroniku. Jedna klapka się otwiera a druga zamyka i chyba tak to powinno działać. Co do silniczka to ja myślałem aby kupić podobny (nowy za 20zł) i wykorzystać części:

http://olx.bg/ad/motorche-valeo-za-klim ... 3A5FO.html

Zębatki na oko powinny się zgadzać tylko ta duża ma inaczej rozwiązane blaszki.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość