Bora. Climatronik i szarpanie silnika.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Bora. Climatronik i szarpanie silnika.
Witam
Auto to bora 2.0 2001r klimatronik.
Mam kilka pytań dotyczących samochodu :
1. Po włączeniu auta po nocy z załączonym klimatronikiem wentylatory kręcą się na maks niezależnie czy temp nawiewu LO czy HI. Po włączeniu ECON wentylatory i kompresor wyłacza się. Czy to prawidłowa praca? Dziś rano 6°C.
2. Po włączeniu klimatronika auto słabnie, a przy ruszaniu dusi się nieznacznie. (czuć dużą różnice miedzi ECON ON i ECON OFF klimy)
Zadaje te pytania z jednego powodu. Kiedy włączę klimatronic auto zaczyna przerywać . Podczas przyspieszania czuć falowania mocy (nie ciągnie równo).
Kiedy stoję na światłach i mam włączoną klimę to obroty falują, a po niedługim czasie zapala się check i w sterowniku pojawiają się błędy dotyczące wypadania zapłonu.
Po wyłączeniu klimatyzacji brak tego typu problemów.
Czy kompresor się zaciera? jeśli tak to gdzie?
Auto posiada LPG jednak nie ma to wpływu na pracę. Auto jeździło z klimą również zimą.
Pozdrawiam wszystkich.
Auto to bora 2.0 2001r klimatronik.
Mam kilka pytań dotyczących samochodu :
1. Po włączeniu auta po nocy z załączonym klimatronikiem wentylatory kręcą się na maks niezależnie czy temp nawiewu LO czy HI. Po włączeniu ECON wentylatory i kompresor wyłacza się. Czy to prawidłowa praca? Dziś rano 6°C.
2. Po włączeniu klimatronika auto słabnie, a przy ruszaniu dusi się nieznacznie. (czuć dużą różnice miedzi ECON ON i ECON OFF klimy)
Zadaje te pytania z jednego powodu. Kiedy włączę klimatronic auto zaczyna przerywać . Podczas przyspieszania czuć falowania mocy (nie ciągnie równo).
Kiedy stoję na światłach i mam włączoną klimę to obroty falują, a po niedługim czasie zapala się check i w sterowniku pojawiają się błędy dotyczące wypadania zapłonu.
Po wyłączeniu klimatyzacji brak tego typu problemów.
Czy kompresor się zaciera? jeśli tak to gdzie?
Auto posiada LPG jednak nie ma to wpływu na pracę. Auto jeździło z klimą również zimą.
Pozdrawiam wszystkich.
Bora. Climatronik i szarpanie silnika.
w zimę podczas mrozów kompresor nie działa. Jeśli wentylatory chodzą na drugim zakresie to znaczy e jest za wysokie ciśnienie - sprawdzić przyczynęfeelsyou pisze: Auto jeździło z klimą również zimą.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
Bora. Climatronik i szarpanie silnika.
Nie dobijales ostatnio czynnika?Ja mialem taki przypadek zeszlej wiosny : na Gruponie zakupilem usluge ozonowania i dobicia klimy .Dopuki nie bylo upalow bylo ok , ale jak walnelo 25-30st to efekt podobny : jeczenie z parownika i szarpanie silnikiem podczas jazdy w trybie AUTO.Okazalo sie, ze maszyne mieli zle skalibrowana i dobite bylo o 200g czynnika za duzo .
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
Bora. Climatronik i szarpanie silnika.
Niestety, ale nie kombinowałem nic z klimą. Ciśnienie o ile pamiętam to chyba 22, ale do końca nie wiem czy sprawdzałem odpowiednie bloki. Może macie jakieś podpowiedzi które bloki co wskazują?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
Bora. Climatronik i szarpanie silnika.
Od siebie dodam/polece demontaz zderzaka i umycie porzadne pod cisnieniem chlodnicy klimy.Po zabiegu wentylatory chodza krotko , czuc ze silnik jest mniej obciazony sprezarka, poniewaz wydajnosc chlodnicy wrocila, a tym samym cisnienie w ukladzie spadlo.
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
Bora. Climatronik i szarpanie silnika.
Witam
Po dłuższej przerwie (kompletowałem zestaw i informacje) wykonałem logi silnika.
Niestety nigdzie nie znalazłem opisów bloków do AQY, dlatego porównywałem te od silnika 1.8 (są bardzo podobne).
Opis grup brałem z chomika http://chomikuj.pl/xoslox/A6+C5/Opis+Gr ... 526038.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 1 u mnie wygląda tak:
JAk widać obroty są jakby za niskie. Czy można je podnieść? Dodatkowo w bloku 4 z jedynkami trzecia z nich wskazuje uruchomienie klimatyzacji. Widnieje tam 1 chociaż klimatyzacja jest wyłączona.
Grupa 4, tutaj wartości 3 i 4 są równe chociaż wskazują dwie różne temperatury. Czy któryś czujnik jest uszkodzony? Dodam, że w grupie pierwszej blok 2 temperatura jest normalnie wskazywana.
Grupa 10 tutaj blok 3 pokazuje uchylenie klapy przepustnice, wartość jest poza normą, zaś w bloku 4 kąt wyprzedzenia zapłonu jest poniżej wymaganego progu. Dodatkowo obciążenie (blok 2) na biegu jałowym jest również poza tolerancją.
Czy wszystkie te odchyły wynikają z uszkodzonego czujnika temperatury? Czy może czujnik położenia wałka/wału?
Po dłuższej przerwie (kompletowałem zestaw i informacje) wykonałem logi silnika.
Niestety nigdzie nie znalazłem opisów bloków do AQY, dlatego porównywałem te od silnika 1.8 (są bardzo podobne).
Opis grup brałem z chomika http://chomikuj.pl/xoslox/A6+C5/Opis+Gr ... 526038.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 1 u mnie wygląda tak:
JAk widać obroty są jakby za niskie. Czy można je podnieść? Dodatkowo w bloku 4 z jedynkami trzecia z nich wskazuje uruchomienie klimatyzacji. Widnieje tam 1 chociaż klimatyzacja jest wyłączona.
Grupa 4, tutaj wartości 3 i 4 są równe chociaż wskazują dwie różne temperatury. Czy któryś czujnik jest uszkodzony? Dodam, że w grupie pierwszej blok 2 temperatura jest normalnie wskazywana.
Grupa 10 tutaj blok 3 pokazuje uchylenie klapy przepustnice, wartość jest poza normą, zaś w bloku 4 kąt wyprzedzenia zapłonu jest poniżej wymaganego progu. Dodatkowo obciążenie (blok 2) na biegu jałowym jest również poza tolerancją.
Czy wszystkie te odchyły wynikają z uszkodzonego czujnika temperatury? Czy może czujnik położenia wałka/wału?
Bora. Climatronik i szarpanie silnika.
A może chociaż ktoś poda na priv swoje wartości logów dla grupy 4 silnika 2.0. Chce tylko wiedzieć czy temperatury w tym bloku mają być równe.
Bora. Climatronik i szarpanie silnika.
ja mam bore 2.0 APK 2000r i ten sam problem co opisałeś w pierwszym poście tego tematu objawy dokładnie te same
ostatnio robili mi w serwisie ozonowanie, nabicie czynnika, wymiana filtra i dalej to samo nie wychwycili nic poderzanego
ostatnio robili mi w serwisie ozonowanie, nabicie czynnika, wymiana filtra i dalej to samo nie wychwycili nic poderzanego
2008-2010 mk3 AAZ
2010-2011 mk3 2E
2011-2012 mk2 NZ
2011-... bora APK
2018-2019 mk3 AHU
2010-2011 mk3 2E
2011-2012 mk2 NZ
2011-... bora APK
2018-2019 mk3 AHU
Re: Bora. Climatronik i szarpanie silnika.
Problem chyba rozwiązany. W aplikacji STAG obniżyłem korekcję wtryskiwaczy o ok 15%, ale tylko dla zakresu wolnych obrotów i auto pracuje równo. Warto regulować z vagiem i blokiem podajże 33 (wskazania korekcji dawki sondy lambda). U mnie przy szarpaniu było +25%. Korygowałem czas wtrysku do uzyskania wartości bliskiej 0%
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości