Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
majuDJ, Heh... Tyle razy było. Masz 2 przewody z płynem chłodniczym idące od silnika do chłodnicy, na górze i na dole. Na rozgrzanym silniku górny masz gorący, dolny powinien być zimny (jak termostat jest zamknięty to nie puszcza gorącego płynu z bloku do chłodnicy, wtedy działa na małym obiegu). Jeśli jest ciepły to znaczy że termostat jest otwarty i puszcza gorący płyn na chłodnicę, dlatego silnik nie daje rady się rozgrzać. Dolny powinien robić się ciepły na chwilkę po przekroczeniu jakiegoś zakresu temp powyżej powiedzmy 90 stopni, delikatnie schłodzi silnik i sie zamyka. Więc od razu po powrocie z trasy powinien być zimny. A w korku Ci się grzeje bo chłodnica nie jest chłodzona powietrzem tak jak podczas jazdy, po przekroczeniu ponad 90 stopni włączy się wiatrak i ją schłodzi. Dlatego masz te 90 stopni. Na 90% termostat out.
Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Termostat wymieniony na wahlera i wszystko wróciło do normy
Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Czołem.
Kupiłem niedawno Golfa 3 1.9Tdi AHU. Pierwszy raz mam do czynienia z VW, dlatego mam kilka pytań.
Zauważyłem, że temp. przy mocnym grzaniu nagrzewnicą schodzi do 70*C, po wyłączeniu na 80*C. Nie jechałem co prawda gdzieś dalej, ale auto jeździ po 30 km z małym przerwami i ani razu nie zobaczyłem 90*C na wskaźniku.
Dzisiaj wróciłem 20 km do domu. Postał z 30 min i znów jazda blisko 10 km. I wygląda to tak :
http://zapodaj.net/8921ecb3efece.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprawdzić czujniki i termostat czy po prostu taki urok TDI i przysłonić chłodnicę ? Dodam, że na dystansie 10 km do miasta + kilka km po mieście z kilkukrotnym odpalaniem + powrót 10 km przy obecnej temp. pi razy oko wychodzi ok. 6/100km.
P.S Nie zauważyłem na forum powitalni.
Kupiłem niedawno Golfa 3 1.9Tdi AHU. Pierwszy raz mam do czynienia z VW, dlatego mam kilka pytań.
Zauważyłem, że temp. przy mocnym grzaniu nagrzewnicą schodzi do 70*C, po wyłączeniu na 80*C. Nie jechałem co prawda gdzieś dalej, ale auto jeździ po 30 km z małym przerwami i ani razu nie zobaczyłem 90*C na wskaźniku.
Dzisiaj wróciłem 20 km do domu. Postał z 30 min i znów jazda blisko 10 km. I wygląda to tak :
http://zapodaj.net/8921ecb3efece.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprawdzić czujniki i termostat czy po prostu taki urok TDI i przysłonić chłodnicę ? Dodam, że na dystansie 10 km do miasta + kilka km po mieście z kilkukrotnym odpalaniem + powrót 10 km przy obecnej temp. pi razy oko wychodzi ok. 6/100km.
P.S Nie zauważyłem na forum powitalni.
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Przeczytaj dwa posty wyżej.matix33 pisze:Czołem.
Kupiłem niedawno Golfa 3 1.9Tdi AHU. Pierwszy raz mam do czynienia z VW, dlatego mam kilka pytań.
Zauważyłem, że temp. przy mocnym grzaniu nagrzewnicą schodzi do 70*C, po wyłączeniu na 80*C. Nie jechałem co prawda gdzieś dalej, ale auto jeździ po 30 km z małym przerwami i ani razu nie zobaczyłem 90*C na wskaźniku.
Dzisiaj wróciłem 20 km do domu. Postał z 30 min i znów jazda blisko 10 km. I wygląda to tak :
http://zapodaj.net/8921ecb3efece.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprawdzić czujniki i termostat czy po prostu taki urok TDI i przysłonić chłodnicę ? Dodam, że na dystansie 10 km do miasta + kilka km po mieście z kilkukrotnym odpalaniem + powrót 10 km przy obecnej temp. pi razy oko wychodzi ok. 6/100km.
P.S Nie zauważyłem na forum powitalni.
Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Witam, jak w temacie moje ogrzewanie wysiada i nie znam przyczyny, ale od początku... po zakupie golfa z ogrzewaniem bylo wszystko ok. po czasie przestako grzac prawie do zera. Postanowilem przepłukac nagrzewnice i na jedna zime pomoglo za rok ta samsama sytuacja. Po 2 latach juz nie pomagalo, wiec zmienilem nagrzewnice a przy okazji okleilem te zastawki taką jakby pianką bo chyba tak bylo tyle ze poprzerywana byla. Po wymianie ogrzewanie bylo super juz po kilku km nie dalo wytrzymac sie w samochodzie. Teraz od jakiegos czasu, powiedzmy odkąd zaczely pojawic sie ujemne temperatury ogrzewanie jest slabsze o polowe powiedzmy. Niewiem czego jest to przyczyna bo silnik dogrzewa sie tak samo. Przepłukalem dzis nagrzewnice i nie pomoglo zbytnio, weze oba gorące dosyć
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Dexter18, Hmm wiesz, jednak nagrzewnica musi teraz ogrzać dużo zimniejsze powietrze, i możę dlatego troszkę nie daje rady
Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Tak wiem dlatego pytam jak u innych jest. Wpadlem na jexen pomysl ale pewnie to glupie, zeby do miejsca gdzie golf łapie powietrze na podszybiu doprowadzic powietrze znad kolektora, tyle ze to chyba spalinami bedzie czuc l.
passat b5 1.9tdi nie dmucha cieplym powietrzem
Witam mam problem z cieplym powietrzem w kabinie w moim passacie. Mianowicie jest tak ruszam zimnym lapie temperature 90 trzyma ja na wskazniku caly czas a z tratek przy ogrzewaniu na ful leci cieple ale nie gorace powietrze po zatrzymaniu np. na swiatlach leci juz zimne albo letnie po ruszaniu i gazowaniu znowu cieplejsze temperatura caly czas 90 a dodam jeszcze ze mialem troche za malo plynu w zbiorniczku wyrownawczym to znaczy ze trzy cetymetry ponizej minimum i tak se mysle czy przypadkiem uklad mi sie nie zapowietrzyl ale plyn uzupelnilem to z tego co sie orietuje w tym samochodzie powinien sie odpowietrzyc samoczynnie czy sie myle? czy moze wina lezy po stronie nagrzewnicy przypchana? albo dziurawa? :-/ szok jak to ona wes ja wyciagnij badz madry i pisz wiersze. Z gory dziekuje za sugestie w tej zprawie.
A teraz wracałem z pracy i po przejechaniu około 5km. złapał 90 stopni ale nie dmuchał ciepłym powietrzem, zaczoł może po 10km letnim. A jak przyjechałem przed chwilą do domu to zajrzałem pod maskę no i tak wsadziłem paluch do zbiorniczka woda ciepła ale palec dało się w niej trzymać przewody od wody raczej letnie i nic się nie dzieje w zbiorniczku to znaczy nie przelewa się z tego cienkiego przewodu do zbiorniczka a wydaje mi się że wcześniej tak właśnie się działo:( na wskazówce temperatura cały czas 90 pokazuje ale w zbiorniczku na pewno tyle nie miała bo palec się dało włożyć. Przewód ten gruby co od niego odchodzi ten cieki do zbiorniczka był zpąpowany nie mogłem go za bardzo ugiąć dopiero jak odkręciłem korek to ciśnienie zeszło z niego nie wiem czy tak powinno być. Co o tym myśleć?
A teraz wracałem z pracy i po przejechaniu około 5km. złapał 90 stopni ale nie dmuchał ciepłym powietrzem, zaczoł może po 10km letnim. A jak przyjechałem przed chwilą do domu to zajrzałem pod maskę no i tak wsadziłem paluch do zbiorniczka woda ciepła ale palec dało się w niej trzymać przewody od wody raczej letnie i nic się nie dzieje w zbiorniczku to znaczy nie przelewa się z tego cienkiego przewodu do zbiorniczka a wydaje mi się że wcześniej tak właśnie się działo:( na wskazówce temperatura cały czas 90 pokazuje ale w zbiorniczku na pewno tyle nie miała bo palec się dało włożyć. Przewód ten gruby co od niego odchodzi ten cieki do zbiorniczka był zpąpowany nie mogłem go za bardzo ugiąć dopiero jak odkręciłem korek to ciśnienie zeszło z niego nie wiem czy tak powinno być. Co o tym myśleć?
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
bernijol, podłącz może pod VAGa zeby sprawdzic jaka na prawdę jest temperatura płynu (zobaczysz dokładniejszą wartość, i z innego czujnika, który jest w tej samej obudowie)
Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Jadę zaraz do kolegi podłącze pod vag i jak coś to mu od razu zostawię niech robi. coś mi to świta że to jednak będzie ta nieszczęsna uszczelka
Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
okazało się że uszczelka poszła głowica zdjęta dziś będzie robiony napiszę czy pomogło.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: ndz cze 22, 2014 21:24
Słabe ogrzewanie,problem za wysoka temperatura silnika
Witam was serdecznie ja mam troszkę inny problem choć w tym dziale, mi się silnik nagrzewa do 110 stopni dolny wąż od chłodnicy jest zimny nawet po 100 km a ogrzewanie w aucie minimalne czy może to być termostat ???? że się wo gole nie otwiera?? co wy o tym sądzicie pozdro Damian
Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.
Może być termostat, tak samo czujnik temperatury ale tu chyba przy uszkodzonym było by zaniżanie temperatury a silnik by się przegrzewał. Wszystko też zależy po jakim czasie wchodzi Ci ta temperatura, to jest po ilu km.
Golf II 1.3 Słabo grzejąca nagrzewnica... Termostat?
Witam.
Jako, że niezbyt znam się na samochodach chciałbym zapytać Państwa o rozpoznanie usterki, a mianowicie:
Od pewnego czasu zauważyłam, że nagrzewnica chodzi gorzej niż zawsze. Zawsze po przejechaniu tych 10 -15km z wentylatora szło mocne gorące powietrze, a teraz ledwo co takie ciepłe.
Poprosiłam sąsiada o pomoc i on twierdzi, że to wina termostatu. Sprawdzał ogólnie po przejechaniu tych 10-15km te gumowe węże i ten u góry jest gorący i miękki, a ten na dole jest taki ledwo ciepławy ale też miękki, sprawdzał, też czy układ nie zapowietrzony i po otwarciu zbiorniczka leci cały czas równy strumień bez przerywania i bąbelków.
Jego diagnoza to uszkodzony termostat.
Czy drodzy forumowicze się z tym zgadzają?
Czy ten termostat będę miała ukryty w plastikowym króćcu wodnym (pod aparatem zapłonowym), taki króciec wodny co na nim są dwa czujniki temperatury-niebieski i czarny.
Kiedyś już miałam wymieniany ten termostat i on chyba był właśnie w tym króćcu. Zgadza się?
Silnik chodzi niby dobrze ale ma momenty takie, że obroty wynoszą 1300, a momentami jest tak, że jest 700 i już się dusi i chce zgasnąć i nie można tego za nic w świecie ustawić tą śrubką na przepustnicy. Zawsze tym rulowałam zwykłym śrubokrętem jak coś się działo ale to było dawno i spalanie było dobre, a teraz to nawet nie wiem czy nie pali mi za dużo...
Co do tego termostatu to jeszcze bym poprosiła o napisanie jaki kupić, czy to kupować po numerze jakimś czy wystarczy w hurtowni rzucić Golf II 1.3 1989r. ?? No i ewentualnie jakiej firmy termostat kupić ale tez żeby nie był za drogi?
Oczywiście jeśli to on jest winny.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
Jako, że niezbyt znam się na samochodach chciałbym zapytać Państwa o rozpoznanie usterki, a mianowicie:
Od pewnego czasu zauważyłam, że nagrzewnica chodzi gorzej niż zawsze. Zawsze po przejechaniu tych 10 -15km z wentylatora szło mocne gorące powietrze, a teraz ledwo co takie ciepłe.
Poprosiłam sąsiada o pomoc i on twierdzi, że to wina termostatu. Sprawdzał ogólnie po przejechaniu tych 10-15km te gumowe węże i ten u góry jest gorący i miękki, a ten na dole jest taki ledwo ciepławy ale też miękki, sprawdzał, też czy układ nie zapowietrzony i po otwarciu zbiorniczka leci cały czas równy strumień bez przerywania i bąbelków.
Jego diagnoza to uszkodzony termostat.
Czy drodzy forumowicze się z tym zgadzają?
Czy ten termostat będę miała ukryty w plastikowym króćcu wodnym (pod aparatem zapłonowym), taki króciec wodny co na nim są dwa czujniki temperatury-niebieski i czarny.
Kiedyś już miałam wymieniany ten termostat i on chyba był właśnie w tym króćcu. Zgadza się?
Silnik chodzi niby dobrze ale ma momenty takie, że obroty wynoszą 1300, a momentami jest tak, że jest 700 i już się dusi i chce zgasnąć i nie można tego za nic w świecie ustawić tą śrubką na przepustnicy. Zawsze tym rulowałam zwykłym śrubokrętem jak coś się działo ale to było dawno i spalanie było dobre, a teraz to nawet nie wiem czy nie pali mi za dużo...
Co do tego termostatu to jeszcze bym poprosiła o napisanie jaki kupić, czy to kupować po numerze jakimś czy wystarczy w hurtowni rzucić Golf II 1.3 1989r. ?? No i ewentualnie jakiej firmy termostat kupić ale tez żeby nie był za drogi?
Oczywiście jeśli to on jest winny.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości